Citat:
Ursprungligen postat av
Airwave92
Har folk fått tinnitus på denna medicinen? Står som "vanlig" biverkning. Snackar vi permanent eller bara tillfällig tinnitus under behandlingstiden?
Jag kan bara tala för mig själv nu men om man googlar "Bupropion+tinnitus, så får man upp massa länkar till forum, blogginlägg osv.
Jag fick dem först våren 2009 efter två dödsfall i familjen, ville inte ha dem först, men den doktorn uppmuntrade mig att ta dem för dom skulle inte ha några biverkningar utan istället få mig pigg och aktiverad. Jotack, har aldrig varit så pigg som jag blev i början.
Hypoman skulle man kunna kalla det i flera år. Gjorde av med en hel del pengar, gav mig in i renoveringsprojekt jag inte hade någon erfarenhet av osv.
Men under hela denna tiden drack jag alkohol varje helg och så småningom fick jag blackouts som gjorde att jag hamnade på sjukhus flera gånger. Fick förklarat för mig att jag krampat mer el mindre varje gång. När jag till sist slutade med dom hösten 2019 så hade jag fått kraftig tinnitus i vänster öra en morgon i september 2018, alltså ungefär ett år tidigare.
Det började en morgon helt plötsligt i samband med huvudvridningar och gick så småningom över till att bli ständigt närvarande. Det började med att det lät som att det var något som gick sönder i örat en eftermiddag, ungefär som om du knäcker en kvist. Nu har jag ett ljud som påminner om syrsor, inte hela tiden som i början, men till och från.
Nu vet jag inte om det berodde på Voxra el om det var så att jag slutade med klonazepam som jag hade tagit i låg dos i 2013-2018.
Nu prövade jag en tablett Mysimba (innehåller bupropion) i förrgår och ljudet blev kraftigt förstärkt i ett dygn. Nu har det idag mer el mindre gått ur kroppen och jag drar därför slutsatsen att bupropionet är det som orsakade tinnitusen denna gång iaf.