2020-04-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag undrade bara vilken grund du hade för att HD kunde vara explosiv. Jag tycker att det enda tecken på det jag hört om i tråd+FUP är JMs tallrik, så därför blev jag förvånad över din bild. Vi har nog olika bild av henne ( och ingen av oss känner henne så....)

Som jag skrev tidigare som svar...det finns inte mycket info om HD...men det finns lite här å där...och det lilla ihop med lite annan info som att tråden blir orolig när man börjar skriva om henne och vissa blid tillochmed hotade...ja jag behöver väl knappast fortsätta förklara mig. Det är MIN bild av HD helt enkelt. Varför vill du påskina att ingen av oss känner henne? Det vet inte jag om du gör och du kan knappast veta om jag gör det...så jag får väl tolka det som att du antingen är skutnervös för att jag skriver som jag gör om HD och vill försöka blåsa ut mina tankar på ett smart sätt...eller så känner du henne och undrar om jag gör det?
Svara inte på det för nu är jag inte intresserad av dina drag och kommer knte svara dig mer. Tänk lite nu istället.
Citera
2020-04-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du bör vara lite tydligare om detta verkligen är vad du står för. För detta har du inte direkt gett intryck för. Kan tolkat fel.

SD din tid kommer, när den kommer så är vi många som kommer hånle.

Jag är som ni sett ganska ny i denna tråd och "står" inte för någonting men menar vad jag säger.
SD framstår som svart/vit och är ganska lätt att läsa av just "till vardags" (när han inte slår näven i väggen - vilket i och för sig många gjort före honom) tycker ju jag- när han däremot skrider mot gränser och pratar eller beter sig bortom rim och reson, så kan jag inte följa honom (hur han menar) eller förstå och beskriva honom verbalt längre.
Kan bara se vad han är generellt och då överskrider han inte gränser för andra irriterade, provocerade, stressade personer.
Detta med hans djurdemonstrationer; när han visar bilder av döda små djur och sådant
kan jag inte följa med och mår bara illa, finner honom psykopatologisk.
Han gillar att chockera på underliga grunder.

Vet inte exakt vad du menar med att jag inte gett intryck förut, att mena vad jag skrev senast.
Menade du att jag snabbt skulle hamna i verbal fejd med honom?
Ja jag tror vi kunde munhuggas IRL och det är något man vill undvika.
Att döttrarna borde fly?
Självklart, med den spända stämning som de borde ha i det hemmet.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-25 kl. 18:27.
Citera
2020-04-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Högsta Domstolen? Vad i detta mål skulle kunna vara prejudicerande? Kommer inte att hända att HD tar upp detta. Jag skulle vara otroligt förvånad om detta fall skulle tas upp i HD för att därefter vara vägledande till undre instanser.

Skulle SD bli frikänd även i HR så får man ju självklart låta sig nöjas med att en mördare går fri pga att skulden inte går att styrka pga rimligt tvivel. Och det är helt rätt att det skall vara så. Om inte så skulle det sitta en hel del folk som är oskyldiga på riktigt.

Rent principiellt kan ju HD komma in även utan det är prejuricerande. Om vi ska vara noga.
Citera
2020-04-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nejdå, vi tänker olika och jag undrar vad du baserar ditt tänk på. Hoppas att du inte tar det som en attack, för det menade jag inte. Det här med HDs inblandning är ngt som får mig att undra. Någonting är fel i det hela ( lögner, selektiv glömska, det hon säger till chef, närheten till SD efter mordet). Men vad beror det på? Vilka tecken hade vi sett om HD varit GK och vilka om hon är hotad till tystnad? Det funderar jag på.

Tänk om och tänk rätt.
Det är SD som flyttat till HD trakter och lärt känna hennes familj och hennes vänner.
Är någon hotad till tystnad är det nog SD och han tvingas till att göra det bästa av skiten han står i...drömresan med drömkvinnan tex...nja jag börjar se det som att han säger det han är tvungen till istället..

Btw, skulle mordet varit planerat 11 maj, för att han ringde polisen och betedde sig skruvat? Hur får du ihop det?
Citera
2020-04-25, 18:31
Medlem
Citat:
Rent principiellt kan ju HD komma in även utan det är prejuricerande. Om vi ska vara noga.
Nej. De tar enbart prejudicerande ärenden. Om de inte ändrat rutiner de senaste 10 åren. Det låter jag vara osagt. Du får gärna bevisa motsatsen.
Citera
2020-04-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Hur tänker du nu? Klart som fan att utredningen kommer fortsätta även om inte SD döms. Kan nog bli en annan FU-ansvarig. Så ja, dina skattemedel kommer säkert sitta fint där, om du nu ens betalar skatt.

