2020-04-24, 17:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trevligt att se dig @EnGodTanke. Välkommen tillbaka förresten. Hur är det: har du träffat SD sedan han släpptes ut, eller snackat med Hanna under något geocachingevent? Hur mår dom och vad tror du om SDs skuld EGENTLIGEN? Svåra frågor som jag kanske inte får svar på.

Jag är personligen övertygad om att SD är den man som borde skaka galler. Men går det inte att bevisa juridiskt så går det inte. En mördare kommer troligen gå fri. Tragiskt.

De lär nog knappast kunna delta i några geocacheevent under coronatider.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3350865851607999&id=313257778 702170&__tn__=%2As%2As-R
Citera
2020-04-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Återigen, för att han är narcissist/psykopat och mördare.

Du glömmer hela tiden bort att hans egna bror tog avstånd från honom och att ingen familj var där för att ge stöd på rättegången. Du glömmer att han tänkte mörda Hanna och barnen. Mord hade funnits i hans huvud lääänge. Du glömmer alla vittnesmål från vänner, kollegor och experter som beskriver verkligheten aningen bättre än snoris och gloris.

Du läser några snälla ord från honom och glömmer att han är en narcissist/psykopat och mördare? Hmm.. Nä. Du har en agenda helt klart.

Var det också så att han gav extra doser sömnmedel till HD när hon var nere för räkning? Detta för att han skulle kunna träffa sin andra "fru".
Citera
2020-04-24, 17:42
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Amen Nötis. Ord och inga visor och såååå sant. Tack för det inlägget.

Vi får hoppas att inte barnen läst den här tråden. Och OM de gjort det så hoppas jag att UW kan förklara att det finns människor som bara vill ont och njuter av det. Inget att bry sig om även om det svider i själen. Kanske det kan vara nyttigt för många, även för LWs barn, att se hur människor kan bära sig åt när de är anonyma framför en skärm.

Det får man verkligen hoppas att framförallt inte N'oa läst detta vidriga inlägg, detta kallar jag ondska..

Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren, ursprungligen postat av Picasso2 21/4 kl 09.13
.

Här kan man verkligen se hur en människa kan bära sig åt när den är anonym framför en skärm
Citera
2020-04-24, 17:42
Medlem
Citat:
Återigen, för att han är narcissist/psykopat och mördare.

Du glömmer hela tiden bort att hans egna bror tog avstånd från honom och att ingen familj var där för att ge stöd på rättegången. Du glömmer att han tänkte mörda Hanna och barnen. Mord hade funnits i hans huvud lääänge. Du glömmer alla vittnesmål från vänner, kollegor och experter som beskriver verkligheten aningen bättre än snoris och gloris.

Du läser några snälla ord från honom och glömmer att han är en narcissist/psykopat och mördare? Hmm.. Nä. Du har en agenda helt klart.

Nej - har ingen medveten agenda!
Bara för att man stannar till en stund och studerar någons ordval eller beteende i rätten
och försöker tänka från fler håll, har man knappast en agenda.
Viktigt för mig för att kunna förstå (=analysera) en person är att även se till hur personen vill vara. Hur är personen till vardags, på jobbet, när det går bra, när det går dåligt? Var går hans gränser? Är han verkligen smartare än andra och totalt uttråkad av sin omgivning innerst inne?
Pratar just nu inte om mord utan om vad som får igång honom på olika sätt.
Han behöver uppgifter att fightas med.
Ja det är helvidrigt att googla på hur man dödar barn. Så sjukt att det inte finns ord.
Finns ingen ursäkt.
Men att hans släkt vänder honom ryggen säger inte mig så mycket som det kanske säger dig.
Det finns bra människor som är för svåra att förstå sig på för sin släkt, t ex konstnärer o andra udda yrkesgrupper o verksamma mm.

Att läxa upp dottern... Om hon upprepade gånger förstört efterrätten genom att äta den i förväg borde man ju påtala det för henne. Att sätta sig ner och säga "Låt gå" vore för honom att bejaka anarki i familjelivet - han ville väl rädda det som räddas kan.
Men han höll på för länge, var egendomligt uthållig, nedlåtande.
Men inte så att jag tänkte "En potentiell mördare". Han skrek inte "snorunge" eller" "önskar att du aldrig blev till"?

