2020-04-27, 22:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
https://twitter.com/AlexBerenson/status/1254810103993323520?s=09

Antikroppstester visar att 24,7% av befolkningen i New York haft Corona
Hur många dog i processen?

Jag antar att det är staden NY du menar?
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Några av mina vänner jobbar som sagt på olika sjukhus i framförallt i Stockholmsområdet. De säger att det är värre än en krigszon och skulle man släppa in media in så skulle Sverige bli livrädda och framför allt kommer ifrågasätta Sveriges strategi.
Ta det här med Iva-platser som hela tiden nämns. Det som är för sjuka kommer inte ditt även om de kan klara det även om det är påfrestande. Platserna tillsätts inte som det kanske borde pga av att hålla platser lediga. Man leker med folks liv.

Du behöver peppa dina vänner att framträda öppet.
Överlag hörs "inget" från vårdpersonalen, annat än nått enstaka här och där.

Är det som en krigszon borde även andra aktörer vara intresserade, tex facken.
Detta måste börja att lyftas fram på ett helt nytt plan.

Det är fortfarande så jävla luddigt allting, vad som faktiskt händer.

Människor måste våga kliva fram om man vill kunna rädda flera liv genom att tvinga fram skarpa åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ok tack! Såg en bild på alltså en arm och sen en tå. Vet inte om det kan finnas på resten av kroppen. Verkar ju lite lugnande för mig. Fick nåt himla konstigt litet rött utslag i ansiktet men det var ganska litet (stort som en halv nagel ungefär). Också varit lite halvt snuvig. Säkert ingenting. Man blir nog bara lite paranoid i dessa tider... ska inte gå för OT med symtom men det var intressant att se bilderna!
Takk for tilbakemelding! Jeg vet ikke om du så dette svaret fra meg, med linker til flere artikler?
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jeg tror ikke at det utslettet som du fortalte om har noe med corona å gjøre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror det blir svårt Många som jobbar arslet av sig gör ju det för rädda liv. Ingen vill ju egentligen bråka just nu men många inom vården blir förbannad och ledsna när de ser Sverige linje med fria tyglar och sedan jobba livet av sig på en krigszon

Sedan blir personal matade med samma info varje dag. Håll i hop och ni är hjältar. Personalen har ju inget att jämföra med men när man pratat med personal-kompisar i andra länder så får de ju en annan bild av andra länder har det. Sverige sticker ut.

Man leker med liv och Sverige och framför allt Stockholm har nog bara sätt början. Jag tror ingen i media heller vågar skriva saker som Sverige just nu. Man avvaktar och ser om Sverige gjort rätt.

När man redan hoppat utför stupet är det inte mycket som kan gå rätt. Det blir en himla smäll på slutet, men fallet är ju relativt smärtfritt.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Be dem kontakta media anonymt.
Tänk på att msm är en del av regimen och deras verktyg. Fri media, uppdrag granskning möjligen, utländsk media.

Se mitt andra inlägg på svar. Vill även påpeka att många av de som jobbar är så trötta så det finns så mycket energi att lägga på något annat än jobbet. Tänk att se folk som dör varje dag, människor som ligger på britsar och höra läkaren säga.
- person på båren kan vi ej göra något åt utan den är utan räddning. Fokusera på andra. Dvs resurserna räcker inte till. Sverige var inte förberett och framför allt så tror jag sanningen kommer fram senare.

Men det är ett hån för dessa människor att höra presskonferenserna varje dag kan jag lova.
Citera
2020-04-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Om det finns ett land som gömmer dödsfall och mörklägger siffror och information då är det Sverige.

Dagens Ryssland är inte längre kommunistiskt. Ryssland bjöd t.o.m. in experter från WHO för att samarbeta och ha bra koll övet situationen.

