2020-04-26, 08:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Jag vet faktiskt inte. Vet du?

Nä men felaktigt använda case fatalities som mått på totalt antal döda. Totalt antal döda kan uppskattas efter pandemin med hjälp av överdödlighet mm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag förväntar mig att Löfven och FHM i nästa vecka går ut med tydlig information till svenska folket att senaste forskning inte kan säkerhetsställa att någon immunitet uppstår och att det därför kan vara så att Sverige från Dag 1 tyvärr valt fel väg. En ursäkt till svenska folket vore också på sin plats. Men eftersom en sosse sällan erkänner att de har fel så kommer det naturligtvis inte ske. Sosseregeringen kommer att köra svenska liv rätt in i kaklet. 2022 efter långa utredningar kanske vi kommer att få höra Vi såg det inte komma och det är olyckligt men beredskapen kommer vara bättre till nästa pandemi.

Nu tror jag inte att du får nästa vecka info om immunitet. Kanske om 3-4 veckor är mer rymligt.

Vad menar du med fel strategi? Det finns ingen strategi om vi inte får immunitet, vad skulle ha varit rätt? Inlåsta i flera år i väntan på vaccin som kanske inte ens gå att framställa? Får vi inte immunitet så är vi körda vad du än väljer. Vi lär få se en samhälle som se ut som 1800talet, var och en för sig själv. Klass samhälle och de som inte har mat för dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
6069 rapporterade... Inte samma som döda. Tror du alla blir diagnosticerade i Afrika tex?

Så är det, om vi nu inte testar alla i utvecklade Europa så torde Afrika testa ännu färre.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmugghc
Börjar S få panik? Aftonbladet har trängt undan Corona nyheterna, speciellt kritiken, jämfört med Expressen, DN och SvD.

Det är så plågsamt förutsägbart..
Citera
2020-04-26, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varenda en av vårdpersonalen borde verkligen få en bonus per månad så länge detta pågår, tex 20.000 extra oberoende av övrig lön.
Miljarder finns att tillgå genom lån, för vi har uppenbart inga svårigheter att strössla dem över näringslivet.

Handhjärtan räcker inte den här gången, put your money where your mouth is säger jag.
I Sthlm där landstinget/regionen aktiverat krisavtalet så har månadslönen fördubblats och veckoarbetstiden ökats. Så nog kompenseras sköterskorna ekonomiskt.
Citera
2020-04-26, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det har du helt rätt i. Smittspridningen till Europa drevs förmodligen till stor del av turister och andra besökare. Men oviljan att stänga gränsen, för turister och andra resenärer, misstänker jag beror på att stängda gränser förknippas med främlingsfientlighet.

Det finns fler förklaringar till att Afrika drabbas lindrigt. Den viktigaste tror jag är deras extrema befolkningsökning. Afrikanernas höga födelsetal leder till låg medelålder, vilket leder till att befolkningen drabbas lindrigt av Covid-19. Covid-19 dräper vita västerlänningar, och inte överbefolkade afrikanska länder med galopperande befolkningstillväxt.

- Tack så mycket för omtanken. Det värmer, och det uppskattas.

Jag är glad att Sverige har dom bästa grannar man kan tänka sig.

Ja medelålder där i Afrika är låg sen finns det inte så mycket riskgrupper som fetma och diabetes.
Citera
2020-04-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Vi kommer förmodligen att få runt 10.000 dödsfall det här året, minst. Italien har just nu över 20.000 döda och fortfarande dör 100-tals varje dag.

Ok vi får se eller om en varm sommar kan bromsa sjukan.
Citera
2020-04-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
WHO update.

Du hänvisar bara till slappa opålitliga källor, inget av det där behöver vara sant.
Citera
2020-04-26, 08:55
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmugghc
Börjar S få panik? Aftonbladet har trängt undan Corona nyheterna, speciellt kritiken, jämfört med Expressen, DN och SvD.
Jag tycker nog även Expressen har minskat på corona-artiklarna. Så jag tror inte det kommit nåt påbud från regimen. Det är nog mest "corona fatigue", folk är trött på skiten.

Iofs spelar det nog Tegnell och S i händerna. Nu kommer folk att tro att faran är över, och går ut och rea-shoppar i affärerna eller tungkysser främlingar under kåta kosläpp på krogar etc.

Sverige kommer att göra nåt unikt tror jag, gå in i en lockdown när resten av världen försiktigt öppnar upp.
Citera
2020-04-26, 08:57
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Finns även hypoteser om att den äldre befolkningen hade partiell immunitet pga ryska snuvan.
Jo, men hypotesen har inte fått så stort genomslag och förklarar inte varför yngre barn klarade sig bra. Ryska snuvan var visserligen liksom spanskan orsakad av ett influensavirus typ A, men av en annan subtyp.
Citera
2020-04-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerExplorer
Och nu är det enbart en förväntan om ett visst skydd mot att bli återinfekterad.
Immunitet är alltså bara något som Anders Tegnell har i sina fantasier och vår landsfader Stefan Löfven som är så trygg att han gör alla beslut baserat på forskning.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/who-upprepar-finns-inga-bevis-for-immunitet/

Immunitet är inget som bevisats bara man kan komma med mycket fler påhitt om man vill.
Citera
2020-04-26, 08:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
I Sthlm där landstinget/regionen aktiverat krisavtalet så har månadslönen fördubblats och veckoarbetstiden ökats. Så nog kompenseras sköterskorna ekonomiskt.
Hur mycket har veckoarbetstiden ökats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in