2020-04-24, 12:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hade inte reagerat om de släppt honom på onsdagen. Men att de var så snabba, en kvart, att besluta att han skulle sitta i häktet - och senare släppas omedelbart - det luktar illa för mig. Varför tog man inte eftermiddagen på onsdagen för att överlägga? Varför inte torsdagen som dessutom var en reservdag? Varför besluta efter en så snabb överläggning för att vända på klacken direkt efter påsk? Något stämmer inte.

Rätten har lyssnat igenom i 20 rättegångsdagar. De hade en god koll hur de skulle göra. Och gjorde det efter en ovanligt kort överläggning. Solklart. Men - så efter påsk - vad hände då?

Jag blir misstänksam. Så är det bara. Jag säger inte att Lindén ÄR skum. Jag säger att han KÄNNS skum. Vad fan hände där?

Jag vill inte gärna ge mig in i diskussion om detta eftersom jag inte vet något - behövde bara lufta lite. Jag hoppas att man ändrar sig igen nu när de faktiskt har flera veckor på sig att lyssna på förhör, pläderingar och skriva domen.

Ingenting hände efter påsk annat än att de tog ställning i skuldfrågan och släppte MGM helt enligt de regler och lagar som finns, jag förstår ärligt talat inte vad du hänger upp dig på.
Citera
2020-04-24, 12:12
Medlem
Citat:
Jag hade inte reagerat om de släppt honom på onsdagen. Men att de var så snabba, en kvart, att besluta att han skulle sitta i häktet - och senare släppas omedelbart - det luktar illa för mig. Varför tog man inte eftermiddagen på onsdagen för att överlägga? Varför inte torsdagen som dessutom var en reservdag? Varför besluta efter en så snabb överläggning för att vända på klacken direkt efter påsk? Något stämmer inte.

Rätten har lyssnat igenom i 20 rättegångsdagar. De hade en god koll hur de skulle göra. Och gjorde det efter en ovanligt kort överläggning. Solklart. Men - så efter påsk - vad hände då?

Jag blir misstänksam. Så är det bara. Jag säger inte att Lindén ÄR skum. Jag säger att han KÄNNS skum. Vad fan hände där?

Jag vill inte gärna ge mig in i diskussion om detta eftersom jag inte vet något - behövde bara lufta lite. Jag hoppas att man ändrar sig igen nu när de faktiskt har flera veckor på sig att lyssna på förhör, pläderingar och skriva domen.
Håller med om att det är skumt! Undra om ÅH’s jävsinlaga grundar sig lite i någon tidigare konflikt dem emellan. Tyckte mig stundtals höra viss irriterad ton och suckar från BL mot åklagarsidan.
Citera
2020-04-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ingenting hände efter påsk annat än att de tog ställning i skuldfrågan och släppte MGM helt enligt de regler och lagar som finns, jag förstår ärligt talat inte vad du hänger upp dig på.
De tog ställning redan på onsdagen innan. Snabbt också. Och ändrade sig. Jag har aldrig varit med om det innan. Nån gång skall i och för sig vara den första - men jag gillar det inte. Vilket ju har noll betydelse vad jag gillar eller inte. Hur som helst blir det oerhört intressant att läsa domen. Och kanske vi till och med får information varför man ändrade sig. DET blir intressant.
Citera
2020-04-24, 12:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
De tog ställning redan på onsdagen innan. Snabbt också. Och ändrade sig. Jag har aldrig varit med om det innan. Nån gång skall i och för sig vara den första - men jag gillar det inte. Vilket ju har noll betydelse vad jag gillar eller inte. Hur som helst blir det oerhört intressant att läsa domen. Och kanske vi till och med får information varför man ändrade sig. DET blir intressant.

Nej de tog inte ställning till något på onsdagen, de hade helt enkelt inte den tid de behövde för det så Björn Lindén bestämde att MGM skulle vara kvar i häkte tills de fattat beslut i skuldfrågan, svårare än så är det inte.

När de väl satte sig ner och dryftade skuldfrågan så gick det ju väldigt fort att komma fram till att åtalet skulle ogillas.
Citera
2020-04-24, 12:18
Medlem
Citat:
SD är med all säkerhet i svärfars trygga famn ute på F*lketorp. Misstänker att hans stora sociala krets har krympt betänkligt dock. Inte många ryggdunkningar där inte. Det enda dunkandet är nog, som du säger, det han utövade på HD när han släppts ut.

