2020-04-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Så tidigt borde hon inte vetat något om att LW var försvunnen. Dessutom är det rätt sjukt att säga så till sin chef: "Hoppas hon är död". Allt finns i FUP. Och från i Tingsrätten på YouTube.

De enda av alla förhörda samt vittnen, som inte svarar rakt och logiskt är just SD, HD, JG och HD´s pappa.

De svamlar, ljuger, är ignoranta, ljuger igen, raderar telefoner, får minnesluckor och ändrar version hela tiden i förhören. Och i Tingsrätten svarar de tillrättalagt efter att noga läst FUP.

Det är så tydligt som det kan bli. Tyvärr räckte det inte hela vägen nu. Men jag tror inte varken Polisen eller åklagaren ger upp bara för att han sannolikt inte kan bli fälld 6/5. Tvärtom.

#TeamÅsaHiding

07.40 sa HD det till chefen på jobbet och inte i telefon alltså?!
Så HD jobbade samma morgon de upptäckte att LW var försvunnen?

Det innebär att HD har nerver av stål om
hon skulle vara GM?!
Dessutom har ju NW ringt strax efter kl 6 till SD och frågat var LW är, så i sin tur har givetvis SD ringt några vönner och JG som ringde runt till alla för att försöka tysta ner SD relation med LW. Jättebra planerat av dom allihop må jag säga. De spelar verkligen som att de inte planerat mordet öht. Ändå har det hävdats att det är planerat...att mördaren ljuger inte ensam.
Men jag får inte ihop bilden. Som vanligt alltså inget nytt
Senast redigerad av SmartaMarta666 2020-04-25 kl. 22:45.
Citera
2020-04-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det grymma hatet rimmar mycket dåligt med SD,s person som knappt med ett ord talat illa om den försmådda och efterhängsna älskarinnan.

Frågor och svar ⬇

Är❗och var SD en rättfärdig person ?

Svar: Nej, SD är❗ och var inte en person som gör och gjorde det rätta ... varför ?

Därför att han bedrog sin maka under cirka 6 års tid som vederbörande tillka hade två barn med.

Är❗ och var SD en rättsinnad person ?

Svar: Nej, SD är❗och var absolut inte en person som tänker och tänkte rätt, SD har ej heller riktiga åsikter, utan saknar ett rättänkande.

Är❗och var SD en rättskaffens person ?

Svar: Nej, SD är och var inte en ärlig person, inte heller laglydig samt saknar etik i sitt tänkande.

SD har visat sig vara en person som äger ett mycket stort kontrollbehov över andra människor, SD har stor förkärlek till att få sätta upp sig på piedestalen som en hjälte, SD har visat sig vara kraftfullt manipulativ som mänsklig individ och har sin vana trogen att bruka sig av lögner.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Så tidigt borde hon inte vetat något om att LW var försvunnen. Dessutom är det rätt sjukt att säga så till sin chef: "Hoppas hon är död". Allt finns i FUP. Och från i Tingsrätten på YouTube.

De enda av alla förhörda samt vittnen, som inte svarar rakt och logiskt är just SD, HD, JG och HD´s pappa.

De svamlar, ljuger, är ignoranta, ljuger igen, raderar telefoner, får minnesluckor och ändrar version hela tiden i förhören. Och i Tingsrätten svarar de tillrättalagt efter att noga läst FUP.

Det är så tydligt som det kan bli. Tyvärr räckte det inte hela vägen nu. Men jag tror inte varken Polisen eller åklagaren ger upp bara för att han sannolikt inte kan bli fälld 6/5. Tvärtom.

#TeamÅsaHiding

Det är klart de fortsätter, det finns inget annat! Det handlar ju inte om en trasig blinkers på bilen direkt. Möjligen med annan åklagaruppställning men returmatch blir det.
Kanske finns det delar i utredningen som behöver vässas till och kanske finns det mer indicier att tillföra? De kan även begära in mer och nya resurser för att spetsa till åtalet. Vad jag vet är det ett gäng nya utredare (ej polisutbildade) som anställts i region Bergslagen och de kan nog behöva ha några till teamet i ett så här resursslukande fall.
Efter förhandlingen i TR så beslöts att MGM skulle kvarbli i häktets försorg i väntan på dom. Att SD sedan släpptes nästkommande vardag är besynnerligt. Men det bör framkomma i domskälen vad som föranledde det ändrade beslutet. Jag tror att det inkom någon handling från försvaret snarare än att rätten skulle haft tid och möjlighet att gå igenom den digra FUP:en för att påvisa oklarheter i utredningen.
Oavsett så är det intressant hur ledamöterna röstat i TR.
Citera
2020-04-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det finns ju vissa tecken i skyn som indikerar att detta mål inte kommer att hamna i HovR trots dina 5 st önskeutropstecken.

