2020-04-25, 15:27
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Och? De är ju tillräckligt stora för att klara sig själva. Vi vet inte var barnen sov, de kanske tillbringat natten hos kompisar eller någon släkting?

Edit: Såg att dom sovit hemma men de är 15 och 17 år. Inga småbarn man inte kan lämna.

Edit: Från förhör med sjukvårdspersonal: "Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård."
Har du barn själv? Polisen som först tog hand om honom ber han om en hälsning till särbon, där nämnde han inte ens sina barn. Jag skulle aldrig lämna min 15 åring själv på det sättet. Bara för att sova med en ny kärlek. Mina barn kommer alltid att gå först hur gamla dom än blir.
Citera
2020-04-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Har du barn själv? Polisen som först tog hand om honom ber han om en hälsning till särbon, där nämnde han inte ens sina barn. Jag skulle aldrig lämna min 15 åring själv på det sättet. Bara för att sova med en ny kärlek. Mina barn kommer alltid att gå först hur gamla dom än blir.

Det finns en holländsk tjej som var 14 år när hon gav sig iväg för att bli yngsta person att segla jorden runt solo.

Nu kanske inte ditt barn seglar men jag tror HOLs barn tillsammans med sin far hade rätt bra pejl på sovläget här ändå. Alla jobbar olika.
Senast redigerad av Avel 2020-04-25 kl. 15:50.
Citera
2020-04-25, 16:24
Medlem
Citat:

Så lät det inte på rättegången så din tolkning är nog lite för vid och hård. Det framstod inte alls på det viset som du vill påskina att han inte brydde sig om sina barn.
Citera
2020-04-25, 16:50
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Jag började läsa fup nu. Jag reagerar på. När han tror han ska dö ber han om en hälsning till "särbon" inte till sina barn. Tydligen sover han hellre hos henne än barnen som han bryr sig så mycket om och har sett till att få ensam vårdnad om.

Kanske, bara kanske, hann han inte tänka igenom hela situationen med hälsningar till alla anhöriga för att han var i shock och inte tänkte klart. Löjligt att du diagnosticerats hans psyke utifrån några ord du läser i en djup.
Citera
2020-04-25, 16:53
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Så lät det inte på rättegången så din tolkning är nog lite för vid och hård. Det framstod inte alls på det viset som du vill påskina att han inte brydde sig om sina barn.
Om du tror att du ska dö och en person hjälper dig. Då tänker du inte i första hand på dina barn och ber om en hälsning till dem i första hand. Vad han säger sen i rättegången är helt ointressant. Just då spontant tänker han på nya kärleken. Det säger mer om personen än vad en advokat diktar upp i rättssalen.
Citera
2020-04-25, 16:56
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Kanske, bara kanske, hann han inte tänka igenom hela situationen med hälsningar till alla anhöriga för att han var i shock och inte tänkte klart. Löjligt att du diagnosticerats hans psyke utifrån några ord du läser i en djup.
Just dom orden i den sitsen säger väldigt mycket om en person. Tror man att man ska dö så är det sina barn man tänker på oavsett om man är chockad.
Citera
2020-04-25, 17:26
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Jag började läsa fup nu. Jag reagerar på. När han tror han ska dö ber han om en hälsning till "särbon" inte till sina barn.
Hur läser du egentligen, eller har du en egen agenda? Ur FUP sidan 12 (min fetning):
Citat:
Jag upplevde målsäganden som självklart chockad men ändå vid sitt sinnes fulla bruk. Han svarade då vi ställde frågor men var märkbart medtagen och uttryckte flera gånger vad jag uppfattade som oro och ångest inför det faktum att han kanske kunde dö. Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård.
Citera
2020-04-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Hur läser du egentligen, eller har du en egen agenda? Ur FUP sidan 12 (min fetning):
Stort tack! Har inte fupen i hemdatorn. Men jag hade mina aningar då min minnesbild var rakt motsatt den som Alicia försöker plantera i tråden.
Citera
2020-04-25, 17:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Jag började läsa fup nu. Jag reagerar på. När han tror han ska dö ber han om en hälsning till "särbon" inte till sina barn. Tydligen sover han hellre hos henne än barnen som han bryr sig så mycket om och har sett till att få ensam vårdnad om.

Vilken sida?
Citera
2020-04-25, 17:41
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Läs på sida 2. Vilken "agenda" skulle jag ha. Detta är det första jag läser och jag reagerade. "Han säger vid tillfälle att han tror att han ska dö och att vi ska tala om för en kvinna(jag mins inte namnet) att jag älskar henne. Inget om barnen. Detta är till den första personen han pratar med.
Citera
2020-04-25, 17:45
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vilken sida?
sidan 2
Citera
2020-04-25, 17:47
Medlem
Hoppar in nu.Ej läst hela tråden,men en del.Är inte läkare,därför ödmjuk i mitt inlägg.KJ stämmer in på gruppen Narccicistiska._Även kan hon fått hjärnskador efter långvarigt alkoholmissbruk.Hjärnan stänger helt enkelt av delar av hjärnan som slutar fungera.Narccicistiska personer kan bli livsfarliga om de inte får som dom villl,inte får den uppmärksamhet de kräver,inte får rätt fast de har fel. De kan bli otroligt förolämpade om de behandlas som alla andra människor. De anser sig vara unika människor som kräver särbehandling.Deras Ego säger att allt fel de begåt beror på andra.De tar aldrig ansvar för det de gjort.Allt är andras fel! Detta sammantaget gör att de kan bli mycket farliga.Dessutom utvecklas de inte som andra människor som lär sig o går vidare med nya lärdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in