2020-04-25, 11:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Fast han var väl ändå inte aggressiv utan det var snarare sarkasm i inlägget du citerade. Jag har följt denna tråden i ungefär ett år och 95% av alla objektiva användare som gjort inlägg i tråden har blivit utmobbade av dårarna som bestämt sig sedan dag ett vad och hur detta mord har gått till.

Om jag inte missminner så tillhör du själv denna pöbel. Det enda jag kände när denna SD blev släppt från häktet var skadeglädje pga hur jag sett folk bli behandlade i denna tråden för att dom inte dömde ut SD från start.

För egen del tycker jag att han ska dömas för mordet om rätten finner det styrkt att han är mördaren. Vad jag läst om denna karl så verkar han inte vara mycket att hänga i granen, lämnar ännu mer att önska när man läser om hans stil av uppfostran på ena dottern. Men man ska inte döma oskyldiga till fängelse hur bristande i karaktär dom än må vara.

Ett klokt och insiktsfullt inlägg. Tanken har slagit mig fler än en gång, när man läser en del inlägg, hur viktigt det är att vårt rättssystem grundar sig på juridiska aspekter snarare än enbart tyckande.
Citera
2020-04-25, 11:41
Medlem
Skildring: Det var ett antal dagar före det att L*na Wesstr*m blev bragt om sitt liv bakom ett bullerplank i området Nya Hjärsta.

Det hade blivit kväll och L*na Wesstr*m hade via telefonkontakt samtalat med sin förtrogna vän som jag i denna skildring kallar för "Luna"

L*na Wesstr*m var mycket ledsen och upprörd över att hon hade haft en svår konflikt med en person som hade lämnat henne med en kraftig örfil och hemska sårande ord.

L*na Wesstr*m besökte så småningom sin vän "Luna" för att få prata ut om vad hon tidigare hade fått upplevt. Vid det då aktuella besöket som L*na Wesstr*m gjorde hos "Luna" hade hon med sig sin pärm vilken innehöll av henne så kallade för dagboks-anteckningar skrivna i små uppdelade text-stycken på A4-papper som var hålade i kanterna.

När L*na Wesstr*m och "Luna" hade tagit plats i finrummet var det första L*na Wesstr*m sade till sin vän enligt citat: "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och St*fan" ... slut citat /

Vid ett tillfälle och under den tiden som L*na Wesstr*m var sittandes inom "Luna:s" hem skrev hon av sig sina inre känslor på ett papper med en kulspetspenna.

Ett av L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna text-stycken:

"Jag trodde verkligen att jag kände dig, jag trodde verkligen det, men du visade dig vara exakt motsatsen till den person som jag var kär i ... Jag saknar en person som inte existerar, som aldrig fanns.

Hela du var en lögn, jag vill inte ens ha tillbaka dig längre. Jag var inte kär i dig, jag var kär i den personen som jag trodde att du var.

Ni får själva bilda er en egen uppfattning av det ovan skrivna och därtill dra era egna slutsatser.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-25, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Skildring: Det var ett antal dagar före det att L*na Wesstr*m blev bragt om sitt liv bakom ett bullerplank i området Nya Hjärsta.

Det hade blivit kväll och L*na Wesstr*m hade via telefonkontakt samtalat med sin förtrogna vän som jag i denna skildring kallar för "Luna"

L*na Wesstr*m var mycket ledsen och upprörd över att hon hade haft en svår konflikt med en person som hade lämnat henne med en kraftig örfil och hemska sårande ord.

L*na Wesstr*m besökte så småningom sin vän "Luna" för att få prata ut om vad hon tidigare hade fått upplevt. Vid det då aktuella besöket som L*na Wesstr*m gjorde hos "Luna" hade hon med sig sin pärm vilken innehöll av henne så kallade för dagboks-anteckningar skrivna i små uppdelade text-stycken på A4-papper som var hålade i kanterna.

När L*na Wesstr*m och "Luna" hade tagit plats i finrummet var det första L*na Wesstr*m sade till sin vän enligt citat: "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och St*fan" ... slut citat /

Vid ett tillfälle och under den tiden som L*na Wesstr*m var sittandes inom "Luna:s" hem skrev hon av sig sina inre känslor på ett papper med en kulspetspenna.

