2020-04-23, 01:51
Medlem
Nu är jag inne på omgång 2 efter att haft 5 dagar utan symptom, nu mycket värre än innan då hade jag bara hosta och huvudvärk samt lätta smärtor i lungorna..
Nu har jag haft feber i en vecka börjat få riktigt jobbigt att andas nästan som att jag har halverad lung kapacitet med pipande andning, ligger på ca 30 andetag per minut samt så har jag börjat få blåsor i munnen och inflamerade "hårsäckar" även kass i magen samt ovanlig trötthet .. Vart sjuk sedan början på mars månad.. Hur skall detta sluta
Senast redigerad av Asgarvade 2020-04-23 kl. 01:54. Anledning: Lägga till information
Citera
2020-04-23, 02:58
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvade
Nu är jag inne på omgång 2 efter att haft 5 dagar utan symptom, nu mycket värre än innan då hade jag bara hosta och huvudvärk samt lätta smärtor i lungorna..
Nu har jag haft feber i en vecka börjat få riktigt jobbigt att andas nästan som att jag har halverad lung kapacitet med pipande andning, ligger på ca 30 andetag per minut samt så har jag börjat få blåsor i munnen och inflamerade "hårsäckar" även kass i magen samt ovanlig trötthet .. Vart sjuk sedan början på mars månad.. Hur skall detta sluta

Jag hoppas att blir frisk. Verkligen. Drick mycket C- och D-vitamin om du kan. Ät bönor och gröt.

Det verkar vara ett jävligt lurigt virus, som kommer tillbaka så snabbt och påverkar hela kroppen med flera olika symptom hela tiden. Jag förstår inte de som likställer det med en influensa eller drar på sig det frivilligt. Själv kommer jag att göra allt för att inte få in det i min kropp, i den mån jag kan veta att det inte redan finns i mig.
Citera
2020-04-23, 05:33
Medlem
SvartaVargens avatar
Jag mådde igår efter jobbet väldigt konstigt , varit obehagligt trött i över 2v men fick igår en sjuk obehagskänsla är och som feberfrossa men jag verkar inte ha någon feber . Diarré nu när jag vaknade och jag känner en olustig känsla k kroppen , kan inte svara på vad det är men misstänker smått att det är covid-19. Huvudvärk och sen är min puls väldigt konstig ihop med illamående . Känner mig helt slut fast jag ej vet varför

Ska ringa vårdcentralen tänkte jag
Citera
2020-04-23, 06:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Jag mådde igår efter jobbet väldigt konstigt , varit obehagligt trött i över 2v men fick igår en sjuk obehagskänsla är och som feberfrossa men jag verkar inte ha någon feber . Diarré nu när jag vaknade och jag känner en olustig känsla k kroppen , kan inte svara på vad det är men misstänker smått att det är covid-19. Huvudvärk och sen är min puls väldigt konstig ihop med illamående . Känner mig helt slut fast jag ej vet varför

Ska ringa vårdcentralen tänkte jag

Låter som typiska symptom för den här smittan. Ju ring för mer råd. Det kan ju vara en vanlig förkylning också. De man får prata med har förhoppningsvis koll på att avgöra vad det är. Sedan om det slår till med att du får svårt att andas ring in akut. För de allra flesta kommer det ju bara bli som en extremt förkylning. Men när man just får svårt att andas är det ju läge att så snabbt som möjligt komma under vård. Även om det inte finns någon bot så desto tidigare man kommer under vård desto bättre.
Citera
2020-04-23, 07:17
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Inga symptom på 6 dagar (en vecka imorgon). Bara lindriga innan det, men väldigt misstänkt kombination av symptom. Bebisen har inte verkat medtagen eller dålig på 5 dagar. Är vi klara med detta nu? Eller ska vi fortfarande förvänta möjlig tillbakagång?

Hejja hejja!
Citera
2020-04-23, 07:30
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoalla87
Jag har under 3 veckors tid enbart haft tryck över bröstet och det känns konstigt och lite tungt att andas. Jag har inga andra symtom. Åkte till vårdcentralen med förhoppning om att få göra ett coronarest men fick inte det (jag jobbar inom vården, så därför ville jag veta)... en läkare lyssnade på mitt hjärta och lungor och allt såg bra ut.. men jag känner en olustig känsla för jag känner mig allt annat än frisk.. är det någon som haft mitt symtom enbart? Tror ni man kan ha Corona utan att det visar sig när man lyssnar på lungor och hjärta?

