2020-04-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har ju läst hennes egna utsagon i alla meddelanden med väninnor.
Det var faktiskt fler samtidigt men det kanske bara var en period.
Hon verkade dock inte fundera på om det var försvarbart ur moralisk
eller social (hade killarna fru och barn? Struntade hon blankt i det?) synvinkel.
Nu talar jag om moral.
Annars undrar jag mest logiskt hur hon gjorde för att överta SD från HD.

Kan tänka mig att SD var smickrad över hennes åtrå för honom och att det var en
av anledningarna till att han hade svårt att backa helt.

Jag har inte läst Gloriuslife och Snor -Johans inlägg som moralpredikningar ur bibliska
texter om sexlivet.
Mer som att LW var destruktiv.

Det var SD som stötte på LW under flera månader men LW var ointresserad. Han fick genom att registrera henne med nickname med henne på en cachetur sedan tog det månader innan nästa. HD var sjuk. LW nyskild.
Citera
2020-04-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur många gånger har just detta citerats?
Och är det så att du misstänker att det är E*ster som mördat sin mamma?

Du tror inte E*ster önskar få sin mamma tillbaka mer än allt annat?

Eller tror du att E*ster önskar få detta återupprepat var 50:e sida så alla förstår vilket helvete hon hade?

Eller kanske hon nu mår dåligt av att ha förlorat sin mamma och att en mördare går fri? Och att fallet aldrig löses?

Kanske E*ster som många andra i hennes situation önskar att mamma kom tillbaka och att tråden slutade att skriva hemska saker om hennes mamma?

Många saker inte ens sanna eller starkt överdrivna.

Kanske E*ster är klokare än flera av de hatiska vuxna i tråden och förstår att hennes mamma blev söndertrasad av den destruktiva relationen. Jag är säker på att den kloka UW hjälper henne att förstå hur det kunde bli så destruktivt och nedbrytande.

Han kommer säkert att hjälpa henne att förstå att vuxna kan vara mycket elaka, till och med mot sörjande barn. Att det inte är varken hennes eller L*enas fel.

Lämna alla stackars barn utanför!
Klokt inlägg och håller med dig. Flashback har florerat i polisrapporterna och barnen har säkert snappat upp en del. Jag hoppas de inte läser här inne alltför noga.

Är du snäll och rensar i din inkorg? Den är knökfull.
Citera
2020-04-24, 22:08
Medlem
Citat:
Har han inte sagt att han vill men inte tror det är bra för HD eller att det är möjligt ...?
Han kanske sagt litet olika vid olika tillfällen.

I rätten vittnar både SD och HD om att deras äktenskap var över. Han vittnar även om att LW började acceptera, runt -17/18, att det inte skulle bli något mellan dom och hon hade ju gått vidare med andra. Med detta "bevisar" han att svartsjuka inte fanns.

Om äktenskapet var över och SD inte var svartsjuk, kan man ju undra varför inte HD stod för att hon blivit mer än vän (sex) med fiskegubben och varför hon ändrade sin mejl för att inte SD skulle snoka.

När det gäller LW måste ju SD svälja att som den otrogna parten kan han inte kräva trohet i retur. Det kan ha varit tärande för hans manlighet och han kan ha samlat på sig en hel del frustration för att flera hade option på hans andra "fru".

Någon vittnade om att paret D var som siameser - de var ett. När man skiljer riktiga siameser kan det hända att båda eller den ena får en mental knäck av separationen. SD var inte i balans efter att HD flyttat. Strösselförhör, hårt tag i dotters arm och att han inte ville att döttrarna skulle få bo hos honom är tydliga tecken på att han höll på att krackelera.
Citera
2020-04-24, 22:08
Medlem
Vad jag personligen tycker är mycket intressant i detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m ... är paket-inslagningen till sonen:s då inkommande bemärkelsedag Tisdagen den 15:e Maj 2018.

