2020-04-27, 13:06
  #7945
Medlem
Garfi3lds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Skriver under på det! Käket på Bettan är fan toppklass.
Ibland var det slottstek med potäter och gräddsås och gele.


Skriver med under! Gjorde 6 månader på beateberg, muckade nyligen.

Hamnar ni där så gå till snickeriet, tiden går snabbt som fan!
Citera
2020-04-27, 15:29
  #7946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Kriminalvården kommer att ge dig en placering och det är den placeringen som kommer att gälla oavsett dina synpunkter och önskemål. I och med att du är dömd för narkotikabrott kommer du att hamna på en "hög" 2a. Så länge du sköter dig inte tar på dig massa varningar så kan du få fotboja dom sista 6 månaderna. Dock så är det svårt att hålla sig prickfri där inne så räkna inte med fotboja.

Så det är onödigt å ens fråga efter ått ställe man själv vill ha?
Citera
2020-04-27, 15:30
  #7947
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Du verkar ju helt hög iallafall. Det är väll bättre att rehabilitera mig med utbildning än att bara sitta av voltan skaffa mig nya kontakter o bli mer kriminell. Tur att sånna som du troligen har nått skitjobb och sparkar grus på samma plats sen barnsben och inte har nån makt i samhället.

Du gissar fel, jag är fångvårdare och var sarkastisk på min kafferast.
Du är välkommen hit så ska jag lära dig sparka grus.
Citera
2020-04-27, 15:39
  #7948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Så det är onödigt å ens fråga efter ått ställe man själv vill ha?
Gör det men ha inga höga förhoppningar. Det är kaos inom Kriminalvården just nu med överbeläggning på typ alla anstalter.
Citera
2020-04-27, 15:39
  #7949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Du gissar fel, jag är fångvårdare och var sarkastisk på min kafferast.
Du är välkommen hit så ska jag lära dig sparka grus.
Vart är du vårdare då? Låter ju ytterst produktivt av svenska staten att ha såna begåvade människor som dig som kvv.
Citera
2020-04-27, 15:39
  #7950
Medlem
Kan säga som så att jag inte förstår hatet på IÖV istället för anstalt. För mig var anstalt inget alternativ, företag och familj.

Upplever heller inga problem med hembesök. VISST, de kommer väl lite väl ofta men det tar 30 sekunder så drar de. Hej, hur är läget, har du varit ute idag/uteliv snart? Behöver inte ens blåsa eller liknande.

Visst, det strulade till sig med schemat över påsk men det löste sig sedan. Men istället för blandat schema gav de mig 2tim frigång alla dagarna.

Har 1 timmas restid x2 och jobbet gör jag som jag vill med, bara jag inte är hemma lägger de sig inte i.
Citera
2020-04-27, 15:41
  #7951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Vart är du vårdare då? Låter ju ytterst produktivt av svenska staten att ha såna begåvade människor som dig som kvv.
Finns många som honom in KV. Gör din tid och skit i dem. Tänk på att du är där temporärt medans fittplitarna är där för att dem är tvungna är försörja sig på något och dem har inte så mycket att välja mellan dem där stackarna så bitterheten spiller över på dem intagna.
Citera
2020-04-27, 15:47
  #7952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtoGG
Kan säga som så att jag inte förstår hatet på IÖV istället för anstalt. För mig var anstalt inget alternativ, företag och familj.

Upplever heller inga problem med hembesök. VISST, de kommer väl lite väl ofta men det tar 30 sekunder så drar de. Hej, hur är läget, har du varit ute idag/uteliv snart? Behöver inte ens blåsa eller liknande.

Visst, det strulade till sig med schemat över påsk men det löste sig sedan. Men istället för blandat schema gav de mig 2tim frigång alla dagarna.

Har 1 timmas restid x2 och jobbet gör jag som jag vill med, bara jag inte är hemma lägger de sig inte i.


exakt håller med dig helt. om man ändå tänkt sköta sig varför sitta o trycka i en cell
Citera
2020-04-27, 15:53
  #7953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Finns många som honom in KV. Gör din tid och skit i dem. Tänk på att du är där temporärt medans fittplitarna är där för att dem är tvungna är försörja sig på något och dem har inte så mycket att välja mellan dem där stackarna så bitterheten spiller över på dem intagna.
Hahaha gillar ditt tankesätt
Efter en videolänks förhandling blev en plit irriterad för jag inte var ledsen över omhäktningen och undrade hur jag kunde ha humöret i behåll när dem yrkade på 4 år.
Citera
2020-04-27, 15:56
  #7954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtoGG
Kan säga som så att jag inte förstår hatet på IÖV istället för anstalt. För mig var anstalt inget alternativ, företag och familj.

Upplever heller inga problem med hembesök. VISST, de kommer väl lite väl ofta men det tar 30 sekunder så drar de. Hej, hur är läget, har du varit ute idag/uteliv snart? Behöver inte ens blåsa eller liknande.

Visst, det strulade till sig med schemat över påsk men det löste sig sedan. Men istället för blandat schema gav de mig 2tim frigång alla dagarna.

Har 1 timmas restid x2 och jobbet gör jag som jag vill med, bara jag inte är hemma lägger de sig inte i.
vart du dömd till fotboja direkt då?
Citera
2020-04-27, 16:00
  #7955
Medlem
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/platssituationen/ klass ett o två värkar tvär fulla men inte klass tre undrar om man ändå skulle kunna hamna på en trea hört att den i Ekerö ska va najs
Citera
2020-04-27, 16:03
  #7956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/platssituationen/ klass ett o två värkar tvär fulla men inte klass tre undrar om man ändå skulle kunna hamna på en trea hört att den i Ekerö ska va najs
Om du är dömd för narkbrott och ska sitta 12 månader effektivt kan du glömma en 3a. Kommer bli en 2a för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in