2020-04-01, 09:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celebrymbor
I'm back bitches! Vem var jag innan? Det får ni aldrig veta.

https://m.youtube.com/watch?v=jJTZ9GtVZOM

Arckanum gör en sällan besviken vilket man ofta är.

Just Den förstfödde var dock en sjuhelvetes besvikelse. Tråkigt slut på ett så fantastiskt band.
Citera
2020-04-01, 10:15
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
The Ruins of Beverast har släppt en ny låt, flera här gillar/gillade dem skarpt så ock jag, personligen tycker jag den här låten ett starkt och tydligt nja, låten heter ”Silhouettes of death’s grace”.
Finns med på nån delad singel som heter ”Please don’t walk on the massgraves”.

Så är det. Köpte blint på bandcamp härom veckan. Låten var absolut inte dålig, men Beverast gör sig odödligt i albumformat, inte singelformat.
Fan, om Meilenwald i och med detta ödslar tid som istället kunde lagts på kommande fullängdare (och så lär det ju vara) så borde han läxas upp.

Har lyssnat en del på Akitsa-Credo nu också. Flera låtar är fasen hur bra som helst med solklar Burzum-feeling. Sen kommer det mitt i allt en känsla av punk i det hela. Eller är jag helt dum i huvet?
Vet inte vad jag tycker om det, men tror fan det känns bra.....
Citera
2020-04-02, 14:27
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Så är det. Köpte blint på bandcamp härom veckan. Låten var absolut inte dålig, men Beverast gör sig odödligt i albumformat, inte singelformat.
Fan, om Meilenwald i och med detta ödslar tid som istället kunde lagts på kommande fullängdare (och så lär det ju vara) så borde han läxas upp.

Har lyssnat en del på Akitsa-Credo nu också. Flera låtar är fasen hur bra som helst med solklar Burzum-feeling. Sen kommer det mitt i allt en känsla av punk i det hela. Eller är jag helt dum i huvet?
Vet inte vad jag tycker om det, men tror fan det känns bra.....

Kul att du gav dem en chans till! Och visst fan är plattjäveln bra, öppningsspåret är särskilt utsökt.
De har helt klart ett punksound i viss mån som är ännu mer framträdande i tidigare släpp.
Det tog mig ett tag att "fatta" deras unika stil innan det till slut lossnade och jag förstod helt.
Gräv gärna bakåt i deras ganska så saftiga diskografi.
Rekommenderar främst La grande infamie och Au crépuscule de l'espérance (ändrade mig ang. Sang nordique) när det kommer till fullängdarna men innan du går på dem skulle jag faktiskt vilja tipsa om epn Auprès de la mort, triomphant! när du går vidare från Credo som jag nog fan tycker är deras bästa stund (efter Credo då).

https://akitsa.bandcamp.com/album/aupr-s-de-la-mort-triomphant

EDIT: Collab-epn Contre-courant med Thesyre är jävligt bra också! Rå som fan.

NP: Rippikoulu - Musta Seremonia
Senast redigerad av ThirdEyeRapist 2020-04-02 kl. 14:30.
Citera
2020-04-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
På tal om Nordvis, jag beställde merch därifrån nyligen och det tog 14 minuter från det att jag hade beställt tills att jag har spårbart ID-kolli. Beställde onsdag eftermiddag och hade grejerna på fredag vid postutdelningen och då bor jag långt ifrån Arvidsjaur. Så ska dom tas! Grymt jobbat.

Tog fan 14 minuter från att jag beställde tills jag hade grejerna. Man är ju vad vid ett halvårs leveranstid och en tusing i frakt när man beställer nåt felsytt skräp från valfri heroinskytt till Black Metal-sopa i vanliga fall.

Lyssnade på nya Grift idag. Somnade 18 gånger.

Kört igenom hela PdH-diskografin de senaste månaderna och det är ett jävla jobb det ska ni veta, ni som inte vet det. Såklart att Steineiche, S/T och Winterkälte är bäst som alla vet men det är ju sannerligen en helt otrolig jävla samling klassiker. Otrolig! Och är man inte förtjust i musiken kan man ju ägna sig åt att urskilja någonting över huvud taget på Kerker. Det är ändå ganska hypnotiserande att sitta och lyssna och bli glad för man hör ett ljud i mörkret var tioende minut.

Nu spelas Esoteric - A Pyrrhic Existence som jag nog själv rekommenderat här under annat nick en gång i tiden. För att det är en helt jävla grym comeback efter typ 10(?) års uppehåll av dessa kungar av redigt sirapsseg doom.
Senast redigerad av MAKHASHANAH 2020-04-03 kl. 21:22.
Citera
2020-04-06, 18:44
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Sun of the sleepless låter skitbra, fastnade direkt. Aldrig hört förut. Tack för tips!

Vill bumpa detta tips med Sun of the sleepless, de släppte ett album 2019 också men albumet från 2017 är snäppet bättretycker jag, men bra är det.
Albumet från 2017 heter ”To the elements” och det från 2019 heter ”Cavernous gate”.

Edit: Albumet 2019 är antagligen ett delat album med ett annat band som heter Cavernous gate, vad plattan heter vet jag inte faktiskt.
Senast redigerad av felstavadd 2020-04-06 kl. 19:05.
Citera
2020-04-11, 22:20
Medlem
Ingen som har tjuvlyssnat på nya PdH?

