2020-04-23, 08:04
Medlem
whogivesafucks avatar
Var väl en lite lugnare Trump hur som helst. Men inte får han mycket sagt.

Tycker mycket handlar om att försvara sig själv, för jag har gjort så otroligt mycket.
Världsledare tackar mig för respiratorer som han säger sig skicka. De berömmer mig för mitt otroliga jobb och bla, bla, bla.
Citera
2020-04-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Tanten och Farbror Fauci stod vid första presentationen av dem och skrattade. För de var så nöjda att få jobba ihop för de hade de gjort under ebolatiden. Det hela blev lite absurt att de skrattade för att de tyckte om att jobba ihop. Det kan vara det att Trump har gett dem chansen att ha roligt och jobba ihop så de tappar lite omdöme. Vet inte men det skulle inte förvåna mig.

Tror Trump är så duktig på att hypnotisera folk med sitt sätt att prata, tillsammans med presidentrollen så tappar en hel del självrespekt. Förutsatt att de haft någon. Det krävs integritet för att ha någon självrespekt.

De kanske också känner om vi slutar - vem ställer upp då?

Ska Pence dra lasset själv med Kushner?

Jag skulle i ett läge med tusentals döda ha jäkligt svårt att bara lämna, trots Trump.
Hur fan skulle man må efteråt när det dör tusentals dör
pga att Trump agerat än värre än om man varit kvar.

Visst det kanske finns saker som inte blir rätt, men men... tror det hade varit än värre utan.
Citera
2020-04-23, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vi svenskar kanske ska hålla en låg profil innan vi kritiserar USA, med tanke på hur många döda vi själva haft.

Donald Trump hade en omöjlig uppgift framför sig med sina 330 miljoner invånare i världens mest mångkulturella land.

De första prognoserna pekade på minst 300 000 döda i USA, vilket motsvarar 9000 döda i Sverige.
Allt pekar på att Donald Trump kommer klara sig under 100 000 döda.

"omöjlig uppgift" - det ska vara världen bästa land, bästa sjukvården .. bäst bäst.
De ska ha haft bra underrättelser om hur angreppet skedde i USA, att det spreds osv.

Men Trump drog ned på betydelsen, riskerna med om/när viruset når USA, för att han vill vara positiv, inte orsaka panik.
Hans omöjliga uppgift hade varit enklare om han varit tydligare under hela februari.
MINST borde man kunnat förvänta sig att han var avvaktande i sina uttalanden, men nejdå.
Han har verkligen blod på sina händer. Men inget samvete, så det kommer han aldrig lida av.
Citera
2020-04-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Var väl en lite lugnare Trump hur som helst. Men inte får han mycket sagt.

Tycker mycket handlar om att försvara sig själv, för jag har gjort så otroligt mycket.
Världsledare tackar mig för respiratorer som han säger sig skicka. De berömmer mig för mitt otroliga jobb och bla, bla, bla.
Var väl skyddsmaskerna till Kina han felaktigt ville ta till sig äran av? Det var ju inte regeringen utan sköttes av någon oberoende organisation vid namn Hope?. Media hade tydligen fel när man sa att regeringen skickat utrustning till Kina men missleddes av att Trumps som vanligt tog åt sig äran utan att inse att det kunde slå tillbaka.
För hur skall media tolka uttalande som typ "Under vår store ledare Trump har vi snabb kunnat bistå det drabbade Kina hette det väl i ett uttalande" annat än att Trump har godkänt exporten.
Citera
2020-04-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Var väl skyddsmaskerna till Kina han felaktigt ville ta till sig äran av? Det var ju inte regeringen utan sköttes av någon oberoende organisation vid namn Hope?. Media hade tydligen fel när man sa att regeringen skickat utrustning till Kina men missleddes av att Trumps som vanligt tog åt sig äran utan att inse att det kunde slå tillbaka.
För hur skall media tolka uttalande som typ "Under vår store ledare Trump har vi snabb kunnat bistå det drabbade Kina hette det väl i ett uttalande" annat än att Trump har godkänt exporten.

Detta är en pressrelease avseende detta.

https://www.state.gov/the-united-states-announces-assistance-to-combat-the-novel-coronavirus/

"This week the State Department has facilitated the transportation of nearly 17.8 tons of donated medical supplies to the Chinese people"

OM de hade haft lite koll, så hade de kanske reagerat på dessa donationer.
"vänta lite nu, vi behöver dem"
Citera
2020-04-23, 10:26
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=TTzwdmpbbHA
Ytterligare ett offer i Trumps vansinne att sätta in mediciner utan kunskap om vad sjuttomn han rantar om, Denna Rick Bright som vart petad ville INTE att det skulle ut oprövade läkemedel för Trump trodde på mirakel medicinen!

https://www.youtube.com/watch?v=APoSHB9pQk8
Nästa som vill öppna upp US denna gång borgmästaren i Las Vegas som kallar karantänen totalt vansinne, Nåja det verkar inte vara många vassa knivar hemma hos den kvinnan men har man Trump och andra media kanaler som favoriter så är det som det är!

