2019-09-19, 07:20
Medlem
Fistkramps avatar
Katt
Hane
Namn: Zvampen
Varför? Han är fet
Citera
2019-09-19, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1
Min hund heter Muhammed

En av mina också. En annan heter Olof efter Palme(hunden har en extrem nos.) Det är diverse kändisar, grannar och politiker som har fått sätta namn till mina djur. Den senaste är en hynda som jag döpt till Annika, utstående ögon och vänder alltid arslet till hanhundarna. Efter Strandhäll så klart.
Citera
2019-09-19, 07:36
Bannlyst
Grannens mops heter Trump, våra katter heter Tussi och Missan.
Citera
2019-09-19, 07:57
Medlem
gayisnotokays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ouo.
Undrar samma sak. Det känns som var och varannan har gett sina djur såna namn. Oavsett livsstil i övrigt. Vissa framstår som hyvens personer, fram tills dagen man introduceras till deras katt. Snöbollen.
Snöbollen, härligt namn...Fyfan, värdigheten går ner som sossarnas opinionsmätningar
Citera
2019-09-19, 08:03
Medlem
Loviks avatar
Min undulat heter Lisen. Jag tog omhand henne då polisen fått in henne men de hittade inte ägsaren. Eftersom hon kom från polisen så tycke jag det var passande, po-lisen 😉 dessutom passar det henne. Hon kan prata, säga, sov nu. Hon är kul.
Citera
2019-09-19, 08:08
Medlem
Blommetupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ouo.
Om dom har förfärliga namn från början kan dock smeknamn vara att föredra för att ge dom ett anseende.

Tja vi har namn på de allra flesta av våra djur och det är riktigt kul att komma på namn och få en relation till djuren på ett annat sätt. Här kommer ett par av dem iaf.

Katter: Alfons, Leo, Moses
Hund: Bella
Getter: Hans, Greta
Grisar, Reinberth, Napoleon, Nasse
Hästar: Jax, Winston, Blixton
Gäss: Mårten, Ara, Kajsa
Ankor: Grim, Mela, Jessica, Irma, Johanna
Höns: Manfred, Gissa, Hawk, Saphire
Kaniner: Sven, Gunnar, Erik, Viola, Blue

Nu har vi ju många fler djur på gården men det här är iaf en del av avelsdjuren.
Citera
2019-09-19, 21:48
Medlem
Luna
Citera
2019-09-22, 21:50
Medlem
Nu har vi kaninerna Nina, Moster, Lammi, Snufsan, Dumbo, Svartenbrandt och Lillan. 🙂

Men är uppväxt med mängder av djur, bland annat hundarna Tessy, Fakir och Ronja, katterna Aladdin, Jasmin, Pella, Måns och Caspian, hästarna Lukas, Gumman och Nicke, ankorna som hette Kalle allihopa, lammen som fick namn i bokstavsordning och hette Adam, Bertil, Cesar, Dagobert, Evert, Filip, Gusten... Mammorna Tacka hette Milda, Tilda och Hilda. 🙂 Bara ett litet axplock 😛
Har även haft en katt som mest hette Kissemissekattafaan.
Citera
2019-10-18, 06:27
Avslutad
röd/orange katt: curry, lyssnar även på kräk.
Citera
2019-10-21, 11:40
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
En bullmastiff som heter Grill-Britt

Det var det bästa jag hört! 😂
Citera
2020-04-26, 23:08
Medlem
En röd hankatt som heter Milo. Egentligen hade jag velat döpa honom till Mio men min sambo ville inte att han skulle heta det "för man vill ju inte att han ska bli bög."
Citera
2020-04-27, 21:02
Medlem
Har en Cavalier King Charles som heter Pontus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in