2020-04-23, 16:41
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hade siffrorna kunnat visa något annat när det mesta är stängt och folk inte kan konsumera?

Sant men samtidigt var alla prognoser värre än vad analytiker trott, vilket borde påverka.

Ska bli intressant att följa guldet framöver.
Citera
2020-04-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Tror folk på riktigt att "det vänder upp nu"?

OMX30 är ner runt 20% sen toppen, och då från rekordvärderingar till ett pågående läge där stora delar av världens produktion inom olika branscher varit nerstängd i flera månader och vi inte ens har börjat se merparten av följdverkningarna ännu. Helt sjukt men kanske inte helt orimligt med tanke på den stora mängden inflation som många stater bidragit med. Mer pengar som jagar fallande aktier borde ju stoppa upp fallet något. Men hur långt kan "TINA" stötta fallet tro.

Kommer folk fortsätta köpa resten av året till extrema multiplar på 2020 års vinst? Blir PE 50 det nya normala?
Det är bara guld som gäller för mig i det här läget. Visst jag ligger kvar med en hel del aktier, men guld kommer vara det enda jag köper i närtid. Visst guldet står skapligt högt men jag skulle påstå att det är den investering jag känner mig lugnast inför. Kommer gynnas av all QE och snart även när massorna börjar klicka på sälj knappen på börsen
Citera
2020-04-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skockersmet
Hej,
Jag är väldigt ny på det här med aktier, har fonder och sparande i Fundler med högrisk sedan tidigare.
Skaffade Avanza för ett år sedan men inte använt så mycket, med tanke på att börsen gått ner en del kanske det är bra att investera nu? De aktier jag har är:

Axfood
Boeing (fick tips, tjuvlyssnade.. när den låg på 90kr) Vet inte om den är bra att ha nu?
ICA
Investor
Lundin Energy
Microsoft
Moderna Inc
Volvo

Är de bra? Borde man ha kvar eller sälja? Allt har gått +, men kanske kommer ett till ras med tanke på Corona och arbetlöshet? Borde man ha andra aktier då? Såg att flera här tipsat om Investor, är det bättre att lägga mer pengar där, alla pengar där? Är det något annat ni tycker man borde köpa just nu?

Har möjlighet att lägga ca 1-2 tusen i månaden, har redan 15 tusen fördelat på de ovan (mitt andra sparande lägger jag i fonderna). Skulle jag förlora alla pengar blir jag ledsen, men inget som kommer påverka min ekonomi.

Superglad om någon vill ge tips, lärt mig mycket genom Flashback!

Microsoft är den aktie som jag handlat mest under Corona-tiden.
Redan innan Corona gick det väldigt bra. Deras molntjänst Azure växer snabbare än och plockar andelar från Amazons.

I och med Teams har de kopplat ett hård krepp kring hur vi kommunicerar. Kom ihåg att dom äger LinkedIn också.
Vi är inne i ett paradigmskifte för hur man jobbar nu. Corona har gett alla hemmajobbare, karantänsittare och skolelever en påtvingad crash course i hur vi kan sköta grejer på distans.

Den 29:e rapporterar Microsoft. Precis som under kvartalen under 2019 tror jag att siffrorna kommer att vara riktigt bra. Long Microsoft.

Detta är buy and hold nu.
Citera
2020-04-23, 18:47
Medlem
Vad hände just nu?

Börsen störtdyker.
Citera
2020-04-23, 19:00
Medlem
Haddock93s avatar
Vad hände precis på Dow?

Rasslade till ordentligt nedåt, om vi går under stödet nu kommer det inte bli en rolig dag imorgon. Speciellt innan helg.

EDIT: Mafia, undrar jag med
Senast redigerad av Haddock93 2020-04-23 kl. 19:02.
Citera
2020-04-23, 19:06
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vad hände precis på Dow?

Rasslade till ordentligt nedåt, om vi går under stödet nu kommer det inte bli en rolig dag imorgon. Speciellt innan helg.

EDIT: Mafia, undrar jag med

Någon jävel vill skapa panik.
Citera
2020-04-23, 19:09
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Någon jävel vill skapa panik.

Ganska mycket kapital på den jäveln i sånt fall.
Citera
2020-04-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Vad hände just nu?

Börsen störtdyker.

Den studie som gjorts i Kina på Gileads drog Remdivisir verkar ha blivit en flopp.

Gilead ner runt 6%
Senast redigerad av Som-nam-na 2020-04-23 kl. 19:15.
Citera
2020-04-23, 19:13
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ganska mycket kapital på den jäveln i sånt fall.

Go figure.
Citera
2020-04-23, 19:25
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Den studie som gjorts i Kina på Gileads drog Remdivisir verkar ha blivit en flopp.

Gilead ner runt 6%

Ajdå, tack för info! Inte precis vad som behövdes nu.
Citera
2020-04-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ajdå, tack för info! Inte precis vad som behövdes nu.

Nej det var inget börsen gillade. Dock pågår fler studier och Gilead har redan riktat kritik mot det utdrag som klantarslena på WHO(vilka annars?) råkade publicera utan ha fått medgivande.

https://www.cnbc.com/2020/04/23/gilead-says-draft-of-coronavirus-treatment-results-contain-inappropriate-characterization-and-are-in conclusive.html
Citera
2020-04-23, 20:39
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nej det var inget börsen gillade. Dock pågår fler studier och Gilead har redan riktat kritik mot det utdrag som klantarslena på WHO(vilka annars?) råkade publicera utan ha fått medgivande.

https://www.cnbc.com/2020/04/23/gilead-says-draft-of-coronavirus-treatment-results-contain-inappropriate-characterization-and-are-in conclusive.html

”Råkade publicera”.

Så inkompetenta/klantiga kan man inte vara.

Tråkigt för nu dyker oljan också och det gör väl inte börsen på bättre humör direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in