2020-04-27, 21:49
Medlem
jorgenstorm99s avatar
En tax som hette Taxi
Citera
2020-04-27, 21:51
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomro
Har en Cavalier King Charles som heter Pontus...
Det hette min underbara katt jag hade en gång i tiden. 💖

Brukar ofta tänka att dittan och dattan är bra namn. Omkring tjugo hette katterna Mathilda, Wilma och Pontus. Nu kan jag tänka att Nobelle eller Nobel är ett fantastiskt bra namn osv.
Citera
2020-04-27, 22:02
Medlem
hippilis avatar
Här är många husdjur men två av dom är tjejen och katten sune som bor här. Annars är halva byns katter här var enda dag och vet bara namnen på några: sorken, hemi, rumpis, brorsan men jag gör ett speciellt
ljud med munnen som funkar på katter och då kommer alla springande mot mej tjejen åxå oftast
Senast redigerad av hippili 2020-04-27 kl. 22:04.
Citera
2020-04-28, 22:07
Bannlyst
Jesper oskar filip henrik och 19 till haha
(Fiskar)
Citera
2020-04-28, 23:24
Medlem
Nellie och Lasso. Sedan separat har vi Bumsan och Tjabo, med deras barn Erika och Strumpan.
Citera
2020-04-29, 00:11
Medlem
shrimpflavors avatar
Min orm heter Peter. Döpt efter Peter Stormare. Coolare man får man leta efter.
Citera
2020-04-29, 12:12
Medlem
Grannens katt heter katten och deras hund heter hunden😂
Citera
2020-05-06, 15:11
Medlem
Pitbull / gråhund mix (tjuvparning). Hon heter Nellie.
Citera
2020-05-06, 21:31
Medlem
Mangelinas avatar
Här blir det inte bara namn, utan även lite "historik" för den som är intresserad (varning! delvis väldigt tragiskt!):

*I tidig barndom (minnen endast från foton): en vit katt med svart fläck runt ena ögat: Moshe Dayan (hade lapp för ögat).

*innan jag fick ha "djur" var det namnlösa daggmaskar i glasburk (ja det var hål i locket) samt vandrande pinnar utan identitet.
*3 grodyngel; Tripp, Trapp och Trull, som vi fiskat upp ur en å och som växte i en burk som tillslut flyttades ut på balkongen och "plötsligt" hade de utvecklat ben, varpå min pappa råkade trampa sönder dom med sina träskor (70-talet). Traumatisk upplevelse med skinnkostymerna på balkongbetongen...
* guldfiskar som jag inte minns vad de hette...ähum, men som fick simma i en glasskål och min pappa fick för sig att man skulle ge dom syre genom att blåsa in luft med sugrör (jag vet, jag vet...jesus!)

*tillslut: en kanin, som jag äntligen fick tack vare min underbara faster (mot min pappas vilja. heh). Hon förstod mitt behov av djur; Pepi (som finne lät det superbra). Hängde ofta i fingret på grannungarna, men aldrig i min. Påstods sedan ha blivit uppäten av den familjens jakthund som hade hand om kaninen när vi var på semester i Finland. Såg dock Pepi senare i en bur i en djuraffär på samma ort där han "försvann"
* en kanin som hette Doddis och som sprang lös i lägenheten, men bajsade bara i buren (R.I.P)
* två blåa undulater: Pluttis och Snuttis (ja,ja,ja...det var i tonåren). Pluttis var mig evigt trogen och satt alltid på min axel och pickade mig kärleksfullt i örsnibben. Stackarn hade underutvecklade vingar och kunde inte flyga då mamman kickade ut honom som bebbe bara för att skaffa nya ägg. Jag tvingades sälja dom båda då jag fick röda utslag runt munnen (pappa påstod det var för att jag pussade dom)
*En brunmaskad Birma som tack vare sin färg fick heta Baileys (R.I.P: dog av TBE och fick förlamning av bakben. Jag hatar fästingar!)

Idag:
*Två underbara Birmor: Shiba och Minou som jag inte skulle vilja leva utan Dessvärre hade de fått vara ute i grönskan om det inte var erfarenheten kring Baileys. Idag får de nöja sig med att bara vara på altanen...
Citera
2020-05-07, 19:18
Avslutad
Ska nog snart köpa en hund som kommer få namn efter nån seriefigur. En bekant till mig har en katt som heter Tussa. Det betyder fitta på isländska men det visste de inte när de döpte katten. Man ska välja sina husdjurs namn med omsorg.
Citera
2020-05-08, 14:13
Medlem
Har två kattbebisar (maine coon) som heter August och Elof
Citera
2020-05-09, 21:03
Medlem
Tuvtramps avatar
Julius heter min hund!

....även kallad #julle-bulle (om man är på bra humör) och #hundjävel (när han är olydig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in