Fast osvuret är bäst.
En magsur åkl kan nog misstänkas vara lite revanchistisk till sin karaktär, så det är möjligt att hon överklagar.
Det är ju trots allt inte hon själv som betalar kalaset..
Vi får väl se.....
Citera
2020-04-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Det svenska rättsväsendet får inte misslyckas med att lösa detta mord. Rättssäkerheten innebär naturligtvis att inte döma oskyldiga, men också se till att skyldig(a) blir dömd(a) för begånget mord. Så småningom är jag övertygad att så kommer ske i detta fall.

Sanningen står att finna i erkännande(n) och/eller vittnesmål från den tystlåtna kretsen SD HD JG och HDs pappa SO. Hade dessa talat ur skägget så hade bevisen högst troligt varit 100%-iga. Med eller utan mordvapen. Men detta tror jag står att finna på en plats där polisen redan har letat - och det tycker mördaren är väldigt kul.
Citera
2020-04-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst. Det är högst märkligt att dessa 4 har så dåligt minne och slingrar sig. Inget annat vittne verkar göra det, även om de ibland kan vara osäkra på tidpunkter såpass lång tid efter mordet.

Så det är ju glasklart att denna kvartett, eller någon/några av dem sitter inne med info de ej vill lämna ut. Att man inte gick lite hårdare fram med dem i förhören - typ ställde fler följdfrågor - är konstigt. Blev förvånad över mjäkigheten.

Särskilt JG tror jag att man skulle ha kunnat pressa fram mer Info ur. Vad han visste, om han själv hade funderat och grubblat över vissa saker.

Samt då pappa S-O. Tyckte först att han bara verkade vara allmänt bestämd till sin natur, men efter att ha lyssnat på hans vittnesmål igen så tycker jag snarare att han låter avog och tjurskallig. En märklig man som är så förtjust i svärsonen SD att han t.o.m tycker att SDs 6 års otrohet mot dottern är en skitsak.

När det kommer till hovrätten så är det dessutom vanligt att domarna själva ställer frågor till vittnena och det kan gynna åklagaren när det gäller den dementa trions utsagor.
Citera
2020-04-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är klart de fortsätter, det finns inget annat! Det handlar ju inte om en trasig blinkers på bilen direkt. Möjligen med annan åklagaruppställning men returmatch blir det.
Kanske finns det delar i utredningen som behöver vässas till och kanske finns det mer indicier att tillföra? De kan även begära in mer och nya resurser för att spetsa till åtalet. Vad jag vet är det ett gäng nya utredare (ej polisutbildade) som anställts i region Bergslagen och de kan nog behöva ha några till teamet i ett så här resursslukande fall.
Efter förhandlingen i TR så beslöts att MGM skulle kvarbli i häktets försorg i väntan på dom. Att SD sedan släpptes nästkommande vardag är besynnerligt. Men det bör framkomma i domskälen vad som föranledde det ändrade beslutet. Jag tror att det inkom någon handling från försvaret snarare än att rätten skulle haft tid och möjlighet att gå igenom den digra FUP:en för att påvisa oklarheter i utredningen.
Oavsett så är det intressant hur ledamöterna röstat i TR.

Men för ung femtioelfte gången i ordningen: det åligger inte TR att lusläsa varje sida i ett fup för att hitta ev anomalier.
TR skall/får inte göra det.
De skall behandla det som parterna i målet framlagt under huf.
Citera
2020-04-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
07.40 sa HD det till chefen på jobbet och inte i telefon alltså?!
Så HD jobbade samma morgon de upptäckte att LW var försvunnen?

Det innebär att HD har nerver av stål om
hon skulle vara GM?!
Dessutom har ju NW ringt strax efter kl 6 till SD och frågat var LW är, så i sin tur har givetvis SD ringt några vönner och JG som ringde runt till alla för att försöka tysta ner SD relation med LW. Jättebra planerat av dom allihop må jag säga. De spelar verkligen som att de inte planerat mordet öht. Ändå har det hävdats att det är planerat...att mördaren ljuger inte ensam.
Men jag får inte ihop bilden. Som vanligt alltså inget nytt

Hej @SmartaMarta666

En sak som jag direkt reagerade på inom ditt tidigare skrivna inlägg var enligt citat:

"Mördaren ljuger inte ensam" ... slut citat /

Vi har tidigare fått uppleva exempel på detta som HD och JG, och framför allt när det gäller HD.

