2020-04-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan precis tänka mig att om han var så duktig - att han tyckte att föräldrarna var småtråkiga och hade fel i saker - att detta sänkte deras vilja att underhålla en positiv relation till honom.
"Vi har ju inget att komma med" kanske de resonerade.
Bara en tanke jag fick efter läsning av ditt inlägg.
Fast det verkar varit ömsesidig motvilja. LW skrev ngn stans att SD ständigt filade på sitt hus för att hans pappa dömt det som misslyckat.
Citera
2020-04-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är klart att hon gjorde men det var ändå något som hände en gång.
När du och andra beskriver det så låter det som om hon överraskade dem när de hade sex.
Det du håller på med, ett evigt tjat om samma sak varje dag i flera år, är betydligt värre.
Det fetade:
Det där lär vara en hypotes du har.
Låt den bli offentligt prövad och visa mig sedan resultatet. Tack.

OnT: Som annan tråddeltagare har visat, så gillade inte dottern EW att sova i huset när mamma LW hade karlar hos sig.
Jag har aldrig skrivit att nåt av barnen W bevittnade mamma idka könsumgänge, men gissar att barnen insåg att det inte var herrar ur Örebro Filatelistförening som mamman hade hos sig på nätterna..
Eller vad tror du?
Citera
2020-04-24, 21:09
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD är mannen som tyckte att det var festligt att "skoja" med sina jobbarkompisar genom att servera "fulkaffe" från "finkaffemaskinen".

En liten detalj bara, men det kan nog ge en skaplig ledtråd till hur han ser på och behandlar sina medmänniskor.

Det fetade: jamen detta var ju en ny infallsvinkel!
Not.

Tycker du inte att just den åsikten kommit fram här under snart två års tid i inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg efter - ja, du fattar.
Anledningen till att det skrivits så många inlägg är att de som har den åsikten är mycket ihärdiga med att betona just detta.

De verkar mindre oroade över att en mördare går lös.
Citera
2020-04-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD var väl också mer eller mindre ett vrak efter några år med SD, fast det yttrade sig på andra sätt.

Exakt, de två relationer med kvinnor vi vet som SD sociopaten har haft har blivit HD psykisk sjuk låt oss ta livet av familjen jag minns inget jag hjälper min mördar man samt LW som blir en spillra av sig själv.

Lägg till en bror som tagit avstånd, medarbetare som förstått vidden av hans agerande, strösselförhöret m.m.

Ändå envisas några att älta LW och hennes privatliv. No kidding, det visar på att SD, HD och kompani göder dessa individer. Men hey lets citera delar om hur usel LW är gånger femtioelva. När SD i två relationer drivit kvinnor till ruiner. Yippie kay ey motherfucker.
Citera
2020-04-24, 21:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror faktiskt inte att SD har särskilt lätt att skaffa en kvinna. Tror inte att många skulle falla för en smilfink som SD. Om nån öht.

Kanske är HD och LW de enda kvinnor han har haft sex med i hela sitt liv?

Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Här hade det varit intressant att höra från SD:s föräldrar, syskon och kanske andra om hur han var som ung. Men de verkar ju tagit avstånd från honom och deltog inte alls som jag förstod det. Undrar varför?

Det finns lite, med betoning på lite, att läsa om SD:s uppväxt i FUP.
"Glad", "trevlig", "duktig". "Bra på att simma".
Ord på ytan men inget djup.

Som jag minns det hade han just inga flickvänner under uppväxten.
HD verkar ha varit en av de allra första.

HD:s pappa verkar ha bättre kontakt med honom än vad hans egen familj har. SOA berättar till exempel för SD:s pappa om hur SD mår i häktet.
Citera
2020-04-24, 21:23
Medlem
Citat:
Har ju läst hennes egna utsagon i alla meddelanden med väninnor.
Det var faktiskt fler samtidigt men det kanske bara var en period.
Hon verkade dock inte fundera på om det var försvarbart ur moralisk
eller social (hade killarna fru och barn? Struntade hon blankt i det?) synvinkel.
Nu talar jag om moral.
Annars undrar jag mest logiskt hur hon gjorde för att överta SD från HD.

Kan tänka mig att SD var smickrad över hennes åtrå för honom och att det var en
av anledningarna till att han hade svårt att backa helt.

Jag har inte läst Gloriuslife och Snor -Johans inlägg som moralpredikningar ur bibliska
texter om sexlivet.
Mer som att LW var destruktiv.

Cry me a river, du läser hennes prat med kritik men skön ålar SD. Objektivt, nej.

Försvarar man slödder likt SD och hans anhang hör är man kanske av samma skrot och korn.

