2020-04-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
En bedömning som görs av varje läkare som även har en budget att förhålla sig till.
Varje sjukhus har en budget.

Om pengar tas till annat, så blir det mindre kvar till sjukhusen (landstingen).
Du kan ha hur stor budget som helst, vissa saker går inte bota ändå (än, det kan vara annat i framtiden när mer forskning har bedrivits).
Citera
2020-04-27, 22:28
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Några av mina vänner jobbar som sagt på olika sjukhus i framförallt i Stockholmsområdet. De säger att det är värre än en krigszon och skulle man släppa in media in så skulle Sverige bli livrädda och framför allt kommer ifrågasätta Sveriges strategi.
Ta det här med Iva-platser som hela tiden nämns. Det som är för sjuka kommer inte ditt även om de kan klara det även om det är påfrestande. Platserna tillsätts inte som det kanske borde pga av att hålla platser lediga. Man leker med folks liv.

Be dem kontakta media anonymt.
Tänk på att msm är en del av regimen och deras verktyg. Fri media, uppdrag granskning möjligen, utländsk media.
Citera
2020-04-27, 22:29
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Det är detta som är skrämmande.
Om man inte tar med blodgrupper i riskgrupper är det ingen som frågar när pat ringer in till 1177 för råd. Så en med A-grupp som ombedes vänta trots andningssvårigheter ligger då mycket sämre till än en likvärdig pat med blodgrupp 0+.

Jag minns att jag har läst att någon kinesisk studie visade på att detta med blodgrupp inte var av så stor skillnad. Kommer tyvärr inte ihåg när och var jag läst detta. Skulle blodgrupper verkligen spela in och man ser att det påverkar, så borde man nog gått ut med detta??
Citera
2020-04-27, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Patetiskt.

Är vi etniska svenskar ej normativa och konformistiska?

Plus extremt regimtroende?? Plus extremt PRO-stat förtroliga?