Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Man har antagit (även i TR) att han hade för avsikt att mörda henne den 11 maj redan och stämt träff. Han väntade i skogen. LW talade emellertid i telefonen ända fram till mötesplatsen
och därför visade sig SD inte - om hypotesen stämmer så ville han inte ha telefonvittnen.
Sedan kom han på att ringa polisen angående "skumma typer som var ute och drev på stan och hade omringat honom". Så att misstankar skulle falla på dessa typer framöver, då han lyckats med sitt uppsåt.
Det kunde också förklara för LW varför han inte infunnit sig till mötet med henne, som jag förstått. Han gick ut igen för att söka efter typerna ...
och om jag minns rätt så ville LW följa med men han avrådde henne då det kunde vara farligt(? Rätta mig angående det sista om jag läst fel?).
Ringde han polisen samma kväll, alltså den 11 maj eller var det dagen efter?
Nja jag förlitar mig inte fullkomligt på TR, jag vill gärna testa nya vägar och återgår till mitt gamla tänk nu när han inte verkar vara GM lik förbaskat. De kan missat viktiga synvinklar och snöat in på fel spår, utifall så får vi hjälpa dom lite på traven tänker jag.
Jag tänker att han blev förvarnad/hotad att han minsann skulle bli ditsatt för mord om han träffade Lena något mer eller pga något annat skäl?
Han dyker inte upp av den anledningen?
Han ringer dörför polisen som en knäpp desperado för han vill ha polisen cirkulerandes i området men kan inte säga varför och hittar på en minst sagt oplanerad historia just för att han är rädd...? Polisen tror honom inte ens, det hör inte till vanligheterna att de direkt tycker att någon är konstig. Det var så illa planerat för det var nog inte planerat alls tänker jag....
Skumma typer på stan och sen i villakvarteret...var det inte så?
Även om det är påhittat så kan han varig hotad men inte kunde förklara hur jäkla rörigt allt var med HD som var arg och hotade mörda LW, att hon lejt någon tex?
För det hade väl kanske ingen trott honom om han sagt? Han kan ha försökt kontrollera situationen själv och hoppats att HD skulle lugna sig lite?
Jag vet inte men jag är inte säker på att SD bluffade från början men kan dragits in i något han har svårt att reda ut pga att HD eller HD föräldrar har hållhakar på honom och att de sätter dit honom om han inte spelar med?
Någon styr någon...en ljuger och den andre tiger....
Jag tänker att polis och åklagare måste från början tänkt fel nånstans...någon pusselbit eller två fattas?