2020-04-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
YD verkar ha varit på burkletartur med HTD's svärfar igår.

Fick inte SD vara med? Kanske höll sig i radioskugga/tystnad...
Citera
2020-04-24, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Den här utredningen blev till ett fiasko från dag 1 och man kan säga mycket om SD men jag måste ge han rätt i att detta mord kommer aldrig att klaras upp. Tyvärr så hamnar detta mord i kalla fall arkivet.
Som jag ser det så måste mordvapnet hittas och placera en GM på platsen för att överhuvudtaget få till en fällande dom.

Nänänä.... SD får en frist bara. Detta är inget spaningsmord. Man vet vem som är mördaren, han ska bara bindas till brottet. Det kommer ta lite tid, men han kommer åka in. Nån dag.
Citera
2020-04-24, 09:52
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här är det skitigaste FUP:et jag har sett, ÅK har värkligen ansträngt
sig för att göra ner offret.
Men hon vräker på allt hon har för att försöka få till ett svartsjukemotiv, utan
att lyckas något vidare bra kan jag tycka.

Kan det möjligen ligga till på det lilla viset att Åsa Hiding
lider brist på empatiförmåga.

Jag vet inte vad diverse spekulationer om åklagarens nivå av empati hjälper caset framåt.

Min bild är att FUP är skitig för att verkligheten var densamma. Sedan håller jag med dig om att svartsjuke-motivet inte är glasklart. Tror resultatet är en komplex funktion av flera parametrar. Förlorad kontroll, förnedring av att ha tappat ansiktet utåt, avundsjuka, raserad familj, bli lämnad av sin fru osv

Ett inte alltför ovanligt beteende är att ursäkta / förminska sitt beteende genom att hålla någon annan ansvarig (helt eller delvis) för sina egna handlingar.

Över tid så byggs det upp en ilska - när ilskan blir för stor och misslyckanden för många - så blir denna person farlig. Man har förlorat så mycket, det gör ont men det är inte mitt fel - det är person X. Om X bara försvann skulle jag ha det så bra!

SD har i princip ägnat sig åt viss otrohet ända sedan dom gifte sig. Han var inte tillfredsställd sexuellt i sitt äktenskap och letande på andra fronter. Det finns Skype konversationer från 2009 där han söker andra kontakter. Hans behov kommer först - blir dom inte tillfredsställda är det andras fel. Fruns fel att han inte blir tillfredsställd sexuellt. LWs fel att han inte har kvar sin familj. Listan kan fortsätta.

Några större ansträngningar att söka hjälp för sina beteenden finns inte. Vilket är helt logiskt om man vägrar inse, på riktigt, att man själv är en del av problemet. Kanske inte bara en del till och med - utan man ÄR problemet.
Citera
2020-04-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nänänä.... SD får en frist bara. Detta är inget spaningsmord. Man vet vem som är mördaren, han ska bara bindas till brottet. Det kommer ta lite tid, men han kommer åka in. Nån dag.

Vet du om de överlägger hela denna tiden innan domen faller?

Och vet du vad som är så intressant med att vattenspridaren var avstängd? Förstår inte.
Förstår varför han satte på den.

Och varför ville han låna en av grannen?
Citera
2020-04-24, 09:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror inte att ÅK har gått in för att vErikligen gått in för att göra ner offret.

Det är SD som från början berättat hur LW blödde vid samlag så han blev kladdig överallt, visat på en karta var de hade haft sex och var blod kan finnas i huset pga det. Senare, efter att ha läst in sig på FUP verkar han (SD) fått en annan uppfattning, blod på TM fanns för att hon använt hans TM eller efter snickerier på ytor i närheten av densamma.

I förhör med andra älskare visar det sig att LW inte blödde vid samlag (ev ett undantag).
Nja, det var väl polisen som först berättade för SD att det var blod överallt:

SD försökte då förstå hur det kunde komma sig, och han gissade då på att blodet kunde ha uppkommit i samband med deras sexuella aktiviteter.

Senare efter storstädningen och den tredje husundersökningen ändrade polisen sin version, och sade nu i stället att blodet fanns på tvättmaskinen. SD försökte då förstå hur detta kunde komma sig, och spekulerade nu om att LW kanske kunde ha skadat sig i samband med byggande av cachegrejer eller något på en bänk där bredvid.
Citera
2020-04-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Den här utredningen blev till ett fiasko från dag 1 och man kan säga mycket om SD men jag måste ge han rätt i att detta mord kommer aldrig att klaras upp. Tyvärr så hamnar detta mord i kalla fall arkivet.
Som jag ser det så måste mordvapnet hittas och placera en GM på platsen för att överhuvudtaget få till en fällande dom.