Om man tror mer på Rysslands siffror än Sveriges har man vissa trovärdighetsproblem.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Mönstret bland covid-19 patienter på IVA är ganska friska 50 -70 åringar innan dom blev sjuka i covid-19, berättar Magnus Geslen på Sahlgrenska sjukhuset till SVT aktuellt. Dom som hamnar på intensivvården är ganska unga som mått bra innan dom blev sjuka (kvinnor och män i sin krafts dagar). Några undantag återfinns också på IVA. Det är uppenbart att äldre offras till fördel för yngre. Ingen tror att alla äldre dör av intensivvården som behövs. Det är okänd information om antalet yngre patienter ökar senare enligt Magnus. Därför finns tomma IVA platser förmodligen reserverade till yngre personer. Sjukhuset på älvsjömässan exempelvis.

källa:

SVT aktuellt 21:00 27 april 2020

Älvsjömässan har väl inga IVA, de har sängar men ingen personal och kanske syrgas. Rätta mig om jag har fel men det är ett ställe för svårt sjuka som inte kan få vård att ligga på och helt enkelt dö eller överleva med medioker sjukvård.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
USA är uppe i 56000 nu. När tänkte du att vi skulle klå dom?

Är du medveten om att USA har mer än 30 gånger så många invånare? Jämför döda per capita istället och fundera på om det går bra för oss. Stämmer din siffra har vi fler döda per capita.
Citera
2020-04-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De som kan göra något är nog FN eftersom Sverige bryter mot de mänskliga rättigheterna
Det er veldig bra at FN kan gjøre noe med det. Kan dere kontakte FN angående dette?
Citera
2020-04-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Jag får känslan av att Tegnell, Giesecke och resten av flockimmunitetsgänget är sisådär 50 år efter sin tid. De verkar inte så intresserade av att ta till sig ny information eller att använda modern teknik för att hålla koll på smittspridningen. De pratar ofta om en andra våg som obönhörligen kommer skölja över landet om vi inte bygger upp immunitet.

Idag har man möjlighet att upptäcka smitthärdar tidigt genom testning och allmänheten kan informeras mycket snabbare än förr i tiden med hjälp av appar osv. På så sätt borde man kunna begränsa nya utbrott när man väl fått ner smittspridningen på en låg nivå. Enligt flockengänget är en andra stor våg av smittspridning något helt ofrånkomligt. Så var det säkert på 60-talet, men är det fortfarande så om man utnyttjar ny teknik och nya ideér?

Jag undrar om historien kommer utvisa att Sverige leddes genom Coronakrisen av en flock dinosaurier?

Det skrevs ju för ett par veckor sen i media om att en Corona-app var på G i Sverige av utvecklare Enligt viss info i tråden så skall MSB sedan ha punkterat utvecklingen av corona-appen i Sverige. Verkar dock som om andra länder använder det bla. i Asien, Australien och Norge, så vet inte varför man inte kan ha det just här.

Ja dinosaurier hmm.. gick ju inte så bra för dem.
Citera
2020-04-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Även unga kan ha underliggande sjukdomar som de inte är medvetna om. En sådan sjukdom kan till exempel vara insulin resistens. Det är en mycket vanlig kronisk sjukdom som många har utan att veta om det. Både unga och gamla har sjukdomen. Det sägs att 1 av 3 har sjudkomen.

I kort betyder sjukdomen att dina celler inte tar emot insulin. Insulin transporterar mineraler till dina celler. Om du har zink eller magnesiumbrist försvagas ditt immunförsvar. Risken ökar att du blir smittad av corona och drabbas av komplikationer.
Sen kan man dö som ung även helt utan riskfaktorer. Det är inte vanligt, men det händer då och då, särskilt när väldigt många smittas. Det händer även i influensan, även om det verkar vara större risk för det med COVID.
Citera
2020-04-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Är du medveten om att USA har mer än 30 gånger så många invånare? Jämför döda per capita istället och fundera på om det går bra för oss. Stämmer din siffra har vi fler döda per capita.

Om det finns motsvarande SCB-siffror av döda totalt i USA de senaste fem åren + det som sker nu, så kan vi jämföra. Inte annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in