Självklart kommer utredningen fortsätta, SD kommer alltid finnas under lupp. Allt han gör framöver kan observeras, sedan vet han inte bör och vad. Det gör mig glad, lilla pip SD med låg testosteron.
Citera
2020-04-25, 18:34
Medlem
Citat:
Fråga snoris gloris och din spegelbild.

Frågan är stupido in absurdum. Du tillför knappt mer än koldioxid.

SD är just nu juridiskt frikänd, men det innebär inget i princip. LW är död och hon massakeras om och om i tråden, normalt? Enligt dig och rest of the gang.

Men du ... SD har redan fått en del straff genom att genomlysas offentligt, svarat på frågor, fått de flesta steg han tagit noterade och kommenterade, har just ingen integritet kvar.
Man kan säga att om han är oskyldig har han fått straff för sitt aparta beteende som skadat, sårat och stört omgivningen, om han är skyldig har han påbörjat sitt straff.
Det är ju ett väl känt faktum att SD anses vara GM av många på FB och kanske fler.
Vi kan honom rätt bra nu? Vad vi inte kan förstå är hans motiv.
Därför kan LW bli den man studerar noggrannare, vad gör att hon stannade så länge
och fightades?
Aldrig att jag skulle säga att hon bidragit till sin död, för man dödar inte.

Var det bara en tävling för henne att vinna?
Citera
2020-04-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. De tar enbart prejudicerande ärenden. Om de inte ändrat rutiner de senaste 10 åren. Det låter jag vara osagt. Du får gärna bevisa motsatsen.

Harkel, resning typ. Efter HR och den domen funnit lagakraft och det skulle tillkomma ny bevisning av avgörande karaktär... Typ resning. Eller har jag fel?
Citera
2020-04-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tänk om och tänk rätt.
Det är SD som flyttat till HD trakter och lärt känna hennes familj och hennes vänner.
Är någon hotad till tystnad är det nog SD och han tvingas till att göra det bästa av skiten han står i...drömresan med drömkvinnan tex...nja jag börjar se det som att han säger det han är tvungen till istället..

Btw, skulle mordet varit planerat 11 maj, för att han ringde polisen och betedde sig skruvat? Hur får du ihop det?

Man har antagit (även i TR) att han hade för avsikt att mörda henne den 11 maj redan och stämt träff. Han väntade i skogen. LW talade emellertid i telefonen ända fram till mötesplatsen
och därför visade sig SD inte - om hypotesen stämmer så ville han inte ha telefonvittnen.
Sedan kom han på att ringa polisen angående "skumma typer som var ute och drev på stan och hade omringat honom". Så att misstankar skulle falla på dessa typer framöver, då han lyckats med sitt uppsåt.
Det kunde också förklara för LW varför han inte infunnit sig till mötet med henne, som jag förstått. Han gick ut igen för att söka efter typerna ...
och om jag minns rätt så ville LW följa med men han avrådde henne då det kunde vara farligt(? Rätta mig angående det sista om jag läst fel?).
Citera
2020-04-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Var det bara en tävling för henne att vinna?

Nej, så enkelt är det inte. Det är faktiskt i princip omöjligt svara på då vi saknar stora delar as v deras relation.
Citera
2020-04-25, 18:43
Medlem
Citat:
Harkel, resning typ. Efter HR och den domen funnit lagakraft och det skulle tillkomma ny bevisning av avgörande karaktär... Typ resning. Eller har jag fel?
Resning, absolut! Men inget överklagande till HD med samma material.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-25 kl. 18:48.
Citera
2020-04-25, 18:47
Medlem
Citat:
Jag skulle gärna munhuggas med honom. Tror pip rösten skulle brista. Gillar provocera sociopater, träffat på några genom åren.
Sedan får h a n gärna brisera, han är föga skrämmande.

Jag sade bara att i mitt tycke har du fördömt LW på ett ytligt sätt. Hennes, sgera de i denna sörja kan enbart bedömas när man har hela relationen med SD framför sig, vilket jag inte anses föreligga utan det är mest slutet av den som vi har tillgång till.

OK, men jag är verkligen inte bergfast övertygad om att LW alltid visade drag av det jag tagit upp här.
Hon var antagligen en "eldsjäl" när elementen runt omkring henne var de rätta.
Litet gränslös dock (?) - men inspirerande för många kanske, då hon både kunde ta initiativ
och verbalt uttrycka sina mål ...
Kunde blivit frontfigur inom sitt område som "människoförmedlare" (arbetet) men då utan
strikta bibelord.
Har jag nu visat att jag sett litet mer än tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in