2020-04-25, 05:12
Medlem
Zlatan drivs nog av utmaningen att dra bajen till titlar, som näst intill verkar omöjligt.

Så tror mycket väl att vi ser honom på tele 2 i höst.

Det här med att han har gått runt och varit sur på Malmö i alla år verkar inte riktigt sunt. Det var tjugo år sedan som han blev blåst, ledningen är ju totalt utbytt. Verkar vara en riktigt bitter karl som möjligen kommer till allsvenskan. Har han ju visat i uttalandena om att Janne är rasist också.

Sedan det här med att han myser med damlaget på träningarna och fotas med tjejlagen känns lite genomskinligt.

Han har väl svingat rätt rejält mot damfotbollen tidigare, sade väl att de Sjögran kunde få en signerad cykel som bäst.

Ett svin är vad han är och mycket glad över att han snart landar i bajen.
Senast redigerad av Adde1234 2020-04-25 kl. 05:38.
Citera
2020-04-25, 08:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Zlatan drivs nog av utmaningen att dra bajen till titlar, som näst intill verkar omöjligt.

Så tror mycket väl att vi ser honom på tele 2 i höst.

Det här med att han har gått runt och varit sur på Malmö i alla år verkar inte riktigt sunt. Det var tjugo år sedan som han blev blåst, ledningen är ju totalt utbytt. Verkar vara en riktigt bitter karl som möjligen kommer till allsvenskan. Har han ju visat i uttalandena om att Janne är rasist också.

Sedan det här med att han myser med damlaget på träningarna och fotas med tjejlagen känns lite genomskinligt.

Han har väl svingat rätt rejält mot damfotbollen tidigare, sade väl att de Sjögran kunde få en signerad cykel som bäst.

Ett svin är vad han är och mycket glad över att han snart landar i bajen.

Är trots allt inte lika säker på att han faktiskt kommer lira. Det här är hans grej; göra sig själv relevant genom att hålla dörrar öppna, skapa buzz kring sig själv. Lex vm 2018. Finns ju inte mycket fotboll att snacka om nu liksom.

Han verkade ändå avspänd och lugn under intervjun, den totala sågningen av Malmö till trots. Är ju uppenbart att han hittar på ett narrativ för att spä på hatet mer mot MFF-fansen. Har ju också varit hans signum genom åren, det här att medvetet skapa fiender för att trigga igång sig själv.

Uttalandet om damerna way back then var såklart puckat och föll väl in i föregående stycke antar jag. Dock verkade damerna på träningen i veckan ha varit överlyckliga att få träna med honom. De borde få tolkningsföreträde i frågan tycker jag. Såg massa gårdare och annat folk på Twitter som syrligt kommenterade bilderna, bla om det där med cykeluttalandet. Hela upplägget skedde helt oannonserat dessutom. Det var tjejerna själva som filmade och la upp allt på sociala.

Ett as ja, så är det ju. Men ett as som spelar med drivkraften att täppa igen truten på de han ansåg svek honom...asså jag fattar ju att han inte känner något för Bajen, men om han kommer hit bara för att se till att MFF inte tar guldet så kommer iaf inte jag tacka nej Men tror som sagt inte att det är säkert att det blir av.
Citera
2020-04-25, 08:43
Medlem
Tycker mest det är tröttsamt med spammandet av nyhetsartiklar om Zlatan och Bajen, en artikel per mening han klämmer ur sig verkar det som, och jag har inte läst en enda.

Men med det sagt, man tappar ju lite av den respekt man har haft för honom som idrottsman när han gång på gång visar att han faktiskt inte har någon som helst klubblojalitet. Jag tror inte han förstår mentaliteten hos supportrar i allmänhet överhuvudtaget. Det många supportrar känner för ett lag är antagligen aldrig något han känt själv för någon klubb så det är nog svårt för han att greppa att det är "fel" att göra vissa saker, hans favoritklubb när han var liten var väl Inter?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-04-25 kl. 08:46.
Citera
2020-04-25, 09:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja alltså den klubben som inte har varit och skurit hårt i sina utgifter får det svårt, inte bara för denna säsong utan antagligen några säsonger framöver. Tungt läge när flera klubbar tog höjd inför ökade inkomster just denna säsong.

