2020-04-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mordet var den 14:e och vad jag har läst har det inte framkommit i FUP eller i tråden att de skulle ha träffats den kvällen/natten. Kan de ha gjort men iaf inget de avslöjat.

Den 15:e träffades de innan SD åkte till sitt 2:a förhör och på kvällen sent innan avfärd till Arlanda.

Jaa ... men vet att de packade tillsammans ett tag.
Citera
2020-04-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vem pratade hon med? - För samtalet med J avslutades kl 23.54 (för att återupptas senare under natten). Klockan hade passerat midnatt när hon gick ut och mot F*gelbärsgatan.

Ett påstående från hans sida, det stämmer. - Är det sant så borde den hittepåhistorien ha använts i syfte att lura ut henne några dagar senare. Någon baktanke lär ha funnits med att öht berätta.

Har läst att hon pratade med just J. å?
Att detta fick SD att backa där i skogen.
Men det kan hon inte ha gjort m du vet att samtalet avslutades 23.54. Vad är då anledningen till att SD inte ville möta henne då?
Ja någon baktanke lär ha funnits. Att han berättat för LW om "typerna".
Men det borde inte ha lockat ut henne senare ...
Senast redigerad av Moschata 2020-04-26 kl. 14:15.
Citera
2020-04-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jaa ... men vet att de packade tillsammans ett tag.

Tycker att packandet har tagit för stort fokus som förklaringar till både det ena och andra. De verkar ha packat i flera dagar, dag som natt. Hur svårt kan det vara?
Citera
2020-04-26, 14:16
Medlem
Citat:
Kan inte längre ta det där på allvar.
De brukade ju hålla på sådär, att han fotade, skickade bild och hon öppnade.
Jo han uppmuntrade henne att träffa andra, men så råkade någon vara där när han fotade.
Hur nådde kameraögat upp till fönstret och in till soffan?
Han hade sannolikt bara långtråkigt. Båda var ju rätt så udda.
Hade bara den gången varit, hade jag funnit det anmärkningsvärt.
Oj okej vilken tolkning.

Du tror inte det kan ha varit ”på skoj” och lite harmlöst i början men egentligen bara en del av Stefans kontrollbehov? Som sen spårade totalt eftersom han är helt störd? Det låter inte rimligare? Det är ändå Stefan Davidsson vi talar om här, du vet Mästermanipulatören i stövlar.

Aktbil 147/689:
"Fjärde men troligen inte sista
besöket idag
21 :22
Tittar till dig två gånger till idag.
Blir sex gånger totalt.
Kan inte fatta att du klarat att
ljuga så bra. Att lura mig så
många gånger. Att jag har gått
på dina fagra ord igen.
Och kan inte fatta att du väljer
att prata om hot igen.
Vi ses. Eller jag ser iaf."

Låter verkligen som på skoj och att han gått vidare...
Citera
2020-04-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker att packandet har tagit för stort fokus som förklaringar till både det ena och andra. De verkar ha packat i flera dagar, dag som natt. Hur svårt kan det vara?

Ja egentligen inte viktigt, men det handlade om den blå tröjan han haft på sig 14/15 maj och tvätten av den, därför har det väl skrivits om ett par gånger.
Citera
2020-04-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Oj okej vilken tolkning.

Du tror inte det kan ha varit ”på skoj” och lite harmlöst i början men egentligen bara en del av Stefans kontrollbehov? Som sen spårade totalt eftersom han är helt störd? Det låter inte rimligare? Det är ändå Stefan Davidsson vi talar om här, du vet Mästermanipulatören i stövlar.

Aktbil 147/689:
besöket idag
Blir sex gånger totalt.
på dina fagra ord igen.
att prata om hot igen.

De var ju så insyltade att det är svårt att bedöma.
Jag tror han ville separera sig från henne. Han kan väl ändå ha reagerat och velat
påpeka att hon ljög?
Man kan göra upp i omgångar ...
Vet inte när detta skedde, i vilken anslutning till att han sagt att hans känslor svalnat
vilket han sagt flera gånger.
Men LW kunde ju inte låta bli att locka honom till sig igen ..och han tog tillfället till sex??

