2020-04-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tänkte att här finns i vart fall ett inlägg som ändå skriver varifrån denna teori kommer ifrån, nämligen förhör med HD. Det har ju varit på tapeten här i tråden i dagarna.
Den som finner det mödan värt kan slå upp 149 (till exempel) och söka på "medicin" eller nåt.
Det kommer jag själv att göra vid tillfälle.
Man kan läsa i förhör med Hanna att:
F2: "Lena har berättat att Stefan kommer till henne på nätterna. Hans fru Hanna tar starka mediciner och när hon har somnat så kommer Stefan över till Lena, han går sen hem på morgonen

Ab 149 sid 114
Citera
2020-04-24, 22:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan läsa i förhör med Hanna att:
F2: "Lena har berättat att Stefan kommer till henne på nätterna. Hans fru Hanna tar starka mediciner och när hon har somnat så kommer Stefan över till Lena, han går sen hem på morgonen

Ab 149 sid 114

Ja, det var ju inte riktigt det som stod i inlägget.
Vet ej om det finns mera.
Citera
2020-04-24, 22:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Om vi fortfarande antar att SD är GM så är HD och JG potentiella offer för kommande dåd som sagts långt tidigare i tråden. Två, eller tre, kan inte behålla en hemlighet om inte en, eller två, är ute ur leken.
Och med tanke på HD:s torftiga medverkan i utredningen så antar i vart fall jag att hon vet hur det gick till vid mordet. Och vi har ju inte avskrivit henne som huvudsaklig GM heller även om det då troligen behövts hjälp av SD initialt i varje fall.
JG:s paniska raderande i telefonen rör sig inte om vad han säger att det var; för att dölja porrsurf. Det var annat som han oroade sig för och det rörde messande i Telegram-appen. Kanske så enkelt att det fanns skrivet material/bilder som pekade åt SD eller HD och han hade inte hundra koll på sina inställningar för autoradering i appen, därför blev han tvungen att gå på wc och radera i pausen under vittnesförhöret.
Men även den delen kommer kunna återskapas så småningom. Bara ge det lite tid så kommer polisens back-up kunna synas i sömmarna när det gäller de tre suddigummina.

Exakt! Någon av dem kommer att krevera. Vi vet ju redan att alla försäger sig hela tiden och att alla ljög och slingrade sig i både förhör och vid Tingsrätten.

Vem behöver ljuga, få lämpliga minnesluckor, radera telefonen när man sitter hos Polisen, hitta på blodbad över 200 kvadratmeter och litervis i ansiktet (för att sen göra om detta blodbad till att LW lånat verktygen när man väl läst FUP. HOPPAS verkligen Polisen kollat alla VERKTYG!) om man är oskyldig???

SD har ännu inte loggat en enda cache sen han kom ut i frihet.

Jag förstår att denna tråd istället har blivit hans nya specialintresse. Sekten har väntat på sin flockledare. The Following 2.0.

Synd att han inte hade samma intresse för att ringa LW, när han "bara trodde hon var försvunnen", men ändå väntade på otäcka löpsedlar bara några timmar efter mordet. Mordet som han "inte visste om".

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Och en annan klassiker: Sjuksköterskan HD till chefen 07:40 den 15/5-18: "Jag hoppas att hon är död". Jag antar att hela Örebro numera längtar efter att ha sina nära och kära, eller varför inte sig själva, inlagda på Strokeavdelning 92 på USÖ?

#TeamÅsaHiding - Mata inte trollen! De växer och förökar sig då.
Citera
2020-04-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det var ju inte riktigt det som stod i inlägget.
Vet ej om det finns mera.
Nej, det finns faktiskt inte något som står någonstans att han drogat henne. Det är bara illasinnade skribenter som brer ut sig och inte kan verifiera vad de säger. De hoppas att nån tror dom. Jag har ju aktbilagorna och är fullt kapabel att läsa innantill.
Citera
2020-04-24, 22:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag kan inte ens se att han på allvar valde HD. Tror mer på att han ville hålla uppe skenet men på slutet verkar han ha fått HD att tro att han vill ha en framtid med henne. Pyttsan, snart har han en ny kvinna i smyg, annars vore han inte SD. Över 20 år ihop, jovisst det går väl an när man har andra också.

