2020-04-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du vet ingenting om vad dom diskuterat om gällande fallet på Dagens juridik det märks på dina inlägg-
Dom anser att spåret var kallt redan från början och undrar över sanningshalten och att HOL pekade ut fler personer som anstiftare. Och att toppjuristen bör vara avförd i dagsläget då det är ett oskick att formellt misstänka personer utan att leverera bevisning. Du däremot sitter och insinuerar precis som alla andra här att det måste vara K som anstiftare. Det tyckte nog inte dom på Dagens juridik var rimligt ens i tidigt skede med tanke på att hon fick gå då åklagaren gjorde bort sig i varenda instans. Kan bara hålla med dom som förhåller sig till verkligheten och logiken samt den uppenbara fakta som ligger till grund för deras åsikter. Så vad visste du för något?
Vi vet väl alla här att det fortfarande inte finns något bevis.
Citera
2020-04-07, 23:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja så, hann hon inte hem. Ja det var ju bra det iallafall. Men eftersom hon är mycket smart som det verkar, så borde det ha varit färdigstädat hemma innan det eventuellt planerade dådet begicks.
Hon greps och kan sitta anhållen till kl 12 dag 3, sen sker häktningsförhandling.
Citera
2020-04-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon greps och kan sitta anhållen till kl 12 dag 3, sen sker häktningsförhandling.
Ja men då har det nog gått rätt till bara dom gjorde en grundlig husrannsakan. Dom blev nog tvungna att släppa henne sedan. Det kanske är lättare att få något nytt på henne när hon är i frihet än om hon skulle vara häktad. Finns ju just nu inga bevis som kan föranleda en häktning.
Citera
2020-04-07, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi vet även att advokater nästintill alltid resonerar på detta sätt som motpart och försvarare.
Tror knappt aldrig jag hört nån advokat som inte gnäller på bristande bevisning om det så är misstanke eller häktning.
Under tiden som polis och ÅK jobbar på under förundersökningsekretess står de i media och pladdrar med noll insyn och försöker tona ner misstanken och förfasas.
En klassiker.
Citera
2020-04-08, 00:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja men då har det nog gått rätt till bara dom gjorde en grundlig husrannsakan. Dom blev nog tvungna att släppa henne sedan. Det kanske är lättare att få något nytt på henne när hon är i frihet än om hon skulle vara häktad. Finns ju just nu inga bevis som kan föranleda en häktning.
I ett så tidigt skede finns det sällan bevisning, för att svar från NFC givetvis inte inkommit, det är ju knappt så att BP undersökning blir klar av krim. tekniker. I vissa fall kvarstår avspärrningar länge, fler us kan behöva göras för komplettering.
Så vad kan man förvänta sig.

På ett vis är det bra att hon är ute i det fria och inte kan begära skadestånd för häktningstid om de inte kommer upp i nivå för att väcka åtal.
Det kan finnas indicier, elektroniska spår men säcken ska som sagt kunna knytas ihop och hålla hela vägen också inför rätten.
Citera
2020-04-08, 00:09
Medlem
Citat:

Nja, du visste ju inte ens att husrannsakan gjordes då K satt anhållen. Du påstod felaktigt att hon hann hem och röjde undan saker. Så inte vet jag vad du vet utöver det men det är ungefär lika mycket som Develi nämligen ingenting. Vilseleda tråden med tro och hopp och påstående som inte stämmer tror jag inte någon är intresserad av. Det enda som är intressant just nu är domslutet och vad det kan röra sig om. Och om det blir en vända i Hovrätten. Att åklagaren gick ända till HD är ju pinsamt måste jag säga. Utskämd och nu gnäller juristerna på hans oskick och ifrågasätter hela spåret med K. Dom har säkert fått en hel del info eftersom HOL och kretsen kring advokater snackar om vad HOL berättat om sin fd fru. Tur är att hörsägen inte gäller som bevisning i domstol i alla fall.

