2020-04-24, 13:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och pga att LW var elak och trakasserade
HD. Och inte ens lät henne vara ifred när
hon flyttade och begärde skilsmässa från SD.
Hon bara fortsatte.
LW hade förstört livet för HD. Det är inte
konstigt att hon sa så.
Hade hon varit skyldig så skulle hon
givetvis inte ha sagt så.

Jo det ligger något i det du skriver .
Jag skrev fel längst upp i min text , menade ju självklart att HD irriterade sig över strulet mellan de 3 = HD , SD och självklart LW .
Citera
2020-04-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ser de inte för smala ut? Ändarna verkar ha fel form också.

Vet inte om de är för smala för att matcha skadorna om det ens gick att fastställa djup/bredd på tillhygget. Ändarnas form, ja, det beror väl på hur slagen träffat och skapat brottstycken av skall/ansiktsbenen. Kanske fanns det indikation på att nån eller några skador verkar ha gjorts av ett ihåligt verktyg, med en tydlig halvmåneformad kant som stötts mot huvudet snarare än svingats? Såna skador borde man kunna avgöra i eller på den/de skador som inte överlappats av andra slag.
Skall -och ansiktsben är förhållandevis mjuka. Jag har ingen idé om hur de knäcks av yttre påverkan. Att de kan gå sönder jäms med fogarna är väl rimligt att anta? Men sen vidare vet jag inte annat än att tinninglobens ben är skört.

De verkar hur som helst inte funnit några ovidkommande bitar/delar i sårskadorna så tillhygget måste varit av hyfsat stabil konstruktion, som en metallisk rörformad del snarare än något av trä eller plast som kan splittras i samband med att tillhygget träffar målytan.
Citera
2020-04-24, 14:26
Medlem
Citat:
Och pga att LW var elak och trakasserade
HD. Och inte ens lät henne vara ifred när
hon flyttade och begärde skilsmässa från SD.
Hon bara fortsatte.
LW hade förstört livet för HD. Det är inte
konstigt att hon sa så.
Hade hon varit skyldig så skulle hon
givetvis inte ha sagt så.

Vad jag förstått så är även SD inblandad och har sin del av bördan att bära när det gäller förstörda liv och då HD:s liv i detta fall. Du glömde avsiktligt den lilla detaljen att SD har förstört för HD?
Lögner om relationen till LW, resan till Kilimanjaro, diskuterat om färgsättning i huset när LW flyttar in tillsammans med SD. Det tillmäter du inget värde ser jag. Selektiv sekterism i all sin prakt.

Enligt dig själv har du inte läst så mycket ur FUP men det finns ju andra som gjort och delgett tråden bitvis. En liten detalj är att HD i förhör säger att hon haft sexuella kontakter med andra män under tiden hon var gift med SD.
En normalfungerande person lägger då ihop bitarna och ser att det inte är LW:s fel att HD:s liv blivit förstört. GolvbrunnsDrottningen har ett egenansvar för sitt mående och kan under dessa omständigheter inte skylla på att någon annan förstört hennes liv.
Get over it, move on.
Citera
2020-04-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag loggade in för att fråga dig om du verkligen har kännedom om att UW och HW
har gift sig, ser då att du skrivit ett tillägg. Du nämnde även i ett tidigare inlägg
giftermål mellan de två, jag har inte läst eller hört något om detta från annat håll.

Så vitt jag vet så gick det aldrig så långt som till giftermål mellan UW och HW, att
de däremot hade ett förhållande har kommit fram i tråden. Att UW och hon fann
tröst och kärlek i varandra för en tid, är jag inte den att döma. Åldersskillnaden
är 16 år.

Lenas mor G*n säger i ett polisförhör att Lena ej skulle ha uppskattat relationen
mellan U*lf och H*nna.

HW har två barn, var på väg att gifta sig hösten -18, vilket inte blev av. Verkar bo
ensam med sina barn.

S-J har inte en blek aning öht. Har du rätt om åldersskillnaden så är "extradottern" runt 35. Inget barn precis men ett perfekt stöd till barnen W.
Citera
2020-04-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ser de inte för smala ut? Ändarna verkar ha fel form också.

Hoppar in här:
Aluminiumrör. De verkar alldeles för veka. Men om han högg med ett sånt så skulle det kanske fungera ett tag innan de veks. Men det duger nog inte att svinga och slå med ett sånt. Så nej, jag tror inte på såna rör. Alldeles för lätt material.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-24 kl. 14:35.
Citera
2020-04-24, 14:34
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Inte bara för SD utan även för HD. Är övertygad om att de hårdkrypterade appar de använde kommer knäckas med tiden och att det då är möjligt att återskapa det som SD, HD och JG raderade från sina telefoner.