Jodå han kan ha blivit kränkt som tusan trots att ha ville ha avstånd.
Han kan ha flammat upp på plats, överreagerat.
Gått över gränsen för deras ök.
Men LW ville ju också frigöra sig men inviterade timmen senare.
Hotade med avslöjande och sådant, som jag anta att HD redan kände till.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-26 kl. 14:23.
Citera
2020-04-26, 14:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ett särskilt gäng kanske går och väntar på nya order av sin ledare? De vet inte riktigt när han är allvarlig eller skojar på sitt säregna sätt?

Är de rädda att göra omedvetna fel?

Alla ska lyda blint - H, döttrarna, JG och L

Håller de Rt (radiotystnad) vid begäran och använder de Telegram?

Blir det fler inspelade förhör med dotter?

Låter han bli att ta barnen för hårt i armen?

Fortsätter han uttala dödshot som han sen förringar till att bli icke allvarligt menade önskningar såsom bilolyckor med dödlig blodig utgång

Kring vems hus ska han nu smyga i upprört tillstånd för att filma, fota, skicka bilder och lämna presenter med budskap på dörrhandtaget?

Vilken vän finns kvar som kan glömma koppla sin hund och riskerar se S vrede?

Är han beredd att slå sönder näven igen genom slag i väggen eller har han självkontroll?

Ska han fortsätta dokumentera rivsår på bild och hoppas ingen ska tro nåt eller inser han att det varit bättre om han låtit bli sånt som mordmisstänkt?

Fortsätter han hitta på egna tidslinjer för att fejklogga?

Fortsätter han snika till sig coords av andra (så som det går till i hela Team Fusk = S, H, JG och kanske näst bästa polaren ställföreträdande pappan SOA?)?

NW blev bestört och orolig när S släpptes, men hur är det med S närstående och vänner?

Många bra frågor, Ulanna! Hade jag varit polisen så hade jag grävt upp hela det området på gräsmattan där han desperat ville att halva Hjärsta skulle vattna. Och det är samma gräsmatta där topplocket flög av på SD när JG´s hund nosade runt där. Hunden Bella som brukat vara där hos dem mycket innan, vad jag kan läsa mig till. Helt plötsligt skulle hon vara kopplad? Till och med Jag-suddar-på-polistoan-Jerkan reagerade starkt på detta.

SD´s älskarinna sen sex år tillbaka är brutalt mördad i deras idyll, men det tycks han inte ifrågasätta alls. En normal människa borde vara skräckslagen för vad denna brutala mördare kan göra mot till exempel ens ex-fru och två tonårsdöttrar...eller andra i området. Men NADA oro.

Men i 10 dagar har han huvudfokus på att någon ska vattna en speciell plätt av gräsmattan? GRÄV UPP!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 14:23
Medlem
Citat:
De var ju så insyltade att det är svårt att bedöma.
Jag tror han ville separera sig från henne. Han kan väl ändå ha reagerat och velat
påpeka att hon ljög?
Man kan göra upp i omgångar ...
Vet inte när detta skedde, i vilken anslutning till att han sagt att hans känslor svalnat
vilket han sagt flera gånger.
Men LW kunde ju inte låta bli att locka honom till sig igen ..och han tog tillfället till sex??
https://forumbilder.com/i/royM
https://forumbilder.com/i/royG
Citera
2020-04-26, 14:25
Medlem
Citat:
Oj okej vilken tolkning.

Aktbil 147/689:
besöket idag
Blir sex gånger totalt.
på dina fagra ord igen.
att prata om hot igen.