Vi får nog räkna med att 1-2 klubbar per serie riskerar konkurs om vi spelar mer än en handfull matcher utan publik, hur Östersund har klarat sig hittills är en gåta.

Så är det ju, det är inte heller bara för en klubb att dra igång hela "match-maskineriet" på en vecka heller. Vissa som fått gå/dragit ner på arbetstid kan mycket väl ha sökt sig till andra branscher nu och då ska nytt folk in där t.ex. Visst löser man det men det är ändå inte så lätt som en del tror att bara dra igång igen.

Östersund är ju en historia för sig får man säga. Jag tror dock att den skitklubben åker ur ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Alltså, det är fritt fram att ställa ut 22 gubbar på plan och spela tvåmål med intensitet på träning. Man kanske inte bör torgföra det som match däremot. Smittspridningsmässigt spelar det förstås ingen som helst roll vad man kallar det, men ämnet är ju känsligt för tillfället.

Ja, "två-mål" på träning kör ju dom flesta på träning men är tillräckligt smarta för att inte marknadsföra det som match/internmatch.
Sedan gjorde det givetvis sitt till att Bajens internmatch spelades på tele2, att dplay visade det...Hade man bara kört exakt samma sak på träningsanläggningen och bara skrivit det som "tvåmål på träning" i en träningsrapport på hemsidan hade typ ingen reagerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tänker framförallt på nya stödpaket om det drar ut på tiden. Men alldeles oavsett så är det bättre att spela ett antal matcher utan publik än att hela säsongen ställs in då de ekonomiska konsekvenserna blir betydligt mer negativa om det inte blir någon säsong alls. Fotbollskanalens analys var rätt så tafflig så den får du ta med en rätt stor nypa salt.

Det skall bli intressant att följa utvecklingen i VGR nu, blev ju lite pop denna veckan, dödstalet för GBG kommun blev som man förväntade sig uppräknat en del från den preliminära rapporten, men än så länge är det ungefär på samma nivå som influensasäsongen 2018. Viktigt att försöka följa rekommendationerna så gott det går nu, även om det är nice med parkhäng med mera. Det är ganska knökat på vissa platser nu, t ex Slottsskogen.... men då kan man hänga i Botaniska eller Änggårdsbergen istället. För varje ung frisk människa som behöver IVA plats minskar chansen för äldre att få den vård de behöver.

Idag presenterades för första gången antalet bekräftade fall per kommun på regionens press brief. Sedan finns det såklart ett hyfsat stort mörkertal.

Topp 3

Göteborg 697
Borås 134
Mölndal 77
Uddevalla 77

Läste att dom håller på att snickra på regleringar för Bundesliga, social distansering i frisparksmurar, byten av munskydd varje kvart osv... hehe

Nya paket, då är jag med.
Nu kan jag ha missat något men har det ens snackats om det redan? Såväl idrotten som kulturen (som ska dela på den miljard som kom samtidigt) har ju ett evigt tjat om vad nuvarande pengar ska gå till.
Kommer det möjligen ett "elitpaket" för klubbarna lär det bli rätt livat ty många som inte har passionen för idrotten lär tycka det är rejält onödiga pengar att lägga i dessa tider.

Att folk inte följer rekommendationerna är galet ja, var på kollektivtrafiken igår kväll och det var inte direkt så att det var möjligt att hålla avstånd och folk verkade inte direkt följa en enda uteserveringspolicy eller att inte knö i köer etc.

Var faktiskt runt i såväl Botaniska som änggårdsbergen förra veckan och Botaniska var då rätt knökat på dom vanliga "stråken" så fler tänkte som vi att det var lugnare där än i Slottskogen...

Bundesligas tänkta regler gör det ju knappt till fotboll, då är det faktiskt bättre att vänta med att starta.
Citera
2020-04-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nya paket, då är jag med.
Nu kan jag ha missat något men har det ens snackats om det redan? Såväl idrotten som kulturen (som ska dela på den miljard som kom samtidigt) har ju ett evigt tjat om vad nuvarande pengar ska gå till.
Kommer det möjligen ett "elitpaket" för klubbarna lär det bli rätt livat ty många som inte har passionen för idrotten lär tycka det är rejält onödiga pengar att lägga i dessa tider.

