2020-04-25, 19:29
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Stämmer.

Och när man sedan öppnar datorn ser man att cachen har använts för dessa flikar. Det är det man ser i aktbilagan under rubriken Google Cache Records.

Ja som man kan rensa efter behag, viktigt är att rensa och stänga ner flikar som internetbank och dylika sidor man varit inne på.
Citera
2020-04-25, 19:33
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Du har alltså kommit fram till samma sak som polisen: det kan stämma och det kan inte stämma.
Mera stämma som SD skriver i så fall, i min dator- och testmiljö accessas cachen endast när jag öppnar datorn och det finns "icke-stängda" flikar sedan tidigare. Synkning till Drive pågår i bakgrunden utan access till cachen och det känns logiskt.
Citera
2020-04-25, 19:39
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja som man kan rensa efter behag, viktigt är att rensa och stänga ner flikar som internetbank och dylika sidor man varit inne på.
Just det.

Om man däremot vill snabbt komma igång att jobba med ett dokument (som SD) så bättre och snabbare att det hämtas från cachen lokalt på datorn än att gå via nätet till Drive, typ.
Citera
2020-04-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag ser inte det du ser helt klart. Men jag är som sagt nyfiken eftersom det är något mysko m HD. Det du nämnde om bråk i tråden när hon tas upp t.ex. Du har skrivit förr att du inte känner ngn inblandad, det har jag inget skäl att betvivla och det är samma sak för mig. Sedan har jag hela tiden oroat mig för HDs väl och ve och att hon är hotad. Det kan man tycka är överdrivet och lita på att polisen gjort en god bedömning av. Att det ser ut som att SD går fri i TR betyder inte att det är uteslutet att han är GM. Det betyder bara att det finns rimligt tvivel om att han är det. Och HDs agerande behöver helt klart förklaras innan hela historien är framme.

Ja jag har också oroat mig för HD väl och ve, särskilt eftersom SD visar en personlighet jag tycker är oroväckande.

Men när man snurrar lite på bilden...vi vet utifrån SD loggar att han är kryptisk och svårtolkad där. Varför kan han inte vara kryptisk när ett mord ska lösas då? Oavsett om han är GM eller en bricka i spelet för att han annars skulle bli tex ditsatt för mord och därmed tvingad att spela pajas och bli granskad för han vågar inte säga sanningen om det han vet..

Varför pratar inte HD? Varför svamla som om hon vore efterbliven?
Är det någon som spelar så är det HD och hon spelar typ hjärndöd...men se det tror jag definitivt inte att hon är.
Mycket spel för gallerierna men vad som är spel och vilket som är sanning är det som gäller att klura ut.

Nu har vi ju utgått från att SD ljuger om allt och vänt på allt han sagt. Tycker det är på tiden att vi tänker att han bör ha talat sanning om något också..kanske är det just därför han skrattar ofta...kanske känns det mer patetiskt och overkligt för honom när ingen tror honom när han talar sanning? Jag vet inte, men jag kan inte tänka mig att han kan ljuga om precis allting...då hade han varit straffad sen tidigare, dvs för längesen
Citera
2020-04-25, 19:45
Medlem
Citat:
Du har alltså kommit fram till samma sak som polisen: det kan stämma och det kan inte stämma. Det duger inte som alibi.

Det duger inte som alibi. Men det duger heller inte till att bevisa att SD var på BP när LW mördades.
Citera
2020-04-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Mera stämma som SD skriver i så fall, i min dator- och testmiljö accessas cachen endast när jag öppnar datorn och det finns "icke-stängda" flikar sedan tidigare. Synkning till Drive pågår i bakgrunden utan access till cachen och det känns logiskt.
Du får ursäkta mig när jag litar mer på polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det duger inte som alibi. Men det duger heller inte till att bevisa att SD var på BP när LW mördades.
Nope, tyvärr! Det lär nog inte gå någonsin? Med fysiskt bevis alltså. Mordvapen däremot kanske kanske..
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-25 kl. 19:55.
Citera
2020-04-25, 19:57
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Sure Marta, om SD inte vore GM så är HD och MH närmast. Håller med, men där stoppar det för mig. HD och MHs kommunikation kan inte vara omöjlig att spåra om den varit så omfattande att den fått HD att flippa. Någon annan kyrklig anknytning för HD har inte kommit fram.

