2020-04-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja, men det är inte världens lättaste case med förberedelsebrott. Här gäller det nog att åklagaren har rejält på fötterna, och straffen i sig är inget större med tanke på först pojken som var ett barn och sedan K då som inte har fängelsedomar på sig innan. Så att det här är inte hugget i sten utan långt därifrån. Stämpling och förberedelse handlar ju mycket om hur långt man kommit så att säga i brottet så det här kan bli vad som helst till slut. Ju längre ifrån brottet man hamnar ju mindre straff givetvis, och sedan uppsåt på det.

Oroa dig inte K har det bättre i häktet än ute och får mediciner för sin abstinens och om 3 mån är hon fit igen. Nej, jag tror inte hon bråkar men hon är väl medveten om sina rättigheter.

Fit IGEN om tre månader?

Typ anno 2018 fit eller 1998 fit?

Jag inbillar mig att hon är lite pain in the ass där nu hos personalen men att det lugnar sig ja.
Citera
2020-04-27, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fit IGEN om tre månader?

Typ anno 2018 fit eller 1998 fit?

Jag inbillar mig att hon är lite pain in the ass där nu hos personalen men att det lugnar sig ja.

Från att frenetiskt tjatat om att hon inte är misstänkt så låter det som ett Spa att sitta häktad. Väldigt hälsosamt och bra för KL.
Synd inte Lucas lyckades sy in henne tidigare då om hon har det bättre inne än ute.

Hon trivdes ju fint där i sin cell.
Trots att de övriga intagna skrek och levde rövare som hon sa.
... Likt henne själv alltså, då hon skrek och slogs vid tidigare besök glömde hon tillägga.
Citera
2020-04-27, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det jag pekade på är att straffet psykologiskt sätt redan har börjat och att det troligen är mycket plågsamt för henne att sitta häktad.
Undrar vem som har hand om hunden nu.
Citera
2020-04-27, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte man hade tvingat, eller ens KAN tvinga, barnen att vittna mot sin mamma. Anhöriga har inte vittnesplikt. Men hela ärendet, om det fullföljts, kanske hade gjort dom mer illa än vad det var värt. Polisförhör däremot kan man tvinga på barnen - och det är ju också traumatiskt när det gäller ens mamma.

Nä precis så där rök Pernvis lögn om åtalet som han inte lyckades med. Frågan är om inte en vårdnadshavare kan neka barn att vittna också, och då var ju K deras vårdnadshavare. Dom flesta förstår att Pernvi drog en vals. Den särskilda åklagaren har varit i blåsväder förut.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Undrar vem som har hand om hunden nu.
Snälla du ta det i kändisskvaller istället.
Senast redigerad av Browser 2020-04-27 kl. 05:48.
Citera
2020-04-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Som jag skrivit tidigare, det jag hört
Fått 50 lax för inköp av skyddsväst och vapen.
Ska visst inte lyckats komma över något vapen och därefter backat ur.

Förstod du -när du hörde om det- vad han skulle med en skyddsväst till? Tanken är ju att skjuta en obeväpnad person. Det framstår ju som en märklig idé att använda något som dels är helt onödigt, en relativt stor onödig kostnad jämfört med andra saker som behövs och sedan något som ser konstigt ut under ev kläder som ska bäras.

Det är rimligt att anta att han inte hade vana alls med tanke på att han inte fick tag på vapen heller men hörde du resonemanget?
Citera
2020-04-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du är inte trovärdig för fem öre med den skit du har spritt i tråden
Du reggar ett nytt nick 2019-12-16 och kommer in här i tråden 2020-01-16.
Du snackar en massa skit
Du har inte en massa filer men det har däremot jag och dom flesta ligger länkade i tråden också.
Räknade min pdf filer med allt från skilsmässan, vårdnaden, alla domar mot Karin, bouppteckningen osv och det är 49 st.

Nej barnen träffar inte sin mor och har inte gjort på länge. PUNKT!!!

