2020-04-26, 22:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Och vart tog den pingade mobilen vägen, puts väck bara.
Längst ner i "slasken" kanske.
Frågade Moralens"läckaget"väktare om den och han påstod den med 4 andra mobiler skickats till NFC. På en direkt fråga om det var LWs mobil kunde han inte svara på. I tråden har pling mobilen antagits vara Lenas. Som du uppmärksammat så verkar den puts väck.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-26 kl. 22:57.
Citera
2020-04-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ge dig, Sonya!
Hundföraren MR blev avbruten mitt i sitt sök!
MR har beklagat detta!

Sluta att ljuga i tråden!

Är det denna MR som avses?

M*ts R*pla är processledare för hela hundverksamheten i regionen, men var ledig under de dagarna då sökandet efter Lena Wesström var... osv (resten finns bakom betallänk)
Citera
2020-04-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns tre pm från tre hundförare. Någon MR är inte med där. Trådsanning igen.
AB!
=AFTONBLADET -en artikel i AB fr 2018
-glöm dina pm!
Citera
2020-04-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Japp.
Det handlar om 2 olika hundar med ägare resp förare.
Polisekipaget med förare avbröts med att det inte skulle sökas där.
Då befann de sig bara några meter från LW.
Det har stått att läsa om på säker plats men tro inte att jag minns var,
kan ha varit i en tidning till och med!
Är 100 % säker på det.

Det är inte sant det du skriver.
Läs fup.
Citera
2020-04-26, 22:53
Medlem
Citat:
AB!
=AFTONBLADET -en artikel i AB fr 2018
-glöm dina pm!
Jag anser att fupen är mer sanningsenlig faktiskt. Dina inlägg kommer fortsättningsvis scrollas över. Du har inte en susning om vad du pratar om. Och kan inte verifiera något alls.
Citera
2020-04-26, 22:54
Medlem
Citat:
Japp.
Är 100 % säker på det.

Om du inte vet med säkerhet ska du kanske undvika att bekräfta trådsanningar? Bättre att ta reda på fakta och sen bekräfta.
Citera
2020-04-26, 22:55
Medlem
Fup innehåller 3 PM om hundsök. Var och en får skaffa sig en uppfattning om huruvida någon hundförare blev avbruten.

Hundsök 1
Hunden är utbildad och certifierad i att söka och markera kroppsvätskor från människa, såsom blod, sperma och lik. Söket påbörjades ca 13.40 den 15 maj och var avslutad ca 14.15. Bostaden är en bostadsrätts radhus i 2 plan med en liten trädgård på baksidan och stenlagd uteplats på framsidan. Hunden påvisade ej något som kan leda efterforskningen framåt och samtliga rum och biutrymmen avsöktes utan markeringar. Söket i trädgården, på baksidan, gav ej heller några markeringar likväl som söket på framsidan. Vidare så söktes anslutningsvägen till bostaden av ca 75 meter in i området utan resultat. Vägen till bilvägen och ca 100 m i vardera riktning längs bilvägen söktes av utan att hunden markerar.

Hundsök 2
Söket påbötjades 14.15 och var avslutad 15.35 den 16 maj 2018. Fastigheten är en villa i 2 plan med källare samt garage med tillhörande trädgårdstomt. Ytterområdet avsöktes inklusive husgrunden, dit man kommer via en lucka i fasaden. Hunden markerar ej något vare sig på tomten eller i husgrunden. Söket inomhus så markerade hunden i ett duschutrymme i en kombinerad toalett och dusch. Markeringen var i vänstra hörnet vid golvet och ca 3 cm upp i hörnet. Forensiker säkrade. I källaren vid källardörren så markerar hunden en bit toalettpapper samt en badlakan. Även dessa säkrade forenskier. I husets övriga utrymmen visar hunden inget och då är samtliga rum och biutrymmen avsökta.