Så: SD kan mycket väl ha råkat ut för härdsmälta eller implosion som JM säger. LWs lämnande och/eller avslöjande av honom som en bluff kan ligga bakom. Hotet mot hans inre så stort att han riskerar sin drömresa för att hon inte ska få åka på sin lilla Norgeresa, för att han inser att nu är hon på väg bort på riktigt? Rätt uppenbart att det inte bara handlade om kvällen den 14/5 utan att SD hade planer 11/5. Att HD skulle sms:at LW 14/5 utan spår tror jag inte på.
Att SD ljuger beror sannolikt på som du säger att han är GM eller vill skydda GM. Men troligtvis vill han inte sitta inne mycket hellre än att få ta hand om döttrarna om HD satt inne. Han verkar inte ha offrat mycket för HD förr om man tänker på otrohetshistorien. Hotellbokningen tror jag att du missförstår: det var nog tänkt att HD och SD skulle bo där. HD säger i förhör ( kan ljuga förstås) att även om de velade in i det sista visste hon att SD och hon skulle resa. Hon verkar härdad av hans nycker.
Tillhygge: de många slagen beror nog mest på att det tar tid innan offret dör. Även om GM är en stark karl m geologhammare (mordet utanför Lund). Tillhygget gav GM möjlighet att hålla avstånd ( annars hade nog mer än rymddräkt krävts) för att inte lämna spår. Och våldet var av sådan art att man kan misstänka att GM och BO hade nära relation. SDs hat och kärlek i vild tornado.
HD och SD säger att HD visste om att affären fortsatt först på flyget tor USA. Det styrks av att EGT först hävdade att affären avslutats vid första avslöjandet.

SD verkar ha talat och skrivit mycket i termer om döda. Udda. HDs svar till honom är just på hans dödafråga. Att HD skulle mörda LW för att komma åt SD känns också långsynt. Bättre kunde hon nog och enklare.

För mig är ändå detta att hon säger till sin chef att hon hoppas att LW är död, en indikation att hon inte var med på BP. Fast hela det påståendet är så knäppt. Det tyder iallafall på att SD inte berättat allt för henne. Och hon ljuger säkert för att skydda. Men den hon vill skydda är sig själv, och det hade hon nog gjort bäst genom att verkligen berätta. I synnerhet om hon sitter på rejäla bevis.

Edit: I dagsläget finns inga bevis mot ngn annan heller, så om inte SD, som allt pekar åt, kommer att bli dömd för mordet, kan det bli som SD sagt så att mordet aldrig klaras ut. Men det tror inte jag.
Bra tänkt, och skrivet. I stort är det nog så som du funderar men jag är tveksam till att HD är så ovetande. SD kan mycket väl ljugit för HD så att hon deltar utan att vara säker på vad hon medverkar till. Det här med alibi genom aktivitet på natten hemma hos SD t ex. Eftersom ytterbelysningen var släkt kan ngn smugit hem till SD och verkställt lagom nätaktivitet. Det finns säkert fler små viktiga pusselbitar HD kanske lagt på plats, med eller utan insikt i varför. Men hade hon varit helt ovetande borde hon reagerat starkt och sannolikast negativ när hon fick kännedom om mordet. Jag tror han spelat kortet du och jag mot världen - jag fixar det här men du (HD) backar upp.
Och så tjafset med vattenspridaren...?!
Citera
2020-04-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Resning, absolut! Men inget överklagande till HD med samma material.

