2020-04-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kan ju vara så enkelt som att tingsrätten ville ge intryck av att det åtminstone behövdes några dagars överläggningar för att komma fram till att han i själva verket är oskyldig. Samma tingsrätt hade ju trots allt hållit honom frihetsberövad i åtta månader, utan att riktigt kunna förklara på vilka grunder.
Borde de då inte släppt honom innan påsk? Nå, lämnar ämnet. Bara rundgång.
Citera
2020-04-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hade inte reagerat om de släppt honom på onsdagen. Men att de var så snabba, en kvart, att besluta att han skulle sitta i häktet - och senare släppas omedelbart - det luktar illa för mig. Varför tog man inte eftermiddagen på onsdagen för att överlägga? Varför inte torsdagen som dessutom var en reservdag? Varför besluta efter en så snabb överläggning för att vända på klacken direkt efter påsk? Något stämmer inte.

Rätten har lyssnat igenom i 20 rättegångsdagar. De hade en god koll hur de skulle göra. Och gjorde det efter en ovanligt kort överläggning. Solklart. Men - så efter påsk - vad hände då?

Jag blir misstänksam. Så är det bara. Jag säger inte att Lindén ÄR skum. Jag säger att han KÄNNS skum. Vad fan hände där?

Jag vill inte gärna ge mig in i diskussion om detta eftersom jag inte vet något - behövde bara lufta lite. Jag hoppas att man ändrar sig igen nu när de faktiskt har flera veckor på sig att lyssna på förhör, pläderingar och skriva domen.

Att häkta en person behövs inte så klara bevis. Bevisövervikt med lite indicier räcker.
När det kom till överläggningen:
- Inget knyter SD till BP.
- Inget mordvapen (eller ens typ).
- Och då inget mordvapen som kan knytas att SD kan haft tillgång till.
- Inga vittnen.
- Det som knyter LW till SD finns det massor av, men inget som kan omedelbart knytas till mordet.

Så om ni läser ren fakta, så kan man döma SD för mordet?!

Att han har en otäck personlighet och väldigt mörka sidor, det kan vi alla se och få försvara hans ageranden. Även om LW säkert inte var någon lätt och enkel person, dom verkar ha triggat varandra.

Det som verkligen stör mig är hennes inbjudan på kvällen till honom, med hjärtformade kakan. Om det var planerat och inte utfört i raseri, så placerade ju den informationen honom hos henne den kvällen. Dessutom så med hans svar så trycktes ju tidfönstret nära mordet.
Ungefär som om han smög dit och skulle mörda henne och ett vittne ser honom på vägen. Då avbryter man väl det planerade mordet?!
Citera
2020-04-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kan ju vara så enkelt som att tingsrätten ville ge intryck av att det åtminstone behövdes några dagars överläggningar för att komma fram till att han i själva verket är oskyldig. Samma tingsrätt hade ju trots allt hållit honom frihetsberövad i åtta månader, utan att riktigt kunna förklara på vilka grunder.
Nu blandar du ihop Åsa Hiding med tingsrätten. Journalisten frågade alltså henne om deras beslut och hon hänvisade till dem, vilket journalisten inte följde upp.

Så sluta nu för fan med ditt trams. Du är stenkorkad verkligen.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-24 kl. 12:44.
Citera
2020-04-24, 12:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det vet vi ju.
Dom gick ut hårt redan från början, å framgångarna bara trillade in, å
nu så skördar dom frukterna av allt sitt slit.

Jag är den förste att skriva under på att de schabblade. Men det finns saker man inte rår över trots allt. Fallet är rätt exceptionellt så som det spelade ut. Det handlar om väldigt mycket ”röta”, som man säger i somliga trakter. Alltså bonntur. Sett från GMs sida. Och kanske en del planering trots allt.

Men den tar slut. Både den ena och den andra.
Citera
2020-04-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Näe jag tror på Stefan ensam i gärningen men att Hanna hjälpt till att städa efteråt, medvetet. Sen tror jag Jerry hjälpt till men omedvetet. Förslagsvis när han smög runt med ficklampa i Stefans nedsläckta hus.

Hanna var inte ens i Örebro på Mållgan-kvällen och jag tror Stefan kanske t.o.m. improviserade hela den grejen, för att Lena pratade i telefon.

Exakt vad jag tror också. Har hört alla ljudfiler från rättegången och läst delar ur FUP
Citera
2020-04-24, 13:06
Medlem
Hur tror ni att LW kom ut från huset till bullerplanket? Blev hon ditlurad av SD kanske pga hennes burk som fanns där blandat med en hejdå-träff?
Det finns ju inga digitala spår som visar att de haft kontakt efter kakbilden. Så kom han bara dit?

Hur hamnade dörren på glänt?
Citera
2020-04-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, tack! Spännande!

Ja, 6-8 män är ju bara de vi råkar känna till.
TT t.ex. visste jag inte om förrän jag läste i FUP.

Det finns ju dessutom många av hennes bollplank
som hon har skickat intima bilder till.