Skönt att ha dig tillbaka i tråden och tack för all fakta du lagt upp. Det finns fler som sprider desinformation i tråden. Det blir märkligt när vissa påstår att K har daglig kontakt med sina barn. När vi är ganska många som vet att det inte är sant. Nästan så man börjar fundera på hur många i denna tråd som har Karin som sin kassako
Citera
2020-04-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Förstod du -när du hörde om det- vad han skulle med en skyddsväst till? Tanken är ju att skjuta en obeväpnad person. Det framstår ju som en märklig idé att använda något som dels är helt onödigt, en relativt stor onödig kostnad jämfört med andra saker som behövs och sedan något som ser konstigt ut under ev kläder som ska bäras.

Det är rimligt att anta att han inte hade vana alls med tanke på att han inte fick tag på vapen heller men hörde du resonemanget?

Du får kanske ett bra svar på din fråga men man kan ju undra om de (typ mellanhanden) lägger ansvaret på att ragga fram vapen och skyddsväst på en sjuttonåring? Nog att han kanske hade egna kontakter men ändå.
Jag menar killen är yvig och naiv. Risken att han klampar runt och söker vapen borde ju rimligen lämna spår efter sig. Vilket han också verkar ha gjort.

Han verkar också vara en snackepåse. De videor på Youtube och Insta visar en kille där munnen går i ett. Hoppas han sjunger ut i förhör om han är överbevisad. Kan ju redan ha hänt och därför sannolika skäl både för vår kille och KL. Men å andra sidan så finns det ju risk i och med det om han fått uppdraget via äldre bruschor. Han och KL är ett rätt omaka kumpanpar.
O.g163 hette han på Insta förr men kontot är numera borttaget.

OG får en ju inte helt osökt att tänka på lite organiserat från Turkiethållet men det är samtidigt hans initialer. Tycker ändå man får lite känsla att det kan vara i de kretsarna mellanhanden rör sig. Vem vet. Vår kille har iaf nära släkt från Bergsjön. OG:s vagga på 90-talet osv.
Citera
2020-04-27, 08:55
Medlem
Citat:

Reflekterade inte över det då, har bara fått det som snabbast återberättat för mig.
Blev bara förvånad över att det var just han, har ju träffat honom många ggr och mitt intryck är att han inte är kapabel att utföra ett mord.
Citera
2020-04-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Reflekterade inte över det då, har bara fått det som snabbast återberättat för mig.
Blev bara förvånad över att det var just han, har ju träffat honom många ggr och mitt intryck är att han inte är kapabel att utföra ett mord.

Verkar han vara en springpojke åt äldre eller mest en kille som vill synas och höras och vara med där det händer spännande saker?

Han verkar rätt så speedad. Eller ”jetskitzad” som nån av hans polare kallat honom.
Citera
2020-04-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä precis så där rök Pernvis lögn om åtalet som han inte lyckades med. Frågan är om inte en vårdnadshavare kan neka barn att vittna också, och då var ju K deras vårdnadshavare. Dom flesta förstår att Pernvi drog en vals. Den särskilda åklagaren har varit i blåsväder förut.

Snälla du ta det i kändisskvaller istället.
Det skvallrar ju om allting här i tråden. Om barnen är det ett hysteriskt ältande. Ska hunden vara ett undantag? Får man inte skriva någonting om hunden? Du Browser lyser ju inte precis med din frånvaro heller. Så man får skvallra om precis allting utom hunden?
Citera
2020-04-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Verkar han vara en springpojke åt äldre eller mest en kille som vill synas och höras och vara med där det händer spännande saker?

Han verkar rätt så speedad. Eller ”jetskitzad” som nån av hans polare kallat honom.
Ingen aning, kan vara så.
Tror han mest sprungit runt i Tensta och dealat ( men det är ett antagande)
baserat på hans stil
Citera
2020-04-27, 09:13
Medlem
Citat:

Det kan väl alltid vara bra att ha en skyddsnät för egen del om man bor i Tensta. Speciellt om man är i den ålderskategorin där skjutningar är vanliga. Så bra att han blåste K på skjutningen av HOL men kanske fick sig en skyddsväst iallafall. Nu får vi hoppas att han sjunger ut vad han råkat ut för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in