Ja det tror jag. Under epidemin i Wuhan slutade kineserna ett tag att ta tester och skickade direkt inkommande patienter in i datortomografi, det var snabbaste sättet att ställa diagnos (kliniskt).
Citera
2020-04-23, 07:35
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvade

30 andetag per minut är låg syresättning jag tycker du ska ringa 112 så kommer de och mäter din syresättning.
Citera
2020-04-23, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoalla87
Jag har under 3 veckors tid enbart haft tryck över bröstet och det känns konstigt och lite tungt att andas. Jag har inga andra symtom. Åkte till vårdcentralen med förhoppning om att få göra ett coronarest men fick inte det (jag jobbar inom vården, så därför ville jag veta)... en läkare lyssnade på mitt hjärta och lungor och allt såg bra ut.. men jag känner en olustig känsla för jag känner mig allt annat än frisk.. är det någon som haft mitt symtom enbart? Tror ni man kan ha Corona utan att det visar sig när man lyssnar på lungor och hjärta?
Jag har samma, 5 veckor nu. Plus att jag måste dricka mycket vatten, säkert 4 liter per dygn. Torr i munnen på natten. Har varit på akuten och kollat hjärta och blodvärden, allt ser bra ut, sänkan låg. Kanske det kan vara en viral lunginflammation
Citera
2020-04-23, 07:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Referat 22/4 Aktuellt 21 24:15 in i programmet.
https://www.svtplay.se/video/2474110...0-3?start=auto

Sjuka lång tid mer än 5-6 veckor
Symtom som kommer och går

Karin Nygårds:
Lite hosta första dagen
Huvudvärk kräks/svimmar av, Alvedon/Ipren biter ej på
1a veckan kände mig inte så sjuk
8e dagen jättesjuk svimmade
14e dagen fortfarande jättedålig
feber
yrsel
illamående
smärtor
huvudvärk
domningar, tunga/läppar, ena handen
smak- och luktbortfall
svår andning
blåsor i munnen, brister/blöder
"då har jag lagt mig och sovit"
===
Petter Brodin Karolinska:
typiskt:
hosta, feber i början
långdraget förlopp
växlar kraftigt känner sig bra/dålig
infektionsfas, sedan återhämtningsfas
neurologiska symptom förbryllar:
myrkrypningar händer/fötter, kryper under huden, domningar, smärtor
Citera
2020-04-23, 08:23
Medlem
Verkar vara många här som upplever feberkänslor, men utan att ha feber?

Hade själv samma sak när jag hade misstänkt covid-19. Trodde termometern var trasig. Jävla märkligt symptom.
Citera
2020-04-23, 08:29
Medlem
Incendios avatar
Det är alltså inte ovanligt att det kommer en andra våg?

Jag(kvinna,27 och har EDS) har blivit sjuk igen och försöker utröna om det är samma infektion eller om det inte alls var corona sist. Hela familjen blev sjuka i början av mars. För familjen var det mycket milt och snabbt övergående och för mig ganska milt(feber bara en dag och inga andningsbesvär, men mycket hosta och trötthet), men långdraget. Jag var väl sjuk i fem veckor. Sedan frisk i 1,5-2 veckor och tisdags blev jag dålig igen. Jag blev supertrött, fick undertemp(!) och hostan och snorandet är tillbaka. Idag vaknade jag med feber och väldig matthet. Lukt- och smaksinnet är lite avtrubbat. Är illamående,mosig i huvudet och könner mig allmönt gnällig.

Så, vad tror ni? En andra våg av samma skit? Hoppas det då jag inte behöver oroa mig för att smitta familjen hur som helst.
Citera
2020-04-23, 08:35
Medlem
Medelkasss avatar
Har någon mer än jag upplevt att andningen blir mer ansträngd i c:a 1-3 timmar per dygn på t.ex. morgonen eller kvällen, och är relativt normal under resten av dagen? Det har varit så i ungefär en vecka för min del nu. Har aldrig erfarit något liknande tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in