2020-04-24, 20:33
Medlem
Smhfs avatar
[quote=Snor-Johan|71328534]
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Båda äldsta barnen fick väl nog av bråk och skit från mamman samt främmande män rännande vilket gjorde det otryggt hos Lena?

Stackars lillgrabben blev lämnad hon Lena för att ingen vågade ta den fighten med henne?
Vad har vi soc för?

Ja tror jag också när läst jag detta förhör med Ester.

Aktb 146 s 70.

E'ster berättar att det hände ganska ofta att det kom hem killar till dem när A'ron och hon hade
gått upp för att lägga sig på kvällarna.
Det hände även att det var andra killar var där. E'ster upplevde det som obehagligt att det var
personer därnere i huset när hon skulle sova.
Citera
2020-04-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag tror nog att dottern EW har tillräckligt med fantasi för att inse att det var en sexpartner mamma hade hos sig i sängen och inte vårdcentralsläkaren på hembesök i färd med att ta tempen på mamman.
Tror inte du det också?

Japp.
Och i det tillstånd av lössläppthet LW var i finns inget som antyder att soffmannen inte
kunde ha fått sin del av sänghalmen om alla tre var på humör.
Det är privat.
Men nu talade vi ju om dottern och jag har läst att hon inte ville gå hem till sin mamma
nästa gång det var LW:s tur att ha henne hos sig.
Tillsammans med allt ett barn förstår av sig självt, har hört och varit med om, är ju en sådan händelse en tråkig bekräftelse på all stökighet i familjelivet ..som i sin tur påverkar skollivet
med kompisar.
E slog nog rekord bland kompisar om att ha det så pass stökigt på hemmaplan.
Hon kom såklart i lägen då hon tvingades försvara sin familj.
Trassligt känsloliv kan man ju vänta sig att E fick.
Citera
2020-04-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Då du själv är manipulerad av Stefan blir det kanske svårt att inse att Lena också blev manipulerad av Stefan. Precis som Hanna och Jerry.

Lena innan Stefan: vanlig bullbakande morsa
Lena efter Stefan: vrak
Det fetade:
Jag? Skulle jag vara manipulerad av SD?
rofl

Den uppfattningen är du nog rätt ensam om, Unni.
Har aldrig haft med honom att göra.
Inte tagit del av FUP.
Känner ingen som känner honom.

OffT: Var det inte du som för en stund sen skrev att bl a Carinah78 borde ignoreras?
Citera
2020-04-24, 20:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tror nog att dottern EW har tillräckligt med fantasi för att inse att det var en sexpartner mamma hade hos sig i sängen och inte vårdcentralsläkaren på hembesök i färd med att ta tempen på mamman.
Tror inte du det också?
Det är klart att hon gjorde men det var ändå något som hände en gång.
När du och andra beskriver det så låter det som om hon överraskade dem när de hade sex.
Det du håller på med, ett evigt tjat om samma sak varje dag i flera år, är betydligt värre.
Citera
2020-04-24, 20:49
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är väl för helvete du som häver ur dej falska påståenden, Vart någonstans i FUP står det att E*ster berättar att LW och mannen hade sex i hennes säng och att mannen i soffan väntade på sin tur???.

Var när har jag påstått att E'ster berättat att LW hade sex i dotterns säng?
Du får nog läsa på lite noggrannare i FUP.
Citera
2020-04-24, 20:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Se min fetning.
En tråd där en odömd person, med namns nämnande, sedan snart två år i princip dagligen utpekas som mördare -det är för mig ett betydligt större mysterium.
Sån är jag.
Förstår mig inte på hämnd, hat och ondska, särskilt inte när det presenteras bakom anonymitet.
Det är mer normalt att vara kritisk och negativ till en förmodad mördare än att vara det mot ett brottsoffer.

Jag är inte för våld och jag hoppas verkligen inte att någon mobb tar rättvisan i egna händer.

Däremot hoppas jag att alla som är övertygade om hans skuld inte gömmer sig, utan talar om för honom vad de tycker om att han går fri, varje gång de ser honom.
De kan ju också tala om för honom vad de tycker om att han bedrog sin fru under minst sex år.