Att folk inte följer rekommendationerna är galet ja, var på kollektivtrafiken igår kväll och det var inte direkt så att det var möjligt att hålla avstånd och folk verkade inte direkt följa en enda uteserveringspolicy eller att inte knö i köer etc.

Var faktiskt runt i såväl Botaniska som änggårdsbergen förra veckan och Botaniska var då rätt knökat på dom vanliga "stråken" så fler tänkte som vi att det var lugnare där än i Slottskogen...

Bundesligas tänkta regler gör det ju knappt till fotboll, då är det faktiskt bättre att vänta med att starta.

Nej inte vad jag vet, men det är väl inte direkt omöjligt om det skulle dra ut på tiden, att i praktiken låta en stor del av svensk elitidrott gå åt skogen tror jag inte kommer accepteras.

Jag åker inte så mycket kollektivt i vanliga fall och definitivt inte nu, brukar promenera till jobbet, för en del finns det ju dock inget alternativ. Västtrafiks VD var med på presskonferensen igår, antalet passagerare har gått ner med ca 50% totalt sett, men under vissa kritiska timmar är det som vanligt rätt så knökat. Dessutom har dom haft hög sjukfrånvaro vilket lett till lägre trafikering. Förra året hade spårvägen 141 miljoner resor/resenärer och bussarna i regionen 183 miljoner, så det blir ett genomsnitt på ca 12+15 miljoner per månad, nere på hälften nu då, förutom i rusningstrafik, där det fortfarande är fullt.

Fast inte lika fullt som i Slottsskogen, brukar springa milen där uppe också. Personligen är jag ju inte i någon riskgrupp men man vill ju inte bidra till att smittspridningen blir okontrollerbar, även jag och min fästmö har suttit på uteserveringar ett par gånger, och visst, då är det ju lite "vad fan gör jag här" känsla över det. Det viktigaste är såklart att vi kan skydda de äldre på vårdhemmen, kommer viruset in där blir det ju carnage.

Skrattade lite åt det där när jag läste det ja, låter lite skumt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-04-25 kl. 09:54.
Citera
2020-04-25, 10:02
Medlem
girigfans avatar
Jag tror inte att zlatan kommer spela i bajen men han uppskattar uppmärksamheten svensk media lägger på honom.
Gäller att ta vara på detta zlatans varumärke är dött om tio år
Citera
2020-04-25, 10:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej inte vad jag vet, men det är väl inte direkt omöjligt om det skulle dra ut på tiden, att i praktiken låta en stor del av svensk elitidrott gå åt skogen tror jag inte kommer accepteras.

Jag åker inte så mycket kollektivt i vanliga fall och definitivt inte nu, brukar promenera till jobbet, för en del finns det ju dock inget alternativ. Västtrafiks VD var med på presskonferensen igår, antalet passagerare har gått ner med ca 50% totalt sett, men under vissa kritiska timmar är det som vanligt rätt så knökat. Dessutom har dom haft hög sjukfrånvaro vilket lett till lägre trafikering. Förra året hade spårvägen 141 miljoner resor/resenärer och bussarna i regionen 183 miljoner, så det blir ett genomsnitt på ca 12+15 miljoner per månad, nere på hälften nu då, förutom i rusningstrafik, där det fortfarande är fullt.

Fast inte lika fullt som i Slottsskogen, brukar springa milen där uppe också. Personligen är jag ju inte i någon riskgrupp men man vill ju inte bidra till att smittspridningen blir okontrollerbar, även jag och min fästmö har suttit på uteserveringar ett par gånger, och visst, då är det ju lite "vad fan gör jag här" känsla över det. Det viktigaste är såklart att vi kan skydda de äldre på vårdhemmen, kommer viruset in där blir det ju carnage.

Skrattade lite åt det där när jag läste det ja, låter lite skumt.

