2020-04-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
I detta fallet betyder korruptibel inhonnett så som ohederlig.

Jag ansåg att Björn Lindén var korruptibel så som inhonnett när vederbörande vägrade under den då pågående rättegången att ta hänsyn till de omständigheterna som KammarÅklagaren Åsa Hiding framförde gällande SD som Gärningspersonen.

Korruptibel betyder ungefär det samma som mutbar, men i ovanstående skrivet med betydelsen inhonnett eller ohederlig och det anser jag att Björn Lindén var vilket jag står för.

Mvh / @JokerMannen
Björn Lindén känns skum. Efter en kvarts överläggning deklarerade han klart och tydligt att SD skulle kvarstanna i häktet. På onsdagen. En vecka senare beslutar han att SD skall frisläppas omedelbart. Vem har pratat med Lindén? Lindén nekar till att brevet hade nån inverkan. Vem har så stor makt över Lindén att denne fick Lindén att släppa SD fri? SD kunde spankulera ur häktet med flaggan i topp.

Jag skulle gärna sitta som en fluga på SDs axel och se hur han är mottagen bland vänner, grannar, arbetskamrater.
Citera
2020-04-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Lyssna på Hasse Aros podd Fallen jag aldrig glömmer om DNA, utgivet igår.
Väcker tankar hos mig om vikten av DNA på brottsplatsen och att fynd eller frånvaro! av fynd inte fastställer men ej heller utesluter vem gärningsmannen är.
Intressant att resonera kring och spekulera i dels hur ÅH kanske kan plädera för ett fällande av SD.

Ja det där med fynd respektive frånvaron av fynd på en BP är onekligen (givetvis) ofta en tungt inverkande faktor.
Och när stämningsansökan kom blev iaf jag (ytterligare) skeptisk till vad Hiding egentligen substantiellt hade att komma med; hennes resonemang kring frånvaron av spår av SD på BP imponerade inte sådär påtagligt:

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Som jag fattat har man inte hittat några spår från SD på BP (förutom spåren på LW, som ev kan förklaras genom deras relation).
Blir inte då detta lite märkligt: ”..anträffade spår i terrängen härrör från LW och att någon okänd persons dna inte har hittats till uteslutande av alternativa gärningsmän.” (s 12 el 13)
Hur kan man utesluta annan GM bara utifrån frånvaron av dna, när man inte hittat SD:s dna? Om han kunde vara på BP utan att lämna dna borde väl någon annan också kunnat ha gjort det?
Eller tänker jag snett.🤔

.

Hur kan man alltså mena att man kan utesluta alternativa GMs pga att man bara fann LWs dna på BP? Och är inte formuleringen ”att någon okänd persons dna inte har hittats” lite lurigt ledande: som att man skall tro/förutsätta att man påträffat SDs dna (och därför kan utesluta andra)?
Citera
2020-04-24, 11:11
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Barnen hade INTE fått mammas sexhistorier slängda i ansiktet om inte trollen i tråden under 1000+ inlägg mycket noga beskrivit desamma. Jag tror nämligen inte att barnen harvar igenom 14K sidors fup. Så detta får trollen ta på sig. Att barnen i ärendet bör skyddas är ingenting som trollen bryr sig om.

Folk i Hjärsta kommer få lugn och ro så småningom när, inte om, SD sys in - må vara att det kommer ta lite tid, men tro mig - han kommer låsas in. Kanske tillsammans med lilla frugan? Dock lär de inte få dela cell, eller ens fängelse.

Att barnen bör skyddas är en självklar sak.

Det tänkte du inte på när du misstänkte N'oa för klottret på garagedörren.

Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren, skrivet den 21/4 kl 09.13 av dig.
Citera
2020-04-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Att barnen bör skyddas är en självklar sak.

Det tänkte du inte på när du misstänkte N'oa för klottret på garagedörren.

Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren, skrivet den 21/4 kl 09.13 av dig.
Fantastiskt. Du minns och har sparat det enda lilla som jag skrev - jag är helt klart väldigt smickrad.

Nå, LWs barn kommer nog bli nöjda så småningom. De kommer gå vidare fullt ut när er käre SD sitter bakom lås och bom. De har säkert besökstider så du och dina kompisar kan hälsa på.

Lindén skall skriva en dom. Blir den friande så har vi utredare som kommer fortsätta gräva, lusläsa allt de kommer över. HR kommer troligen också få säga sitt, men ÅH sa att överklagan ännu inte är beslutad, men vill se hur domen skrivs först. Så det är bara att vänta. Hoppas SD njuter av ledigheten.
Citera
2020-04-24, 11:27
Medlem
Citat:
Björn Lindén känns skum. Efter en kvarts överläggning deklarerade han klart och tydligt att SD skulle kvarstanna i häktet. På onsdagen. En vecka senare beslutar han att SD skall frisläppas omedelbart. Vem har pratat med Lindén? Lindén nekar till att brevet hade nån inverkan. Vem har så stor makt över Lindén att denne fick Lindén att släppa SD fri? SD kunde spankulera ur häktet med flaggan i topp.