Förstår spänningen hos dej. Du verkar suga nektar ur andras sexuella relationer. Vilka är hennes många bollplank som hon skickat intime bilder till då?
Jag menar att eftersom du klamrar dej fast vid den här lilla tårtbiten som handlar om sex i tusentals inlägg så borde du ha koll och kunna dela med dej av.
Citera
2020-04-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Hur tror ni att LW kom ut från huset till bullerplanket? Blev hon ditlurad av SD kanske pga hennes burk som fanns där blandat med en hejdå-träff?
Det finns ju inga digitala spår som visar att de haft kontakt efter kakbilden. Så kom han bara dit?

Utlurad med hjälp av cachen låter rimligt. Jag tror han gick dit och knackade på rutan. Kanske gick han ut sist och lämnade dörren på glänt själv, för att inte behöva låta med larmet sen. Eller så var det larmet N*a hörde. Det känns risky dock, lättare att lämna dörren öppen.
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Förstår spänningen hos dej. Du verkar suga nektar ur andras sexuella relationer. Vilka är hennes många bollplank som hon skickat intime bilder till då?
Jag menar att eftersom du klamrar dej fast vid den här lilla tårtbiten som handlar om sex i tusentals inlägg så borde du ha koll och kunna dela med dej av.
Ja man kan ju undra varför det aldrig kommer källor till påståendena.. Snart 2 års detektivarbete men inga källor. Hmm..
Citera
2020-04-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012

Jag tror att Sd besökte LW, lurade ut henne till planket med snack om cachen. Därefter slog antingen han ihjäl henne eller så väntade HD där och slog ihjäl henne. Därefter hem för dusch och klädbyte. Sen ner till bullerplanket igen - upphämtning av Lenas mobil. Sen till LW. Han hade koden till låset. Men han stängde inte efter sig när han gick ut eftersom det kommer en liten melodi när man låser om jag förstod rätt. Risken fanns ju att A*ron skulle vakna då. så han lämnar dörren på glänt.

Detta är ju bara mina spekulationer självklart. Vad han skulle hem till LW att göra, kan ha varit att han ville läsa hennes Messenger på datorn: vem chattade hon med när han kom uppdykande på natten? VAD skrev hon? Nåt som kan visa att han hälsade på? Det fanns inga såna chattar så han kunde lämna i lugn och ro.
Citera
2020-04-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att Sd besökte LW, lurade ut henne till planket med snack om cachen. Därefter slog antingen han ihjäl henne eller så väntade HD där och slog ihjäl henne. Därefter hem för dusch och klädbyte. Sen ner till bullerplanket igen - upphämtning av Lenas mobil. Sen till LW. Han hade koden till låset. Men han stängde inte efter sig när han gick ut eftersom det kommer en liten melodi när man låser om jag förstod rätt. Risken fanns ju att A*ron skulle vakna då. så han lämnar dörren på glänt.

Detta är ju bara mina spekulationer självklart. Vad han skulle hem till LW att göra, kan ha varit att han ville läsa hennes Messenger på datorn: vem chattade hon med när han kom uppdykande på natten? VAD skrev hon? Nåt som kan visa att han hälsade på? Det fanns inga såna chattar så han kunde lämna i lugn och ro.

Jag tror inte HD var med men hon städade definitivt efteråt. Tror han tog med sig mobilen direkt. Annars har jag samma tankar. Det kom ju fram i förhör med SD att han hade en egen kod men även att han visste hennes kod till huset och använde den ibland, han hade ingen förklaring till varför.
Finns det någon information om att upplåsningarna loggades?

Tror han kom dit för att mörda henne, allt var planerat sen en tid tillbaka.
Citera
2020-04-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, nånting är snett när man enbart fokuserar på sexlivet och lägger ut det flera gånger om dagen och verkligen PEKAR på det - titta! Titta! Titta! Oj, vad jag har hittat. Nej, att kika igenom en fup av enbart indicier innebär att leta efter nålarna i höstacken för att hitta något som sticker ut. Och i denna fup sticker massor ut. Men inget juridiskt som kan styrka att SD befann sig på platsen. Det är väl själva fan.

Jag hoppas att det finns några dedikerade utredare hos Örebropolisen som har som egen mission att gå till botten med det här. Om de så skall sitta hemma privat vid sina egna köksbord och jobba på det. Mördaren får inte komma undan. Så är det bara.
Citera
2020-04-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En tuff lagman som BL har nog en hel del hot mot sig från alla möjliga håll efter alla domar han skrivit. Här talar du om något som kan ha inträffat innan dom skrivits, eller fattar jag fel?

Kan SD veta ngt om BL som inte är fördelaktigt? Finns det ngt i SDs text som bara BL kan förstå?

SD är en lurig fn som verkar njuta av att skrämmas. Se bara hur han "lekte" med JG (och hur orolig är han nu?).
https://forumbilder.com/i/roI7

Gällande länken/bilden längst ner: ytterst obehagligt, lite som att SD vill skryta med ett mord som han inte tror kommer kunna bevisas att han har begått. Jag skulle inte vilja ha med en sån individ att göra. Undrar hur JG agerar och reagerar på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in