2020-04-23, 22:32
Medlem
[quote=Snor-Johan|71316787|

Tråden är fylld med så mycket osanna uppgifter så det är väl toppen att det går att puktera en del skit iaf..[/QUOTE]

Som till exempel:

1: / Att NW är den absoluta GM, vilket inte överensstämmer med den fakta som finns, det vill säga, att NW har från allra första början haft ett vattentätt alibi.

2: / Att Härads-Psykopaten SD skall vara och har varit en fullständigt normal familjefar, vilket inte heller det överensstämmer med den fakta som finns, det vill säga, Härads-Psykopaten SD bedrog sin maka under cirka 6 års tid.

Listan kan göras längre än så gällande Härads-Psykopaten SD som du älskar att försvara till allt och i allo, stackars LW vilket rent helvete hon måste haft som råkade fastna i ett sådant kontroll-freaks klor.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sa väl också till LW att om ett barn inte blir som man önskat så kan man ta bort dom. Nåt sånt. Han upplevs som supertrevlig, hjälpsam, mr nice osv osv. Jag får intrycket att det är väldigt viktigt för honom att vara solen som de andra (grannar/LG etc) skall kretsa kring som små planeter. Han gillar att göra sig oumbärlig. Han gillar att folk är tacksamma mot honom. Detta verkar t o m uträknat. Han säger aldrig någonsin nej. Han verkar ha en grandios självbild. Allt han gör är med baktanke. Så upplever jag honom - men jag kan ju självklart ha fel.

Precis så. Det är så en psykopat jobbar. Karismatisk och trevlig tills något inte blir som han vill. Allt som kommer ur hans mun är manipulationer.
Har märkt att hans röst blir märkbart ljusare och hesare vid de riktigt heta frågorna under förhören när han ljuger. Han ljuger ju dock nästan hela tiden. Eller har extrema bortförklaringar.
Genomgick han en P7 a? Eller heter det så?
Citera
2020-04-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han gifte sig väl med sin dotter för att vara trogen Wesströms galenskaper?

Hej, hur är detta med UW och någon dotter? En biologisk dotter?
Kan ju vara intressant att veta så att bilden klarnar av de som omgärdade LW.
Vem är HW?
Citera
2020-04-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Precis så. Det är så en psykopat jobbar. Karismatisk och trevlig tills något inte blir som han vill. Allt som kommer ur hans mun är manipulationer.
Har märkt att hans röst blir märkbart ljusare och hesare vid de riktigt heta frågorna under förhören när han ljuger. Han ljuger ju dock nästan hela tiden. Eller har extrema bortförklaringar.
Genomgick han en P7 a? Eller heter det så?
Ja, han genomgick en p7:a och han är inte allvarligt psykiskt störd på något sätt. Däremot har han säkert en och annan personlighetsstörning, men det hör ju inte hit.
Citera
2020-04-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo!
Det förnekar jag å det bestämdaste och med fingrarna på Bibeln!

Men bara för att jag personligen tycker att han är det sista jag skulle vilja ha som partner eller som pappa till mina barn, så behöver jag inte i varje inlägg skriva om hur otrevlig jag uppfattar den karln vara.

Redan sommaren 2018 skrev jag vad jag ansåg om honom och det har inte ändrats till det bättre, särskilt inte efter vad som framkommit via FUP hit till tråden.
Det innebär inte att jag känner behov av att i varje inlägg skriva att den mannen vill jag inte ha att göra med.
Väl?

Hoppas ovanstående kan vara dig till hjälp.

Jag tycker du har skrivit vettigt den tid jag läst.
Vill tillägga att i mitt fall är det litet tvärtom - från början letade jag omedvetet fel hos SD
pga vad som skrevs och målades upp -
Nu när jag läst mer och lyssnat på honom måste jag medge att han tidvis varit som en snäll
farbror i försöken att få mer stadga i LW:s beteende gentemot honom - blandat med
viss typ av ironisk "elakhet", alltså ord och uttryck som jag inte upplever som reellt hotfulla utan är mer av retoriskt slag, dvs han svarar med samma mynt hon ger.Han ger svar i sina påståenden.
En taktik. Där uppfattar jag honom som ganska intelligent i strukturen av sin verbala aktivitet, han tappar inte tråden!
Däremot är han inte lika smart i sina tillrättalägganden om sig själv och sin tidslinje i förhör.
Han driver stundtals med FL.

Inte lika generellt hård mot LW som i strösselförhöret med ena dottern men "vägvisande".

Detta säger ingenting om ifall det kan slå slint!?
Men han har varit i minst lika stressade situationer som LW.

Jag brukar i vilket fall somna gott när jag funderat en stund ...
Citera
2020-04-23, 22:45
Medlem
Citat:
Jag skrev PONERA
Fast jag trodde inte jag skulle behöva skriva det i versaler.
Det var alltså bara ett exempel.
Inte att jag tror det var han.