Det blir väldigt intressant att se vad som sker med olika paket om/när detta drar ut på tiden ja.

Så är det,färre människor där men fler än jag kunde tro ändå.
Jag har mina andra små oaser i staden så jag klarar mig, fast nu börjar vi gå lite för mycket offtopic

Ja, redan munskydden var ett konstigt förslag men när man sedan läste om att det skulle vara mellanrum mellan spelarna i muren... Får man ens ha närkamper då? Hur göra vid hörnor när det ofta är en klunga spelare? Tvinga alla att ha distans?
Citera
2020-04-25, 10:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blir väldigt intressant att se vad som sker med olika paket om/när detta drar ut på tiden ja.

Så är det,färre människor där men fler än jag kunde tro ändå.
Jag har mina andra små oaser i staden så jag klarar mig, fast nu börjar vi gå lite för mycket offtopic

Ja, redan munskydden var ett konstigt förslag men när man sedan läste om att det skulle vara mellanrum mellan spelarna i muren... Får man ens ha närkamper då? Hur göra vid hörnor när det ofta är en klunga spelare? Tvinga alla att ha distans?

De får göra som när vi lira boll på gård, tre hörnor straff.
Citera
2020-04-25, 10:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Nu har jag förvisso inte mycket till övers för Zlatans plastleksak Bajen Galaxy längre. Men jag har ändå svårt att se logiken i all den kritik dom fått för deras "Frejmatch".

Det är alltså helt lugnt för alla lag att fortsätta träna på hur de vill, och spela internmatcher där om de önskar. Men så fort Bajen bjuder in några få spelare från samarbetsklubben så är det plötsligt ramaskri och jätterisk för coronaspridning.

AIK spelade till exempel en internmatch på sin träning någon timme senare med ungefär lika många spelare, men det lyfte ingen ett finger över.

Någon som greppar hur det här går ihop?

Är man så pengakåt att man visar matchen i tv så förtjänar man kritik. Det hade säkerligen även AIK fått om deras "träning" hade sänts i tv.

Vi får bara hoppas att detta inte ger någon smittad spelare för då kan vi glömma fotbollen för ytterligare en tid framåt.
Citera
2020-04-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är man så pengakåt att man visar matchen i tv så förtjänar man kritik. Det hade säkerligen även AIK fått om deras "träning" hade sänts i tv.

Vi får bara hoppas att detta inte ger någon smittad spelare för då kan vi glömma fotbollen för ytterligare en tid framåt.

Fast varför ska en sak ge mer kritik bara för att det syns i tv? Då är det ju inte själva grejen man upprörs över, utan att det syns? Är väl värre om det smygtränas på ett sätt som inte anses vara säkert?
Citera
2020-04-25, 12:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Fast varför ska en sak ge mer kritik bara för att det syns i tv? Då är det ju inte själva grejen man upprörs över, utan att det syns? Är väl värre om det smygtränas på ett sätt som inte anses vara säkert?
bagarn är en gammal zlatanista som inte kommit över förlusten. om vi får betalt för att Dplay sänder - vad är problemet? Förutom avundsjukan som lyser igenom. Hade Zlatan lirat med AIK hade jag säkerligen också byggt skräddarsydda narrativ också. Så funkar fotbollssupportern; autistiska hihi.
Citera
2020-04-25, 14:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
bagarn är en gammal zlatanista som inte kommit över förlusten. om vi får betalt för att Dplay sänder - vad är problemet? Förutom avundsjukan som lyser igenom. Hade Zlatan lirat med AIK hade jag säkerligen också byggt skräddarsydda narrativ också. Så funkar fotbollssupportern; autistiska hihi.

Jag har inget emot Z förrän han hoppade på Janne. Jag var emot att resa statyn över en levande person.
Jag har ingenting emot hans aktier i Haby däremot hans uttalande om Skandinaviens största klubb.

Habys match sändes i tv och blev offentlig vilket är emot FHM rekommendationer. Tänk om någon/några av spelarna blir smittad och klockan vrids tillbaka och det dröjer ännu längre innan det blir allsvenskt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in