2020-04-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jovisst är uttalandet högst märkligt även utan inledande ord.
Bara litet nyfiken på hur hon lagt upp det ...om det var så att hon ville berätta
eller om det vara slank ur henne ... Eller om det handlade om att LW är försvunnen bara,
med en tillämpbar suck tillsammans med uttrycket .. som dock gav reaktioner hos chefen.

Synd att man inte lagt större vikt vid detta uttalande och ställt flera följdfrågor.
Citera
2020-04-26, 01:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
07.40 sa HD det till chefen på jobbet och inte i telefon alltså?!
Så HD jobbade samma morgon de upptäckte att LW var försvunnen?

Det innebär att HD har nerver av stål om
hon skulle vara GM?!
Dessutom har ju NW ringt strax efter kl 6 till SD och frågat var LW är, så i sin tur har givetvis SD ringt några vönner och JG som ringde runt till alla för att försöka tysta ner SD relation med LW. Jättebra planerat av dom allihop må jag säga. De spelar verkligen som att de inte planerat mordet öht. Ändå har det hävdats att det är planerat...att mördaren ljuger inte ensam.
Men jag får inte ihop bilden. Som vanligt alltså inget nytt

Exakt så! de står vid medicinvagnen 07:40 och HD säger ungefär: "Vår granne Lena är försvunnen." "Jag hoppas att hon är död".

Senare på förmiddagen skriver SD till HD och säger att LW är försvunnen och HD spelar med. Flera timmar efter att HD redan sagt detta till sin chef, M*aria. Det han skrev var sannolikt en del i deras skådespel.

Samma förmiddag säger även SD till sin chef ungefär: "Jag tror att vi kommer få otäcka löpsedlar snart. Min granne är försvunnen"

Chefen säger att det inte alls säkert att det inte behöver sluta så illa. Men SD framhärdar och säger att "jo, det är han säker på".

Ett vänskapligt tips till många här:

Ärligt talat, så tycker jag nog att ni är GANSKA många i tråden som borde lägga lite tid på att läsa de viktigaste delarna av FUP. Mycket skulle klarna då för er.

Och sen även tänka på detta:

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt så! de står vid medicinvagnen 07:40 och HD säger ungefär: "Vår granne Lena är försvunnen." "Jag hoppas att hon är död".

Senare på förmiddagen skriver SD till HD och säger att LW är försvunnen och HD spelar med. Flera timmar efter att HD redan sagt detta till sin chef, M*aria. Det han skrev var sannolikt en del i deras skådespel.

Samma förmiddag säger även SD till sin chef ungefär: "Jag tror att vi kommer få otäcka löpsedlar snart. Min granne är försvunnen"

Chefen säger att det inte alls säkert att det inte behöver sluta så illa. Men SD framhärdar och säger att "jo, det är han säker på".

Ett vänskapligt tips till många här:

Ärligt talat, så tycker jag nog att ni är GANSKA många i tråden som borde lägga lite tid på att läsa de viktigaste delarna av FUP. Mycket skulle klarna då för er.

Och sen även tänka på detta:

#TeamÅsaHiding

Men om han är så smart, fattar han inte själv då att han ska akta sig för att göra sådana uttalanden????
Citera
2020-04-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men för ung femtioelfte gången i ordningen: det åligger inte TR att lusläsa varje sida i ett fup för att hitta ev anomalier.
TR skall/får inte göra det.
De skall behandla det som parterna i målet framlagt under huf.

Sant, my bad! 👍
Läste på ordentligt nu och ser att de gör det i de fall vittnesutsagan skiljer sig åt från förundersökningen vs. utsaga i rätten.
Och det framgår då av åklagarens påstående att utsagor skiljer sig åt.
Rätten kan även få, av åklagare eller försvarare, anmodan att slå upp en viss sida/avsnitt i FUP:en inför vittnesförhör. Och domaren kan även efterfråga de samma om vilket avsnitt som det aktuella vittnet/åtalade ska höras om.