Han får nog hålla sig till HD nu. Dels för hon ska hålla tyst. Och dels för att jag inte sett ett enda tecken på att han någonsin fått till det med någon annan än just HD och LW. I hela sitt liv.

Han limmar på allt som rör sig, bland annat poliser i förhör, men får inget gehör någonstans. Hans egen familj tror heller inte han har haft en enda tjej, innan han fick ihop det med HD. Inget annat vi sett under dessa två år tyder på det, heller. Eller har jag missat något?

Däremot är jag säker på att om inte LW blivit tagen av daga den 15/5-18, så hade det nog inte varit omöjligt att HD "råkat ut för en olycka" i USA? Och sen kunde han åka hem, kassera ut en eventuell livförsäkring och fortsätta planera förlovningsresan till Kilimanjaro.

#TeamÅsaHiding

Citera
2020-04-24, 22:59
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
QUOTE=gloriouslife|70846894]"Hanna uppger att hon under flera år har varit orolig för Lena, det baserar hon på att Lena förändrades. Inte minst i alla konflikter med barnen. Hanna har tidigare kunnat fungera som
ett filter mellan barnen och Lena. De sista åren blev det svårt för Hanna att prata med Lena
om detta med Lena, hon ville inte bli ifrågasatt.
Det som Lena var rädd för, att barnen skulle välja att bo hos Ulf, skedde med Noa och Ester.
Det var enbart Aron som bodde hos Lena på slutet. Lena ville inte vara ensam.
Hanna uppger att många saker som Lena gjort med män förvånar henne mycket. Till exempel
att ta hem två killar samtidigt och ha en i soffan samtidigt som hon hade en annan i samma
säng i Esters rum. Hanna säger att så gjorde inte "min" Lena."

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

s. 643.
Lena tappade greppet fullständigt när hon blev nobbad. Var det inte så att Lena fick behålla A*ron som tröst?[/quote]

Man kan undra vad alla konflikter mellan LW och barnen bestod av!?

Barnen kanske fick vara ett bollplank precis som UW, och både se och höra om alla relationer , framförallt se och uppleva.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-24 kl. 23:07.
Citera
2020-04-24, 23:06
Medlem
Re4listeNs avatar
Finns det någon bild på SD eller något dylikt. Tacksam för svar.

MVH
Citera
2020-04-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Någon av dem kommer att krevera. Vi vet ju redan att alla försäger sig hela tiden och att alla ljög och slingrade sig i både förhör och vid Tingsrätten.

Vem behöver ljuga, få lämpliga minnesluckor, radera telefonen när man sitter hos Polisen, hitta på blodbad över 200 kvadratmeter och litervis i ansiktet (för att sen göra om detta blodbad till att LW lånat verktygen när man väl läst FUP. HOPPAS verkligen Polisen kollat alla VERKTYG!) om man är oskyldig???

SD har ännu inte loggat en enda cache sen han kom ut i frihet.

Jag förstår att denna tråd istället har blivit hans nya specialintresse. Sekten har väntat på sin flockledare. The Following 2.0.

Synd att han inte hade samma intresse för att ringa LW, när han "bara trodde hon var försvunnen", men ändå väntade på otäcka löpsedlar bara några timmar efter mordet. Mordet som han "inte visste om".

Och en annan klassiker: Sjuksköterskan HD till chefen 07:40 den 15/5-18: "Jag hoppas att hon är död". Jag antar att hela Örebro numera längtar efter att ha sina nära och kära, eller varför inte sig själva, inlagda på Strokeavdelning 92 på USÖ?

