Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Det här är det skitigaste FUP:et jag har sett, ÅK har värkligen ansträngt
sig för att göra ner offret.
Men hon vräker på allt hon har för att försöka få till ett svartsjukemotiv, utan
att lyckas något vidare bra kan jag tycka.
Kan det möjligen ligga till på det lilla viset att Åsa Hiding
lider brist på empatiförmåga.
Jag vet inte vad diverse spekulationer om åklagarens nivå av empati hjälper caset framåt.
Min bild är att FUP är skitig för att verkligheten var densamma. Sedan håller jag med dig om att svartsjuke-motivet inte är glasklart. Tror resultatet är en komplex funktion av flera parametrar. Förlorad kontroll, förnedring av att ha tappat ansiktet utåt, avundsjuka, raserad familj, bli lämnad av sin fru osv
Ett inte alltför ovanligt beteende är att ursäkta / förminska sitt beteende genom att hålla någon annan ansvarig (helt eller delvis) för sina egna handlingar.
Över tid så byggs det upp en ilska - när ilskan blir för stor och misslyckanden för många - så blir denna person farlig. Man har förlorat så mycket, det gör ont men det är inte mitt fel - det är person X. Om X bara försvann skulle jag ha det så bra!
SD har i princip ägnat sig åt viss otrohet ända sedan dom gifte sig. Han var inte tillfredsställd sexuellt i sitt äktenskap och letande på andra fronter. Det finns Skype konversationer från 2009 där han söker andra kontakter. Hans behov kommer först - blir dom inte tillfredsställda är det andras fel. Fruns fel att han inte blir tillfredsställd sexuellt. LWs fel att han inte har kvar sin familj. Listan kan fortsätta.
Några större ansträngningar att söka hjälp för sina beteenden finns inte. Vilket är helt logiskt om man vägrar inse, på riktigt, att man själv är en del av problemet. Kanske inte bara en del till och med - utan man ÄR problemet.