"Jag trodde verkligen att jag kände dig, jag trodde verkligen det, men du visade dig vara exakt motsatsen till den person som jag var kär i ... Jag saknar en person som inte existerar, som aldrig fanns.

Hela du var en lögn, jag vill inte ens ha tillbaka dig längre. Jag var inte kär i dig, jag var kär i den personen som jag trodde att du var.

Ni får själva bilda er en egen uppfattning av det ovan skrivna och därtill dra era egna slutsatser.

Mvh/ @JokerMannen
Känner du till om polisen fått ta del av dessa anteckningar?
Citera
2020-04-25, 11:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen
Jag drar samma slutsats som jag har gjort tidigare och många gånger ställt frågan till dig. Har polisen fått ta del av dessa anteckningar eller hjälper du "Luna" att undanhålla bevismaterial?
Citera
2020-04-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Känner du till om polisen fått ta del av dessa anteckningar?

Ja, @Picasso2, jag känner till detta.

Dessa tidigare skrivna ord av L*na Wesstr*m har inte SD:s namn någon stans i det text-stycket som du tidigare fått läst.

Oavsett vad, så skall du absorbera vad jag tidigare framfört, det vill säga, att Björn Lindén vägrade på ett inhonnett sätt att ta hänsyn till vad KammarÅklagaren Åsa Hiding tidigare inom rätts-salen och under den då pågående rättegången presenterade, vederbörande var mer intresserad av Ing*ar Backm*n:s Thomas-Palme-snack och Mållgan-historierna.

Mvh /@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-25 kl. 12:07.
Citera
2020-04-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag vet inte vad du har för syfte och avsikt med att skapa trådsanningar;

"med tanke på bokning på hotell för endast en person" - den påståendet presenterade
du för några dagar sedan, vad har du som bestyrker det?

"och blod under hennes ring" - det påträffades DNA på Lenas ring, det är
ej lika med blod som du skriver, DNA-spåren på ringen kan vara och är mest
troligt hudavskrapningar.

Lägg av jag skapar inte trådsanningar, jag försöker däremot skapa en illustration av en möjlig sanning.
Hade du velat hitta den hade du spunnit vidare och finputsat på den där jag har fel men du vill bara klaga och få mig att framstå som idiot, och därmed tror jag att jag trampat dig på tårna av någon anledning...varför så onödigt upprörd helt plötsligt, kom jag för nära sanningen nånstans i min skrivna illustration?
Citera
2020-04-25, 13:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag har aldrig sett SD klara motiv, jag har verkligen försökt. Skulle möjligtvis vara något ekonomiskt motiv i så fall som har med skilsmässan att göra men den är ju likväl inte LW skyldig till, det var inte LW som var gift med HD.
Är SD logik och verklighetsuppfattning så störd vid detta tillfälle att han ska mörda när han väl äntligen ska få åka på sin drömresa med sin drömkvinna?
Mördar man inte hela sin drömvärld då?
Där borde han bara haft fokus på HD och framtiden tänker jag.

Så vad gjorde LW denna kväll för att provosera SD till att lyckas mörda henne brutalt och oplanerat bakom
ett bullerplank i så fall?
Ja det måste varit något riktigt hemskt om vi ska utgå från Snoris att LW var grym elak och manipulativ.
Snoris har ju talat om motivet även om jag har svårt att tro att LW planerade sitt eget självmord för att hon inte fick SD och därmed ska döma honom för sitt stora svek? Så hur lyckades LW med det att förstöra allas framtid så lömskt?
Även sina barns framtid?
Är detta logiskt nånstans? NEJ!!

Försökte SD med att få komma till LW denna kväll 14 maj? Fick han komma dit?
Upptäckte HD eller någon annan det?
Jag har undrat så länge varför HD och SD inte tillbringade natten tillsammans om de ändå planerat resan dagen därpå?

Lockade någon ut LW som inget ont anade med ett sms att någon ville ge ett paket till A som fyllde år? Och SD satt lugnt kvar och väntade tills han blev orolig och gick ut och hittade henne bakom bullerplanket och han förstod att han skulle bli misstänkt?

Vet eller anar SD vem mördaren är?
Det är troligt, men skyddar han GM?