Så du ska inte behöva förklara en femtitolfte gång för mig i varje fall avseende detta! 😉

Vad avser att en domare ställer frågor till vittnen/den tilltalade så sker det hyfsat ofta.
Kanske speciellt i Hovrätten där alla är jurister och inga lekmän? Du kan nog använda Google lika bra som jag för att verifiera det 🙄.

Edit: Givetvis får TR läsa fup.
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-04-26 kl. 01:29. Anledning: Edit
Citera
2020-04-26, 01:34
Medlem
Citat:
HD kan ha fått veta av SD att "LW är försvunnen, N*a ringde och frågade om vi vet är hon är .."
före kl 7.40. När en person är försvunnen frågas det om personen kommer att hittas levande eller död.
Så kan HD ha velat framställa sin önskan, "Jag önskar att hon är död" (inte bara försvunnen och hittas levande) som en verbal suck bara, sånt som man kan säga i situationer av stress.
Måste inte betyda att hon visste.
Men jo, det tror vi ju.

Om jag minns rätt så hade SD och HD kontakt först senare på dagen? Kan ha fel men vill minnas det så.
Citera
2020-04-26, 01:44
Medlem
Citat:
Samma har jag ibland undrat ... vi ska inkomma med indicier i en mordutredning?
Diskuterar vi är vi troll.
Då vill vi inte fälla SD meddetsamma.
Vi kan vara kära i honom till och med, om vi inte bidrar till gallerskakning för SD:s
räkning - och bara SD.

Tror de flesta även tycker att HD ska in i ekvationen på ett hörn. Den som inte medverkar i förhör angående mord binder ris åt egen rygg. Eller i vart fall undran om vad denne undanhåller.

Men visst tycker väl även du att det finns många knepigheter som belastar de två?
Alltså sånt som är upptaget i FUP:en, t.ex strösselförhör, minnesluckor, raderingar och mordhot.
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-04-26 kl. 01:45. Anledning: korrigering av ordval
Citera
2020-04-26, 01:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Om jag minns rätt så hade SD och HD kontakt först senare på dagen? Kan ha fel men vill minnas det så.

Ja, i alla fall "officiell" kontakt. EFTER att de redan babblat av sig till sina chefer båda två, tydligen. HD först. Allt finns i FUP.

#TeamÅsaHiding

Citera
2020-04-26, 01:53
Medlem
Citat:
Sant, my bad! 👍
Läste på ordentligt nu och ser att de gör det i de fall vittnesutsagan skiljer sig åt från förundersökningen vs. utsaga i rätten.
Och det framgår då av åklagarens påstående att utsagor skiljer sig åt.
Rätten kan även få, av åklagare eller försvarare, anmodan att slå upp en viss sida/avsnitt i FUP:en inför vittnesförhör. Och domaren kan även efterfråga de samma om vilket avsnitt som det aktuella vittnet/åtalade ska höras om.

Så du ska inte behöva förklara en femtitolfte gång för mig i varje fall avseende detta! 😉

Vad avser att en domare ställer frågor till vittnen/den tilltalade så sker det hyfsat ofta.
Kanske speciellt i Hovrätten där alla är jurister och inga lekmän? Du kan nog använda Google lika bra som jag för att verifiera det 🙄.

Edit: Givetvis får TR läsa fup.

Ja nog kan frågor ställas till den tilltalade även i HR. Men, menar jag, frågor ställs inte till vittnen då de inte närvarar vid HR, ej kallas på nytt.
Är inte någon större hejare på gogglande men lyckades hitta detta, från Sveriges Domstolar, ang förhandling i HR i brottmål:

”En huvudförhandling i hovrätten påminner mycket om den i tingsrätten. En viktig skillnad är att man tittar på inspelade videoförhör från tingsrätten så de personer som har vittnat i tingsrätten behöver inte höras på nytt.”