Slå näven i väggen ... Så gör en desperat som inte tycker att han kommer någonstans med barnuppfostran.
Han är uppenbarligen dålig på barn och HD inte så stark.
..
Han är inte sympatisk eller hanterbar, inte tillmötesgående eller delaktig,
och om det är så att han alltid lever i högre sfärer på väg mot psykopatins tröskel,
då är det ju så.
Han har kanske ett sju helvetes humör bakom den strukturerade strategin?
Här stannar jag för jag vet inte mer för närvarande.
Citera
2020-04-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Var det också så att han gav extra doser sömnmedel till HD när hon var nere för räkning? Detta för att han skulle kunna träffa sin andra "fru".
Det där vet jag inte om det är en trådsanning? Har inte sett det bekräftat iaf.
Citera
2020-04-24, 17:46
Medlem
Citat:

Ja det antyddes så ...men var det så?
Man kan då fråga varför HD tillät det? HD var ju ändå på jobbet och var orienterad ..eller handlar detta om riden då hon var helt sjukskriven?
Ja usch, visst är han en man som för att slippa trassel, tror att han har rätt att skada de som inte på hans nivå!!
Citera
2020-04-24, 17:47
Medlem
Citat:
För att han är en mycket störd individ, en kallhamrad jävla mördare.

En predator - ett mänskligt rovdjur som aldrig, precis aldrig gör något gott för en annan persons skull, utan att själv vinna något på det. Kosta vad det kosta vill.
Citera
2020-04-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ja juste precis. En snäll och ironiskt elak farbror bara, för att citera Moschata

😂

Gillar inte att du tar meningar ur sitt sammanhang.
Jag talar om delar av hans dialoger med LW.
Han hade väl inte samma relation med sina barn, HD och alla andra?

En mördare kan givetvis ha haft "snälla samtal" med sitt offer någon gång under
se års tid?
Här var jag ute efter att belysa hans beteende (taktik om du vill) som en del i annat beteende.
Eller menar du att han inte visade normalt beteende någon enda gång under tiden med LW?
Vad är det för fel med att försöka se vad slags person man skriver om?

Skuldfrågan är inte här det jag är ute efter just för stunden.
Önskar litet mer nyanseringsförmåga hos somliga bara.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-24 kl. 17:53.
Citera
2020-04-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är så man känner utifrån.
Och faktiskt säger många kunniga på området att ibland skiljer man sig för lätt.
Ofta tar man med sig sina brister till nästa förhållande och problemen blir likartade i nästa förhållande.
Men till syvende och sist är det enbart de iblandade själva som kan avgöra om och hur man går vidare.

Jag lyssnade på förhöret med J*enny som också beskriver hur L*ena bröts ner successivt.
Hon är dessutom psykolog så hennes bedömning blir även utifrån ett professionellt förhållningssätt.

https://m.youtube.com/watch?v=8IEPPNNdbcs&list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1 lyR0y3cUO&index=12

Idag i DN fanns en intressant artikel där en manlig person frågar experter på DN om han är utsatt för psykisk misshandel.

https://www.dn.se/insidan/hur-ska-jag-hantera-hennes-psykiska-terror/

Finns vissa likheter här som för att man kan förstå att man ”tappar bort sig själv” under sådana förhållanden.

Tyvärr är DN-artikeln bakom betalvägg. Skulle vara intressant att höra en man berätta om psykisk terror.
Citera
2020-04-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det antyddes så ...men var det så?
Man kan då fråga varför HD tillät det? HD var ju ändå på jobbet och var orienterad ..eller handlar detta om riden då hon var helt sjukskriven?
Ja usch, visst är han en man som för att slippa trassel, tror att han har rätt att skada de som inte på hans nivå!!

Bör ha varit under sjukdomstiden i så fall. Konversation mellan L och någon annan?
Citera
2020-04-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om man inte själv hyllar promiskuitet så må man beröras av LW:s val av liv och "resonemang".

Jag är minst lika intresserad av hur SD fungerar och jag tror dig när du säger att han
högst villigt hade sex med LW samt var / är ambivalent gentemot HD.
Men motivet att döda? Är det för att hon var för kämpastark i förhållande till honom i deras lilla
intensiva värld?

Fundera istället om lw var det innan SD kom in i hennes liv, istället för döma beteendet. Men det är ett steg för långt tydligen.
UW sade det så uppenbart i förhör och som vittne. Tacken blev att gloris lägger upp honom som en misstänkt, snoris har haft sonen. Sjuka individer. Hur fungerade LW innan SD, rätt ok. Efter några år med SD, ett vrak till människa.
Citera
2020-04-24, 18:00
Medlem
Citat:
Jag kan inte ens se att han på allvar valde HD. Tror mer på att han ville hålla uppe skenet men på slutet verkar han ha fått HD att tro att han vill ha en framtid med henne. Pyttsan, snart har han en ny kvinna i smyg, annars vore han inte SD. Över 20 år ihop, jovisst det går väl an när man har andra också.

Exakt, han har ju några villiga kandidater i tråden. Både män och kvinnor som tilltalas av SD.

Men SD, din tid kommer. Ingen klarar sig i längden. Ditt liv kommer vara skit och stress. Härligt och mumma för oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in