Hej @Picasso2 ... Ja❗du kan mycket väl ha rätt i detta fallet, det vill säga, att Härads-Psykopaten SD har torpat in sig hos svärfadern, jag är mycket övertygad om att Härads-Psykopaten SD har många vänner som stöttar honom, du känner ju till ordspråket "lika barn leka bäst"

Är det så som du misstänker att Härads-Psykopaten SD är på plats och troligt vis tillsammans med svärfadern, så kan du slå dig i backen på att HD är hos sin älskade SD på nätterna efter mörkrets inbrott när han svullnar upp och vill tömma sig, nu kan SD inte längre tömma sig i LW hon är ju för evigt borta, så det är nog tur för SD att han har HD att ty sig till när det brinner som mest innanför byxan.

Dom [SD & HD] har ju som bekant väldigt mycket gemensamt, till exempel alla lögner dom delar mellan varandra, sedan får vi ju inte glömma bort dödspolaren JG som också tillhör de osannfärdiga och det passar väl Härads-Psykopaten SD alldeles utmärkt att ha en sådan polare så där lite vid sidan om.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-24 kl. 12:21.
Citera
2020-04-24, 12:24
Medlem
Citat:
Nej de tog inte ställning till något på onsdagen, de hade helt enkelt inte den tid de behövde för det så Björn Lindén bestämde att MGM skulle vara kvar i häkte tills de fattat beslut i skuldfrågan, svårare än så är det inte.

När de väl satte sig ner och dryftade skuldfrågan så gick det ju väldigt fort att komma fram till att åtalet skulle ogillas.
Det är klart de hade tid. De hade hela onsdagseftermiddagen på sig, samt torsdagen. Jag köper inte det. Men jag vill inte gå i polemik med dig om detta, eftersom vi faktiskt inte vet ett enda dugg om varför man ändrade sig. Det står ju också att han skall kvarstanna i häktet tills dom meddelas ".... eller tills annat beslut tas". Och det senare hände ju. Men irriterande är det och jag skulle kunna ge en stor slant för att veta vad som hände under den där tisdagen och onsd fm efter påsk.
Citera
2020-04-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis han talar om gång på gång hur han fungerar, att han försöker förstå hur Hilding tänker och vill veta, han vill ha kontroll och styra utredningen helt enkelt.

Fundrar på om inte HD är GM och SD vet det, hon anklagar honom att det är SD fel och SD tar på sig rollen att bli misstänkt eftersom han är oskyldig och aldrig kan bindas till mordet??
Därav hans ord”de har ingenting på mig”

Bara så svårt att se HD motiv eftersom hon inte ville ha SD, jag tror att MH projicerade över sitt hat på HD?
HD som redan varit mentalt svag var en lätt match, SD känner att han måste skydda HD här för döttrarnas skull?
Näe jag tror på Stefan ensam i gärningen men att Hanna hjälpt till att städa efteråt, medvetet. Sen tror jag Jerry hjälpt till men omedvetet. Förslagsvis när han smög runt med ficklampa i Stefans nedsläckta hus.

Hanna var inte ens i Örebro på Mållgan-kvällen och jag tror Stefan kanske t.o.m. improviserade hela den grejen, för att Lena pratade i telefon.
Citera
2020-04-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ta inte för givet vad du vet idag, det kan vara borta i morgon.

Vem som givit Gloriouslife tillgången till Överskottsmaterialet får du lista ut. Lycka till.

Försöker inte lista ut något, ingår inte i någon fjompig grupp som behandlar detta som liv och död.

