Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Svärje 27 April Anno 2020
Tyst i rummet. Några av medlemmarna tittar lite undrande på varandra. Vad är det som händer? Sa inte Anders Adolf Den Vise att idag skulle det hända nåt? Har vi missförstått? Ska vi kanske till och med frukta för att resten av Skandinavien plus Ryssland plus ett 80tal andra länder ska ha fler poäng än oss?
Medan folk mumlade, så gjorde Han entré. I sin numera världskända vinröda tröja och med stolt gång så gick Anders Adolf Den Vise fram till mikrofonen.
"Jag hör er. Jag kan nästan känna på mig en bris av besvikelse. Går det sämre än vi trodde? Är vi på väg mot sämre tider? Svaret är: NEJ. Det händer saker. Mina kära undersåtar, som jag redan kunnat berätta igår så är det fortfarande helgfestande som spökar. Nej mina damer och herrar. Sverige tappar inte fart. Enligt våra beräkningar är precis allt som det ska. Vid nästa presskonferens imorgon är det väldigt goda nyheter som väntar. Mer kan jag inte säga. Än att resten av Skandinavien kommer med största sannolikhet att åka ut ur gruppspelet. Vi kommer vara de dominerande i hela Nord Europa. Heja Heja på oss. Skål!"
Hälsningar från fjärde riket

Äntligen satir-rapporten, den är uppskattad. Hur tror du det kommer "firas"...
Mer seriöst, Vad kommer man att säga imorgon, om det är väldigt jobbiga siffror. Ska vi bara fortsätta tvätta händerna?

Kommer ngn reporter säga att många svenskar är rädda att inte få vård nu? (Som jag sett på Aftonbladets chatt senaste dagarna).