2022-05-15, 08:35
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det behöver inte vara någon skillnad, men inte sällan är det ett speciellt stuk de kör med som tenderar att vara jävligt långtråkigt. Ungefär som att DSBM inte behöver vara släpigt med gråtande valsång, men oftast är det så.

Ok då blir det svårt att vara skeptisk.

Har du nått exempel?
Citera
2022-05-15, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Ok då blir det svårt att vara skeptisk.

Har du nått exempel?

Hetroertzen, Merrimack, Ofermod, Ondskapt, Funeral Mist, Watain osv. Sverige sticker ut vad det gäller detta (och DSBM också för den delen), så jag har tyvärr svårt för mycket av den inhemska scenen.
Citera
2022-05-15, 10:40
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Hetroertzen, Merrimack, Ofermod, Ondskapt, Funeral Mist, Watain osv. Sverige sticker ut vad det gäller detta (och DSBM också för den delen), så jag har tyvärr svårt för mycket av den inhemska scenen.

Ok tack för infon. Vet inte varför men detta är inga band som tilltalar mig...
Citera
2022-05-15, 18:30
Medlem
svartblods avatar
Monarque - Aux confins de ses abimes

SÅ JÄVLA BRA!!!
Citera
2022-05-17, 12:25
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Upptäckte Eskapi idag. https://www.youtube.com/watch?v=8DFQuBu1oaQ Gillar det här
Citera
2022-05-17, 12:29
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Monarque - Aux confins de ses abimes

SÅ JÄVLA BRA!!!

Tack,dom var riktigt bra
Citera
2022-05-17, 15:31
Medlem
trewqs avatar
Jag rekommenderade deras förra album för något år sen här i tråden, och nu har The Spirit släppt nytt - Of Clarity and Galactic Structures. Bra skit!

https://www.youtube.com/watch?v=goVXzQvNLw0
Citera
2022-05-17, 21:09
Medlem
felstavadds avatar
Revenant Marquis från Wales, bland det mindre bra jag hört men tilltalar kanske folket här som gillar det råa och dåligt inspelade garage- eller garderobsstuket.
Albumet från 2019 var mest ambientljud men lyssna på de andra plattorna t.ex Anti-Universal Compassion, finns på spotten annars här nedan
https://www.youtube.com/watch?v=eQ9uFwhvGtk

Som sagt inte min smak alls men vi smakar alla olika….

Vilar öronen till Funeral Mist och Deiform efter ovanstående.
Citera
2022-05-18, 15:32
Medlem
Flouvonnes avatar
Blut aus Nords nya skiva Disharmonium: Undreamable Abysses släpps officiellt på fredag den 20e men finns redan nu att lyssna på i sin helhet på Black metal promotion:

https://www.youtube.com/watch?v=6WHSZ7FE5M0&ab_channel=BlackMetalPromotion
Citera
2022-05-18, 19:37
Medlem
Terrorstorms avatar
Drowning the Light - From the Abyss
Citera
2022-05-18, 21:30
Medlem
Eliogabaluss avatar
Citat:
Fick av nån outgrundlig anledning för mig att lyssna på en platta av Darkthrone i helgen. Jag fattar att deras tidiga alster gav dåtidens bm väldigt mycket såsom hur det ska låta och hur skivomslagen skulle vara tex men dom har aldrig varit någon favorit. Sen hade jag hört att dom övergett det så klassiska soundet mot något annat så hade inga förväntningar alls.

Skivan det skulle lyssnas på var: The underground resistence

Tyckte fan det lät överraskande gött. Som sagt helt annorlunda och inte kanske min smak, till att börja med iaf men nått speciellt var det med den. Låten "Valkyrie" har gått några extra gånger.

Var detta en lucky shot eller finns det andra bra plattor med dom?

Jag gillar verkligen F.O.A.D, Dark Thrones and Black Flags samt Circle the Wagons. The Underground Resistence är också väldigt trevlig men efter den har det inte släppts så mycket kul.
Citera
2022-05-19, 11:56
Medlem
Panopticon - Autumn Eternal
https://www.youtube.com/watch?v=FgDWyMEkyCM

Fler här inne som känner till detta, enligt mig, fantastiska enmansband? Han har släppt 9 plattor sedan 2008 och allt jag har hört hittills är riktigt bra. Mycket inspiration från blugrass, americana och folk i musiken - mer på vissa plattor än andra. Det påminner inte om något jag hört tidigare så om det finns någon här med tips på liknande band så vore jag tacksam.

Lite andra plattor som går varma just nu...

Ulver - Bergtatt
Cultes des Ghoules - Henbane
Kriegsmaschine - Apocalyptisists
Negura Bunget - OM
Grave Circles - Tome II
Spectral Wound - A Diabolic Thirst

Försöker också ge Mgla - Age of Excuse en ny och ärlig chans men nej, jag tycker inte den håller måttet. Har lyssnat igenom den 2 gånger den senaste veckan men kan bara inte tycka om den. Det känns som de peakade med Exercises in Futility. Det borde vara dags för ny platta snart? Hoppas de kan vända på steken...
Senast redigerad av radiopanna 2022-05-19 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in