Medhåll i fiaskot, det kan skyllas på svärjevennernas gunstling Springare, där är munväder och inte kunskap och skicklighet allenagörande.

Däremot är jag inte lika skarp på att mord vapen eller knytning till brottsplatsen. Defenitivt inte innan dom har fallit, kan vara så att delar av fup och det som åklagarsidan lagt fram inte kommit fram korrekt osv.
Sedan kommer SD, eftersom mordet är sk polisiärt uppklarat, has under uppsikt. Han kommer brisera längre fram. Han är bara en amatör, lögnare och mininänniska.
Citera
2020-04-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

SD försökte då förstå hur det kunde komma sig, och han gissade då på att blodet kunde ha uppkommit i samband med deras sexuella aktiviteter.

Senare efter storstädningen och den tredje husundersökningen ändrade polisen sin version, och sade nu i stället att blodet fanns på tvättmaskinen. SD försökte då förstå hur detta kunde komma sig, och spekulerade nu om att LW kanske kunde ha skadat sig i samband med byggande av cachegrejer eller något på en bänk där bredvid.

Ge dig nu, han ljög om blodet vid sex. Det är det viktiga att han ljög. Du vet lögn är en lögn.
Citera
2020-04-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Vet du om de överlägger hela denna tiden innan domen faller?

Och vet du vad som är så intressant med att vattenspridaren var avstängd? Förstår inte.
Förstår varför han satte på den.

Och varför ville han låna en av grannen?
De skriver. Tror inte de överlägger. Men hittar de något på vägen så kan det bli en vändning.
Citera
2020-04-24, 10:04
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Jag hoppas för LWs barn att du får rätt men ett mord är en färskvara, Men tyvärr så förstörde Springare utredningen från dag 1.
Citera
2020-04-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Det var SD som berättade hur blodig han blev när LW var på hans kontor... var så blodig att det tom var på hans krage...!

Polisen sade att de funnit blod på TM, inte på andra ställen som SD uppgivit (för säkerhets skull). Tom på cykeln kan det ha funnits blod... enl SD. Tror du att det var polisen som hittade på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror inte att ÅK har gått in för att vErikligen gått in för att göra ner offret.

Det är SD som från början berättat hur LW blödde vid samlag så han blev kladdig överallt, visat på en karta var de hade haft sex och var blod kan finnas i huset pga det. Senare, efter att ha läst in sig på FUP verkar han (SD) fått en annan uppfattning, blod på TM fanns för att hon använt hans TM eller efter snickerier på ytor i närheten av densamma.

I förhör med andra älskare visar det sig att LW inte blödde vid samlag (ev ett undantag).
Jaså det "visar" sig?
Det är väl inte på något sätt "visat"? Att fråga några av LW:s sexpartners om hon blödde vid samlag är inget annat än att försöka med anekdotisk bevisföring.
Om dessa andra män än SD kanske var tafatta, precoctiska och "små", så kan vi kanske inte förvänta oss blödning vid samlag?
SD kanske var/är mer av en frustande hingst och som fullt ut gav LW det hon kanske önskade i våldsamt sex?
Något hos SD måste ju ha gjort att LW inte kunde få nog av honom?

Ovanstående skall knte tolkas som att jag litar på SD:s påstående om blödningar, men åkl ÅH:s "bevisning" m h a andra älskares berättelser om samlag med LW, det ger jag inte mycket för. Ingenting faktiskt.

Men det kan inte vara alltför muntert för barnen W att få mammas sexhistorier slängda rakt i ansiktet, varken under rättegången eller irl
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Medhåll i fiaskot, det kan skyllas på svärjevennernas gunstling Springare, där är munväder och inte kunskap och skicklighet allenagörande.

Däremot är jag inte lika skarp på att mord vapen eller knytning till brottsplatsen. Defenitivt inte innan dom har fallit, kan vara så att delar av fup och det som åklagarsidan lagt fram inte kommit fram korrekt osv.
Sedan kommer SD, eftersom mordet är sk polisiärt uppklarat, has under uppsikt. Han kommer brisera längre fram. Han är bara en amatör, lögnare och mininänniska.

För LWs barn så hoppas jag att du har rätt, Men jag är tveksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in