L* na Wesstr*m lämnade plötsligt sin bostadsrätt under den sena Måndags-kvällen klockan 23:23 för att då tillfälligt uträtta något och återvände sedan därefter aldrig tillbaks till sitt hem igen.

Efter som L*na Wesstr*m aldrig återvände hem till sin bostadsrätt igen så hade något ovanligt inträffat just den sena kvällen.

L*na Wesstr*m höll just på med att slå in present-paketen till sin sons bemärkelsedag, detta gjordes med omslags-papper, tejpning, snörning och etikett-påklistring samt textning.

Plötsligt mitt i allt det då pågående, blev L*na Wesstr*m avbruten av NÅGOT eller av NÅGON.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad jag personligen tycker är mycket intressant i detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m ... är paket-inslagningen till sonen:s då inkommande bemärkelsedag Tisdagen den 15:e Maj 2018.

L* na Wesstr*m lämnade plötsligt sin bostadsrätt under den sena Måndags-kvällen klockan 23:23 för att då tillfälligt uträtta något och återvände sedan därefter aldrig tillbaks till sitt hem igen.

Efter som L*na Wesstr*m aldrig återvände hem till sin bostadsrätt igen så hade något ovanligt inträffat just den sena kvällen.

L*na Wesstr*m höll just på med att slå in present-paketen till sin sons bemärkelsedag, detta gjordes med omslags-papper, tejpning, snörning och etikett-påklistring samt textning.

Plötsligt mitt i allt det då pågående, blev L*na Wesstr*m avbruten av NÅGOT eller av NÅGON.

Mvh/ @JokerMannen
Tror inte man skall krångla till det. SD fick plötsligt en stund över och traskade ner till LW, knackade på och sa att "jag har en timme - ska vi traska ner till planket (här nämner han kanske nån cache eller nåt). Och hon lämnade allt. Hon skulle ju komma tillbaka om en liten stund och fortsätta med presenterna. Inget konstigt. Det KAN vara så enkelt?
Citera
2020-04-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon bror (har SD flera?) blev svårt misshandlad av SD när de var tonåringar.
Deras pappa kom in och såg det utan att avbryta.
Så något måste vara fel med den pappan också.
Därför avbröt brodern all kontakt med familjen när han blev vuxen.
Det är så jag minns det, rätta mig om jag minns fel.

Du minns rätt om situationen i sig, men vet inte om det var just broder A. Det gällde ett bråk där brorsan hade haft musik på, trots att SD sagt till honom att stänga av.

Så visst kunde/kan SD bli riktigt förbannad redan då. Har svårt att tro att det var den enda gången under uppväxten som SD tog till våld. Det händer ju att syskon slåss, så jag vet ej. Men tydligen var det hårda tag. Ja, märkligt med pappan som inte av styrde bråket.

Visst var de väl 3 bröder och en syster?
Citera
2020-04-24, 22:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nåt anmärkningsvärt dök upp i ett av förhören med HD:

Förhörsledaren informerar HD om att de genom flera olika källor (förhör med andra samt uppgift de fått genom nån mobil/datortömning tror jag) fått veta att under åren då hon var som sjukast tog SD på sig uppgiften att "dela ut hennes mediciner" till henne några ggr per dag.

Han brukade då byta ut eller lägga till piller i hennes "kvällsmedicinering", till piller som "knockade" henne (starka sömnmediciner/mer kraftfulla lugnande eller dylikt). Hans syfte med att droga HD såhär var att hon skulle hamna i djup sömn/bli utslagen så att han skulle kunna sticka ut och ha sex med LW på nätterna utan att HD skulle märka. Detta var precis i början av affären.

Det här är ju på en HELT annan nivå än en vanlig simpel affär....