Jag hoppas också att både SD, HD och JG och HD:s pappa får veta vad andra tycker om deras framträdanden i rätten och att många har tagit del av ljudinspelningarna därifrån så att de vet vad de pratar om och själva kan bilda sig en uppfattning.
Citera
2020-04-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Där skrev du något tänkvärt.
Det kanske inte är HD han vill ha kvar, utan istället HD:s pappa som verkar beundra honom och se honom som viktigare än sin egen dotter.
För att ha kvar pappan måste han stå ut med dottern.
Han kommer nog att leta nya erövringar så fort tillfälle uppstår.
I TR säger han mycket tydligt att han inte tänker sig en framtid med HD som partner. Hur mycket hans ord nu är värda.
Citera
2020-04-24, 20:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kan iofs förstå din trötthet.
Men samtidigt är det som att du lite glömmer att detta mordoffer inte var vilken bullbakande trebarnsmamma som helst.
LW var utbildad pastor. Med det följer automatiskt att vanliga sociala förväntningar kommer att häfta vid henne -inte för att hon bakar bullar åt sina tre barn, utan för att hon är (var) just pastor.
En pastor går INTE i säng med en person som vederbörande vigt så länge äktenskapet är i kraft!

Om finansminister Magdalena Andersson blir påkommen med att ha försnillat några tusen, så är det socialt ett värre övertramp än om Laila Andersson i kassan på ICA blir påkommen med samma gärning.
Det måste du väl förstå? Eller kanske känner du inga kristna?
-eller finansministrar..?
Det fetade: jamen detta var ju en ny infallsvinkel!
Not.

Tycker du inte att just den åsikten kommit fram här under snart två års tid i inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg efter - ja, du fattar.
Anledningen till att det skrivits så många inlägg är att de som har den åsikten är mycket ihärdiga med att betona just detta.

De verkar mindre oroade över att en mördare går lös.
Citera
2020-04-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet att jag har läst brorsan Andreas (eller var det Anders?) vittnesmål. Enligt honom var SD en slags favorit hos föräldrarna, duktig som han var i skolan och i diverse sporter. Minns tyvärr inte varför AD inte umgicks med SD.

Föräldrarna verkar enligt AD inte särskilt angelägna om att träffa sin avkomma. Någon av dem. Och vice versa.'

SÅNT tycker jag skulle vara mycket intressant att veta mer om. Kanske finns en del svar om SDs personlighet att finna där?

En av bröderna, han som bytt efternamn? säger i FUP att familjen D var dysfunktionell och att föräldrarna bara tittade på när SD gav sig på honom fysiskt.
Citera
2020-04-24, 21:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det var det jag menade fast att det är kanin säger man inte till ungarna. Då är det "kyckling"

SD är mannen som tyckte att det var festligt att "skoja" med sina jobbarkompisar genom att servera "fulkaffe" från "finkaffemaskinen".

En liten detalj bara, men det kan nog ge en skaplig ledtråd till hur han ser på och behandlar sina medmänniskor.
Citera
2020-04-24, 21:04
Medlem
Härads-Psykopaten SD:s tidigare gjorda utsagor samt en transmittering till JG /

1: / "Dom har ingenting på mig"

2: / "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

3: / "Ni kan bara gissa om jag är den som mördade Soft"

Enligt L*na Wesstr*m:s tidigare gjorda utsaga till en nära och förtrogen vän.

1: / "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och St*fan"

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men varför blir inte alla promiskuösa som har med en psykopat att göra, i så fall?
Någon skrev här att det hörde litet till hennes ålder, tiden innan man inte längre kan skaffa barn.
Redan haft sitt i äktenskap med barn och allt, vill därefter ha kul medan tid finns.
Att hon drogs ner av relationen med SD tror jag också på.
Men kan man skylla SD för att hon levde promiskuöst?

Du förenklar mycket, varför inte på riktigt vilja ta reda på vad en mångårig relation med en som SD kan leda til. Just nu har du knappast den viljan ytan söker felet i princip enbart LW. Det är enkelt och tryggt och ger dig säkert en kick att kunna döma hennes agerande. Men du har fortfarande inte förstått resan dit.

Vill du förstå, läs på om destruktiva relationer, hur sociopater söker de svaga, hur de svaga drivs framåt utav sociopater. Just nu är du inte ens nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in