2020-04-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att Björn Lindén har vägrat att ta hänsyn till många av de omständigheterna som tidigare presenterats inom rättegångs-salen av KammarÅklagaren Åsa Hiding och även av hennes kollega "Tessan"

Detta är till mig sprunget ur en säker källa, det finns faktiskt mycket uppmärksammat folk, inte enbart okulärt utan även audiärt som tidigare varit närvarande under rättegångs-dagarna då Härads-Psykopaten SD stått i centrum.

Poliserna har som sagt var gjort sina anteckningar på plats, givet vis inte utan att det då funnits en speciell orsak till att de flitigt antecknat, och det här handlar inte om något "Kurt Olsson" spektakel, utan det här handlar om ren fakta.

Härads-Psykopaten SD har som dig borde vara bekant vänner inom Polisen, vilka faktiskt kan ha hjälpt vederbörande på ett eller annat sätt.

Mvh/ "Kurt Jokern Olsson"

Ps: Jag är bekymrad över detta som jag har fått höra @CarlJanne75, men sådant förstår inte du / Ds.

Nu har jag bara hört det här från en person, en person som jag inte
upplever som helt objektiv, men det förstår inte du.
Citera
2020-04-24, 08:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Så långt har jag förstått. Vattenspridaren var på den natten. Men sedan tjafsar de om att den var avstängd och vem som stängde av den. Varför?
Har missat varför det är intressant.

Sedan även att han frågade grannarna om en vattenspridare fast han hade en själv. Men den stod läääängst in i växthuset bakom alla hundratals kaninhinder
”Tusen miljoner” kaninhinder var det... Då förstår ju vem som helst att det är svårt att ta sej fram...😖
Citera
2020-04-24, 08:58
Medlem
LW verkar ha levt ett fullt sinnesförvirrat liv, ända fram till sin bråda död.
Ett slags Trash Liv, som är fullständigt okej, i enlighet med "den svenska normen".
MEN! Ska det verkligen vara "normaliserat", att plocka isär LW.s och nära anhörigas göranden , ned i minsta atom?? Något ter sig mycket märkligt, i denna sorgliga såp-soppa!
Citera
2020-04-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Skall inte så här tidigt på morgonen ge mig alltför långt ut på psykologins ibland rätt så stormiga hav, men jag har gått med en fundering en tid sedan NW skrev sitt hätska inlägg på IG och som han önskade att folk skulle dela -vilket också gjordes av bl a Honan6 (var det väl?).

Jag tror att en stor del av den lätt förståeliga ilska han känner över att SD släpptes, kan härledas till att han rimligen känner jättestor ilska över att hans mammas liv (och underliv) blivit utfläkt till allmän beskådan.

Jag vet inte vad de omtalade bråken mellan NW och hans mamma handlade om, men det är nog inte en alltför djärv gissning att de kan ha handlat om LW:s levnadsmönster, d v s mammans "affärer" med många olika män. Kan inte vara trevligt om det i hemmet finns nya farbröder titt som tätt.

Det är sannolikt så att NW tror att "farbror" SD har dödat mamma LW.
När så SD överraskande släpps, projicerar NW sin ilska öppet på SD och utpekar i affekt honom som mördare. Det var oklokt men förståeligt.

Ang din avslutande mening:
Jag undrar om åkl ÅH är riktigt klok. Vad fanns det för starka egentliga skäl för åkl ÅH att foga in LW:s intimbilder i FUP?!
Åkl ÅH måste ju rimligen ha insett att skadan av en sån [snaskig!] publik presentation rimligen skulle kunna bli större än nyttan!

Istället för att skriva av sig sin allmänna men lätt begripliga frustration på sitt IG kanske NW skulle kunna skriva till JO och be dem titta på hur åkl ÅH hanterade detta känsliga bildmaterial.
Det hade nog jag gjort.

Det här är det skitigaste FUP:et jag har sett, ÅK har värkligen ansträngt
sig för att göra ner offret.
Men hon vräker på allt hon har för att försöka få till ett svartsjukemotiv, utan
att lyckas något vidare bra kan jag tycka.

Kan det möjligen ligga till på det lilla viset att Åsa Hiding
lider brist på empatiförmåga.
Citera
2020-04-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Så långt har jag förstått. Vattenspridaren var på den natten. Men sedan tjafsar de om att den var avstängd och vem som stängde av den. Varför?
Har missat varför det är intressant.

Sedan även att han frågade grannarna om en vattenspridare fast han hade en själv. Men den stod läääängst in i växthuset bakom alla hundratals kaninhinder

SD ville ha hjälp med vattning under tiden han var i USA, kanske gömde vattenspridaren/slangen långt in i växthuset för att den kunde vara blodbesudlad och att polisen inte skulle hitta den.

