Citat:
Det förefaller inte särskilt troligt. Speciellt inte delen där AfS ökar. Och varför inte regeringsskifte nästa val?
Idén med AfS kanske skulle kunna fungera. Kanske. Men persongalleriet måste bytas totalt. Med nuvarande personer går det inte att åstadkomma eller genomföra någonting alls.
Idén med AfS kanske skulle kunna fungera. Kanske. Men persongalleriet måste bytas totalt. Med nuvarande personer går det inte att åstadkomma eller genomföra någonting alls.
Jag glömde skriva Afs eller motsvarande parti. Om det blir Afs specifikt vet jag inte. Men de ligger ju närmast till hands. Nämnde dem för att de redan är någorlunda etablerade och verkar vettiga. Tycker Kasselstrand är helt fenomenal. Han behöver komma in i folkhemmet.
Dessutom handlar ju faktiskt tråden om dem.
Men utvecklingen är solklar, även om vi inte ser så mycket av det i Sverige just nu.
Tyvärr tror jag S kommer sitt kvar. Dels pga att ca hälften av deras väljarbas består idag av utomeuropeiska invandrare och dels för att många svenskar glömmer saker och röstar av slentrian. Jag tror tyvärr de på något sätt kommer lyckas bilda en koalitionsregering. De har sysslar med detta i över 100 år. Med framgång. Jag sympatiserar överhuvudtaget inte med deras politik, men klamra sig fast vid makten är de experter på.
Jag är dock övertygad att efter valet 2022 blir sista gången på väldigt länge. Jag tror vi kommer att se en fullständigt desperat koalition för att klamra sig fast vid makten och hålla ”de onda” utanför. Även om SD blir något större än S.
Det är således någonstans efter valet 2022 de flesta börja vakna och det sås ett frö i gemenesvensk att de faktiskt har ett eget val och att de personligen avgör Sveriges öde. På ett sätt som aldrig hänt tidigare.
Därför kommer SD lyckas bilda regering efter valet 2026, om det inte blir nyval innan. Afs eller motsvarande parti har goda chanser att få en riksdagsplats i detta i detta val eftersom Informationssamhället går för fort för etablissemanget att kontrollera alla växande subgrupper.
Det kommer att bildas en helt ny medelklass som under tiden blir helt enorm. Det är helt vanliga Svenssons, men de är totalt emot hela idén om mångkultur och massinvandring. Det börjar verkligen få nog vid det här laget. Flera och fler av dem kommer välja det mer radikalare alternativet. Det blir ungefär som början på 2000-talets SDare.
Då (efter valet 2026) kommer invandringen säkert stoppas eller minska radikalt och utvisningar av ett antal kriminella och bedragare kommer bli av. Det mesta av problemen kommer dock vara kvar. Men fler och fler kommer till insikten att det enda som kommer lösa problemen är en massåtervandring av gigantiska mått. I princip alla kommer åtminstone ha det i åtanke som ett möjligt alternativ. De behöver ett nytt alternativ. Något i samma spår fast fräschare och radikalare.
Här har Afs eller motsvarande parti en guldchans att etablera sig på riktigt. Vi kan föreställa oss ett scenario som utspelade sig i Italien, där Lega Nord fullständigt explodera. Som över en natt. De hamnar på allas läppar som ”räddaren” eller ”befriaren” osv.
Då hamnar vi alltså i en situation tillslut där Afs eller motsvarande parti kommer kunna bilda regering. Men pga det jag förklarat ovanför kommer det med största sannolikhet inte hända förrän efter valet 2030. Kanske 2034.