Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nej, det finns faktiskt inte något som står någonstans att han drogat henne. Det är bara illasinnade skribenter som brer ut sig och inte kan verifiera vad de säger. De hoppas att nån tror dom. Jag har ju aktbilagorna och är fullt kapabel att läsa innantill.
Kollar nu åter i 149, sid 511 och framåt.
Förhör med HD:s chef, Maria T. Hon verkar bestämd i sin uppfattning att HD på
morgonen efter att LW försvunnit pratar om LW:s försvinnande med henne, chefen.
Först blev jag lite brydd över att Maria T hänvisar till att HD sagt att "LW:s pappa" ringt och berättat att LW var försvunnen. Men sen förstår jag att troligen har HD sagt att "pappan ringt" - och då tänker hon på "barnen W:s pappa" medan Maria T tolkar det som "LW:s pappa".
Maria T binder upp tidpunkten för samtalet på logiska resonemang. Hon kommer inte ihåg om det är den 14:e eller 15:e maj, men hon minns att LW försvunnit natten till den dagen. Det bör/måste alltså ha varit den 15:e
Den 16:e maj började HD:s semester, annars hade man ju kunnat tänka att samtalet hade skett den dagen.
Detta är ju så mycket mera mystiskt som den första dokumenterade kontakten mellan SD och HD den dagen är "vid lunchtid".
NW ringer W***a D på morgonen för att få numret till SD och fråga om han vet något om vart LW tagit vägen.
I första förhöret med HD, 19/5 - innan LW hittats - nämner hon inte med ett ord att hon pratat med NW eller W om detta samtal. SD hör av sej vid lunch säger hon då.
"Hanna hade fått informationen direkt från Lenas pappa eller via Stefan, Maria minns inte vem av dem som pappan hade ringt till. "