2020-04-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har inget emot Z förrän han hoppade på Janne. Jag var emot att resa statyn över en levande person.
Jag har ingenting emot hans aktier i Haby däremot hans uttalande om Skandinaviens största klubb.

Habys match sändes i tv och blev offentlig vilket är emot FHM rekommendationer. Tänk om någon/några av spelarna blir smittad och klockan vrids tillbaka och det dröjer ännu längre innan det blir allsvenskt spel.

Hur menar du att en träning blir emot FHM's rekommendationer bara för att den visas på tv?
Är det något med streamingprocessen du menar då som ökar smittrisken?
På vilket sätt menar du att det hade blivit bättre om samma sak hade hänt med bara intern-tv eller till och med helt ostreamat? Vilka hade skyddats av det?

Får man en mindre allvarlig corona om man blir smittad på tvåmålsspel i Degerfors utan att någon ens fotograferar träningen, än om man får den i direktsänd tv?

Vad menar du att tv spelar för del i det här och gör det värre?
Citera
2020-04-25, 15:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag har inget emot Z förrän han hoppade på Janne. Jag var emot att resa statyn över en levande person.
Jag har ingenting emot hans aktier i Haby däremot hans uttalande om Skandinaviens största klubb.

Habys match sändes i tv och blev offentlig vilket är emot FHM rekommendationer. Tänk om någon/några av spelarna blir smittad och klockan vrids tillbaka och det dröjer ännu längre innan det blir allsvenskt spel.
Ser inga inlägg om AIK som ju också spelade internmatch. Du har väl bränt av 50 inlägg där Zlatan nämns i negativa ordalag.
Citera
2020-04-25, 17:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Smittan blir väl inte grövre bara för att den sänds i tv?
Citera
2020-04-25, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Fast nu handlar det ju om streaming. Du tänkte inte på alla datorer som är utsatta för virus, dessa kanske i sin tur sprider viruset vidare till tittarna? Läs en bok för fan!

Citera
2020-04-25, 18:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Knappast. Bara mer synlig för allmänheten. Jag tycker det är nonchalant när vi är i en situation som nu. Jag tror att vissa fans inspireras av sina idoler.
Citera
2020-04-25, 19:04
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast nu handlar det ju om streaming. Du tänkte inte på alla datorer som är utsatta för virus, dessa kanske i sin tur sprider viruset vidare till tittarna? Läs en bok för fan!

Nature is healing, göteborgaren ordvitsar

Citat:
Knappast. Bara mer synlig för allmänheten. Jag tycker det är nonchalant när vi är i en situation som nu. Jag tror att vissa fans inspireras av sina idoler.

Stängs träningarna ner helt ska det nog till att man upptäcker mönster att flera klubbar får smittade spelare. Det måste fungera så.
Citera
2020-04-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Är det inte märkligt att man förbjuder en kategori (fotbollsspelare) att utöva sitt yrke? Inga andra yrken är väl stängda?

Det finns väl många yrken där man är tätare tillsammans (och träffar fler) under en arbetsvecka än vad fotbollsspelare gör under match utomhus i 90 minuter?

Är det mer en symbolfråga?
Citera
2020-04-25, 23:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det inte märkligt att man förbjuder en kategori (fotbollsspelare) att utöva sitt yrke? Inga andra yrken är väl stängda?

Det finns väl många yrken där man är tätare tillsammans (och träffar fler) under en arbetsvecka än vad fotbollsspelare gör under match utomhus i 90 minuter?

Är det mer en symbolfråga?

Inga andra yrken där närkamper/närkontakt är en essentiell del av utövandet. Närkontakterna kan du av förklarliga skäl inte kontrollera över på samma sätt som i övriga yrken...iaf om du ska utöva sporten på ett normalt sätt. Dessutom förstår jag det som att viruset sprids lättare vid mer fysiska ansträngningar.

Merparten av övriga yrken kan man dessutom utföra på distans. Svårt att genomföra en match/träning på Skype antar jag
Citera
2020-04-25, 23:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vilken jävla loser Norrköping har som tränare. Ni som har dom som titelutmanare kan ju lägga ner den tanken.

Citat:
”Det skulle vara otroligt felaktigt om jag drevs av det och i det förtroendeuppdrag som jag ändå har som manager för IFK. Det är inget som står högt upp på min motivation eller drivkraft att jag måste ha en titel till IFK. Jag skulle jag aldrig tänka i de banorna, säger han till Norrköpings Tidningar."

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/gustafsson-har-inte-vunnit-en-titel-med-peking-vore-felaktigt-om-jag-drevs-av-/

Kan de bli mer mellanmjölk?
Citera
2020-04-26, 10:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
De får göra som när vi lira boll på gård, tre hörnor straff.

Då föredrar jag "Stolpe, ribba, kryss" istället. En pinne för stolpe, två för ribban och fem för krysset. Givetvis ska man inte få göra en kulle innan skottet heller! Görs det ändå ska det bestraffas med fem pinnars avdrag.
Det hela skall genomföras med en kasst pumpad boll på en grusplan där en gubbe blir sur över att bollen kommer för nära honom och hans hund på deras promenad.

Citat:
Inga andra yrken där närkamper/närkontakt är en essentiell del av utövandet. Närkontakterna kan du av förklarliga skäl inte kontrollera över på samma sätt som i övriga yrken...iaf om du ska utöva sporten på ett normalt sätt. Dessutom förstår jag det som att viruset sprids lättare vid mer fysiska ansträngningar.

Merparten av övriga yrken kan man dessutom utföra på distans. Svårt att genomföra en match/träning på Skype antar jag

Ähh det funkar visst att träna på distans, bara att göra som den där klassiska kommentaren och "ge spelarna varsin boll istället för att dom ska jaga samma allihop".

Ja, det ska ju smitta lättare vid fysisk ansträngning men det är väl mest för att man då lättare kommer i närkontakt med andra, man smittar via att ta i massa olika träningsredskap etc.

Norge bestämde ju igår att det var stopp med publika evenemang fram till 1sep som minst, tror nog vi får se det här med snart.
Citera
2020-04-26, 10:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Då föredrar jag "Stolpe, ribba, kryss" istället. En pinne för stolpe, två för ribban och fem för krysset. Givetvis ska man inte få göra en kulle innan skottet heller! Görs det ändå ska det bestraffas med fem pinnars avdrag.
Det hela skall genomföras med en kasst pumpad boll på en grusplan där en gubbe blir sur över att bollen kommer för nära honom och hans hund på deras promenad.

Ähh det funkar visst att träna på distans, bara att göra som den där klassiska kommentaren och "ge spelarna varsin boll istället för att dom ska jaga samma allihop".

Ja, det ska ju smitta lättare vid fysisk ansträngning men det är väl mest för att man då lättare kommer i närkontakt med andra, man smittar via att ta i massa olika träningsredskap etc.

Norge bestämde ju igår att det var stopp med publika evenemang fram till 1sep som minst, tror nog vi får se det här med snart.

Är det 10 p om man får gubben förbannad? Trazke brukar smyga i buskarna för att kolla all sorts fotboll för att undvika abstinens, huruvida han har hund vet jag ej.
Citera
2020-04-26, 10:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Är det 10 p om man får gubben förbannad? Trazke brukar smyga i buskarna för att kolla all sorts fotboll för att undvika abstinens, huruvida han har hund vet jag ej.

Beror på hunden, ibland blir det löptävling för att undkomma hunden...

Trazke får det svårt, hörde igår att det t.o.m. vid en del ungdomsmatcher är så att folk blir avhysta som försöker titta. Visst om det vore mängder med folk men en gubbe på varsin sida av planen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in