Dagens juridik -Nu måste hon ju i alla fall vara avförd då det är ett oskick att hålla personer misstänkta i en brottsutredning då man inte kan prestera bevis.
Senast redigerad av Browser 2020-04-08 kl. 00:11.
Citera
2020-04-08, 00:16
Medlem
Citat:
Fortsättningsvis kan man undra vad advokat samfundet ska ut och diskutera.
När de vet noll om vad som pågår likt övriga.

Fel det är inte advokatsamfundet. Läs på nu och sluta tramsa.
Blendow Publishing är en del av Blendow Group och startade som en oberoende återförsäljare av juridisk facklitteratur.
https://www.lexnova.se/experter
Citera
2020-04-08, 00:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Nja, du visste ju inte ens att husrannsakan gjordes då K satt anhållen. Du påstod felaktigt att hon hann hem och röjde undan saker. Så inte vet jag vad du vet utöver det men det är ungefär lika mycket som Develi nämligen ingenting. Vilseleda tråden med tro och hopp och påstående som inte stämmer tror jag inte någon är intresserad av. Det enda som är intressant just nu är domslutet och vad det kan röra sig om. Och om det blir en vända i Hovrätten. Att åklagaren gick ända till HD är ju pinsamt måste jag säga. Utskämd och nu gnäller juristerna på hans oskick och ifrågasätter hela spåret med K. Dom har säkert fått en hel del info eftersom HOL och kretsen kring advokater snackar om vad HOL berättat om sin fd fru. Tur är att hörsägen inte gäller som bevisning i domstol i alla fall.

Dagens juridik -Nu måste hon ju i alla fall vara avförd då det är ett oskick att hålla personer misstänkta i en brottsutredning då man inte kan prestera bevis.
Britter ställer frågor till skillnad från dig som inte har koll på sekretessbelagda personer i dagboksblad och svamlar.

Hon har beslag tillvaratagna till den 17 april enligt domstolsbeslut oavsett vad du påstår eller poddar spekulerar.
Citera
2020-04-08, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Fel det är inte advokatsamfundet. Läs på nu och sluta tramsa.
Blendow Publishing är en del av Blendow Group och startade som en oberoende återförsäljare av juridisk facklitteratur.
Jag skrev om vad de diskuterade på podden.
Citera
2020-04-08, 00:23
Medlem
Citat:
Britter ställer frågor till skillnad från dig som inte har koll på sekretessbelagda personer i dagboksblad och svamlar.

Hon har beslag tillvaratagna till den 17 april enligt domstolsbeslut oavsett vad du påstår eller poddar spekulerar.

Du menar om advokatsamfundet ? Du verkar ohederlig i diskussionen. Vi kan läsa allihop så expertisen har sagt sitt, och du försöker köra över dom vilket är pinsamt. Nu inväntar jag dina fjärrdiagnoser också så kan jag skratta i sömnen sen.

Nä beslag till 17 april ja då kommer säkert åtal eller hur för Blendow juristerna vet ju ingenting för du vet ju mer? Du kan väl ta fram sekretessbelagd person från dagboksbladet ? Nej, visst det kunde du ju inte utan har gissat på vem det är.
Senast redigerad av Browser 2020-04-08 kl. 00:25.
Citera
2020-04-08, 00:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Du menar om advokatsamfundet ? Du verkar ohederlig i diskussionen. Vi kan läsa allihop så expertisen har sagt sitt, och du försöker köra över dom vilket är pinsamt. Nu inväntar jag dina fjärrdiagnoser också så kan jag skratta i sömnen sen.
Vad yrar du om?

De diskuterade att de uttalade sig tidigt och att det sen tystnat.
Citera
2020-04-08, 00:37
Medlem
Citat:

Ja det är sant att jag var osäker på detta om och när husrannsakan var gjord och ville därför ta upp frågan. Men nu är saken utredd och det är ju bra. Jag tycker inte det har stått så tydligt i nyhetsinformationen om den saken. Nu är det dessutom fler i tråden som fått saker utredd. Det är nog inte bara jag som inte har vetat riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in