2020-04-26, 02:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betsida
Tycker att allt det här låter som: borderline. Och isåfall är drickandet "bara" självmedicinering. Tänkte först skriva att alkohol ökar på borderline x 100, men när det kommer till kritan så är borderline i sig själv så mycket kaos o galenskap att alkoholen nog knappt gör nån skillnad.
Det kan ju vara tvärtom. En borderline som förvärras av drickandet.
Alla med borderline är inte kaos och galenskap. Den kan vara mild.
Men det finns garanterat en personlighetsstörning bakomliggande. Vilken... vet inte...
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Problemet när man krökat som KL under så pass lång tid, och som det under 10-15 år gått överstyr, är att hjärnan fysiskt förändras. Alkoholrelaterad demens är ingen okänd sjukdom. Hon är fortfarande tillräckligt ung för att reparera skadan så den inte blir så allvarlig. Om hon får ett några år långt straff så ser jag att det kan finnas en räddning för henne, om hon håller sig fortsatt nykter efter frisläppande.
Så underligt som Karin har betett sig så kan skadorna vara bestående av alkoholen.
Karin började få allvarliga problem med drickandet redan runt 2006-2007 men drack friskt redan innan det. Men för ca 14 år sedan eskalerade det och blev ett allvarligt problem.
Tror att mer än drickandet ligger bakom hennes beteende.
Är det en personlighetsstörning finns ingen bot för det är ingen psykisk sjukdom.
Citera
2020-04-26, 02:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men det finns garanterat en personlighetsstörning bakomliggande. Vilken... vet inte...

Så underligt som Karin har betett sig så kan skadorna vara bestående av alkoholen.
Karin började få allvarliga problem med drickandet redan runt 2006-2007 men drack friskt redan innan det. Men för ca 14 år sedan eskalerade det och blev ett allvarligt problem.
Tror att mer än drickandet ligger bakom hennes beteende.
Är det en personlighetsstörning finns ingen bot för det är ingen psykisk sjukdom.

En grogghagga som fått en fix idé att oskadliggöra BO. Jag tror mycket av förklaringen ligger i sponken.
Citera
2020-04-26, 02:23
Medlem
Citat:

Inte direkt trovärdigt med en lekmannadiagnos där folk sitter och gissar och sprider rykten. Ingen psykisk sjukdom fanns tidigare enligt domstolen, så jag tror inte du kan ändra på den punkten. Du kanske kan återkomma när du har ett läkarintyg istället för att ljuga dig fram.

Här försökte HOL påstå att K var psykiskt sjuk.
Citat:
Domstolen
2015-12-07 .Att Karin lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet.

Trots HOL putsade fasad finns det en hel del som indikerar på att han inte drar sig för smutsiga tricks (anmälningar till socialtjänst och polis) och har en tendens att skaffa sig fördelar( ta lägenheten på 30 mille) på ett utstuderat fult sätt. För att inte tala om den FU på 550 sidor som handlar om hans våld mot K. Han är inte bättre än någon annan och var knappast nära att mista sitt liv med den här gummikulan man opererade ut från höften.
Senast redigerad av Browser 2020-04-26 kl. 02:48.
Citera
2020-04-26, 02:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Har du barn själv? Polisen som först tog hand om honom ber han om en hälsning till särbon, där nämnde han inte ens sina barn. Jag skulle aldrig lämna min 15 åring själv på det sättet. Bara för att sova med en ny kärlek. Mina barn kommer alltid att gå först hur gamla dom än blir.
Att du ens orkar fortsätta och sprida din skit. Samma trams hela tiden
Jag har läst fupen. Har du?
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Så lät det inte på rättegången så din tolkning är nog lite för vid och hård. Det framstod inte alls på det viset som du vill påskina att han inte brydde sig om sina barn.
Bry dig inte om alicia66. Hen har hållit på i tråden och spritt sin påhittade skit från första stund för att få HOL att framstå i dålig dager. Hen hatar troligen män.

Det spelar ingen roll hur mycket som kommer fram om Karins dårskap så fortsätter alicia66 i samma stil. Otroligt tröttsamt.
Det finns ju en del nykomna i tråden som inte har följt den från början som kan gå på det.
Vi som har följt den här tråden och har läst fupen, vi vet!

Kopierar från fupen sidan 12.
Jag upplevde målsäganden som självklart chockad men ändå vid sitt sinnes fulla bruk. Han svarade då vi ställde frågor men var märkbart medtagen och uttryckte flera gånger vad jag uppfattade som oro och ångest inför det faktum att han kanske kunde dö. Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård.