Ville hjälpa det där kontot med ett exempel.
Inget annat.

Jag vet mycket väl vad ordet ponera betyder, men vad jag ville framföra av vikt var, att vi skall lämna den lille stackars NW utanför den här tråden utan så kallade poneringar i majuskel stil, pojken har lidit tillräckligt, det vill säga, vederbörande har mist sin moder vilket skedde genom mord och ifrågavarande måste leva i en hemsk situation då tankarna gör sig för honom påminda så och även nattliga mardrömmar som besöker hjärnan under sömnen.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-23 kl. 22:49.
Citera
2020-04-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
En väldigt manipulerad person beter sig ofta som manisk...
Var hon manisk eller manipulerad?

Jag tycker att hon verkar ha varit både och. Han också. De dansade en djävulsk dödsdans båda två - som gick allt fortare och fortare och som slutade i ett tragiskt slut.

Man kan tro att sexet var det primära, men från hennes point of view var det mer än så? Tror att SD tyckte det ar perfekt med 2 kvinnor som det var, innan "allt tjafs", som jag kan tänka mig att han tyckte innan det började gnissla.

Efter 6 år och drömmen (för Lena) att de skulle åka till Kilimanjaro var inget han någonsin hade tänkt genomföra. Det var bara ännu ett tomt löfte. En chimär.

Till slut begrep Lena det, insåg sanningen om SD - och blev både rasande och djupt besviken.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-23 kl. 23:35.
Citera
2020-04-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ruttet att namnge personer som inte har med mordet att göra. Är min åsikt. Skulle du själv tycka att det är ok att figurera på Flashback i tvivelaktiga diskussioner?

Du har helt rätt.
Jag råkade också skriva ut det första namnet förut, det var i sammanhanget om vem hon gärna anförtrodde sig åt (och som verkade lyssna bra).
Det var i stundens hastighet ..
Citera
2020-04-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tycker att hon verkar ha varit både och. Han också. De dansade en djävulsk dödsdans båda två - som gick allt fortare och fortare och som slutade i ett tragiskt slut.

Man kan tro att sexet var det primära, men från hennes point of view var det mer än så? Tror att SD tyckte det ar perfekt med 2 kvinnor som det var, innan "allt tjafs", som jag kan tänka mig att han tyckte innan det började gnissla.

Efter 6 år och drömmen (för Lena) att de skulle åka till Kilimanjaro var inget han någonsin hade tänkt genomföra. Det var bara ännu ett tomt löfte. En chimär.

Till slut begrep Lena det, insåg sanningen om SD - och blev både rasande och djupt besviken.

Som en pojkvän sa till mig i tonåren, "Jag vill nog gifta mig med dig, men kan inte lova dig guld och gröna skogar".
Det var i tonåren.
Att LW betrodde SD .. var de naivt - eller verkade han mena det han sa om Kilmanjaro,
att han ville resa dit med henne för att fira deras kärlek?
Citera
2020-04-23, 22:54
Medlem
Jag är relativt dåligt insatt i den här tråden. Har ett svagt minne av att han hjälpte en vän med att bygga i/på ett hus? Typ en vägg eller liknande? Om det stämmer, när hjälpte han då denna vän?
Citera
2020-04-23, 23:08
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det där vet du ingenting om!
Förändringens vindar blåser genom Sverige redan idag och varken du eller jag vet hur det svenska samhället ser ut om säg 40 år.

OnT: Det var många i denna tråd som efter åkl ÅH:s famösa uttalande om preskriptionstid slog fast att mord aldrig preskriberas. Det var fel.
Ponera att en viss NW skulle ha dödat sin mor. Då skulle han vid mordet varit omyndig och därmed kunnat "dra nytta av" om mordärendet skulle legat olöst ett par decennier.
Just saying.
Men allt det där hade du förstås kläm på..?

/Melania

Det var mordet på Olof Palme som gjorde så att preskriptionstiden för mord togs bort och så länge det mordet inte blir löst så tas ingen preskriptionstid tillbaks på mord.
Citera
2020-04-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hej, hur är detta med UW och någon dotter? En biologisk dotter?
Kan ju vara intressant att veta så att bilden klarnar av de som omgärdade LW.
Vem är HW?

Nej, det är inte en biologisk dotter. U*lf och Lena kallade H*nna W för sin
extradotter. Lena och H*nnas mamma kände varandra genom sina arbeten
i kyrkan. H*nna är också adopterad, så hon och Lena kanske kände samhörighet
på grund av det.

Sommaren/ hösten -18 bodde H hemma hos U*lf och de tre barnen W*esström, för att
stötta och hjälpa de efter förlusten av Lena. H är gudmor till alla barnen.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-04-23 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in