2020-04-27, 19:13
Medlem
[quote=LadySweden|71362887]
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag trodde fullt och fast att något skulle gjorts redan för två veckor sedan.
Hoppet till Löfven är väck.

Jo det är sant, jag trodde också för ngn vecka sedan att nu måste väl ändå botten vara nådd... Inte kan folk acceptera så här många avlidna? Men ja, kanske en överlevnadsmekanism i pandemitid, att klamra sig fast vid minsta lilla (falska) förhoppning? Som jag gjort länge.

Något har gått sönder i Sverige.
Citera
2020-04-27, 19:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
När tror ni att riskgrupper fritt kan röra sig ute i samhället igen?

Nu är de ju ålagda att självisolera sig. När ser vi något slut på detta?

Början på 2021 kanske, sommar 2021?
Citera
2020-04-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Precis, sverige registrera alla som har haft corona som att de har dött av corona, det gör i princip inget annat land, det är orsaken till varför vi sticker ut där. Det verka folk ha svårt att förstå då de jämför dödsprocenten. Varför skulle sverige ha nämnvärt högre dödsprocent än något annat land? Det är ologiskt.
Det finns länder där läkare har föreslagit anhöriga att få en stor summa och ge sina godkännanden för att dödsorsaken ska registreras son Corona.Varför? Man vill blåsa upp siffrorna så att man kan sätta skräck i befolkningen.
Citera
2020-04-27, 19:15
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Det finns länder där läkare har föreslagit anhöriga att få en stor summa och ge sina godkännanden för att dödsorsaken ska registreras son Corona.Varför? Man vill blåsa upp siffrorna så att man kan sätta skräck i befolkningen.

Källa? Bevis?
Citera
2020-04-27, 19:20
Medlem
Undrar vem som vill sätta sig på ett Hotel framöver..räcker att en på hotellet blir sjuk så blir det karantän på hela hotellet.. kommer att dröja bra länge innan det blir normalt igen.
Citera
2020-04-27, 19:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
När tror ni att riskgrupper fritt kan röra sig ute i samhället igen?

Nu är de ju ålagda att självisolera sig. När ser vi något slut på detta?

I början av mars trodde jag att man skulle kunna börja leva lite mer normalt till sommaren men då räknade jag med att Sverige skulle införa hårdare restriktioner. Tegnell sa ju i början vid varje presskonferens att de var öppna för fler restriktioner men vi var inte där ännu, så jag undrar när vi kommer dit

Tillbaka till din fråga,, nu tror jag äldre och riskgrupper får hålla sig isolerade till våren 2021 eller tills vaccin kommer. Snacka om att det kommer att bli mycket psykisk ohälsa när isolationen är över 1 år.
Andra som inte tillhör riskgrupper gnäller över nedstängning av samhället i 6-8 veckor.
Citera
2020-04-27, 19:22
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag håller med. Det kan också vara så att många har dött utan att man vet varför nr det egentligen var corona.
Men överdödligheten är ju större än antalet dödsfall från covid?
Citera
2020-04-27, 19:23
Medlem
Kan noen forklare for meg om kurven for dødsfall totalt i Sverige som man ser nederst på siden her, under overskriften Z-scores by country?

Denne kurven viser dødsfall f.o.m. 2016 og uke for uke t.o.m. forrige uke da den ble oppdatert sist.

På siste del av kurven synker antall dødsfall mye, og det er merket av med en lys rosa farge for de siste dagene (uke 16) der kurven synker. Avmerkingen med denne fargen er forklart (under overskriften Z-scores by country) med "Corrected for delay in registration" (betyr det det samme som at etterslep av dødsfall nå er plassert på riktige datoer tilbake i tid?).

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Jeg tenker at hvis mange corona-dødsfall ikke har blitt registrert som coronadødsfall: Disse kommer uansett frem i oversikten over dødsfall totalt. Men det kan selvfølgelig være flere grunner til at det totale antallet dødsfall sank så mye i uke 16 (forrige uke).

Hvordan ser kurven for registrerte coronadødsfall i Sverige ut, etter at dødsfallene har blitt plassert på rett dato?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Början på 2021 kanske, sommar 2021?

Är det då du tror att det finns tillgängligt vaccin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Precis, sverige registrera alla som har haft corona som att de har dött av corona, det gör i princip inget annat land, det är orsaken till varför vi sticker ut där. Det verka folk ha svårt att förstå då de jämför dödsprocenten. Varför skulle sverige ha nämnvärt högre dödsprocent än något annat land? Det är ologiskt.

Därför att regimen i Sverige medvetet vill sprida smittan och därför har kommit med vilseledande information (som gör att folk blir smittade) och i princip inte har infört några verkningsfulla smittobegränsande åtgärder överhuvudtaget. De flesta andra länder har stängt ner nästan allt och infört seriösa åtgärder. Detta leder givetvis till mer smitta och död i Sverige och mindre smitta och död i andra länder, som t.ex. Norge och Finland. Det är logiskt.
Senast redigerad av RexNemorensis 2020-04-27 kl. 19:28.
Citera
2020-04-27, 19:24
Medlem
Dbloodss avatar
"En majoritet av svenskarna tror att Sverige kommer att klara coronakrisen bra eller mycket bra, enligt en färsk Novusundersökning.

64 procent tror att vi kommer att klara krisen mycket bra eller bra. Och jämfört med mars har andelen som tror att vi kommer att klara den mycket bra ökat från 14 till 15 procent.

Mest optimistiska är stockholmarna. Idag tror en fjärdedel att landet kommer att klara krisen mycket bra, jämfört med en tiondel för en månad sedan."

Blir inga problem det här ju!
Citera
2020-04-27, 19:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79

Jo det är sant, jag trodde också för ngn vecka sedan att nu måste väl ändå botten vara nådd... Inte kan folk acceptera så här många avlidna? Men ja, kanske en överlevnadsmekanism i pandemitid, att klamra sig fast vid minsta lilla (falska) förhoppning? Som jag gjort länge.

Något har gått sönder i Sverige.

Så rörande och sant skrivet Saknar mitt fosterland där jag känt mig både trygg och stolt
Senast redigerad av 57Emma 2020-04-27 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in