Citat:
Ursprungligen postat av
aw
I jämförelse med oss låter det som att du har digerdöden.

Vi har
bara hosta. Vi är nog så lindrigt sjuka som det går att vara, och samtidigt fatta att det är COVID-19.
Har du haft två faser? Alltså att du blir frisk, men insjuknar igen? Kanske med andra symptom?
Ja första veckan var jag lite hostiga de första timmarna på morgonen och lite halsont. Andra symptom hade funnits innan men jag trodde inte då att jag var sjuk. Värmekänslor i vågor, feberkänslor bakom ögonen och gåshud som kom och gick. Andra veckan var ihärdigt men andningbesvär från första veckan vissa kvällar hade mildrats. Sedan blev jag mycket trött och andfådd av att gå i trappor, moppa golv och även borsta tänderna. Har haft olika symptom hela tiden sedan 23 mars då jag räknar mig sjuk men hade nog redan onsdag-torsdag innan med det med ögonen och värme liksom rinnande näsa. I påsk kom febern först och då i en o en halv dag och inte upp till 38 utan 37.9 som högst (har 36.5 normalt). Lukt och smak försvann. Haft hugga de känslor i början i ryggen eller bröstkorgen. Nu är det magen som inte känns bra men i veckan som varit har det känts som skarpa hugg här och där i magen och musklerna omkring bröstkorgen. Skärande smärtor i benet. I västerarmen. Foten tidigare här ikväll. Första och andra veckan hade jag domningar i ansiktet, hals och bakre delen av tungan.
Skulle kunna rabbla en massa saker men det är inte särskilt illa utan låter värre. Förutom hosta, slem och luktsinnet har det mesta rört sig om sekunder och sedan försvunnit. Vore ju annat om jag i många veckor hade lidit. Bortsett från några kvällar med andningbesvär och en gång med kramp i strupen i kombination med att jag sedan inte kunde prata innan det släppte, skulle jag ge det 1/10 i svårhetsgrad.
Det känns som om jag blivit sjuk flera gånger mer än plågats av en sjukdom. Så mild är den för mig men jag är övertygad efter att länge varit osäker, att det är covid-19. Rekommenderar att alla försöker undvika sjukdomen eftersom den är lömsk och oberäknelig.