Har han inget behov av att skydda GM så behöver han ju inte ljuga om något.
Är GM tex HD som flippade pga att SD var där och hon trodde att SD kanske planerat att åka på USA resan med LW?
Kanske hade han faktiskt tänkt åka på USA resan helt ensam med tanke på bokning på hotell för endast en person?
Gud vet hur HD i så fall tänkte och hur det snurrade till i skallen på henne?
Att LW skulle åka gratis på hennes redan betalda resa?

Hur som, något utlöste grymt hat denna kväll, och jag har från första stund tänkt att det bör vara en kvinna.
Har svårt att se att en man med fysiskt övertag skulle ta med ett tillhygge, dränka sig frivilligt med blodstänk och sen osedd ta sig hem hela den vägen. Och bara en spermafläck på kjolen och blod under hennes ring, inget mer som binder honom än så? Och under ringen?? Hur hamnade det under ringen men ingen mer stans?
Det får mig att tänka gammalt blod gammal sperma?!

En GM som är osäker på sitt fysiska övertag garderar sig med tillhygge tänker jag, därav första anledningen till att jag tror att det är en kvinna som är GM.
Andra anledningen till att jag tror GM är en kvinna är våldet mot ansiktet, och tänker avund och svartsjuka och det bör ju HD känt. Såvida SD var hos LW denna kväll vill säga.

Eller så vet inte SD vem GM är men anar vem det kan vara. Men att ana och veta är två olika saker givetvis. Då kan man förstå varför SD skrattar åt allt mellan varven och tom uttrycker: de har ingenting på mig, de kommer aldrig lösa mordet. Nä han kanske känner sig uppgiven inför att polisen ska lösa mordet om de jagar fel GM?

Så om inte SD är GM, vem kan det då vara?

Det grymma hatet rimmar mycket dåligt med SD,s person som knappt med ett ord talat illa om den försmådda och efterhängsna älskarinnan.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-25 kl. 13:20.
Citera
2020-04-25, 13:20
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen!

Jodå att lille Stefan är en kameleont som troligtvis ingen känner bättre än Lena och Hanna är vi nog alla överens om innerst inne.
Att man aldrig kan vara söker på när han ljuger för att uppnå ett syfte och hur ofta detta inträffar och i vilka sammanhang (stora som små?) så är det nog särskilt de som vet detta, numera då bara HD förstås.
Utgår vi från att detta händer även när det inte behövs och att han dessutom
kommer ihåg (detaljsinne) sina lögner så blir det givetvis svårare eller om han alltid har en ny omedelbar improviserad briljant lögn att komma med så han liksom aldrig tappar fattningen, så är han verkligen svår att överbevisa och få ett grepp om. Hal som en ål brukar man kalla såna, han kanske är som två hala ålar och superar hela sin omgivning, poliser, åklagare Åsa Hilding...då har de att göra för att knäcka honom helt klart!!

Men är han mördaren? Är den tekniska bevisningen tillräcklig när han blir släppt på fri fot i väntan på dom, känns det troligt?
Citera
2020-04-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det grymma hatet rimmar mycket dåligt med SD,s person som knappt med ett ord talat illa om den försmådda och efterhängsna älskarinnan.

Jag tror dig. För jag tror att han älskade båda sina kvinnor och jag tror som sagt att det är en kvinna som är GM.
TROR och SPEKULATION är bäst att skriva uttryckligen för alla fattar ju inte att alla spånar här!!
Citera
2020-04-25, 13:32
Medlem
Citat:
Hej JokerMannen!

Jodå att lille Stefan är en kameleont som troligtvis ingen känner bättre än Lena och Hanna är vi nog alla överens om innerst inne.
Att man aldrig kan vara söker på när han ljuger för att uppnå ett syfte och hur ofta detta inträffar och i vilka sammanhang (stora som små?) så är det nog särskilt de som vet detta, numera då bara HD förstås.
Utgår vi från att detta händer även när det inte behövs och att han dessutom
kommer ihåg (detaljsinne) sina lögner så blir det givetvis svårare eller om han alltid har en ny omedelbar improviserad briljant lögn att komma med så han liksom aldrig tappar fattningen, så är han verkligen svår att överbevisa och få ett grepp om. Hal som en ål brukar man kalla såna, han kanske är som två hala ålar och superar hela sin omgivning, poliser, åklagare Åsa Hilding...då har de att göra för att knäcka honom helt klart!!