Jämför det jag kopierade från fupen med det alicia66 påstår att hen har läst i fupen.
Hen utelämnar vissa delar för att framställa HOL i dålig dager
Citat:
Jag började läsa fup nu. Jag reagerar på. När han tror han ska dö ber han om en hälsning till "särbon" inte till sina barn. Tydligen sover han hellre hos henne än barnen som han bryr sig så mycket om och har sett till att få ensam vårdnad om.
Din läskunnighet har stora brister alicia66
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Kanske, bara kanske, hann han inte tänka igenom hela situationen med hälsningar till alla anhöriga för att han var i shock och inte tänkte klart. Löjligt att du diagnosticerats hans psyke utifrån några ord du läser i en djup.
alicia66 väljer att hoppa över vissa bitar och vänder det till negativt så förstår du kanske var hens trovärdighet finns... nada...
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har fupen på hårddisken på jobbet. Jag "corona-jobbar" hemifrån.
Och jag har fupen på den dator jag sitter vid så fråga vad du vill
Eller så laddar du hem den igen.
FUP https://www.docdroid.net/AeMBIDZ/stockholms-tr-b-11982-19-aktbil-126-forundersokningsprotokoll-23-pdf
Senast redigerad av Timeout 2020-04-26 kl. 02:55.
Citera
2020-04-26, 03:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Läs på sida 2. Vilken "agenda" skulle jag ha. Detta är det första jag läser och jag reagerade. "Han säger vid tillfälle att han tror att han ska dö och att vi ska tala om för en kvinna(jag mins inte namnet) att jag älskar henne. Inget om barnen. Detta är till den första personen han pratar med.
Du gör bara bort dig mer och mer och tur att fler ser igenom dig nu.
Bara för att du slänger ur dig ett sidnummer i fupen så blir du inte trovärdigare.
Din agenda kan vi väl nu

På sidan 2 i fupen står detta.
Målsägande som tar sig ut från lägenheten/trapphuset och får hjälp av allmänhet på Norr Mälarstrand att ringa till ambulans och polis.
BESLUT:
FU inlett på FÖRSÖK TILL MORD genom beslut av 39-1900 A.Lingvall kl: 09.03
SKADOR:
Allvarlig skottskada i buken nedanför hjärtat.
Sårskada på vänster sida ovanför örat troligtsvis orsakat av en kula.
Målsägande är förd med ambulans till Karolinska sjukhuset och opereras i skrivandes stund.

Det var allt från den sidan.
Däremot på sidan 112 står detta.

Jag upplevde målsäganden som självklart chockad men ändå vid sitt sinnes fulla bruk. Han svarade då vi ställde frågor men var märkbart medtagen och uttryckte flera gånger vad jag uppfattade som oro och ångest inför det faktum att han kanske kunde dö. Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård.
Citat:
Ursprungligen postat av Janne.Larsson
Ämen va fan. Killen är skjuten och någon centimeter från döden, har precis slagits för sitt liv - en situation då man garanterat inte har riktig koll på prioriteringar och läget generellt - och ditt fokus och din analys är att HOL inte sätter sina barn i främsta rummet? För att du VET vad alla människor tänker på och säger i chock, i en sådan situation? Pajas.

Fattar inte detta behov som vissa i tråden har att hacka på brottsoffret. HOL kanske är en riktig skitstövel, vad vet jag, men kom då med belägg, något substantiellt (och något som är relevant för det som hänt - inte att han är gniden eller egoist eller har det för gott ställt eller äger en dyr tv). Och inte detta evinnerliga "Han har tagit allt från KL", "Han är skum" m fl vaga anklagelser.

Det är också slående att de som torgför uppfattningen att HOL är en dålig människa och/eller har någon sorts skuld i det hela sällan eller aldrig fördömer den/de som ligger bakom mordförsöket. Möjligen gör man sig lustig över att BR var klantig som inte lyckades ha ihjäl HOL. Det är för fan ett psykopatdrag om något.