Det måste ha varit väldigt viktigt för honom eftersom han sänkte sig till en galens nivå. Menade han att hon lurat honom genom att träffa andra, eller vad? Svartsjuka alltså!
Citera
2020-04-26, 14:38
Medlem
Citat:
https://forumbilder.com/i/royM
https://forumbilder.com/i/royG

Ja det ser ju ut som att han vid detta tillfälle verkligen är hotfull.
Synd att hon spelade med så pass länge.
Har länge funderat på varför hon stannar i en sådan relation!
Jag vet detta med manipulation, men hon borde ju liksom du eller jag se
att något inte stämde med honom.
Att han berättade för henne om sina tidigare elakheter måste ju betyda att
han ville ställa sig i dålig dager hos henne, skrämma henne.
För någon terapi verkade han inte vara ute efter.
Citera
2020-04-26, 14:39
Medlem
Citat:
Rättsexperten om Hjärstamordet: Indiciemål – alltid påtaglig uppförsbacke för åklagaren
https://www.vlt.se/logga-in/rattsexperten-om-hjarstamordet-indiciemal-alltid-pataglig-uppforsbacke-for-aklagaren-1

Någon som kan citera? Låst artikel

Dessa kan kanske vara intressant läsning!

”I målet fanns inga direkta bevis utan bara indicier.” - En bevisteroetisk studie av indiciebevisning
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=5431670&fileO Id=5462547

Indicier utom rimligt tvivel? - En utredning i förhållande till beviskravet utom rimligt tvivel
https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4449805&fileO Id=4469690

Jätterättegångar och rättssäkerhet
http://www.diva-portal.se/smash/get/diva2:1047461/FULLTEXT01.pdf

Målet rör ett allvarligt brott. Till sin art är bevisningen sådan att den har betydelse i ett mål av detta slag, ett s.k. indiciemål.

Hovrätten höll huvudförhandling i mål B 1776-05 den 20-21 och den 27 april 2005. C.O. var häktad i målet. Sedan huvudförhandlingen avslutats beslutade rätten dom varefter C.O. försattes på fri fot. Innan hovrätten meddelat dom begärde åklagaren att hovrätten skulle hålla fortsatt huvudförhandling för att ge åklagaren tillfälle att åberopa nya bevisomständigheter och ny bevisning i målet. Med anledning av åklagarens begäran beslutade hovrätten att tills vidare innehålla domen. Genom hovrättens överklagade beslut tilläts den nya bevisningen och målet sattes ut till ny huvudförhandling.

Genom hovrättens dom dömdes C.O. för bl.a. mord till livstids fängelse och förpliktades att utge skadestånd till målsägandena

https://lagen.nu/dom/nja/2005s864

Tack för bra länkar. Hade endast en av dem sedan tidigare.
Citera
2020-04-26, 14:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hånar henne där - jag reagerade starkt på det. Och han höll på ett tag. En pappa som förminskar sin dotter... vad är han ute efter? Vill han knäcka hennes självkänsla och självförtroende? Till vilken nytta? Han sänker sig ner till en nivå som är ovärdig. Det visar enbart att han inte rår på en intelligent dotter. Han blir tvungen att håna henne för att få tyst på henne. Vilket jävla as!

47 minuters inspelat förhör med sin dotter. Detta är givetvis inte första eller sista gången han plågar henne på detta sjuka sätt. Detta är avancerat.

Slå näven i väggen bredvid henne är också sjukt. Fota barnen vid ett stup och skriva dubbeltydiga kommentarer är också rubbat. Planer på att mörda barnen och HD är heller inte normalt direkt.

Dottern är intelligent och smart, det är troligen därför han ger sig på henne mest. För att hon är mentalt starkare än honom. Och smartare.

Om man tittar på Näckenfotot, så kan man ana att SD själv måste träna stenhårt, för att sedan kunna smälla i sig alla sötsaker som man ser honom göra på bild efter bild. Så han kräver att även barnen ska göra detsamma. Självklart är det klokt att se till att barnen är aktiva. Det gäller alla barn. Men T*hea får inte ens äta lite strössel utan att drabbas av ett 47 minuter långt KGB-förhör. Sjukt är bara förnamnet. Han tycks ha ett omättligt behov av att trycka ner och kränka.

Det finns en förklaring till varför ingen ur SD´s familj mötte upp, stöttade och vittnade vid rättegången, skulle jag tro...

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in