Om hon har slakrn så påverkar det föga då hon visat hur cyklopiskt enögd hon är. Hon är inte direkt ett dorskarämne, lindrigt sagt. Så nä, hon har inte tillgång till sladken och det är bra för hon kan inte hantera saker objektivt. Fråga på det lilla du?
Citera
2020-04-24, 12:30
Medlem
Citat:

Det finns något som inte stämmer mellan KammarÅklagaren Åsa Hiding och Björn Lindén.
Citera
2020-04-24, 12:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är klart de hade tid. De hade hela onsdagseftermiddagen på sig, samt torsdagen. Jag köper inte det. Men jag vill inte gå i polemik med dig om detta, eftersom vi faktiskt inte vet ett enda dugg om varför man ändrade sig. Det står ju också att han skall kvarstanna i häktet tills dom meddelas ".... eller tills annat beslut tas". Och det senare hände ju. Men irriterande är det och jag skulle kunna ge en stor slant för att veta vad som hände under den där tisdagen och onsd fm efter påsk.
Det kan ju vara så enkelt som att tingsrätten ville ge intryck av att det åtminstone behövdes några dagars överläggningar för att komma fram till att han i själva verket är oskyldig. Samma tingsrätt hade ju trots allt hållit honom frihetsberövad i åtta månader, utan att riktigt kunna förklara på vilka grunder.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-24 kl. 12:33.
Citera
2020-04-24, 12:33
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Fantastiskt. Du minns och har sparat det enda lilla som jag skrev - jag är helt klart väldigt smickrad.

Nå, LWs barn kommer nog bli nöjda så småningom. De kommer gå vidare fullt ut när er käre SD sitter bakom lås och bom. De har säkert besökstider så du och dina kompisar kan hälsa på.

Lindén skall skriva en dom. Blir den friande så har vi utredare som kommer fortsätta gräva, lusläsa allt de kommer över. HR kommer troligen också få säga sitt, men ÅH sa att överklagan ännu inte är beslutad, men vill se hur domen skrivs först. Så det är bara att vänta. Hoppas SD njuter av ledigheten.

Du tycker att det var litet den anklagelse du utsatte N'oa för, är det att värna om LW's barn tycker du?

Hur kan du vara smickrad av det du misstänkte N'oa för, och sen lägga till en skratt emojis?

Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren, skrivet av dig 21/4 kl 09.13.

Vad är ditt syfte med detta? Mitt sista fetade.
Citera
2020-04-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu gällde det väl inte samhörigheten med Lena utan samhörigheten med Lenas fd man?
Hon stöttade hennes extrapappa och kramarna blev så intensiva så dom råkade ramla ner i sängen?

Eftersom det ledde till giftermål så var det iaf, ingen plötslig åtrå vilket får en att undra hur länge UW trånat efter guddottern. Vore intressant att veta åldersskillnaden?

Det är något mycket osunt som omgärdar den sektkultur som odlade fram den falska profeten LW och dessutom postumt försvarar hennes gudlösa eskapader.

Vanliga regler gäller inte utan alla knullar alla och försvarar givetvis varandra. Det luktar illa...lika illa som i knutby med den viktiga skillnaden att knutbys stank var koncentrerat till församlingen emedan detta falls motbjudande odör sträcker sig vida uti bygden.

Dvs, utredningen har samma omistliga odör vilket väl talar för att utredningen och dom skenreligösa är i en ohelig allians?

Utredningen, församlingen/arna och tråden är ihopkletade i en enda stinkande massa. Dvs utredande poliser, vittnen och församlingsmedlemmar är domsamma och korrumperade genom sin vänskap med varandra.

Har man följt detta fall så går det inte längre bortse från att anledningen till dom historiska misstag och tunnelseendet vilket gör att mördaren ännu inte kunnat hittats absolut inte beror på annat än interna problem.

Tillåt mig tvivla på att deras innan mordet uppdagats utsedda önskemördare är rätt mördare..

Edit: En brasklapp är att det inte är säkert att UW GIFTE sig med guddottern HW utan BARA flyttade ihop...återkommer med mer info när jag har tid,.,

Jag loggade in för att fråga dig om du verkligen har kännedom om att UW och HW
har gift sig, ser då att du skrivit ett tillägg. Du nämnde även i ett tidigare inlägg
giftermål mellan de två, jag har inte läst eller hört något om detta från annat håll.

Så vitt jag vet så gick det aldrig så långt som till giftermål mellan UW och HW, att
de däremot hade ett förhållande har kommit fram i tråden. Att UW och hon fann
tröst och kärlek i varandra för en tid, är jag inte den att döma. Åldersskillnaden
är 16 år.

Lenas mor G*n säger i ett polisförhör att Lena ej skulle ha uppskattat relationen
mellan U*lf och H*nna.

HW har två barn, var på väg att gifta sig hösten -18, vilket inte blev av. Verkar bo
ensam med sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in