alicia66, jag ser framför mig hur du och dina likar resonerar när ni läser om t ex en kvinna som blivit våldtagen och misshandlad av sin idiot till man, för hon bör väl nagelfaras beträffande sin kärlek (eller bristen på densamma) till sina barn? "Ja, ja, han våldtog och slog halvt ihjäl henne, men hon var ju för i helvete en riktig subba. Elak, snål, älskade inte sin barn, kanske lesbisk till och med!"
Exakt så och alicia66 har hållit på så här sedan hen kom in i tråden.
Otroligt tröttsamt
Senast redigerad av Timeout 2020-04-26 kl. 03:21.
Citera
2020-04-26, 04:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Inte följt tråden innan, så tack för jättebra sammanfattning för oss nya. Jag förstår att det säkert diskuteras till sin ände och kanske är en naiv fråga, men varför har hon utvecklat det här enorma hatet mot honom? Vet man om det är något speciellt som fick henne att börja leta sätt att döda honom?
Det där är en bråkdel av allt kaos som finns runt Karin. Det finns flera sammanställningar länkade på första sidan i tråden.
Vill du läsa mer så är vräkningen rätt talande och det är så mycket lögner från Karin så man blir alldeles matt.

Karin blir vräkt juni 2016 Varför betalade hon inte hyran? Kan dom 10 millarna som hon troligen fick 2014 på väg att sina redan då?
Läs mer om det här. (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Mer om vräkningen med flera bilder och mer lögner från Karin.
Läs mer om det här (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Hunden Ester som Karin stal tillbaka och där hon själv berättar att hon har borderline och har åkt ut och in på psyket länge. Karin är stupfull och minns inte samtal osv...
Läs mer om det här (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Citat:
Ursprungligen postat av Minidrake
Hoppar in nu. Ej läst hela tråden, men en del. Är inte läkare, därför ödmjuk i mitt inlägg. KJ stämmer in på gruppen Narccicistiska._Även kan hon fått hjärnskador efter långvarigt alkoholmissbruk.Hjärnan stänger helt enkelt av delar av hjärnan som slutar fungera.
Narcissistiska personer kan bli livsfarliga om de inte får som dom vill, inte får den uppmärksamhet de kräver, inte får rätt fast de har fel. De kan bli otroligt förolämpade om de behandlas som alla andra människor. De anser sig vara unika människor som kräver särbehandling. Deras Ego säger att allt fel de begått beror på andra. De tar aldrig ansvar för det de gjort. Allt är andras fel! Detta sammantaget gör att de kan bli mycket farliga.Dessutom utvecklas de inte som andra människor som lär sig o går vidare med nya lärdomar.
Minidrake är inne på rätt linje om Karins beteende misstänker jag.
Minns yxan som Karin drog i teven när HOL inte ville lyda henne och byta kanal/stänga av.
Kränk en narcissist genom att lämna henne och hon blir helt galen
En narcissist som kanske har en borderline i bakgrunden och sedan ett rejält alkoholmissbruk troligen blandat med piller av något slag. Den personen hoppas jag att jag aldrig träffar på
En kombination som är totalt livsfarlig och ännu farligare blir det när personen ser bra ut och kan konsten att dupera folk och dessutom har gott om pengar
Vi ser ju exempel på dårar här i tråden som är helt dårade av henne för hon är så snygg
Citera
2020-04-26, 04:46
Medlem
Citat:
Att du ens orkar fortsätta och sprida din skit. Samma trams hela tiden
Jag har läst fupen. Har du?

Bry dig inte om alicia66. Hen har hållit på i tråden och spritt sin påhittade skit från första stund för att få HOL att framstå i dålig dager. Hen hatar troligen män.

Det spelar ingen roll hur mycket som kommer fram om Karins dårskap så fortsätter alicia66 i samma stil. Otroligt tröttsamt.
Det finns ju en del nykomna i tråden som inte har följt den från början som kan gå på det.
Vi som har följt den här tråden och har läst fupen, vi vet!

Kopierar från fupen sidan 12.

Jämför det jag kopierade från fupen med det alicia66 påstår att hen har läst i fupen.
Hen utelämnar vissa delar för att framställa HOL i dålig dager

Din läskunnighet har stora brister alicia66

alicia66 väljer att hoppa över vissa bitar och vänder det till negativt så förstår du kanske var hens trovärdighet finns... nada...