Försvarar inte LW, men sätter man henne i händerna på en siciopat likt SD blir det ett vrak. Det tog några år. Likaså blev HD ett vrak. Hoppas döttrarna flyr fort som fan.
Citera
2020-04-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Haha ja man får nog faktiskt hålla med lite här. Hon kanske tog det här fallet lite för personligt av någon anledning. Måste ju vara frustrerande med en klart skyldig misstänkt och ett så brutalt brott. Inte direkt osannolikt att SD "rubbed her the wrong way" med sin lurighet, hon är också människa och kan tänkas ta ett litet felbeslut nån gång....men finns ett litet hopp kvar med hovrätten. Oavsett så är jag och säkert många andra tacksamma för åtalet så vi fick läsa fup och se SD demaskerad. Eller nästan i alla fall. Misslyckas åklagaren även i hovrätten så tycker jag vi kan vända blad och gå vidare

Som du nämner: den ”personliga” aspekten bör inte förbises. SD har ju, som det verkar, uppvisat en något hånfull attityd under huf så ett kanske inte orimligt antagande är att han betedde sig likartat under de initiala förhören med polis/åkl.
Som sagt, åklagare är också människor. När allt kommer omkring.

Men håller inte riktigt med om att vi skall känna tacksamhet för åtalet med motiveringen att man fick ett fup att förkovra sig i.
Det viktiga är att GM blir lagförd.
Citera
2020-04-24, 21:39
Medlem
Citat:
Det finns lite, med betoning på lite, att läsa om SD:s uppväxt i FUP.
"Glad", "trevlig", "duktig". "Bra på att simma".
Ord på ytan men inget djup.

Bra iakttagelse och väl utvärderat!
Det är många och ibland snåriga sammanhang som skärskådas och delas. I mångt och mycket har SD och HD försatt sig själva i en situation där de är utsatta för kritik och andras fördömande. Alla småbitar som sammanfogas till en helhet ger en överskådlighet att anta eller förkasta eller kanske komplettera.
Helheten har flera redan klart för sig sedan länge medans andra behöver övertygas med mer småbitar innan vågskålen tippar över.
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-04-24 kl. 21:41. Anledning: Edit
Citera
2020-04-24, 21:43
Medlem
Citat:
SD är mannen som tyckte att det var festligt att "skoja" med sina jobbarkompisar genom att servera "fulkaffe" från "finkaffemaskinen".

En liten detalj bara, men det kan nog ge en skaplig ledtråd till hur han ser på och behandlar sina medmänniskor.

Vi tar elefanten i bitar som ordspråket lyder.
Citera
2020-04-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
I TR säger han mycket tydligt att han inte tänker sig en framtid med HD som partner. Hur mycket hans ord nu är värda.

Har han inte sagt att han vill men inte tror det är bra för HD eller att det är möjligt ...?
Han kanske sagt litet olika vid olika tillfällen.
Citera
2020-04-24, 21:51
Medlem
Citat:
Har han inte sagt att han vill men inte tror det är bra för HD eller att det är möjligt ...?
Han kanske sagt litet olika vid olika tillfällen.

Som han svarar på varje fråga, ledtråden i en diskussion med SD är hur vet man han ljuger? Han öppnar käften.

Blir tufft, råkar du ställa samma fråga två gånger när man ses likt vart ska du på semester i år blir svaren flest Paris sedan Säffle.
Citera
2020-04-24, 21:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur många gånger har just detta citerats?
Och är det så att du misstänker att det är E*ster som mördat sin mamma?

Du tror inte E*ster önskar få sin mamma tillbaka mer än allt annat?

Eller tror du att E*ster önskar få detta återupprepat var 50:e sida så alla förstår vilket helvete hon hade?

Eller kanske hon nu mår dåligt av att ha förlorat sin mamma och att en mördare går fri? Och att fallet aldrig löses?

Kanske E*ster som många andra i hennes situation önskar att mamma kom tillbaka och att tråden slutade att skriva hemska saker om hennes mamma?

Många saker inte ens sanna eller starkt överdrivna.

Kanske E*ster är klokare än flera av de hatiska vuxna i tråden och förstår att hennes mamma blev söndertrasad av den destruktiva relationen. Jag är säker på att den kloka UW hjälper henne att förstå hur det kunde bli så destruktivt och nedbrytande.

Han kommer säkert att hjälpa henne att förstå att vuxna kan vara mycket elaka, till och med mot sörjande barn. Att det inte är varken hennes eller L*enas fel.

Lämna alla stackars barn utanför!

Klokt och läsvärt som alltid, Nötis!

Jag hoppas heller inte att barnen läser här och ser hur vidriga vuxna människor kan vara. Det räcker med att dessa barn ska behöva hantera att deras mamma mördats. Och som du säger så har de tack och lov en pappa som verkar vara enormt klok. Det visade han både när han valde bort den instabila hatarkvinnan, som han tack och lov aldrig flyttade ihop med, och nu i förhör och rättegång!

Det behövs en man som honom nu med denna tunga börda både han och barnen ska bära. Inte minst just nu när mördaren/mördarna går fria.

Men jag är helt säker på att detta mordet aldrig kommer att släppas och att det utreds för fullt i detta ögonblick. Så det dröjer förhoppningsvis inte länge innan gärningsmannen/gärningsmännen/medhjälpare och skyddare får sina straff.

Nötis, läser att du är sjuk. Snälla, öppna Pentagon eller skaffa en mail. Och krya på dig!

#TeamÅsaHiding - Mata inte trollen!

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in