Citat:
Ursprungligen postat av
Unni.Drougge
Återigen, för att han är narcissist/psykopat och mördare.
Du glömmer hela tiden bort att hans egna bror tog avstånd från honom och att ingen familj var där för att ge stöd på rättegången. Du glömmer att han tänkte mörda Hanna och barnen. Mord hade funnits i hans huvud lääänge. Du glömmer alla vittnesmål från vänner, kollegor och experter som beskriver verkligheten aningen bättre än snoris och gloris.
Du läser några snälla ord från honom och glömmer att han är en narcissist/psykopat och mördare? Hmm.. Nä. Du har en agenda helt klart.
Nej - har ingen medveten agenda!
Bara för att man stannar till en stund och studerar någons ordval eller beteende i rätten
och försöker tänka från fler håll, har man knappast en agenda.
Viktigt för mig för att kunna förstå (=analysera) en person är att även se till hur personen vill vara. Hur är personen till vardags, på jobbet, när det går bra, när det går dåligt? Var går hans gränser? Är han verkligen smartare än andra och totalt uttråkad av sin omgivning innerst inne?
Pratar just nu inte om mord utan om vad som får igång honom på olika sätt.
Han behöver uppgifter att fightas med.
Ja det är helvidrigt att googla på hur man dödar barn. Så sjukt att det inte finns ord.
Finns ingen ursäkt.
Men att hans släkt vänder honom ryggen säger inte mig så mycket som det kanske säger dig.
Det finns bra människor som är för svåra att förstå sig på för sin släkt, t ex konstnärer o andra udda yrkesgrupper o verksamma mm.
Att läxa upp dottern... Om hon upprepade gånger förstört efterrätten genom att äta den i förväg borde man ju påtala det för henne. Att sätta sig ner och säga "Låt gå" vore för honom att bejaka anarki i familjelivet - han ville väl rädda det som räddas kan.
Men han höll på för länge, var egendomligt uthållig, nedlåtande.
Men inte så att jag tänkte "En potentiell mördare". Han skrek inte "snorunge" eller" "önskar att du aldrig blev till"?
Slå näven i väggen ... Så gör en desperat som inte tycker att han kommer någonstans med barnuppfostran.
Han är uppenbarligen dålig på barn och HD inte så stark.
..
Han är inte sympatisk eller hanterbar, inte tillmötesgående eller delaktig,
och om det är så att han alltid lever i högre sfärer på väg mot psykopatins tröskel,
då är det ju så.
Han har kanske ett sju helvetes humör bakom den strukturerade strategin?
Här stannar jag för jag vet inte mer för närvarande.