Och jag har fupen på den dator jag sitter vid så fråga vad du vill
Eller så laddar du hem den igen.
FUP https://www.docdroid.net/AeMBIDZ/stockholms-tr-b-11982-19-aktbil-126-forundersokningsprotokoll-23-pdf

Tack för upplysningen. Ja det verkade lite märkligt med alicia66. Jag kände inte igen påståendet hen kom med alls så bra att du upplyste om det.
Citera
2020-04-26, 06:43
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Du gör bara bort dig mer och mer och tur att fler ser igenom dig nu.
Bara för att du slänger ur dig ett sidnummer i fupen så blir du inte trovärdigare.
Din agenda kan vi väl nu Ursäkta men det står på sidan 4 som ser ut som en 2

På sidan 2 i fupen står detta.
Målsägande som tar sig ut från lägenheten/trapphuset och får hjälp av allmänhet på Norr Mälarstrand att ringa till ambulans och polis.
BESLUT:
FU inlett på FÖRSÖK TILL MORD genom beslut av 39-1900 A.Lingvall kl: 09.03
SKADOR:
Allvarlig skottskada i buken nedanför hjärtat.
Sårskada på vänster sida ovanför örat troligtsvis orsakat av en kula.
Målsägande är förd med ambulans till Karolinska sjukhuset och opereras i skrivandes stund.

Det var allt från den sidan.
Däremot på sidan 112 står detta.

Exakt så och alicia66 har hållit på så här sedan hen kom in i tråden.
Otroligt tröttsamt
Det STÅR PÅ SIDAN 4 SIFFRAN PÅ sidan är svår att se det ärt en fyra i en 2 Mannen berättar att han heter Henrik och att han har blivit skjuten i trapphuset till Norrmälarstrand 62. Jag får ingen klar bild om gärningsmannen är kvar på plats eller inte från mannen, men han berättar att det finns två utgångar från trapphuset. På fråga om signalement på den som skjutit honom svarar mannen att det är en man som är blond, ca 180 cm lång och klädd i en grå munkjacka. Vapnet beskrivs som en mindre pistol.Han säger att han inte vet vem det är, men att det finns en hotbild sedan tidigare. Detta utvecklas inte vidare.Mannen är hela den tid jag sitter med honom vid medvetande och talbar. Han ger svar på de frågor som ställs om personuppgifter och vad som hänt, samtidigt som han är orolig över att ambulansen dröjer. Han säger vid ett tillfälle att han tror att han ska dö och att vi ska tala om för en kvinna (jag minns inte namnet) att han älskar henne. Detta sägs i samband med att en annan kvinna som jag uppfattar är hans granne är framme hos honom och lämnar över en mobiltelefon. Hon har ringt SOS Alarm och vill att han pratar med dem direkt. De ger intryck av att känna varandra. Kvinnan är i 65-års åldern, har vitt hår uppsatt i hästsvans och är klädd i en ljus sweatshirt med någon form av svart tryck på ryggen. Hon är med bland de vittnen som patrullerna på plats senare pratade med.När de första patrullerna kommer till platsen kliver jag åt sidan och låter dem arbeta med mannen. Jag presenterar mig för en annan kollega och sällar mig sedan till övriga vittnen på platsen.Den tröja jag tryckte mot mannens sår togs i beslag. Skottskadad man Norrmälarstrand, PM, 2019-09-06 11:49 diarienr: 5000-K1111506-19 2PM-skottskadad man MASKAD , 2020-03-12 12:42 diarienr: 5000-K1111506-19 4
Var så god.
Citera
2020-04-26, 06:51
Avstängd
alicia66s avatar
Jag ber om ursäkt det står på sidan 4 siffran på sidan är otydlig. Men så här står det.Mannen berättar att han heter Henrik och att han har blivit skjuten i trapphuset till Norrmälarstrand 62. Jag får ingen klar bild om gärningsmannen är kvar på plats eller inte från mannen, men han berättar att det finns två utgångar från trapphuset. På fråga om signalement på den som skjutit honom svarar mannen att det är en man som är blond, ca 180 cm lång och klädd i en grå munkjacka. Vapnet beskrivs som en mindre pistol.Han säger att han inte vet vem det är, men att det finns en hotbild sedan tidigare. Detta utvecklas inte vidare.Mannen är hela den tid jag sitter med honom vid medvetande och talbar. Han ger svar på de frågor som ställs om personuppgifter och vad som hänt, samtidigt som han är orolig över att ambulansen dröjer. Han säger vid ett tillfälle att han tror att han ska dö och att vi ska tala om för en kvinna (jag minns inte namnet) att han älskar henne. Detta sägs i samband med att en annan kvinna som jag uppfattar är hans granne är framme hos honom och lämnar över en mobiltelefon. Hon har ringt SOS Alarm och vill att han pratar med dem direkt. De ger intryck av att känna varandra. Kvinnan är i 65-års åldern, har vitt hår uppsatt i hästsvans och är klädd i en ljus sweatshirt med någon form av svart tryck på ryggen. Hon är med bland de vittnen som patrullerna på plats senare pratade med.När de första patrullerna kommer till platsen kliver jag åt sidan och låter dem arbeta med mannen. Jag presenterar mig för en annan kollega och sällar mig sedan till övriga vittnen på platsen.Den tröja jag tryckte mot mannens sår togs i beslag. Skottskadad man Norrmälarstrand, PM, 2019-09-06 11:49 diarienr: 5000-K1111506-19 2PM-skottskadad man MASKAD , 2020-03-12 12:42 diarienr: 5000-K1111506-19 4
Citera
2020-04-26, 07:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt det står på sidan 4 siffran på sidan är otydlig. Men så här står det.Mannen berättar att han heter Henrik och att han har blivit skjuten i trapphuset till Norrmälarstrand 62. Jag får ingen klar bild om gärningsmannen är kvar på plats eller inte från mannen, men han berättar att det finns två utgångar från trapphuset. På fråga om signalement på den som skjutit honom svarar mannen att det är en man som är blond, ca 180 cm lång och klädd i en grå munkjacka. Vapnet beskrivs som en mindre pistol.Han säger att han inte vet vem det är, men att det finns en hotbild sedan tidigare. Detta utvecklas inte vidare.Mannen är hela den tid jag sitter med honom vid medvetande och talbar. Han ger svar på de frågor som ställs om personuppgifter och vad som hänt, samtidigt som han är orolig över att ambulansen dröjer. Han säger vid ett tillfälle att han tror att han ska dö och att vi ska tala om för en kvinna (jag minns inte namnet) att han älskar henne. Detta sägs i samband med att en annan kvinna som jag uppfattar är hans granne är framme hos honom och lämnar över en mobiltelefon. Hon har ringt SOS Alarm och vill att han pratar med dem direkt. De ger intryck av att känna varandra. Kvinnan är i 65-års åldern, har vitt hår uppsatt i hästsvans och är klädd i en ljus sweatshirt med någon form av svart tryck på ryggen. Hon är med bland de vittnen som patrullerna på plats senare pratade med.När de första patrullerna kommer till platsen kliver jag åt sidan och låter dem arbeta med mannen. Jag presenterar mig för en annan kollega och sällar mig sedan till övriga vittnen på platsen.Den tröja jag tryckte mot mannens sår togs i beslag. Skottskadad man Norrmälarstrand, PM, 2019-09-06 11:49 diarienr: 5000-K1111506-19 2PM-skottskadad man MASKAD , 2020-03-12 12:42 diarienr: 5000-K1111506-19 4