Men är han mördaren? Är den tekniska bevisningen tillräcklig när han blir släppt på fri fot i väntan på dom, känns det troligt?
Ja det är han. Hata slumpen. Det finns alldeles för många luckor den kvällen, glömd mobil (han bodde i mobilen precis som Lena), blod här och där som han förklarar och sen tar tillbaks osv osv. Det enda problemet är att man JURIDISKT inte klarar av att fälla honom. T o m Lindén är troligen klar över att SD är mördaren, men valde att försätta honom på fri fot. Kanske med tanken att åklagaren kommer överklaga och hoppas att HR faktiskt inte fastställer domen utan fäller SD.

Dock ska vi ha i åtanke att tingsrättsdomen är varken meddelad eller, ännu mindre, skriven än.
Citera
2020-04-25, 13:44
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sett SD klara motiv, jag har verkligen försökt. Skulle möjligtvis vara något ekonomiskt motiv i så fall som har med skilsmässan att göra men den är ju likväl inte LW skyldig till, det var inte LW som var gift med HD.
Är SD logik och verklighetsuppfattning så störd vid detta tillfälle att han ska mörda när han väl äntligen ska få åka på sin drömresa med sin drömkvinna?
Mördar man inte hela sin drömvärld då?
Där borde han bara haft fokus på HD och framtiden tänker jag.

Så vad gjorde LW denna kväll för att provosera SD till att lyckas mörda henne brutalt och oplanerat bakom
ett bullerplank i så fall?
Ja det måste varit något riktigt hemskt om vi ska utgå från Snoris att LW var grym elak och manipulativ.
Snoris har ju talat om motivet även om jag har svårt att tro att LW planerade sitt eget självmord för att hon inte fick SD och därmed ska döma honom för sitt stora svek? Så hur lyckades LW med det att förstöra allas framtid så lömskt?
Även sina barns framtid?
Är detta logiskt nånstans? NEJ!!

Försökte SD med att få komma till LW denna kväll 14 maj? Fick han komma dit?
Upptäckte HD eller någon annan det?
Jag har undrat så länge varför HD och SD inte tillbringade natten tillsammans om de ändå planerat resan dagen därpå?

Lockade någon ut LW som inget ont anade med ett sms att någon ville ge ett paket till A som fyllde år? Och SD satt lugnt kvar och väntade tills han blev orolig och gick ut och hittade henne bakom bullerplanket och han förstod att han skulle bli misstänkt?

Vet eller anar SD vem mördaren är?
Det är troligt, men skyddar han GM?

Har han inget behov av att skydda GM så behöver han ju inte ljuga om något.
Är GM tex HD som flippade pga att SD var där och hon trodde att SD kanske planerat att åka på USA resan med LW?
Kanske hade han faktiskt tänkt åka på USA resan helt ensam med tanke på bokning på hotell för endast en person?
Gud vet hur HD i så fall tänkte och hur det snurrade till i skallen på henne?
Att LW skulle åka gratis på hennes redan betalda resa?

Hur som, något utlöste grymt hat denna kväll, och jag har från första stund tänkt att det bör vara en kvinna.
Har svårt att se att en man med fysiskt övertag skulle ta med ett tillhygge, dränka sig frivilligt med blodstänk och sen osedd ta sig hem hela den vägen. Och bara en spermafläck på kjolen och blod under hennes ring, inget mer som binder honom än så? Och under ringen?? Hur hamnade det under ringen men ingen mer stans?
Det får mig att tänka gammalt blod gammal sperma?!

En GM som är osäker på sitt fysiska övertag garderar sig med tillhygge tänker jag, därav första anledningen till att jag tror att det är en kvinna som är GM.
Andra anledningen till att jag tror GM är en kvinna är våldet mot ansiktet, och tänker avund och svartsjuka och det bör ju HD känt. Såvida SD var hos LW denna kväll vill säga.