Vissa verkar inte fatta skadan detta virus gör på befolkningen dem har facit men dem ser inte det enda dem tänker på är öppna upp US, Man ser flertalet guvernörer tänker inte öppna upp sin delstat inte så länge det finns tillräckligt många testkits framtagna och det är oavsett demokrater eller republikaner!
Senast redigerad av DjPutte 2020-04-23 kl. 10:36.
Citera
2020-04-23, 12:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Detta är en pressrelease avseende detta.

https://www.state.gov/the-united-states-announces-assistance-to-combat-the-novel-coronavirus/

"This week the State Department has facilitated the transportation of nearly 17.8 tons of donated medical supplies to the Chinese people"

OM de hade haft lite koll, så hade de kanske reagerat på dessa donationer.
"vänta lite nu, vi behöver dem"

Var ju inget att bry sig om. Trump hade ju benkoll på viruset vid denna tidpunkt. Som en piss i Mississippi. Därför var det inga som helst problem att skänka bort en massa saker.

Ännu ett bevis på att man för jättelänge sedan kände till vilken skit som viruset innebar.
Citera
2020-04-23, 12:22
Medlem
fitz-humes avatar
Trumps fanclub agerar:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5vEzl/bevapnade-demonstranter-mot-nerstangningen

Citat:
Här protesterar 200 demonstranter mot karantänsreglerna utanför stadshuset i Pittsburgh, USA. Ett drygt tiotal av dem tungt beväpnade och maskerade. – Det här är en liten, men högljudd del, av befolkningen som inte tror på vetenskapen, säger senatorn Sharif Street.
Citera
2020-04-23, 12:50
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Trumps fanclub agerar:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5vEzl/bevapnade-demonstranter-mot-nerstangningen

Land of the free and home of the brave.

https://triblive.com/local/pittsburgh-allegheny/protesters-gather-in-pittsburgh-demanding-gov-wolf-reopen-businesses-amid-coronavirus-pandemic/

Är det så att det är riktiga vapen tro?
Så jävla svårt att se av filmer och bilder. Men det kan väl inte vara möjligt ens i idiotrepubliken USA att man kan lalla runt i en demonstration med avtryckarfingret redo på sina automater- el semiautomater.
Då är man nog jävligt illa ute.

Ännu värre är att jag tror inte någon vågar röra dessa clowner. Har svårt att tro att det kommer minsta lilla fördömande från Trump (har ju redan gått 3 dagar sedan showen).
Citera
2020-04-23, 13:28
Medlem
Citat:

https://triblive.com/local/pittsburgh-allegheny/protesters-gather-in-pittsburgh-demanding-gov-wolf-reopen-businesses-amid-coronavirus-pandemic/

Så jävla svårt att se av filmer och bilder. Men det kan väl inte vara möjligt ens i idiotrepubliken USA att man kan lalla runt i en demonstration med avtryckarfingret redo på sina automater- el semiautomater.

Ännu värre är att jag tror inte någon vågar röra dessa clowner. Har svårt att tro att det kommer minsta lilla fördömande från Trump (har ju redan gått 3 dagar sedan showen).

Jodå i vissa stater får man gå omkring med vapen utomhus. Det är en viktig frihet tydligen.
Citera
2020-04-23, 14:24
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=f9AuFaqOgS0
Trump förlorar mark i de viktiga delstaterna trycket hårdnar på han nu, Ska bli intressant vad nästa drag blir för Trump i denna fråga gläffsar han fake news eller....
Citera
2020-04-23, 14:46
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

"Här protesterar 200 demonstranter mot karantänsreglerna utanför stadshuset i Pittsburgh, USA. Ett drygt tiotal av dem tungt beväpnade och maskerade. – Det här är en liten, men högljudd del, av befolkningen som inte tror på vetenskapen, säger senatorn Sharif Street."

Ja, protestera kan väl de arbetslösa/sjukskrivna foliehattarna få göra....känns ju "tryggt" att de inte bara äger skarpladdade automatvapen, utan helt lagligt får gå omkring med dem utanför offentliga byggnader mitt på blanka dagen. Det är fan inte klokt.

På en annan not, nya arbetslöshetssiffror från USA i dag, den öppna arbetslösheten är nu 16%.
Senast redigerad av DaEzz 2020-04-23 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in