2020-04-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
En bedömning som görs av varje läkare som även har en budget att förhålla sig till.
Varje sjukhus har en budget.

Om pengar tas till annat, så blir det mindre kvar till sjukhusen (landstingen).
Du kan ha hur stor budget som helst, vissa saker går inte bota ändå (än, det kan vara annat i framtiden när mer forskning har bedrivits).
Citera
2020-04-27, 22:28
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Några av mina vänner jobbar som sagt på olika sjukhus i framförallt i Stockholmsområdet. De säger att det är värre än en krigszon och skulle man släppa in media in så skulle Sverige bli livrädda och framför allt kommer ifrågasätta Sveriges strategi.
Ta det här med Iva-platser som hela tiden nämns. Det som är för sjuka kommer inte ditt även om de kan klara det även om det är påfrestande. Platserna tillsätts inte som det kanske borde pga av att hålla platser lediga. Man leker med folks liv.

Be dem kontakta media anonymt.
Tänk på att msm är en del av regimen och deras verktyg. Fri media, uppdrag granskning möjligen, utländsk media.
Citera
2020-04-27, 22:29
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Det är detta som är skrämmande.
Om man inte tar med blodgrupper i riskgrupper är det ingen som frågar när pat ringer in till 1177 för råd. Så en med A-grupp som ombedes vänta trots andningssvårigheter ligger då mycket sämre till än en likvärdig pat med blodgrupp 0+.

Jag minns att jag har läst att någon kinesisk studie visade på att detta med blodgrupp inte var av så stor skillnad. Kommer tyvärr inte ihåg när och var jag läst detta. Skulle blodgrupper verkligen spela in och man ser att det påverkar, så borde man nog gått ut med detta??
Citera
2020-04-27, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Patetiskt.

Är vi etniska svenskar ej normativa och konformistiska?

Plus extremt regimtroende?? Plus extremt PRO-stat förtroliga?
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-27 kl. 22:31.
Citera
2020-04-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her er en artikkel om hudutslett.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/2020/04/21/195672342/ny-studie-hudutslett-kan-vaere-symptom-pa-covid-19

Og det nyeste:

Corona-tær
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v45kM/lakare-smittade-kan-fa-corona-tar

Google corona toes for å se bildene fra artikkelen.

Ok tack! Såg en bild på alltså en arm och sen en tå. Vet inte om det kan finnas på resten av kroppen. Verkar ju lite lugnande för mig. Fick nåt himla konstigt litet rött utslag i ansiktet men det var ganska litet (stort som en halv nagel ungefär). Också varit lite halvt snuvig. Säkert ingenting. Man blir nog bara lite paranoid i dessa tider... ska inte gå för OT med symtom men det var intressant att se bilderna!
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Löfvén verkar inte bryr sig om att folk dör?

Nej, S och Lövet ökar i opinionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Är vi etniska svenskar ej normativa och konformistiska?

Att du jämför Löfven och Hitler utan att tillstå hur dumt det är. Det ör patetiskt.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det låter jobbigt. Du får roa dig med att du har det överstökat snart.
Nja jag tyckte nog det var en vecka som var jobbig bara. Men
Yes. Kan inte vara mer än någon dag kvar nu. Om det inte är något annat som spökar men jag tror inte det.

Människor måste iallafall vara mer försiktiga än vad de är eftersom de inte bara ska tänka att det är lättare förkylning för de flesta utan att man även kan smitta någon som kan bli allvarligt sjuk. Vi vet inte innan hur det slår.
Citera
2020-04-27, 22:31
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Om du känner vårdpersonal som har något konkret så be dom ta kontakt med Uppdrag Granskning, som söker material kring coronakrisen.

Tror det blir svårt Många som jobbar arslet av sig gör ju det för rädda liv. Ingen vill ju egentligen bråka just nu men många inom vården blir förbannad och ledsna när de ser Sverige linje med fria tyglar och sedan jobba livet av sig på en krigszon

Sedan blir personal matade med samma info varje dag. Håll i hop och ni är hjältar. Personalen har ju inget att jämföra med men när man pratat med personal-kompisar i andra länder så får de ju en annan bild av andra länder har det. Sverige sticker ut.

Man leker med liv och Sverige och framför allt Stockholm har nog bara sätt början. Jag tror ingen i media heller vågar skriva saker som Sverige just nu. Man avvaktar och ser om Sverige gjort rätt.
Citera
Medlem
Först fick jag höra att endast gammla och sjuka dör. Men nu börjar i princip vem som helst dö?

Hur kommer det sig?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
En god gissning är att Sverige har misslyckats med coronakrisen. De gamla torskade, man missade chansen till riktig lockdown, man valde en typiskt svensk blaskvariant, och vården klarar INTE av FHM:s och Tegnells strategi... Corona knäcker vården. Hur grandios måste man inte vara för att tro att man har kontroll över viruset? "Vi ska platta ut kurvan" säger Tegnell, som nån jävla trollkarl... Idiot. Vi har släppt skiten fri och styr knappt något.... Men myndigheterna håller upp fasaden, som rämnar snabbt... Det är bra att du berättar vad vårdpersonalen ser. Fortsätt med det.

Vet du vad som förvånar mig mest är hur dum svenskarna är, de tror att detta gäller inte mig för jag ska på krogen och leva som vanligt för jag är inte rädd för något virus!!

Samtidigt har den största delen av civiliserade länder stängt ned för att bromsa smittan men inte Sverige för vi verkar veta bättre. Att inte bara äldre dör som flugor förklara man med statistik om att det kommer bli sämre hos de länder som stängt ned tidigare som är en stor lögn.
Se bara på Nya Zeeland som gjorde rätt från början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det är bara ren tur om inte denna epidemi blir en enorm katastrof för Sveriges del.

Får väl se om regimens popularitet består i längden. Dödstalen kommer att fortsätta öka.
Snygg gardering. Går det dåligt för Sverige är det regeringens fel, går det bra för Sverige är det tur. Vad som än sker så kan inte Sveriges expertmyndigheter tillsammans med regeringen tagit rätt beslut, det är helt otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in