Ursäkta en kanske oinitierad fråga. Den här personen som har ringt LW flest ggr näst efter Polisen. Vem är det i den här soppan?
Citera
2020-04-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasseyF
Ursäkta en kanske oinitierad fråga. Den här personen som har ringt LW flest ggr näst efter Polisen. Vem är det i den här soppan?
Det är killen hon chattade med på natten då hon avbröts av något (på mordnatten). En kille hon snackade mycket mer. Om jag minns rätt. Rätta mig nån om jag har fel här. Det är många namn så jag KAN minnas fel.
Citera
2020-04-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad jag personligen tycker är mycket intressant i detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m ... är paket-inslagningen till sonen:s då inkommande bemärkelsedag Tisdagen den 15:e Maj 2018.

L* na Wesstr*m lämnade plötsligt sin bostadsrätt under den sena Måndags-kvällen klockan 23:23 för att då tillfälligt uträtta något och återvände sedan därefter aldrig tillbaks till sitt hem igen.

Efter som L*na Wesstr*m aldrig återvände hem till sin bostadsrätt igen så hade något ovanligt inträffat just den sena kvällen.

L*na Wesstr*m höll just på med att slå in present-paketen till sin sons bemärkelsedag, detta gjordes med omslags-papper, tejpning, snörning och etikett-påklistring samt textning.

Plötsligt mitt i allt det då pågående, blev L*na Wesstr*m avbruten av NÅGOT eller av NÅGON.

Mvh/ @JokerMannen

Hejhej.
Har tänkt en hel del på det där med presenten som bara var halvt inslagen. Den som lockade ut henne måste ha sagt att det var bråttom, att hon måste komma ut på direkten. Annars hade hon troligen sagt att vederbörande fick vänta ett par minuter, tills hon var klar med paketet.

Vad var det som Gärningspersonen lockade ut henne med, som inte kunde vänta en minut eller två? Det skulle jag vilja veta. Har en ide' om hur locktonerna kan ha gått, men nöjer mig tills vidare på att fila vidare på den saken.
Citera
2020-04-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
.

Det är hemskt att säga det men Corona och IVA har bättre odds än stroke och Håddan på avdelning 92. F_n vet om man får rätt vård och mediciner med den sjuksystern. Låt vara att golvbrunnarna kanske är polerade på 92:an. Tur man har privat vårdgivare via arbetsgivaren!

Och sällan har en bild sagt mer än 1000 ord apropå din länk! Har för mig att det även cirkulerade bild på dött djur som SD publicerade på sin Geo-sida? Det säger också en del.
Citera
2020-04-24, 23:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det finns faktiskt inte något som står någonstans att han drogat henne. Det är bara illasinnade skribenter som brer ut sig och inte kan verifiera vad de säger. De hoppas att nån tror dom. Jag har ju aktbilagorna och är fullt kapabel att läsa innantill.

Kollar nu åter i 149, sid 511 och framåt.
Förhör med HD:s chef, Maria T. Hon verkar bestämd i sin uppfattning att HD på morgonen efter att LW försvunnit pratar om LW:s försvinnande med henne, chefen.

Först blev jag lite brydd över att Maria T hänvisar till att HD sagt att "LW:s pappa" ringt och berättat att LW var försvunnen. Men sen förstår jag att troligen har HD sagt att "pappan ringt" - och då tänker hon på "barnen W:s pappa" medan Maria T tolkar det som "LW:s pappa".

Maria T binder upp tidpunkten för samtalet på logiska resonemang. Hon kommer inte ihåg om det är den 14:e eller 15:e maj, men hon minns att LW försvunnit natten till den dagen. Det bör/måste alltså ha varit den 15:e

Den 16:e maj började HD:s semester, annars hade man ju kunnat tänka att samtalet hade skett den dagen.

Detta är ju så mycket mera mystiskt som den första dokumenterade kontakten mellan SD och HD den dagen är "vid lunchtid".
NW ringer W***a D på morgonen för att få numret till SD och fråga om han vet något om vart LW tagit vägen.
I första förhöret med HD, 19/5 - innan LW hittats - nämner hon inte med ett ord att hon pratat med NW eller W om detta samtal. SD hör av sej vid lunch säger hon då.

"Hanna hade fått informationen direkt från Lenas pappa eller via Stefan, Maria minns inte vem av dem som pappan hade ringt till. "
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-04-24 kl. 23:47. Anledning: Citat om "pappan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in