2020-04-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men Pablo, det där är ju inte sant, BO var inte på något vis beredd att ens försöka lämna MGM, tvärtom hon var ju beredd att göra vad fan som helst för att få honom, vad tror du att hon skickade logglistan till MGM för?
Jag vet. Men det är det hon hade behövt göra. Om hon inte gått i nån sorts dimma.
Citera
2020-04-24, 20:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men varför blir inte alla promiskuösa som har med en psykopat att göra, i så fall?
Någon skrev här att det hörde litet till hennes ålder, tiden innan man inte längre kan skaffa barn.
Redan haft sitt i äktenskap med barn och allt, vill därefter ha kul medan tid finns.
Att hon drogs ner av relationen med SD tror jag också på.
Men kan man skylla SD för att hon levde promiskuöst?
Det är religiösa fanatiker i tråden som har beskrivit hennes sexliv som promiskuöst.
Hon var singel och det handlar om hennes relationer under flera år.
Tro inte på allt som fanatikerna skriver.
Citera
2020-04-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet att jag har läst brorsan Andreas (eller var det Anders?) vittnesmål. Enligt honom var SD en slags favorit hos föräldrarna, duktig som han var i skolan och i diverse sporter. Minns tyvärr inte varför AD inte umgicks med SD.

Föräldrarna verkar enligt AD inte särskilt angelägna om att träffa sin avkomma. Någon av dem. Och vice versa.'

SÅNT tycker jag skulle vara mycket intressant att veta mer om. Kanske finns en del svar om SDs personlighet att finna där?

Kan precis tänka mig att om han var så duktig - att han tyckte att föräldrarna var småtråkiga och hade fel i saker - att detta sänkte deras vilja att underhålla en positiv relation till honom.
"Vi har ju inget att komma med" kanske de resonerade.
Bara en tanke jag fick efter läsning av ditt inlägg.
Citera
2020-04-24, 20:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet. Men det är det hon hade behövt göra. Om hon inte gått i nån sorts dimma.

Ja, att BO skulle ha behövt släppa allt och ta minst tio steg bakåt och tittat på sin situation är ju uppenbart men hon gjorde inte det, tvärtom så försökte hon till varje pris vinna sin "drömprins" och skydde inga som helst medel för att göra det, det är ju den bistra sanningen som förnekas konstant när Bo är på tapeten.
Citera
2020-04-24, 20:22
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Smhf|71326665]
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur många gånger har just detta citerats?
Och är det så att du misstänker att det är E*ster som mördat sin mamma?

Du tror inte E*ster önskar få sin mamma tillbaka mer än allt annat?

Eller tror du att E*ster önskar få detta återupprepat var 50:e sida så alla förstår vilket helvete hon hade?

Eller kanske hon nu mår dåligt av att ha förlorat sin mamma och att en mördare går fri? Och att fallet aldrig löses?

Kanske E*ster som många andra i hennes situation önskar att mamma kom tillbaka och att tråden slutade att skriva hemska saker om hennes mamma?

Många saker inte ens sanna eller starkt överdrivna.

Kanske E*ster är klokare än flera av de hatiska vuxna i tråden och förstår att hennes mamma blev söndertrasad av den destruktiva relationen. Jag är säker på att den kloka UW hjälper henne att förstå hur det kunde bli så destruktivt och nedbrytande.

Han kommer säkert att hjälpa henne att förstå att vuxna kan vara mycket elaka, till och med mot sörjande barn. Att det inte är varken hennes eller L*enas fel.

Lämna alla stackars barn

Var och när har jag skrivit att jag misstänker att det är E'ster som mördat sin mamma?
Hur har du mage att ställa en sådan fråga, det är fruktansvärt.

Om du bemödade dig med att läsa mitt inlägg från förhöret med E'ster så framkommer det att hon dels tog avstånd och flyttade till sin pappa pga den upplevelsen hon fick bevittna.

Läs Aktb 146 s 67 så framgår det tydligt hur hon upplevde detta.
Båda äldsta barnen fick väl nog av bråk och skit från mamman samt främmande män rännande vilket gjorde det otryggt hos Lena?

Stackars lillgrabben blev lämnad hon Lena för att ingen vågade ta den fighten med henne?
Vad har vi soc för?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-24 kl. 20:28.
Citera
Medlem
Citat:
Det där har avhandlats säkert 1000-tals gånger i tråden. De flesta begriper säkert att det inte alls är ok. Men varför upprepa det gång på gång? Det begriper jag inte.

Vissa upprepar det som ett mantra hela tiden. Flera gånger/dag. Det är bara jobbigt och fult. Lena mådde skitdåligt och visste själv att hon gjorde fel. Räcker inte det?

Dags att ta en titt på SDs tillkortakommanden nu?
Se min fetning.
En tråd där en odömd person, med namns nämnande, sedan snart två år i princip dagligen utpekas som mördare -det är för mig ett betydligt större mysterium.
Sån är jag.
Förstår mig inte på hämnd, hat och ondska, särskilt inte när det presenteras bakom anonymitet.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vet att jag har läst brorsan Andreas (eller var det Anders?) vittnesmål. Enligt honom var SD en slags favorit hos föräldrarna, duktig som han var i skolan och i diverse sporter. Minns tyvärr inte varför AD inte umgicks med SD.