Mycket tyder på att det blir en friande dom i TR men vi får tro på prövningstillstånd i hovrätten och att det då blir mer press på de oklarheter i vittnes/misstänktas lämnade utsagor i förhör.
För egen del så blev jag imponerad av den forskande kvinnans vittnesmål angående hur våld i nära relation kan ta sig uttryck. Om man då lägger till de tidigare mordhoten samt strössel-förhöret som allt är signerat SD tycker jag att det är rimligt att tillmäta åklagarens linje ett större värde.
Likaså Drottning av minnesluckornas återkommande ovilja att svara på utredarnas frågor kommer ligga i vågskålen. För att inte tala om raderingarna ur de tre:s telefoner.

Andra saker av intresse är hur SD, HD och JG kommer framleva sina sociala liv från nu. Att JG har kollegor på universitetet som är ytterligt förvånade över hans deltagande i förhören och i tingsrätten vet vi redan. Hur det kommer se ut på den kollegiala fronten framöver avgörs på plats. Det känns som att arbetsgivaren skulle behöva göra en omorganisation.
Hur ser det ut på HD:s jobb? Vad känner kollegor i hennes närhet inför att HD inte vill hjälpa utredningen framåt med alla dessa svar att hon inte vill svara på frågor, inte vill uppge vad hon känner inför presenterade fakta under förhören? Att den märkliga omständigheten att HD verkade veta att LW var funnen innan ens polisen gått ut med det? Det borde vara en väldig anspänning att ha HD som kollega och försöka utestänga det som framkommer i FUP:en och som benas ut här i tråden. Har HD lika svår minnespåverkan i jobbet som på fritiden?

Enligt vad som framkom under rättegången har SD kvar sitt jobb. Hur känns det för kollegorna som även de kan ha följt tråden och sett FUP:en? Nu tror jag att företaget T**rens är drabbat av arbetsbrist i dessa coronatider. Kanske inte finns så mycket jobb kvar för SD på den firman? Det är hur som helst ingen bra PR att ha SD som anställd när detta fall har fått så mycket uppmärksamhet just för den/de misstänktas beteende i härvan. Om min arbetsgivare vill beställa kvalitetssäkring av en byggnation skulle uppdraget gå till en konkurrent om inga tvingande avtal redan är ingångna med T**rens eller i vart fall en garanti att inte SD är den som kvalitetssäkrar.

Vad tänker grannskapet om hur SD och HD skött sig i utredningen och rättegången? Är det så att man gemensamt väljer att distansera sig från D*vidssons eller hur tänker man? Har SD åter börjat ta kontakt med boende i närheten och bedyrar sin oskuld och hur har det i så fall mottagits när det framkommer i FUP:en att SD haft strösselförhör och slagit näven genom gipsväggen i samtal med ena dottern? Och hur ser man på HD:s svar angående detta att "det är mellan dem (SD och dottern)"?
Och det finns mer som skvalpar runt; tanken på barmhärtighetsmord på HD och deras gemensamma barn och hotet mot LW och hennes ena barn för att nämna något.

Det kan bli mycket mentalt, socialt och ekonomiskt lidande för den/de misstänkta som kommer i kölvattnet av rättegången och beteendet under förhören. En realitet som kan beskrivas "Som man bäddar får man ligga".

Hur vet du att JG's kollegor på Universitet är ytterligt förvånade, vad bygger du det på, hur vet VI det?

Mitt fetade i din mega text.
Citera
2020-04-24, 14:36
Medlem
https://forumbilder.com/i/roI7

Ovanstående bild, som någon lade ut för en stund sen, säger allt om SDs djävulska spel. Detta är enbart en hint om hur SD fungerar. Jag har läst konversationen tidigare och JG har svår ångest ang hans oro att SD är skyldig till mordet. SD raljerar, driver med JG och fyller på hans oro. "Alla är oroliga utom jag" är SDs budskap. Hade han inte varit mördaren så hade även SD varit nervös om vem som begått dådet. Men det är han inte. Han gillar att driva med sin bäste vän - att topprida honom. Fy fan vilken kompis.
Citera
2020-04-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ovanstående bild, som någon lade ut för en stund sen, säger allt om SDs djävulska spel. Detta är enbart en hint om hur SD fungerar. Jag har läst konversationen tidigare och JG har svår ångest ang hans oro att SD är skyldig till mordet. SD raljerar, driver med JG och fyller på hans oro. "Alla är oroliga utom jag" är SDs budskap. Hade han inte varit mördaren så hade även SD varit nervös om vem som begått dådet. Men det är han inte. Han gillar att driva med sin bäste vän - att topprida honom. Fy fan vilken kompis.

Ja, det är gräsligt. Man kan nästan känna JGs ångest ända hit. Om han hade varit lite mer talför i förhören och i rättegången, så hade ÅH&Co haft SD som i en liten ask. Men nu lever JG ett farligt liv, skulle jag tro. Han är troligen ett nyckelvittne.

