2020-03-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Vem blir inte glad av tysk krigsmetal.

Lihhamon - Miasmal CORONAtion

https://lihhamon.bandcamp.com/album/miasmal-coronation

Jag kör vidare på både war metal och corona och tipsar om Morbosidads album Corona de Epidemia från 2017.
https://www.metal-archives.com/albums/Morbosidad/Corona_de_epidemia/671926
Citera
2020-03-22, 20:56
Medlem
BrainDisorders avatar
På tal om Nordvis, jag beställde merch därifrån nyligen och det tog 14 minuter från det att jag hade beställt tills att jag har spårbart ID-kolli. Beställde onsdag eftermiddag och hade grejerna på fredag vid postutdelningen och då bor jag långt ifrån Arvidsjaur. Så ska dom tas! Grymt jobbat.
Citera
2020-03-23, 23:36
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
På tal om Nordvis, jag beställde merch därifrån nyligen och det tog 14 minuter från det att jag hade beställt tills att jag har spårbart ID-kolli. Beställde onsdag eftermiddag och hade grejerna på fredag vid postutdelningen och då bor jag långt ifrån Arvidsjaur. Så ska dom tas! Grymt jobbat.
Nordvis är jävligt bra och Pettersson som driver labeln är en hyvens prick, serviceinriktad och trevlig som få (för att inta tala om den musik han själv ligger bakom...!).
La en order i dag på lite småkrafs och en ziphoodie. Viktigt att stötta bra grejer.

NP: Akitsa - Goétie från pärm till pärm.

Har knarkat Credo sedan den kom ut men kände nu att jag måste lyssna om på de äldre plattorna.
Vilka håller ni i tråden högst? För min del ligger (utöver Credo som jag anser är deras bästa) La Grand Infamie och Sang Nordique högst i kurs.
Det mesta de släppt är ju dock svinbra rakt igenom. Splitten med Ash Pool är icke att förglömma (där får jag nog faktiskt påstå att Ash Pool's del är bäst).
Citera
2020-03-25, 18:11
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Grifteskymfning kör hårt igen, nu med singeln "The Hunt". Satan vad bra.
https://www.youtube.com/watch?v=s3w9FNSoW78
Citera
2020-03-25, 21:18
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Grifteskymfning kör hårt igen, nu med singeln "The Hunt". Satan vad bra.
https://www.youtube.com/watch?v=s3w9FNSoW78
Satan vad de ligger i! Det blir då alltså tre album och en ep under 2020 totalt... Jag klagar inte. Bedrövelsens Härd var svinigt jävla bra.
Och den här låten satt ju precis där den skulle.

Nu kör jag Eternal Damnation of Christ-epn med Archgoat innan jag fortsätter med Krypts - Cadaver Circulation och därefter är Akitsa på agendan.

NP: Archgoat - Black Mass Mysticism

Ser fram emot liveplattan som kommer senare i år med dessa eminenta finnar.
Citera
2020-03-26, 16:55
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Satan vad de ligger i! Det blir då alltså tre album och en ep under 2020 totalt... Jag klagar inte. Bedrövelsens Härd var svinigt jävla bra.
Och den här låten satt ju precis där den skulle.

Både Sir N och hans förra kompanjon Sir S är båda jävligt händiga när det kommer till att spotta ut massvis med album där alla för det mesta håller en bra klass. Ryktas även om att nytt med Svartrit på på horisonten! Sir N släppte ju även 3 album med Grav 2017 till exempel. Produktiv jävel.
Citera
2020-03-26, 17:24
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Både Sir N och hans förra kompanjon Sir S är båda jävligt händiga när det kommer till att spotta ut massvis med album där alla för det mesta håller en bra klass. Ryktas även om att nytt med Svartrit på på horisonten! Sir N släppte ju även 3 album med Grav 2017 till exempel. Produktiv jävel.
Blir andfådd bara av tanken på den produktiviteten. Hur är det ens möjligt att man ska hinna med att lyssna på allt, när det kommer plattor på löpande band av andra artister som också måste prioriteras!?
Att allt håller så hög klass är jävligt anmärkningsvärt (och både beundransvärt samt förundransvärt).

Här dricks det öl och lyssnas på Craft - Void från pärm till pärm. Tar nog en sväng med Terror Propaganda också efteråt, innan jag återgår till min Akitsa-dyrkan.

NP: Succumb to Sin
Senast redigerad av ThirdEyeRapist 2020-03-26 kl. 17:27.
Citera
2020-03-27, 17:21
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Blir andfådd bara av tanken på den produktiviteten. Hur är det ens möjligt att man ska hinna med att lyssna på allt, när det kommer plattor på löpande band av andra artister som också måste prioriteras!?
Att allt håller så hög klass är jävligt anmärkningsvärt (och både beundransvärt samt förundransvärt).

Här dricks det öl och lyssnas på Craft - Void från pärm till pärm. Tar nog en sväng med Terror Propaganda också efteråt, innan jag återgår till min Akitsa-dyrkan.

NP: Succumb to Sin

Minns att jag kollade upp Akitsa för något år sedan när jag läste att Hatpastorn också dyrkade nämnda band. Minns att jag inte direkt blev superförälskad av det jag hörde, men ska testa igen efter att ha läst ditt tjat om dom. Haha

Nu välkomnas vårsolen med Nortt - Havet hinsides havet.
Citera
2020-03-27, 21:41
Medlem
NoTruces avatar
Naglfar har släppt två videos från kommande plattan Cerecloth. Bra skit!

Cerecloth

Vortex Of Negativity
Citera
2020-03-27, 23:45
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Minns att jag kollade upp Akitsa för något år sedan när jag läste att Hatpastorn också dyrkade nämnda band. Minns att jag inte direkt blev superförälskad av det jag hörde, men ska testa igen efter att ha läst ditt tjat om dom. Haha

Nu välkomnas vårsolen med Nortt - Havet hinsides havet.
Kör Credo från pärm till pärm i så fall. Bland det bästa som släppts på år och dag. Första låten Siècle pastoral är så bra att jag får ståfräs bara jag tänker på den. Annars är Contre-courant-collaben med Thesyre sinnesjukt bra och rå.
Bara guld i deras diskografi.

Här körs det dock just nu Clandstine Blaze - Fist of the Northern Destroyer.

NP: There Comes the Day

Efter det byter jag nog spår till Reverend Bizarre eller With the Dead...
Citera
2020-03-28, 22:33
Medlem
Celebrymbors avatar
I'm back bitches! Vem var jag innan? Det får ni aldrig veta.

https://m.youtube.com/watch?v=jJTZ9GtVZOM

Arckanum gör en sällan besviken vilket man ofta är.
Citera
2020-03-31, 18:48
Medlem
felstavadds avatar
The Ruins of Beverast har släppt en ny låt, flera här gillar/gillade dem skarpt så ock jag, personligen tycker jag den här låten ett starkt och tydligt nja, låten heter ”Silhouettes of death’s grace”.
Finns med på nån delad singel som heter ”Please don’t walk on the massgraves”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in