Hur tolkar du ovanstående?

Tänker att det nog kan finnas en o annan undantagsregel mot detta, beroende på om något helt nytt inkommit etc, men detta gäller väl generellt?

Och nej: TR skall inte plöja fup, bara beakta det som parterna åberopar under huf.

Som jag har fattat. Har jag fel så har jag.
Citera
2020-04-26, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, i alla fall "officiell" kontakt. EFTER att de redan babblat av sig till sina chefer båda två, tydligen. HD först. Allt finns i FUP.

#TeamÅsaHiding

Ja, läste precis igenom det i FUP:en nu 👍

Märkliga att det finns så många som inte tycker att avvikelserna suddgummi-trion bjuder på ger upphov till misstänksamhet.. Det behövs uppenbarligen hårdare tag för att få fram sanningen ibland. (icke)svaren HD bjuder på i förhören borde kunna falla inom ramen försvårande av utredning, om det finns i svensk lag. In med avskrädet i häktet. Det är alldeles för tamt att komma undan med "det vill jag inte svara på".
Citera
2020-04-26, 02:27
Medlem
Citat:
HD kan ha fått veta av SD att "LW är försvunnen, N*a ringde och frågade om vi vet är hon är .."
före kl 7.40. När en person är försvunnen frågas det om personen kommer att hittas levande eller död.
Så kan HD ha velat framställa sin önskan, "Jag önskar att hon är död" (inte bara försvunnen och hittas levande) som en verbal suck bara, sånt som man kan säga i situationer av stress.
Måste inte betyda att hon visste.
Men jo, det tror vi ju.

Jag skrev inte enligt citat: "Jag önskar att hon är död" ... slut citat / ... däremot skrev jag enligt följande citat: "Jag hoppas att hon är död" ... slut citat /

Även @Fröken_Sverige har vid flera tidigare tillfällen deklarerat orden "Jag hoppas att hon är död"

Härads-Psykopaten "Smartur Steffe" tror att vederbörande varit smart i alla lägen ... fast det har visat sig emellanåt att Härads-Psykopaten SD har varit flagrant osmart i sina tidigare emanerade utsagor vilka varit tanke-inkommoderande för [läs]-observatörerna som med ett seriöst intresse har följt med i spåren av detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m, medans andra engagerat sig i att framför Kurt Olsson spektakel genom att dirigera en falsk dam-orkester mot Polisen's och KammarÅklagaren Åsa Hiding's mordutrednings-arbeten för att sålunda placera Härads-Psykopaten SD på en piedestal.

Tillbaka till "Golvbrunns-Håddan" [HD]

HD:s tidigare gjorda utsaga var enligt itererat citat: "Jag hoppas att hon är död" ... slut citat /

Du framförde tidigare enligt [ditt] citat och mot det ovan skrivna ... citat: "Sånt som man kan säga i situationer av stress" slut citat /

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-26, 02:28
Medlem
Citat:
Men om han är så smart, fattar han inte själv då att han ska akta sig för att göra sådana uttalanden????

Är han så smart då?
Tror inte han är en hejare på flervariabelanalys eller homomorfiner. Om nu det är smart att kunna sånt.
Man kan vara socialt skillad eller känslomässigt smart med.
Likaväl som någon avlägger en master i teknisk fysik så kan densamme lida av en psykiatrisk sjukdom som narcissism, mani eller megalomani. Smart på ett vis kan nog uppvägas av inte-så-smart på andra vis?
Antar att det är svårt att hitta en människa som är komplett i all sin mänskliga skrud.
Citera
2020-04-26, 02:34
Medlem
Citat:

Ja SD kontaktade HD senare på dagen och meddelade om LW:s försvinnande.
Man tror att det var ett spel för gallerierna (se frk Sveriges inlägg om det ovan).
Det visste hon förmodligen redan före 07.40 samma dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in