Kanske ville han visa att han sov och därför inte gick ut och stängde av vattnet utan någon granne var så snäll och gick in på hans tomt. Ingen granne gett sig tillkänna som den misstänkte "vattenspararen".
Citera
2020-04-24, 09:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD ville ha hjälp med vattning under tiden han var i USA, kanske gömde vattenspridaren/slangen långt in i växthuset för att den kunde vara blodbesudlad och att polisen inte skulle hitta den.

Kanske ville han visa att han sov och därför inte gick ut och stängde av vattnet utan någon granne var så snäll och gick in på hans tomt. Ingen granne gett sig tillkänna som den misstänkte "vattenspararen".
Det är väl precis som med alla de hundratals andra "indicierna". Vi kommer nog aldrig att få veta på vilket sätt Åsa menade att omständigheterna kring denna omtalade vattenspridare skulle kunna ha ett bevisvärde (såvida inte Björn lyckas förklara det i domen då).
Senast redigerad av Draifos 2020-04-24 kl. 09:37.
Citera
2020-04-24, 09:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
YD verkar ha varit på burkletartur med HTD's svärfar igår.
Citera
2020-04-24, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Men hon vräker på allt hon har för att försöka få till ett svartsjukemotiv, utan

Jag tror inte att ÅK har gått in för att vErikligen gått in för att göra ner offret.

Det är SD som från början berättat hur LW blödde vid samlag så han blev kladdig överallt, visat på en karta var de hade haft sex och var blod kan finnas i huset pga det. Senare, efter att ha läst in sig på FUP verkar han (SD) fått en annan uppfattning, blod på TM fanns för att hon använt hans TM eller efter snickerier på ytor i närheten av densamma.

I förhör med andra älskare visar det sig att LW inte blödde vid samlag (ev ett undantag).
Citera
2020-04-24, 09:48
Medlem
Citat:

I min vägledande diagnosmanual kan man landa i att åkl ÅH är drabbad av 3 olika tillstånd där det första dessvärre gravt påverkar det andra som leder till det tredje

-karriärism , inte helt ovanligt bland jurister
-tunnelseende
-ignorans

Ja, fastän jag ännu inte läst FUP, så har det som framkommit i tråden plus sånt som jag fått uppläst för mig, gjort att jag tror det här är en riktigt smutsig FUP och dessutom sensationellt stor.
Som alla(?) vet är storleken inte alltid avgörande..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl precis som med alla de hundratals andra "indicierna". Vi kommer nog aldrig att få veta på vilket sätt Åsa menade att omständigheterna kring denna omtalade vattenspridare skulle kunna ha ett bevisvärde (såvida inte Björn lyckas förklara det i domen då).

Som du skriver "hundratals andra indicierna"... kanske de räcker till vid domen som kommer 6/5 eller vid förmodligen senare överklagande.
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Den här utredningen blev till ett fiasko från dag 1 och man kan säga mycket om SD men jag måste ge han rätt i att detta mord kommer aldrig att klaras upp. Tyvärr så hamnar detta mord i kalla fall arkivet.
Som jag ser det så måste mordvapnet hittas och placera en GM på platsen för att överhuvudtaget få till en fällande dom.
Citera
2020-04-24, 09:49
Medlem
Citat:

KammarÅklagaren Åsa Hiding är en underbar människa och hon är dessutom sagt en mycket trevlig individ.

KammarÅklagaren Åsa Hiding har gjort sitt jobb och dessutom ett mycket bra sådant, det är icke på något sätt vederbörandes fel att Härads-Psykopaten SD har lyckats med att manipulera sig ur rättvisans nät med hjälp av en korruptibel Björn Lindén och en lika korruptibel försvarsadvokat som till och med, och till råga på allt börjar dra upp Olof Palme och Thomas Quick mitt under pågående rättegång för att försvara sin klient Härads-Psykopaten SD, och Björn Lindén svalde ju ifrågavarandes Thomas/Palme-snack rätt upp och ned.

Jag tycker faktiskt synd om både KammarÅklagaren Åsa Hiding så som Poliserna som har lagt ned ett så otroligt arbeta på detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m och plötsligt smyger en korruptibel dåre upp och frisläpper Härads-Psykopaten SD.

Nej du❗så här får det bara inte lov att gå till, det finns så otroligt många omständigheter som med styrka pekar direkt på Härads-Psykopaten SD som Gärningspersonen vilka många av dem Björn Lindén vägrade att ta någon hänsyn till, faktum kvar står att till dig ställa följande fråga,

Tror du @CarlJanne75, att Björn Lindén har mycket agg mot KammarÅklagaren Åsa Hiding och att det var den egentliga orsaken till att vederbörande släppte ut Härads-Psykopaten SD i fria naturen ?

Mvh / "Kurt Jokern Olsson"
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-24 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in