Hundsök 3
Efter att uppgifter inkommit att Lena ska ha uppehållit sig i skogspartiet väster om Baronbacken och placerat ut eller sett ut en plats för en så kallad Geocache beordrar RLC mig, Pa Jim Eriksson, för att söka av området kring den GPS-position som uppgiftslämnare Helena angivit. Jag söker i ca I timme och 30 min utan att anträffa någon catche eller Lena själv. Jag har bifogat en karta över mina rörelser på platsen. Hundens GPS-system fungerade inte tillfredsställande. Sökte även med hjälp av bilen av cykelbanan från platsen till Lena hemadress utan att anträffat något.
Citera
2020-04-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Håller med. Är med övertygad efter både läst fup o lyssnat på hela rättegången.

Blev jag också. Det står mer och mer klart ju längre man kommer i serien på Youtube.

Har nyss lyssnat klart på del 15, där N*oa vittnar. Han säger bl.a "... ursäkta om jag säger det, men jag har alltid tyckt att han är skum. Han har den där psykopat looken. Flinet..."

Samt massor med annat. Särskilt morgonen då Lena var borta och samtalet med SD på morgonen etc etc. SD som inte ens frågade varför N ringde kl 7 på morgonen.

N berättar också hur JG har ränt omkring till alla geocachar och snackat skit om Lena. Riktigt fula saker. Förtal. Inte konstigt att
Noa avskyr även JG.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-26 kl. 23:45.
Citera
2020-04-26, 22:57
Medlem
Citat:
Japp.
Är 100 % säker på det
.
Tack!
Så var det!
Jag har nu i en handfull inlägg försökt få hatkontona SonyaStolt resp Picasso2 att lugna ned sig och sluta bete sig som inkvisitorer.
De biter sig fast i FUP och de inser inte att det inte har legat i åkl Åsa Hidings intresse att låta kritiska poliser (som hundföraren MR) komma till tals i FUP.
Citera
2020-04-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kl 01.41 stängdes telefonen av och det är sista pingningen. Kl 05.23 loggade någon in på hennes mailkonto på one.com. Där skriver man mailadress samt lösenord nedanför. Det går inte på något annat sätt så vitt jag vet - jag har samma program. Kl 05.51 skriver SD till Lena: … "Morrn, vad händer? Somnade ifrån igen?". Så han satt i en halvtimme och surfade runt i hennes mailbox och läste all hennes högst privata post.
Citerar mig själv.

Lena kan ha sparat lösenordet på one.com så det redan är ifyllt på hennes dator/mobil och då är det bara att logga in. Antingen har SD varit i bostaden (minns att dörren stod öppen) och läst direkt på hennes dator, eller så har han fjärrstyrt hennes dator. Om han inte hade lösenordet själv. Han har ju gått in och läst HDs mail också för att hålla koll på henne, så han är verkligen inte främmande för att bryta sig in i andras privatliv.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-26 kl. 23:00.
Citera
2020-04-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Är det denna MR som avses?

M*ts R*pla är processledare för hela hundverksamheten i regionen, men var ledig under de dagarna då sökandet efter Lena Wesström var... osv (resten finns bakom betallänk)

Säkert alldeles riktigt den hundföraren. Tack!
Hade fel i att han skulle varit på plats, men han var oerhört kritisk till att hundsök ej utfördes (eller avbröts).
Minns bara att han inte var nådig mot spaningsledningen! LW kunde i princip ha hittats inom 12 h!
Citera
2020-04-26, 23:03
Medlem
Citat:
Tack!
Så var det!
Jag har nu i en handfull inlägg försökt få hatkontona SonyaStolt resp Picasso2 att lugna ned sig och sluta bete sig som inkvisitorer.
De biter sig fast i FUP och de inser inte att det inte har legat i åkl Åsa Hidings intresse att låta kritiska poliser (som hundföraren MR) komma till tals i FUP.

Nej allt står ju tyvärr inte i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in