Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
De får göra som när vi lira boll på gård, tre hörnor straff.
Då föredrar jag "Stolpe, ribba, kryss" istället. En pinne för stolpe, två för ribban och fem för krysset. Givetvis ska man inte få göra en kulle innan skottet heller! Görs det ändå ska det bestraffas med fem pinnars avdrag.
Det hela skall genomföras med en kasst pumpad boll på en grusplan där en gubbe blir sur över att bollen kommer för nära honom och hans hund på deras promenad.
Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Inga andra yrken där närkamper/närkontakt är en essentiell del av utövandet. Närkontakterna kan du av förklarliga skäl inte kontrollera över på samma sätt som i övriga yrken...iaf om du ska utöva sporten på ett normalt sätt. Dessutom förstår jag det som att viruset sprids lättare vid mer fysiska ansträngningar.
Merparten av övriga yrken kan man dessutom utföra på distans. Svårt att genomföra en match/träning på Skype antar jag

Ähh det funkar visst att träna på distans, bara att göra som den där klassiska kommentaren och "ge spelarna varsin boll istället för att dom ska jaga samma allihop".
Ja, det ska ju smitta lättare vid fysisk ansträngning men det är väl mest för att man då lättare kommer i närkontakt med andra, man smittar via att ta i massa olika träningsredskap etc.
Norge bestämde ju igår att det var stopp med publika evenemang fram till 1sep som minst, tror nog vi får se det här med snart.