Jag skulle gärna sitta som en fluga på SDs axel och se hur han är mottagen bland vänner, grannar, arbetskamrater.

En tuff lagman som BL har nog en hel del hot mot sig från alla möjliga håll efter alla domar han skrivit. Här talar du om något som kan ha inträffat innan dom skrivits, eller fattar jag fel?

Kan SD veta ngt om BL som inte är fördelaktigt? Finns det ngt i SDs text som bara BL kan förstå?

SD är en lurig fn som verkar njuta av att skrämmas. Se bara hur han "lekte" med JG (och hur orolig är han nu?).
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2020-04-24, 11:32
Medlem
Citat:

Ja @Picasso2 ... Någonting är mycket egendomligt i detta mordfallet, det är någonting som inte riktigt stämmer.

Vad jag vet ifrån säker källa, så hamnade Härads-Psykopaten SD i sänghalmen med HD efter sin frigivning, vad vederbörande befinner sig nu, har jag ingen aning om. Vad HD hittar på känner jag inte heller till förnärvarande, däremot vet att JG har varit inne en hel del på sin Facebooksida och ändrat om en hel del, detta känner KammarÅklagaren Åsa Hiding till.

Det skall oavsett vad bli mycket intressant att få veta vad som kommer att ske den 6:e Maj.

1: / Kommer Härads-Psykopaten SD att frias helt från mordet på L*na Wesstr*m ?

Eller 2: / Kommer Härads-Psykopaten SD att inplaceras inom fängelsemurarna ?

Mvh / @JokerMannen
Citera
2020-04-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Du har rätt i att en möjlig GM med riktigt bra koll på omgivningarna har en stor fördel. Om man genom tidigare lång erfarenhet vet att risken att stöta på någon alls vid en viss tid är nära noll, så ändrar det möjliga ramar för upplägg. Ändå, jag känner området jag bor i ganska väl och vet att det finns tider på dygnet då man i stort sätt är säker på att vara helt själv i området. Trots detta har jag ingen koll på vilka av mina grannar som skulle kunna vara patalogiskt nyfikna insomniacs. I något så när tätt befolkade områden känns det ganska omöljigt att egentligen veta om man är observerad eller inte. För att då inte tala om möjligheten till patologiskt nyfikna teknikintreserade grannar med omärkta och lite halvt dåld privat kameraövervakning. Massa osäkerheter ang. upplevd koll på läget i ens närområde.

Edit; kanske har jag inte koll på dessa möjliga kategorier av grannar helt enkelt därför att jag inte går runt och funderar på om jag är observerad. Jag är ointresserad av det. Hade jag ett intresse av mina grannar på det sättet är det mycket möjligt att det skulle gå att skaffa mig ganska bra koll även på insomniacs etc. Osäker.

Edit II; Ett scenario. Var hamnar man om man bara förutsätter en GM som är väldigt, väldigt trygg med att kunna förbereda och hantera brottsplatsen ostörd? Oavsett om det är realistiskt eller inte så kan man se vart det tar vägen som tankeexperiment. GM får BO att, utan att fatta misstankar, stå på en stor presenning? Alla biologiska spår från GM hamnar på denna som sedan tas med från brottsplats och på något sätt destrueras av GM efteråt. Låter långsökt, men skulle förklara brist på spår.

Ja, haha.. Insomniacs är kluriga!

Ditt scenario: vi vet sedan tidigare att folk rört sig där, trots att det inte är lättillgängligt. Det låg energidrycksburkar som var gamla och anfrätta vid planket.
Bra tanke med presenning! Den skulle märkas i en ficklampas sken. Om inte så när man trampar på plasten. Eftersom GM och BO är vana att springa i naturen skulle nog BO uppfatta det som märkligt och reagera direkt.
Såvida presenningen inte förklarades med att den skulle användas som skydd mot kryp/växtlighet vid sexuella övningar. Då kanske den kan accepteras av BO utan vidare.
Och sen påbörjade GM sin gärning, innan kläderna ens åkt av och än mindre innan penetrering alltså.

Ja, varför inte tänker jag? Ett upplägg som funkar, enligt mig.
Bra tänkt, flush! 👍
Citera
2020-04-24, 11:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, det är inte en biologisk dotter. U*lf och Lena kallade H*nna W för sin extradotter. Lena och H*nnas mamma kände varandra genom sina arbeteni kyrkan. H*nna är också adopterad, så hon och Lena kanske kände samhörighet på grund av det.

Sommaren/ hösten -18 bodde H hemma hos U*lf och de tre barnen W*esström, för att stötta och hjälpa de efter förlusten av Lena. H är gudmor till alla barnen.
Nu gällde det väl inte samhörigheten med Lena utan samhörigheten med Lenas fd man?
Hon stöttade hennes extrapappa och kramarna blev så intensiva så dom råkade ramla ner i sängen?

Eftersom det ledde till giftermål så var det iaf, ingen plötslig åtrå vilket får en att undra hur länge UW trånat efter guddottern. Vore intressant att veta åldersskillnaden?