Om så HD vore helt oskyldig och även hon berättade vad HON vet, så hade saken varit biff.
Citera
2020-04-24, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

SD är ett manipulerande vidrigt as.
Önskar att hans fd vän talar ut innan det är försent.
SD känner sig oövervinnerlig, ingen kan sätta dit honom..
Citera
2020-04-24, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det är gräsligt. Man kan nästan känna JGs ångest ända hit. Om han hade varit lite mer talför i förhören och i rättegången, så hade ÅH&Co haft SD som i en liten ask. Men nu lever JG ett farligt liv, skulle jag tro. Han är troligen ett nyckelvittne.

Om så HD vore helt oskyldig och även hon berättade vad HON vet, så hade saken varit biff.
Ja, hans dödstidpunkt är nog under planering från SD.
Citera
2020-04-24, 15:06
Medlem
Snor-Johans avatar
2019-01-24, 00:50
Citat:
Så Lena mördas, HW gör slut med fästmannen (?)
och flyttar in hos UW.

Har de ett förhållande?
Var hon kär i UW?
Stod Lena i vägen?
Det var kanske oacceptabelt för LW
att "extradottern" skulle bli
barnens plastmamma?

Det här är en tuff tjej som har spelat
amerikansk fotboll.

2019-03-16, 10:03
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där med tidiga uppgifter i media om den då ännu bara försvunna LW är lite intressanta.
Alla(?) minns ju att det var Metro som fort som attan, redan den 17e, var ute med uppgiften att LW:s försvinnande skulle ha ett svartsjukemotiv. Alltså att hon blivit bortförd/kvarhållen.
Journalisten som skrev artikeln heter K*arl E*nn H*enricsson. Verksam i Örebro.
Han har på eget förlag gett ut boken 'Razor lit'. Det är en provokativt skriven bok om självskadebeteende. Mycket rakblad om man säger så..
En annan person i Örebro som intresserar sig för självskadebeteende är trådens HW, kallad "extradottern", kompis till LW och UW.
HW är också intresserad av självskadebeteende och har t ex varit delförfattare till en uppsats med titeln:
<"Jag är mitt eget offer och förövare" : En kvalitativ studie om sexuellt självskadebeteende>

Av vad jag har fått till mig, så känner HW journalisten KEH, han som skrev Metro-artikeln. Det är därför inte svårt att tänka sig att KEH kan ha fått det där med svartsjukan från en honom mycket närbelägen källa.
Vad tror tråden?

Jag är mitt eget offer och förövare": En kvalitativ studie om sexuellt självskadebeteende.
https://www.uppsatser.se/uppsats/c37c75b34e/

Postat : 2019-07-01, 14:27
Citat:
Barnens extrasyster jobbar ju på soc.

Tänk om MH gjorde en orosanmälan om barnen
och HW fick reda på det?
Trollade bort den och informerade LW och UW?
Därför UW begärde skilsmässa?

Det finns många uppgifter som talar för mitt antagande att många sitter på dubbla stolar i detta fall. Lena blev anmäld ett fertal ggr och min tes om varför hon inte miste vårdanden om barnen var att UW "räddade" henne varenda gång hon var i knipa vilket Lena var så tacksam för. Såväl som anmälningarna med våld inblandat som med alla bråk med skolorna.

Om extradottern HW jobbade på soc som tog emot anmälningarna om misskötsel om barnen veta fan om hon inte blev "räddad" av henne också?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-24 kl. 15:34.
Citera
2020-04-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att häkta en person behövs inte så klara bevis. Bevisövervikt med lite indicier räcker.
När det kom till överläggningen:
- Inget knyter SD till BP.
- Inget mordvapen (eller ens typ).
- Och då inget mordvapen som kan knytas att SD kan haft tillgång till.
- Inga vittnen.
- Det som knyter LW till SD finns det massor av, men inget som kan omedelbart knytas till mordet.

Så om ni läser ren fakta, så kan man döma SD för mordet?!

Att han har en otäck personlighet och väldigt mörka sidor, det kan vi alla se och få försvara hans ageranden. Även om LW säkert inte var någon lätt och enkel person, dom verkar ha triggat varandra.

Det som verkligen stör mig är hennes inbjudan på kvällen till honom, med hjärtformade kakan. Om det var planerat och inte utfört i raseri, så placerade ju den informationen honom hos henne den kvällen. Dessutom så med hans svar så trycktes ju tidfönstret nära mordet.
Ungefär som om han smög dit och skulle mörda henne och ett vittne ser honom på vägen. Då avbryter man väl det planerade mordet?!
Trevligt att se dig @EnGodTanke. Välkommen tillbaka förresten. Hur är det: har du träffat SD sedan han släpptes ut, eller snackat med Hanna under något geocachingevent? Hur mår dom och vad tror du om SDs skuld EGENTLIGEN? Svåra frågor som jag kanske inte får svar på.

Jag är personligen övertygad om att SD är den man som borde skaka galler. Men går det inte att bevisa juridiskt så går det inte. En mördare kommer troligen gå fri. Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in