Exakt, och bevis kommer komma fram. SD kommer inte kunna hålla ihop alla knutar. Dessutom kommer han leka med elden och därigenom bränna sig. Dessutom kommer han minnas kicken sv att mörda, lite som en sjukdom. Han kommer förr eller senare göra det igen.
Citera
2020-04-25, 20:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Du får ursäkta mig när jag litar mer på polisen.
Ja absolut, det får du göra.

Jag är inte tvärsäker men utfallet av mina tester pekar i den riktningen. Forensikern verkar inte heller vara tvärsäker, varken hans (som jag tolkar det han skriver) eller mina tester visar på att cachen accessas av de automatiska processerna. Däremot av en användare som öppnar en dator med icke-stängda flikar.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-25 kl. 20:24.
Citera
2020-04-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
OK, men jag är verkligen inte bergfast övertygad om att LW alltid visade drag av det jag tagit upp här.
Hon var antagligen en "eldsjäl" när elementen runt omkring henne var de rätta.
Litet gränslös dock (?) - men inspirerande för många kanske, då hon både kunde ta initiativ
och verbalt uttrycka sina mål ...
Kunde blivit frontfigur inom sitt område som "människoförmedlare" (arbetet) men då utan
strikta bibelord.
Har jag nu visat att jag sett litet mer än tidigare?

Jo, men grunden till hennes förfall är tyvärr borta då hela deras historia mest finns dokumenterad när förfallet kommit för långt. SD med för lite testosteron, se näcken bilden som exempel.
Citera
2020-04-25, 20:10
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ringde han polisen samma kväll, alltså den 11 maj eller var det dagen efter?

Nja jag förlitar mig inte fullkomligt på TR, jag vill gärna testa nya vägar och återgår till mitt gamla tänk nu när han inte verkar vara GM lik förbaskat. De kan missat viktiga synvinklar och snöat in på fel spår, utifall så får vi hjälpa dom lite på traven tänker jag.

Jag tänker att han blev förvarnad/hotad att han minsann skulle bli ditsatt för mord om han träffade Lena något mer eller pga något annat skäl?
Han dyker inte upp av den anledningen?
Han ringer dörför polisen som en knäpp desperado för han vill ha polisen cirkulerandes i området men kan inte säga varför och hittar på en minst sagt oplanerad historia just för att han är rädd...? Polisen tror honom inte ens, det hör inte till vanligheterna att de direkt tycker att någon är konstig. Det var så illa planerat för det var nog inte planerat alls tänker jag....

Skumma typer på stan och sen i villakvarteret...var det inte så?
Även om det är påhittat så kan han varig hotad men inte kunde förklara hur jäkla rörigt allt var med HD som var arg och hotade mörda LW, att hon lejt någon tex?
För det hade väl kanske ingen trott honom om han sagt? Han kan ha försökt kontrollera situationen själv och hoppats att HD skulle lugna sig lite?

Jag vet inte men jag är inte säker på att SD bluffade från början men kan dragits in i något han har svårt att reda ut pga att HD eller HD föräldrar har hållhakar på honom och att de sätter dit honom om han inte spelar med?

Någon styr någon...en ljuger och den andre tiger....
Jag tänker att polis och åklagare måste från början tänkt fel nånstans...någon pusselbit eller två fattas?
Det är många fakta att hålla reda på o ännu fler lögner att navigera runt, 14 000 sidor! Men du verkar ha glömt att SD "glömt" son mobil hemma både den 11-12 och natten 14-15. Inte så troligt om han skulle skydda LW.
Citera
2020-04-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. De tar enbart prejudicerande ärenden. Om de inte ändrat rutiner de senaste 10 åren. Det låter jag vara osagt. Du får gärna bevisa motsatsen.

Det finns ytterligare en typ: en dömd kan begära resning om nya omständigheter framkommit som kan leda annat domslut. Som Quick, Linna etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in