Det är något mycket osunt som omgärdar den sektkultur som odlade fram den falska profeten LW och dessutom postumt försvarar hennes gudlösa eskapader.

Vanliga regler gäller inte utan alla knullar alla och försvarar givetvis varandra. Det luktar illa...lika illa som i knutby med den viktiga skillnaden att knutbys stank var koncentrerat till församlingen emedan detta falls motbjudande odör sträcker sig vida uti bygden.

Dvs, utredningen har samma omistliga odör vilket väl talar för att utredningen och dom skenreligösa är i en ohelig allians?

Utredningen, församlingen/arna och tråden är ihopkletade i en enda stinkande massa. Dvs utredande poliser, vittnen och församlingsmedlemmar är domsamma och korrumperade genom sin vänskap med varandra.

Har man följt detta fall så går det inte längre bortse från att anledningen till dom historiska misstag och tunnelseendet vilket gör att mördaren ännu inte kunnat hittats absolut inte beror på annat än interna problem.

Tillåt mig tvivla på att deras innan mordet uppdagats utsedda önskemördare är rätt mördare..

Edit: En brasklapp är att det inte är säkert att UW GIFTE sig med guddottern HW utan BARA flyttade ihop...återkommer med mer info när jag har tid,.,
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-24 kl. 12:15.
Citera
2020-04-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ja @Picasso2 ... Någonting är mycket egendomligt i detta mordfallet, det är någonting som inte riktigt stämmer.

Vad jag vet ifrån säker källa, så hamnade Härads-Psykopaten SD i sänghalmen med HD efter sin frigivning, vad vederbörande befinner sig nu, har jag ingen aning om. Vad HD hittar på känner jag inte heller till förnärvarande, däremot vet att JG har varit inne en hel del på sin Facebooksida och ändrat om en hel del, detta känner KammarÅklagaren Åsa Hiding till.

Det skall oavsett vad bli mycket intressant att få veta vad som kommer att ske den 6:e Maj.

1: / Kommer Härads-Psykopaten SD att frias helt från mordet på L*na Wesstr*m ?

Eller 2: / Kommer Härads-Psykopaten SD att inplaceras inom fängelsemurarna ?

Mvh / @JokerMannen
SD är med all säkerhet i svärfars trygga famn ute på F*lketorp. Misstänker att hans stora sociala krets har krympt betänkligt dock. Inte många ryggdunkningar där inte. Det enda dunkandet är nog, som du säger, det han utövade på HD när han släppts ut.
Citera
2020-04-24, 11:52
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Det tar jag gör givet att hon inte har, om inte Advokaterna har gett henne tillgången. Vi vet ju att hon gillar SD.
Så lilla SD livet, hon har inte tillgången till slasken, möjligtvis HD, JG och SD version av vad slasken innehållet.
Jag antar snoris gloris och du matas med info från dessa individer i er rengör sociopaten från skuld kampanjen.

Ta inte för givet vad du vet idag, det kan vara borta i morgon.

Vem som givit Gloriouslife tillgången till Överskottsmaterialet får du lista ut. Lycka till.
Citera
2020-04-24, 11:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Hmm, du menar om att en domare följer lagboken och dömer och agerar efter den så är han/hon att räkna till de skummas skara?

Ett väldigt underligt resonemang, du tror inte att det kan vara som så att Hiding & Johanssons åtal inte var så djävla starkt som de ville ge intryck av och att Björn Lindén och hans nämndemän inte hade något annat val än att släppa MGM?
Citera
2020-04-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, du menar om att en domare följer lagboken och dömer och agerar efter den så är han/hon att räkna till de skummas skara?

Ett väldigt underligt resonemang, du tror inte att det kan vara som så att Hiding & Johanssons åtal inte var så djävla starkt som de ville ge intryck av och att Björn Lindén och hans nämndemän inte hade något annat val än att släppa MGM?
Jag hade inte reagerat om de släppt honom på onsdagen. Men att de var så snabba, en kvart, att besluta att han skulle sitta i häktet - och senare släppas omedelbart - det luktar illa för mig. Varför tog man inte eftermiddagen på onsdagen för att överlägga? Varför inte torsdagen som dessutom var en reservdag? Varför besluta efter en så snabb överläggning för att vända på klacken direkt efter påsk? Något stämmer inte.

Rätten har lyssnat igenom i 20 rättegångsdagar. De hade en god koll hur de skulle göra. Och gjorde det efter en ovanligt kort överläggning. Solklart. Men - så efter påsk - vad hände då?

Jag blir misstänksam. Så är det bara. Jag säger inte att Lindén ÄR skum. Jag säger att han KÄNNS skum. Vad fan hände där?

Jag vill inte gärna ge mig in i diskussion om detta eftersom jag inte vet något - behövde bara lufta lite. Jag hoppas att man ändrar sig igen nu när de faktiskt har flera veckor på sig att lyssna på förhör, pläderingar och skriva domen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in