Citat av HD: "Jag hoppas att hon är död" ... slut citat /

HD visste högst troligast om att LW hade utsatts för dödsmisshandel bakom bullerplanket av då aktuell Gärningsperson, vad vederbörande högst troligast däremot inte visste eller hade till sin fullständiga kännedom, var, att om offret L*na Wesstr*m verkligen hade avlidit, det vill säga, HD visste inte ... om❗döds-misshandeln hade varit tillräckligt effektiv för att då ha lett fram till offrets död.

Vad man skall tänka på vid sådana här händelser och de tillkomna utsagor från person som på ett eller annat sätt har en direkt konnektion till offret är följande sagt,

Det ligger i vederbörandes egna ord.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
När det kommer till hovrätten så är det dessutom vanligt att domarna själva ställer frågor till vittnena och det kan gynna åklagaren när det gäller den dementa trions utsagor.

Vanligt att domarna i HR ställer frågor till vittnena?
Hmm, kan bli lite knepigt med svaren med tanke på att HR tar del av deras vittnesmål genom inspelningar från TR.
Citera
2020-04-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Lena är försvunnen hoppas hon är död..varför ens nämna det?
Var det samma morgon som
hon saknades, som HD sa så till sin chef på jobbet eller ringde hon och sjukanmälde sig och sa detta..samma morgon som LW först saknades??

Hon gick till jobbet som vanligt samma morgon och har då yttrat sig så!!
Det verkar ju som att hon försagt sig, eller hade starkt behov av att anförtro sig åt någon
utomstående ...
I förhör vet hon ingenting, kan inte förklara sig alls, säger att hon kan ha hört det av FL ("av er") eller någon annanstans.
På frågan om hon förstår att chefen måste tagit illa vid sig och anmält detta, svarar hon liknande,
att hon inte kan svara.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-26 kl. 00:05.
Citera
2020-04-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja ang bedömningen av kommande TR-dom så kraxar vi i samma tonart.

Och detta om att det finns indikationer på att TR inte varit/är eniga i synen på SD som GM får nog ses som nya och obekräftade uppgifter.

Men har inte följt allt så noga. Så kan för egen del inte säga nåt säkert. Men delar din bedömning även ang det.

Har ej koll på kontexten kring när HD sagt detta.

Men blir det inte ändå oavsett sammanhang en särdeles märklig sak att säga om man nu skulle vara inblandad i/ha kännedom om mordet?

Jovisst är uttalandet högst märkligt även utan inledande ord.
Bara litet nyfiken på hur hon lagt upp det ...om det var så att hon ville berätta
eller om det vara slank ur henne ... Eller om det handlade om att LW är försvunnen bara,
med en tillämpbar suck tillsammans med uttrycket .. som dock gav reaktioner hos chefen.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-26 kl. 00:07.
Citera
2020-04-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @SmartaMarta666

En sak som jag direkt reagerade på inom ditt tidigare skrivna inlägg var enligt citat:

"Mördaren ljuger inte ensam" ... slut citat /

Vi har tidigare fått uppleva exempel på detta som HD och JG, och framför allt när det gäller HD.

Citat av HD: "Jag hoppas att hon är död" ... slut citat /

HD visste högst troligast om att LW hade utsatts för dödsmisshandel bakom bullerplanket av då aktuell Gärningsperson, vad vederbörande högst troligast däremot inte visste eller hade till sin fullständiga kännedom, var, att om offret L*na Wesstr*m verkligen hade avlidit, det vill säga, HD visste inte ... om❗döds-misshandeln hade varit tillräckligt effektiv för att då ha lett fram till offrets död.

Vad man skall tänka på vid sådana här händelser och de tillkomna utsagor från person som på ett eller annat sätt har en direkt konnektion till offret är följande sagt,

Det ligger i vederbörandes egna ord.

Mvh/ @JokerMannen

HD kan ha fått veta av SD att "LW är försvunnen, N*a ringde och frågade om vi vet är hon är .."
före kl 7.40. När en person är försvunnen frågas det om personen kommer att hittas levande eller död.
Så kan HD ha velat framställa sin önskan, "Jag önskar att hon är död" (inte bara försvunnen och hittas levande) som en verbal suck bara, sånt som man kan säga i situationer av stress.
Måste inte betyda att hon visste.
Men jo, det tror vi ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in