Hittade detta när jag kollade efter lite annat.
Apropå huruvida det stämmer eller ej att SD vårdade HD lite väl... mycket.
Citera
2020-04-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hittade detta när jag kollade efter lite annat.
Apropå huruvida det stämmer eller ej att SD vårdade HD lite väl... mycket.
Nja, du skall nog ta Malin.Nilssons inlägg med en skopa salt. Att han gav henne medicinerna är säkert sant. Men inte att han drogade henne och bytte ut piller. Säkerligen hade hon mediciner som i sig själv var relativt starkt lugnande, så säkert behövde hon inte drogas ytterligare. Det sprids så mycket skit här. Och SD är en så stor skitstövel att man inte behöver fylla på det ytterligare med sånt som inte går att verifiera.
Citera
2020-04-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte man skall krångla till det. SD fick plötsligt en stund över och traskade ner till LW, knackade på och sa att "jag har en timme - ska vi traska ner till planket (här nämner han kanske nån cache eller nåt). Och hon lämnade allt. Hon skulle ju komma tillbaka om en liten stund och fortsätta med presenterna. Inget konstigt. Det KAN vara så enkelt?
Har någon sett uppgifterna som kom tidigt i tråden om att någon stått utanför LWs bostad och väntat en tid innan hon fick ut, bekräftade i FUP? Var i så fall?
Citera
2020-04-24, 22:29
Medlem
Snor-Johans avatar
QUOTE=gloriouslife|70846894]"Hanna uppger att hon under flera år har varit orolig för Lena, det baserar hon på att Lena förändrades. Inte minst i alla konflikter med barnen. Hanna har tidigare kunnat fungera som
ett filter mellan barnen och Lena. De sista åren blev det svårt för Hanna att prata med Lena
om detta med Lena, hon ville inte bli ifrågasatt.
Det som Lena var rädd för, att barnen skulle välja att bo hos Ulf, skedde med Noa och Ester.
Det var enbart Aron som bodde hos Lena på slutet. Lena ville inte vara ensam.
Hanna uppger att många saker som Lena gjort med män förvånar henne mycket. Till exempel
att ta hem två killar samtidigt och ha en i soffan samtidigt som hon hade en annan i samma
säng i Esters rum. Hanna säger att så gjorde inte "min" Lena."

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

s. 643.[/quote]
Lena tappade greppet fullständigt när hon blev nobbad. Var det inte så att Lena fick behålla A*ron som tröst?
Citera
2020-04-24, 22:34
Medlem
Citat:
Japp.
Och i det tillstånd av lössläppthet LW var i finns inget som antyder att soffmannen inte
kunde ha fått sin del av sänghalmen om alla tre var på humör.
Det är privat.
Men nu talade vi ju om dottern och jag har läst att hon inte ville gå hem till sin mamma
nästa gång det var LW:s tur att ha henne hos sig.
Tillsammans med allt ett barn förstår av sig självt, har hört och varit med om, är ju en sådan händelse en tråkig bekräftelse på all stökighet i familjelivet ..som i sin tur påverkar skollivet
med kompisar.
E slog nog rekord bland kompisar om att ha det så pass stökigt på hemmaplan.
Hon kom såklart i lägen då hon tvingades försvara sin familj.
Trassligt känsloliv kan man ju vänta sig att E fick.

Undrar vad SDs barn tycker om att han var otrogen mot deras mamma under 6 års tid
Citera
2020-04-24, 22:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, du skall nog ta Malin.Nilssons inlägg med en skopa salt. Att han gav henne medicinerna är säkert sant. Men inte att han drogade henne och bytte ut piller. Säkerligen hade hon mediciner som i sig själv var relativt starkt lugnande, så säkert behövde hon inte drogas ytterligare. Det sprids så mycket skit här. Och SD är en så stor skitstövel att man inte behöver fylla på det ytterligare med sånt som inte går att verifiera.
Jag tänkte att här finns i vart fall ett inlägg som ändå skriver varifrån denna teori kommer ifrån, nämligen förhör med HD. Det har ju varit på tapeten här i tråden i dagarna.
Den som finner det mödan värt kan slå upp 149 (till exempel) och söka på "medicin" eller nåt.
Det kommer jag själv att göra vid tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in