2020-04-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Japp, så kan vi ju inte ha det, skyldig eller oskyldig spelar ingen roll, det är bara å låsa in honom.
Har han inte gjort det här så har han säkert gjort något annat jävelskap, annars
så kommer han ju så klart å göra det.

Livstid minst va, eller vad tycker du?

Han är delaktig på något vis, skyddande av brottsling tror jag definitivt för mordet begicks nog av någon annan, oxh SD tror jag vet vem, eller vad tror du?
Citera
2020-04-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Att döttrarna inte skulle få bo hos honom hänger förmodligen ihop med hans behov och ego, han ville kunna fortsätta att göra precis som tidigare, ränna ute och leta cacher när han fick lust eller allt annat han har behov av när han har lust. Samt att han nog mer än gärna ville att Hanna skulle ta allt ansvar för flickorna för att hon inte skulle kunna göra något när hon ville. Så just det vet jag inte om det tyder på att han höll på att krackelera men du har säkert rätt i att han mådde skit, det gör ju de flesta som separerar, av olika anledningar dock.
SD mådde nog mest dåligt av att ha förlorat kontrollen över sitt liv, att komma sina känslor nära var nog jobbigt för en person med kontrollbehov och egot fick sig nog rejäla törnar tänker jag. Självinsikten var nog inte rolig där, frustration och ilska bubblade över?
När han sa att HD kunde ta barnen, framförallt T, så är det hans maktbehov som talar. Det är hämnd på barnen och att framstå sig som offer för HD samtidigt som han visar vem som tar besluten. Alla ska ränna efter honom, böna lite, smörja. Han gillar att skapa osäkerhet. Han ska vara den som bestämmer. Här är det manipulation av HD med barnen som vapen. Han har utvecklat manipulationen till en hög nivå.

Vilken vidrig liten skit.
Citera
2020-04-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hör vad du "säger". MEN vi saknar 4 år av SDs kärleks- och äktenskapslöften till LW.

Så NEJ. Det var SD som "ägde problemet".

Löften skulle infrias från Flera Håll.

EDIT. JA. Jag tror det berodde på HDs tillfrisknande.

HD tillfrisknande förbryllar mig lite, kom det väldigt snabbt?
Jag har förstått att hon kunde sitta på samma ställe och inget få gjort under flera timmar/hel dag. Hur lång tid varade hennes sämsta tillstånd egentligen med tanke på att otroheten pågick så länge?

När i tid hade SD tankar på att ta HD av daga? Var det samtidigt när hans kärlek till LW blomstrade och satte griller i huvudet på LW om Kilimanjaro?

Och när insåg SD att HD faktiskt kunde bli återställd?
Och varför trodde han att HD inte skulle bli återställd som hon var innan? Hade en läkare sagt det?

Tillfrisknade HD pga att SD förlorade kontrollen över HD mentala sjukdomstillstånd för att han var fullt sysselsatt med LW och hålla hennes mentala hälsa i schack?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2020-04-25 kl. 09:09.
Citera
2020-04-25, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När han sa att HD kunde ta barnen, framförallt T, så är det hans maktbehov som talar. Det är hämnd på barnen och att framstå sig som offer för HD samtidigt som han visar vem som tar besluten. Alla ska ränna efter honom, böna lite, smörja. Han gillar att skapa osäkerhet. Han ska vara den som bestämmer. Här är det manipulation av HD med barnen som vapen. Han har utvecklat manipulationen till en hög nivå.

Vilken vidrig liten skit.

Mina tankar har varit att han kontrollerade även HD mentala hälsa när hon mådde som sämst. Kan han orsakat hennes mentala hälsa så hon satt på en stol en hel dag och inget fick gjort?
Eller vad utlöste egentligen HD psykiska ohälsa/depression?
Citera
2020-04-25, 09:08
Medlem
Citat:
Mina tankar har varit att han kontrollerade även HD mentala hälsa när hon mådde som sämst. Kan han orsakat hennes mentala hälsa så hon satt på en stol en hel dag och inget fick gjort?
Eller vad utlöste egentligen HD psykiska ohälsa/depression?
Hon kan ha drabbats av en förlossningsdepression, som förvärrades av SDs kontroll. HD tror att han brydde sig, men det gjorde han inte. Han var nöjd med henne som zombie, då var han in charge. Tror jag i alla fall.
Citera
2020-04-25, 09:09
Medlem
Citat:
Han är delaktig på något vis, skyddande av brottsling tror jag definitivt för mordet begicks nog av någon annan, oxh SD tror jag vet vem, eller vad tror du?

Vilken otrogen ljugande jävla skitstövel han nu än är så ska vi
väl ändå ha åtminstone liiite bevis mot honom innan vi låser in honom.

Tycker inte du också att det är ganska rimligt?
Citera
2020-04-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
I TR säger han mycket tydligt att han inte tänker sig en framtid med HD som partner. Hur mycket hans ord nu är värda.

