2020-04-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Alternativt att någon person i närheten av GM träder fram och delger information som kan leda utredningen vidare. Det är ju inte helt ovanligt att forna lojalietsband bryts - eller att anhöriga/vänner vill lyfta bördan från sina axlar. Ytterligare ett scenario är att GM (eller någon närstående) avslöjar detaljer av misstag (på fyllan, genom obetänksamhet etc).

Antagligen. Det är, skulle jag tro, i princip omöjligt att den med vetskap aldrig kommer yppa ett ord för all framtid.
Citera
2020-04-25, 14:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hur var det med den där A. som han sade skulle kunna bli HDs ersättare? Han bör ha känt henne lite mer för att kunna uttala sig så?
Livförsäkringar, någon av dem lever nära klippkanten.

Den där A har jag ingen koll på. Sett lite om det i tråden, men vet någon vart man kan hitta det i fuppen?

Klippor är en passion i den där familjen. Gärna med barn vid kanten på ett stup. Eller som här, både HD och barnen.

https://delafil.se/edf6bee68ead6508/BarnochHDklippa.jpg

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag tror inte att han var i affekt när han mördade. Då hade han nog lämnat spår efter sig. Det var istället beräknande. Ärligt talat tror jag att han slog handen honom väggen när han läxade upp dottern med viss beräkning också. Effektfullt liksom.

Edit: korrigerat fel

Det var inte något som övertygade mig. Jag kanske har missförstått men min uppfattning är att av paret Davidsson, så är det HD som är den mest explosiva av de två, min uppfattning som sagt!!
Citera
2020-04-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Din fetning.
Det är klart att det kan!
Det är dock visserligen inte säkert att HD skulle välja att pröva det, för det hänger helt och hållet på hur en dom i HovR skulle komma att utformas.

Inkomna ansökningar till HD rörande begäran om pt avgörs inte med besked med vändande post.
Statens kvarnar kommer att mala betydligt mer långsamt det närmaste året. Minst.

OffT: Jaså, det är inte glödande hat? Men glödande engagemang kanske? Ett år till då får vi räkna med..
Ja, engagemang. Märkligt att du likställer dessa båda. Det förklarar en hel del.

SD skall njuta av sin frihet. Och han kan t o m bli fri i Hovrätten. Men jag har också, av någon, fått löfte att en friande dom kommer sätta fart på vissa utredare som kommer ta nya tag i utredningen. Det finns människor som är hängivna och definitivt inte kommer låta en kallblodig mördare som Stefan Davidsson gå fri i all evighet. Risken finns att man inte hittar något i brådrasket - men mordutredningen preskriberas inte för denne "man". Och alla prover och analyser sparas för framtiden. Tekniken utvecklas.
Citera
2020-04-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det var inte något som övertygade mig. Jag kanske har missförstått men min uppfattning är att av paret Davidsson, så är det HD som är den mest explosiva av de två, min uppfattning som sagt!!
Vad baserar du det på? Historia från JokerMannen om att HD slog en tallrik i huvudet på ngn som diskuterade LW och SD minns jag. Är den bekräftad? Annars verkar HD bemöta SD mycket mycket lågaffektivt som det låter i kommunikation mellan dem. Medan SD verkar fara ut mer åt alla håll.
Citera
2020-04-25, 15:09
Medlem
Citat:
Lyckas de bevisa att SD är mördaren så har han verkligen satt sin stämpel som fullfjättrad psykopat det vågar jag skriva under på i så fall.
Men nånting säger mig att det finns en annan person han skyddar och då är det HD jag tänker på.
HD kan ha såna hållhakar på SD att han mer än gärna ställer sig i rampljuset för att vara just GM, för hur troligt är det att man blir fälld för mord i svensk domstol om man faktiskt är oskyldig och givetvis då nekar? I en sån situation där
hans syfte skulle kunna vara att skydda en GM genom att dra blickarna till sig, ett ypperligt tillfälle för en person i Stefans situation att vinna sin förlorade fru tillbaka genom att utsätta sig för detta?
Förutsätter att det då är HD som är GM förstås?

Jo ett överklagande bör väl ske såvida de är säkra på att de har rätt GM.

Vilka skulle hållhakarna vara? Tänker du dig att SD skulle vara HDs rimliga tvivel p.s.s. HD verkar vara SDs nu? Om han skulle bli dömd, som oskyldig, skulle han inte njuta frukterna av sin uppoffring.
Citera
2020-04-25, 15:17
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Alternativt att någon person i närheten av GM träder fram och delger information som kan leda utredningen vidare. Det är ju inte helt ovanligt att forna lojalietsband bryts - eller att anhöriga/vänner vill lyfta bördan från sina axlar. Ytterligare ett scenario är att GM (eller någon närstående) avslöjar detaljer av misstag (på fyllan, genom obetänksamhet etc).