Eller så vet inte SD vem GM är men anar vem det kan vara. Men att ana och veta är två olika saker givetvis. Då kan man förstå varför SD skrattar åt allt mellan varven och tom uttrycker: de har ingenting på mig, de kommer aldrig lösa mordet. Nä han kanske känner sig uppgiven inför att polisen ska lösa mordet om de jagar fel GM?

Så om inte SD är GM, vem kan det då vara?

Sure Marta, om SD inte vore GM så är HD och MH närmast. Håller med, men där stoppar det för mig. HD och MHs kommunikation kan inte vara omöjlig att spåra om den varit så omfattande att den fått HD att flippa. Någon annan kyrklig anknytning för HD har inte kommit fram.

Så: SD kan mycket väl ha råkat ut för härdsmälta eller implosion som JM säger. LWs lämnande och/eller avslöjande av honom som en bluff kan ligga bakom. Hotet mot hans inre så stort att han riskerar sin drömresa för att hon inte ska få åka på sin lilla Norgeresa, för att han inser att nu är hon på väg bort på riktigt? Rätt uppenbart att det inte bara handlade om kvällen den 14/5 utan att SD hade planer 11/5. Att HD skulle sms:at LW 14/5 utan spår tror jag inte på.
Att SD ljuger beror sannolikt på som du säger att han är GM eller vill skydda GM. Men troligtvis vill han inte sitta inne mycket hellre än att få ta hand om döttrarna om HD satt inne. Han verkar inte ha offrat mycket för HD förr om man tänker på otrohetshistorien. Hotellbokningen tror jag att du missförstår: det var nog tänkt att HD och SD skulle bo där. HD säger i förhör ( kan ljuga förstås) att även om de velade in i det sista visste hon att SD och hon skulle resa. Hon verkar härdad av hans nycker.
Tillhygge: de många slagen beror nog mest på att det tar tid innan offret dör. Även om GM är en stark karl m geologhammare (mordet utanför Lund). Tillhygget gav GM möjlighet att hålla avstånd ( annars hade nog mer än rymddräkt krävts) för att inte lämna spår. Och våldet var av sådan art att man kan misstänka att GM och BO hade nära relation. SDs hat och kärlek i vild tornado.
HD och SD säger att HD visste om att affären fortsatt först på flyget tor USA. Det styrks av att EGT först hävdade att affären avslutats vid första avslöjandet.

SD verkar ha talat och skrivit mycket i termer om döda. Udda. HDs svar till honom är just på hans dödafråga. Att HD skulle mörda LW för att komma åt SD känns också långsynt. Bättre kunde hon nog och enklare.

För mig är ändå detta att hon säger till sin chef att hon hoppas att LW är död, en indikation att hon inte var med på BP. Fast hela det påståendet är så knäppt. Det tyder iallafall på att SD inte berättat allt för henne. Och hon ljuger säkert för att skydda. Men den hon vill skydda är sig själv, och det hade hon nog gjort bäst genom att verkligen berätta. I synnerhet om hon sitter på rejäla bevis.

Edit: I dagsläget finns inga bevis mot ngn annan heller, så om inte SD, som allt pekar åt, kommer att bli dömd för mordet, kan det bli som SD sagt så att mordet aldrig klaras ut. Men det tror inte jag.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-04-25 kl. 13:53.
Citera
2020-04-25, 13:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, det var inget aggressivt inlägg.
Men i den här tråden blir man stämplad som aggressiv/LV-hatare om man på minsta vis ifrågasätter det här rådande "Korsfäst! Korsfäst!"-credot. Det finns fenomen som inte har ändrats sedan år 33...

OnT: Ja, den som värnar en väl fungerande svensk rättsäkerhet har all anledning att vara glad över frisläppandet.
Den initiala, slappa starten på letandet efter LW kan säkert däremot bli en läxa för Polisen och kanske kan ändra på rutiner. Och tänkande.
Får man hoppas.

Man får vara tacksam att det finns en väl fungerande rättssäkerhet som dömer efter juridiken, och inte hur vissa ska dömas enligt vissa användare i tråden anser.

Vem den skyldige till mordet på LW är kanske visar sig i framtiden, vem vet, en del mord har klarats upp efter flera år. Tekniken går framåt hela tiden det ska vi vara tacksamma för.

Skickade svar på ditt pm fick du det?
Senast redigerad av Smhf 2020-04-25 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in