Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Jo!
Det förnekar jag å det bestämdaste och med fingrarna på Bibeln!
Men bara för att jag personligen tycker att han är det sista jag skulle vilja ha som partner eller som pappa till mina barn, så behöver jag inte i varje inlägg skriva om hur otrevlig jag uppfattar den karln vara.
Redan sommaren 2018 skrev jag vad jag ansåg om honom och det har inte ändrats till det bättre, särskilt inte efter vad som framkommit via FUP hit till tråden.
Det innebär inte att jag känner behov av att i varje inlägg skriva att den mannen vill jag inte ha att göra med.
Väl?
Hoppas ovanstående kan vara dig till hjälp.
Jag tycker du har skrivit vettigt den tid jag läst.
Vill tillägga att i mitt fall är det litet tvärtom - från början letade jag omedvetet fel hos SD
pga vad som skrevs och målades upp -
Nu när jag läst mer och lyssnat på honom måste jag medge att han tidvis varit som en snäll
farbror i försöken att få mer stadga i LW:s beteende gentemot honom - blandat med
viss typ av
ironisk "elakhet", alltså ord och uttryck som jag inte upplever som reellt hotfulla utan är mer av retoriskt slag, dvs han svarar med samma mynt hon ger.Han ger svar i sina påståenden.
En taktik. Där uppfattar jag honom som ganska intelligent i
strukturen av sin verbala aktivitet, han tappar inte tråden!
Däremot är han inte lika smart i sina tillrättalägganden om sig själv och sin tidslinje i förhör.
Han driver stundtals med FL.
Inte lika generellt hård mot LW som i strösselförhöret med ena dottern men "vägvisande".
Detta säger ingenting om ifall det kan slå slint!?
Men han har varit i minst lika stressade situationer som LW.
Jag brukar i vilket fall somna gott när jag funderat en stund ...