Absolut inget ovanligt om det är fler som har vetskap om vad som har hänt, det har inträffat förr, har man ett normalt samvete så kanske förhoppningsvis de/den lättar sin börda.

Återstår att se hur detta brott kommer att utvecklas.
Citera
2020-04-25, 15:36
Medlem
Liouvilles avatar
Fick man någon klarhet om benbiten från BO som omnäms i brevet från Åklagare ÅH?

FUP:
Akl direktiv 2018-09-19, 2020-01-30 14:33 diarienr: 5000-K574218-18, sid 18

...
- Kontroll med RMV om det saknas en benbit från skallbenet. I så fall kontroll med NFC om
den biten kan ha funnits vid uppackandet av hennes kläder.

...
Citera
2020-04-25, 15:40
Medlem
Citat:
Vad baserar du det på? Historia från JokerMannen om att HD slog en tallrik i huvudet på ngn som diskuterade LW och SD minns jag. Är den bekräftad? Annars verkar HD bemöta SD mycket mycket lågaffektivt som det låter i kommunikation mellan dem. Medan SD verkar fara ut mer åt alla håll.

Det JM säger får du fråga honom om, eller tycker du att jag ska svara istället?

Jag skrev klart och tydligt att det var min uppfattning eller gjorde jag inte det?
Den uppfattningen har jag fått från flera håll om HD men likaså SD.
Det finns en skillnad mellan HD och SD känsloliv, SD är mer framåt och lika fjantig och flickig som han ibland ter sig är han hård och brutal som förknippas med manlighet. Han visar massor med känslor. HD däremot håller tillbaka, många har skrivit här att hon har onda sidor men der är mer sällsynt att någon har en uppfattning om henne...men det lilla som ändå kommit fram om hennes personlighet, hennes iskalla tysta isprinsessa personlighet har övertygat mig att i de lugnaste vattnen går de största fiskarna. Hon är inte tyst för att hon är rädd föf SD, hon är tyst för att rädda sig själv tänker jag.
SD skojar om allt för att dölja HD personlighet och vad hon gjort, han är duktig SD på att lura men vi tittar ändå på fel GM tänker jag.
Och tillägger än en gång att detta är bara spekulationer givetvis så ingen är dum nog att tjata om trådsanningar eller liknande.
Citera
2020-04-25, 15:51
Medlem
Citat:
Vilka skulle hållhakarna vara? Tänker du dig att SD skulle vara HDs rimliga tvivel p.s.s. HD verkar vara SDs nu? Om han skulle bli dömd, som oskyldig, skulle han inte njuta frukterna av sin uppoffring.

Det kan vara vad som helst. SD är som en öppen bok om hur han tänker och vad haj gör, han har säkert haft förtroliga samtal med HD om han kan ha det med andra. Det är just det som är grejen med HD, hon är inte öppen...i de lugnaste vattnen går de största fiskarna.
Munnen ler men inte ögonen på HD..var hon full med hat och tankar på hämd? Är det konstigt om det är så? Nej vi kan nog förstå henne även om det inte ger någon straffrabatt?
Återigen då spekulationer så ingen missförstår och tjötar om trådsanningar!!
Citera
2020-04-25, 16:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Känner du till om polisen fått ta del av dessa anteckningar?
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ja, @Picasso2, jag känner till detta.

Kan du förtydliga?
Har polisen fått dessa anteckningar?
(eller menar du att du känner till att de inte har fått dem?)
I så fall lär anteckningarna vara helt ointressanta eftersom de inte finns med i FUP:et.
Citera
2020-04-25, 17:32
Medlem
Citat:
Det JM säger får du fråga honom om, eller tycker du att jag ska svara istället?

Jag skrev klart och tydligt att det var min uppfattning eller gjorde jag inte det?
Den uppfattningen har jag fått från flera håll om HD men likaså SD.
Det finns en skillnad mellan HD och SD känsloliv, SD är mer framåt och lika fjantig och flickig som han ibland ter sig är han hård och brutal som förknippas med manlighet. Han visar massor med känslor. HD däremot håller tillbaka, många har skrivit här att hon har onda sidor men der är mer sällsynt att någon har en uppfattning om henne...men det lilla som ändå kommit fram om hennes personlighet, hennes iskalla tysta isprinsessa personlighet har övertygat mig att i de lugnaste vattnen går de största fiskarna. Hon är inte tyst för att hon är rädd föf SD, hon är tyst för att rädda sig själv tänker jag.
SD skojar om allt för att dölja HD personlighet och vad hon gjort, han är duktig SD på att lura men vi tittar ändå på fel GM tänker jag.
Och tillägger än en gång att detta är bara spekulationer givetvis så ingen är dum nog att tjata om trådsanningar eller liknande.

Jag undrade bara vilken grund du hade för att HD kunde vara explosiv. Jag tycker att det enda tecken på det jag hört om i tråd+FUP är JMs tallrik, så därför blev jag förvånad över din bild. Vi har nog olika bild av henne ( och ingen av oss känner henne så....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in