HD säger i förhör: "äktenskapet var över. Vi levde som vänner." Tror ändå hon klamrar sig fast vid honom även om han skulle hitta något nytt.
Citera
2020-04-25, 09:17
Medlem
Citat:
Hon kan ha drabbats av en förlossningsdepression, som förvärrades av SDs kontroll. HD tror att han brydde sig, men det gjorde han inte. Han var nöjd med henne som zombie, då var han in charge. Tror jag i alla fall.

Ja jag tror likadant. Men hon måste ju ändå förstått någonstans, ifrågasatt varför hon varit zombie i 5 år liksom, eller hur lång tid var hon som en zombie och när i tid?
Jag tror att hon tillfrisknade utan att SD märkte det, och det var tack vare LW mentala ohälsa som gjorde att HD verkligen förstod vem SD är.

Jag tror att HD hämnades på dom båda två, SD tar på sig att bli anklagad för mordet eftersom det inte är han som gjort det och därför ändå räknar med att bli frikänd. Han tycker det är spännande dessutom.
Och HD får order om att inte minnas, vägra svara på frågor eftersom det är just HD som är GM.
HD lyckas med detta för hon lovar att ta SD tillbaka eller så har hon några exklusiva hållhakar på SD.
Skulle förklara varför hon vrålade och stretade emot så förbaskat när polisen hämtade in henne dessutom.
Vad tror du om det?
Citera
2020-04-25, 09:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
SD kunde dels kontrollera HD när han hade fått henne som zombie och dels hade han träffat LW och ville få möjlighet att umgås med henne.
Citera
2020-04-25, 09:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
1. Med tanke på att Golvbrunns-Hannas egna golvbrunnar mest såg ut som på en valfri campingplats i Dalarna på midsommardagen, så tror jag inte att 92:ans är mycket bättre på grund av henne, såvida inga spår ska saneras bort, såklart.

2. Inte ETT dött djur, utan fllera. En fågelskalle, en krossade groda, en mus med öppen mage och tarmar som väller ut samt en krossad,blodig broms är några smakprov som det lilla charmtrollet har bjudit på. Med dubbeltydiga kommentarer, som man LÄTT kan uppfatta som hot. Och så hot om blodiga barn. Blod, blod, blod.

Oavsett mord eller inte, så kan man göra en kilometerlång lista på anledningar till att inte ha den typen av människor fria i samhället.

#TeamÅsaHiding
Tror du misstar dig om du anser att SD ska bli dömd för mordet för att han inte charmar dig.

Tycker han verkar vara sansad och ovanligt tålmodig speciellt mot Lena som var osansad och jävlig. Återkommer till vad fan han såg hos henne. Var man med rätt huvud på skaft skulle aldrig någonsin ge sig i kast med henne. Om svaret är att den okvinnliga, asociala kvinnan ändå var en en jäkel på att knulla så tycker man det räckt med något enstaka skott i grottan.

För många är dom skenheliga som anser att Lenas dåliga beslut och elakheter postumt blev rätt beslut och ondskan älskvärd för att hon mördades.

I vilket fall lutar det åt att att Adv, hade rätt när han sa att "jag vet att SD inte är skyldig till mordet".
Domskälen vilken vi förhoppningsvis får 05-06 misstänker jag kommer utveckla denna övertygelse.

Anar du inte att du satsat på fel häst Fröken Helsvensk?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-25 kl. 10:10.
Citera
2020-04-25, 09:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vilken otrogen ljugande jävla skitstövel han nu än är så ska vi
väl ändå ha åtminstone liiite bevis mot honom innan vi låser in honom.

Tycker inte du också att det är ganska rimligt?
Det finns så många indicier så att det knappast finns något rimligt tvivel.
Dessutom känner han till saker som bara mördaren kan känna till.
De har räknats upp flera gånger i tråden.
Citera
2020-04-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han får nog hålla sig till HD nu. Dels för hon ska hålla tyst. Och dels för att jag inte sett ett enda tecken på att han någonsin fått till det med någon annan än just HD och LW. I hela sitt liv.

Han limmar på allt som rör sig, bland annat poliser i förhör, men får inget gehör någonstans. Hans egen familj tror heller inte han har haft en enda tjej, innan han fick ihop det med HD. Inget annat vi sett under dessa två år tyder på det, heller. Eller har jag missat något?

Däremot är jag säker på att om inte LW blivit tagen av daga den 15/5-18, så hade det nog inte varit omöjligt att HD "råkat ut för en olycka" i USA? Och sen kunde han åka hem, kassera ut en eventuell livförsäkring och fortsätta planera förlovningsresan till Kilimanjaro.

#TeamÅsaHiding

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Hur var det med den där A. som han sade skulle kunna bli HDs ersättare? Han bör ha känt henne lite mer för att kunna uttala sig så?
Livförsäkringar, någon av dem lever nära klippkanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in