2020-04-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Automatiska prylar mot Drive. Via cachen bilder, javascript etc när sidan laddas. Hur mycket beror på hur mycket sådant finns på sidan. Vi de andra tillfällena under natten var det någon eller ett par rader, det kan vara i princip vad som helst.

00.00 öppnade han förresten ett pdf-dokument, undrar om det har någon koppling till mejlet som kom 23.32.
Mhm och det blev bara 24 poster i cache records och det reggas oavsett om man gör något eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Okej, tack. Angående fjärrstyrning - finns teoretisk möjlighet att via sin mobil, i det här fallet en Android, fjärrstyra en dator till 23:34-beteende?
Den tanken slog mig också, om man har synkat Google-konto t.ex.
Citera
2020-04-26, 21:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Okej, tack. Angående fjärrstyrning - finns teoretisk möjlighet att via sin mobil, i det här fallet en Android, fjärrstyra en dator till 23:34-beteende?
Jag nämnde tidigare att i TV-serien Columbo skulle sådana spännande innovationer säkert vara möjliga .

Jag vet inte, det kanske går men jag är skeptisk.
Citera
2020-04-26, 21:12
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Har precis lyssnat på avsnitt 12-14 av Rättegången på Youtube.
Det är ju löjligt uppenbart att SD ljuger om den där "ungdomsgäng försöker stänga in mig"-händelsen helgen innan mordet.
Alltså extremt klantigt utfört av SD.
Både polisen och den hundägande grannen reagerade på att något var galet med det hela.
Att SD därtill frågade grannen om dennes vanor (tid, plats) kring hundpromenader var högst anmärkningsvärt och det är sannolikt att skälet till detta är just planering inför mordet på LW.

Vidare var förhöret med den tekniker som är vän med SD högintressant. Det är ju inte omöjligt att SD luskar kring utredningstekniska detaljer som en förberedelse inför mordet på LW.

Samt detta med att en rörelseaktiverad belysning, där hela poängen är att stoppa brottslig aktivitet, plötsligt behöver en manuell knapp. Varför behöver någon det?
Svaret är att om ägaren själv sysslar med just brottslighet kommer en manuell knapp väl till pass.

Jag blir alltmer övertygad om SD:s skuld.

Håller med. Är med övertygad efter både läst fup o lyssnat på hela rättegången.
Citera
2020-04-26, 21:13
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Mhm och det blev bara 24 poster i cache records och det reggas oavsett vad man gör.
Nej bara de bilder, javascript etc som accessas via cachen. Om sidan är fattig på sådant så blir det inte mycket.
Citera
2020-04-26, 21:19
Medlem
Citat:
Nej bara de bilder, javascript etc som accessas via cachen. Om sidan är fattig på sådant så blir det inte mycket.
Sorry, jag redigerade till ”oavsett om man gör något eller ej”.

Det är väl det som är grejen. Forensikern är säker på att inget har gjorts eftersom syncloggen är tom och varför skulle Stefan öppna datorn utan att göra något?
Citera
2020-04-26, 21:22
Medlem
Citat:
Automatiska prylar mot Drive. Via cachen bilder, javascript etc när sidan laddas. Hur mycket beror på hur mycket sådant finns på sidan. Vi de andra tillfällena under natten var det någon eller ett par rader, det kan vara i princip vad som helst.

00.00 öppnade han förresten ett pdf-dokument, undrar om det har någon koppling till mejlet som kom 23.32.

Det har ju fört skrivits om att SD har någon vän som är speciellt duktig på det tekniska ...
någon annan än polisvännen.
Det mail han fick 23.32, vet man vad det var för något?
Citera
2020-04-26, 21:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Sorry, jag redigerade till ”oavsett om man gör något eller ej”.

Det är väl det som är grejen. Forensikern är säker på att inget har gjorts eftersom syncloggen är tom och varför skulle Stefan öppna datorn utan att göra något?
Det korta svaret är att han kan ha gjort något som inte syns i syncloggen. Där syns bara det som synkas till Drive, man kan använda datorn till mycket annat.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-26 kl. 21:31.
Citera
2020-04-26, 21:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det har ju fört skrivits om att SD har någon vän som är speciellt duktig på det tekniska ...
någon annan än polisvännen.
Det mail han fick 23.32, vet man vad det var för något?
Innehållet vet jag inget om men vem som skickade finns i aktbilaga 163 (p. 515-893)
Citera
2020-04-26, 21:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Mhm och det blev bara 24 poster i cache records och det reggas oavsett om man gör något eller ej.

Den tanken slog mig också, om man har synkat Google-konto t.ex.
Ja. Han har f ö av någon anledning vägrat lämna ut lösenordet till G. Maps där inloggningar kan ses.
Citera
2020-04-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man sökte inte i närområdet pga, omrubriceringen och för att mobilen plingades i vivallaskogen vilket innebar att hundsöken dirigerades dit.
Är det någon som ljuger är det du, punkt!

Och vart tog den pingade mobilen vägen, puts väck bara.
Längst ner i "slasken" kanske.
Citera
2020-04-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Och vart tog den pingade mobilen vägen, puts väck bara.
Längst ner i "slasken" kanske.
Tror den ligger på samma ställe som mordvapnet. Djupt nere i en sjö nånstans kanske? Dagvattenbrunnarna i området har gåtts igenom av polisen med hjälp av kommunen. Så man undrar lite var mobil och vapen finns nånstans. SD har gjort sig av med dom på tydligen ett bra ställe.
Citera
2020-04-26, 21:38
Medlem
Citat:
Det korta svaret är att han kan ha gjort något som inte syns i syncloggen. Där syns bara det som synkas till Drive, man kan använda datorn till mycket annat.
Det utesluter iaf öppnande av mail, program och filer, enligt forensikern. Enligt Stefan själv var det jobbmail han pysslade med, så då har vi ytterligare en lögn bevisad.
Citat:
[/b]Ja. Han har f ö av någon anledning vägrat lämna ut lösenordet till G. Maps där inloggningar kan ses.
Som man brukar göra när man vill visa sig oskyldig 🤗
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in