Föräldrarna verkar enligt AD inte särskilt angelägna om att träffa sin avkomma. Någon av dem. Och vice versa.'

SÅNT tycker jag skulle vara mycket intressant att veta mer om. Kanske finns en del svar om SDs personlighet att finna där?
Någon bror (har SD flera?) blev svårt misshandlad av SD när de var tonåringar.
Deras pappa kom in och såg det utan att avbryta.
Så något måste vara fel med den pappan också.
Därför avbröt brodern all kontakt med familjen när han blev vuxen.
Det är så jag minns det, rätta mig om jag minns fel.
Citera
2020-04-24, 20:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan precis tänka mig att om han var så duktig - att han tyckte att föräldrarna var småtråkiga och hade fel i saker - att detta sänkte deras vilja att underhålla en positiv relation till honom.
"Vi har ju inget att komma med" kanske de resonerade.
Bara en tanke jag fick efter läsning av ditt inlägg.
Du verkar se upp till honom.
Kan du förklara varför du beundrar honom.
Citera
2020-04-24, 20:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var du som ställde frågan om jag misstänkte att E'ster har mördat sin mamma, varför skriver du detta öht, en vidrig fråga. Du verkar inte inse vad du skriver du bara häver ur dig falska påståenden.

Det är väl för helvete du som häver ur dej falska påståenden, Vart någonstans i FUP står det att E*ster berättar att LW och mannen hade sex i hennes säng och att mannen i soffan väntade på sin tur???.
Citera
2020-04-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kan iofs förstå din trötthet.
Men samtidigt är det som att du lite glömmer att detta mordoffer inte var vilken bullbakande trebarnsmamma som helst.
LW var utbildad pastor. Med det följer automatiskt att vanliga sociala förväntningar kommer att häfta vid henne -inte för att hon bakar bullar åt sina tre barn, utan för att hon är (var) just pastor.
En pastor går INTE i säng med en person som vederbörande vigt så länge äktenskapet är i kraft!

Om finansminister Magdalena Andersson blir påkommen med att ha försnillat några tusen, så är det socialt ett värre övertramp än om Laila Andersson i kassan på ICA blir påkommen med samma gärning.
Det måste du väl förstå? Eller kanske känner du inga kristna?
-eller finansministrar..?
Då du själv är manipulerad av Stefan blir det kanske svårt att inse att Lena också blev manipulerad av Stefan. Precis som Hanna och Jerry.

Lena innan Stefan: vanlig bullbakande morsa
Lena efter Stefan: vrak
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men Pablo, det där är ju inte sant, BO var inte på något vis beredd att ens försöka lämna MGM, tvärtom hon var ju beredd att göra vad fan som helst för att få honom, vad tror du att hon skickade logglistan till MGM för?
Hennes vänner vittnar om att hennes mående förbättrades och hon påstår själv att Stefan inte hade någon makt längre. Hon var intresserad av den nya snubben.

Förstår du inte heller vad manipulationen gjorde med henne? Maktkampen, att hon inte ville besegras.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du verkar se upp till honom.
Kan du förklara varför du beundrar honom.
Hon har tydligen varit i förhållande med en psykopat innan. Too close to home kanske.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-24 kl. 20:32.
Citera
2020-04-24, 20:28
Medlem
Citat:
Det var något som hände en gång och dottern såg inget sexliv eftersom de sov.
Fantasierna om sexliv
kommer från dem i tråden som är fixerade vid det.
Varför måste du och andra tjata om det flera gånger om dagen i flera år samtidigt som du låtsas att du bryr dig om barnen.
Jag tror nog att dottern EW har tillräckligt med fantasi för att inse att det var en sexpartner mamma hade hos sig i sängen och inte vårdcentralsläkaren på hembesök i färd med att ta tempen på mamman.
Tror inte du det också?
Citera
2020-04-24, 20:28
Medlem
Citat:
Det är religiösa fanatiker i tråden som har beskrivit hennes sexliv som promiskuöst.
Hon var singel och det handlar om hennes relationer under flera år.
Tro inte på allt som fanatikerna skriver.

Har ju läst hennes egna utsagon i alla meddelanden med väninnor.
Det var faktiskt fler samtidigt men det kanske bara var en period.
Hon verkade dock inte fundera på om det var försvarbart ur moralisk
eller social (hade killarna fru och barn? Struntade hon blankt i det?) synvinkel.
Nu talar jag om moral.
Annars undrar jag mest logiskt hur hon gjorde för att överta SD från HD.

Kan tänka mig att SD var smickrad över hennes åtrå för honom och att det var en
av anledningarna till att han hade svårt att backa helt.

Jag har inte läst Gloriuslife och Snor -Johans inlägg som moralpredikningar ur bibliska
texter om sexlivet.
Mer som att LW var destruktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in