Det där vittnet behöver inte återge vad HOL faktiskt sa. Vittnet är glömskt och kommer inte ihåg allt. Polismannen CB är mycket mer tillförlitlig. Fup sidan 12 "Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård"

Jag förstår inte hur du kan haka upp dig på en så banal sak? Du får svart på vitt att HOL tänkte på barnen i första hand men ska ändå tjata vidare om ett vittne som kanske inte kommer ihåg allt?
Senast redigerad av Combival 2020-04-26 kl. 07:55.
Citera
2020-04-26, 07:59
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det där vittnet behöver inte återge vad HOL faktiskt sa. Vittnet är glömskt och kommer inte ihåg allt. Polismannen är mycket mer tillförlitlig. Fup sidan 12 "Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård"

Jag förstår inte hur du kan haka upp dig på en så banal sak? Du får svart på vitt att HOL tänkte på barnen i första hand men ska ändå tjata vidare om ett vittne som kanske inte kommer ihåg allt?
Förtusan. DETTA VITTNET VAR EN CIVILPOLIS. Som är van att ta vittnesmål. Och har man en skottskadad möjligen döende person i sina armar så kommer man garantera ihåg den sista hälsningen till anhöriga, även om man inte är polis. Skulle inte du gjort det tror du. Skulle inte du i första hand tänka på dina barn om du trodde du skulle dö? Det är ingen banal sak. Det första han hälsar är till nya tanten inte sina barn. Ambulansen kommer senare och först då börjar han tänka på barnen. Varför har du ett maniskt behov av att skönmåla herr Lilja? Jag tror inte han ville ha kvar lägenheten för "barnens skull". Utan för sitt ego. Jag tror inte han var så mycket bättre än Karin. Nej jag är ingen rabiatfeminist.
Citera
2020-04-26, 08:03
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det där vittnet behöver inte återge vad HOL faktiskt sa. Vittnet är glömskt och kommer inte ihåg allt. Polismannen CB är mycket mer tillförlitlig. Fup sidan 12 "Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård"

Ursäkta men jag menade en polis som inte var i tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in