Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag hade inte reagerat om de släppt honom på onsdagen. Men att de var så snabba, en kvart, att besluta att han skulle sitta i häktet - och senare släppas omedelbart - det luktar illa för mig. Varför tog man inte eftermiddagen på onsdagen för att överlägga? Varför inte torsdagen som dessutom var en reservdag? Varför besluta efter en så snabb överläggning för att vända på klacken direkt efter påsk? Något stämmer inte.
Rätten har lyssnat igenom i 20 rättegångsdagar. De hade en god koll hur de skulle göra. Och gjorde det efter en ovanligt kort överläggning. Solklart. Men - så efter påsk - vad hände då?
Jag blir misstänksam. Så är det bara. Jag säger inte att Lindén ÄR skum. Jag säger att han KÄNNS skum. Vad fan hände där?
Jag vill inte gärna ge mig in i diskussion om detta eftersom jag inte vet något - behövde bara lufta lite. Jag hoppas att man ändrar sig igen nu när de faktiskt har flera veckor på sig att lyssna på förhör, pläderingar och skriva domen.
Att häkta en person behövs inte så klara bevis. Bevisövervikt med lite indicier räcker.
När det kom till överläggningen:
- Inget knyter SD till BP.
- Inget mordvapen (eller ens typ).
- Och då inget mordvapen som kan knytas att SD kan haft tillgång till.
- Inga vittnen.
- Det som knyter LW till SD finns det massor av, men inget som kan omedelbart knytas till mordet.
Så om ni läser ren fakta, så kan man döma SD för mordet?!
Att han har en otäck personlighet och väldigt mörka sidor, det kan vi alla se och få försvara hans ageranden. Även om LW säkert inte var någon lätt och enkel person, dom verkar ha triggat varandra.
Det som verkligen stör mig är hennes inbjudan på kvällen till honom, med hjärtformade kakan. Om det var planerat och inte utfört i raseri, så placerade ju den informationen honom hos henne den kvällen. Dessutom så med hans svar så trycktes ju tidfönstret nära mordet.
Ungefär som om han smög dit och skulle mörda henne och ett vittne ser honom på vägen. Då avbryter man väl det planerade mordet?!