Den har tydligen läckt men nu är det ju nästan sommar
Citera
2020-04-12, 21:30
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ingen som har tjuvlyssnat på nya PdH?

Den har tydligen läckt men nu är det ju nästan sommar

Inte än. Men när den släpps så ska jag dissikera skiten ur den.

Ethereal shroud däremot skulle väl släppts i februari för fan!? Inte ett ljud från den än. Eller är jag ute och cyklar där?

På tal om Grift ”Budet” så gillar jag den skarpt. Man får helt enkelt sluta se Grift som ett black metal band överhuvudtaget. Snarare bister folk-rock med vissa BM-influenser. Ska man hitta ett Nordvis band som låter tuffare och grövre så rekommenderas Murg, men de har väl alla redan hört?
Citera
2020-04-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Inte än. Men när den släpps så ska jag dissikera skiten ur den.

Ethereal shroud däremot skulle väl släppts i februari för fan!? Inte ett ljud från den än. Eller är jag ute och cyklar där?

På tal om Grift ”Budet” så gillar jag den skarpt. Man får helt enkelt sluta se Grift som ett black metal band överhuvudtaget. Snarare bister folk-rock med vissa BM-influenser. Ska man hitta ett Nordvis band som låter tuffare och grövre så rekommenderas Murg, men de har väl alla redan hört?

Ja jag väntar också tills den släpps på riktigt.

Ethereal Shroud har jag letat efter också men det är knäpptyst från den jäveln! Jävla svin alltså.

Ja tanken med Grift är väl fin men tycker det är så tjatigt och inget särskilt bara. Tråkiga låtar på Budet dessutom, väldigt tråkiga.

Vill man annars ha nåt som inte riktigt är Black Metal kan jag rekommendera holländska Fluisteraars platta Bloem. Det är inte aggressivt men det är melankoliskt och lite hoppfullt. Kolla omslaget som är det minst BM-aktiga du sett så får du nog en vettig uppskattning om hur det låter.
Citera
2020-04-13, 16:50
Medlem
Punklivs avatar
Lyssnar på Terrestrial Hospices sjukt efterlängtade fullängdare, Indian Summer Brought Mushroom Clouds. Efter den magnifika EP:n Universal Hate Speech var förväntningarna självklart högt ställda, och lyckligtvis lyckas polackerna leva upp till dem med råge.

Riktigt mörk, ond stämning som får en att vilja gå ut och slå första bästa människa man möter på käften (kanske bättre att hosta på dem, i dessa dagar?).

Bra balans mellan tyngd och aggressivitet och en välavvägd speltid. Ska mycket till för att den ska hamna utanför årets topp tio-lista.

https://youtu.be/8dNq9BFW_f8
Citera
2020-04-17, 18:30
Medlem
Info om Ethereal Shroud:

Hi:

Yesterday's post was vague on a few of the details, so here's a few more specifics.

The Ethereal Shroud albums will be part of a triptych - a work in three parts. All will have three tracks. All have now been written and finalised.

'They Became the Falling Ash' is the first instalment of the triptych. This was released in 2015.

The album you will hear this year is called 'Spirit Dialogue'. This will be released in the second half of 2020 on Northern Silence records and Throne Records.

The final instalment of the triptych will be called 'Chasmal Fires' - those who have been following this project will know this has been written for a while. I've intentionally been holding it back as it is a hugely ambitious project. As such, I don't have an estimated date at this time.

The artwork for 'Spirit Dialogue' is complete as well as writing. Tracking begins this week. Mixing and mastering shortly after.

Now, back to annoying my neighbours by screaming incoherently.

Enigmatic as ever,
Joseph, Ethereal Shroud
Citera
2020-04-22, 11:18
Medlem
Igni-ferroques avatar
Mare Cognitum/Spectral LOre har släppt nytt : https://marecognitum.bandcamp.com/album/wanderers-astrology-of-the-nine

Låter bra för mig men det stora albumet för mig just nu är Ulcerate: https://ulcerate.bandcamp.com/

Har inte lyssnat alls på det här bandet förut så vet inget om tidigare släpp. Men det här var riktigt bra.
Det bästa jag hört i år.
Citera
2020-04-23, 08:41
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Info om Ethereal Shroud:

Hi:

Yesterday's post was vague on a few of the details, so here's a few more specifics.

The Ethereal Shroud albums will be part of a triptych - a work in three parts. All will have three tracks. All have now been written and finalised.

'They Became the Falling Ash' is the first instalment of the triptych. This was released in 2015.

The album you will hear this year is called 'Spirit Dialogue'. This will be released in the second half of 2020 on Northern Silence records and Throne Records.

The final instalment of the triptych will be called 'Chasmal Fires' - those who have been following this project will know this has been written for a while. I've intentionally been holding it back as it is a hugely ambitious project. As such, I don't have an estimated date at this time.

The artwork for 'Spirit Dialogue' is complete as well as writing. Tracking begins this week. Mixing and mastering shortly after.

Now, back to annoying my neighbours by screaming incoherently.

Enigmatic as ever,
Joseph, Ethereal Shroud

Fint!
Hoppas Spirit dialogue släpps i oktober. Den hör inte hemma i juli el augusti.

I natt snurrades:
Devil Doll - The sacrilege of fatal arms
Den bästa musiken man kan lyssna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in