2020-04-23, 07:08
Medlem
ChristerSs avatar
Lägg också märke till punkt 2.

Dina familj kommer att få reda på ditt missbruk.
Citera
2020-04-23, 07:16
Medlem
5 muppar har alltså betalat. Du som gjort det, hur tror ni att utpressaren ska veta att det är just du som betalat?
:facepalm:
Citera
2020-04-23, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerS
Lägg också märke till punkt 2.

Dina familj kommer att få reda på ditt missbruk.
Reagerade också på det!
Citera
2020-04-23, 07:42
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
5 muppar har alltså betalat. Du som gjort det, hur tror ni att utpressaren ska veta att det är just du som betalat?
:facepalm:
Får hoppas det är värt 5 lax att bli jagad för, säljarna på FS som handskas med kilon är förbannade pga det skadar deras handel. Samtidigt som vad det verkar vara tusentals förbannade kriminella och diverse som nu sitter och skakar i ilska över att någon försöker utpressa dom.

Tror personen bakom denna scam nu bittert ångrar sig, skulle ett namn komma fram blir det inte lätt, finns många psykopater som självmedicinerar där ute.
Senast redigerad av Faceback 2020-04-23 kl. 07:51.
Citera
2020-04-23, 08:14
Medlem
AlfaHannenCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko1pa41s
Original blev nedstängd.
(FB) Utpressning med bitcoins ?

Utpressningen i sig är extremt amatörmässigt upplagd, och består av att offret ska skicka bitcoins motsvarande 1000kr. Brevet kan ses här: https://i.imgur.com/2PP4Wrv.png

Länken går till en bild som visar brevet. Det står såhär:

Jag skrev så här i tråden som stängdes.

Längst upp på https://btcswe.com/ som brevet hänvisar till står det:

I skrivande stund är det 5st som betalat.
Adressen går att följa här.
https://www.blockchain.com/btc/address/1K58uSFRoEYMPCWqdztK7SYxMPyqn5DSKJ

Länk till tråd på flugforum, onionadress.
http://flugforumt6eave4.onion/viewtopic.php?id=4018

Flera olika användare på flugforum skriver nästan exakt samma info gällande försändelsen enligt nedan:

... samt att de aldrig ens besökt FS 2.0.

Diskutera. Brett spektrum av frågeställningar. Tillvägagångssätt måste vara klarlagt i trådstart? Vem/vilka kan ha tänkas gjort detta? Vilken/vilka säljares köplista/köplistor är drabbad(e)? Hur identifierar utpressaren att offer X har betalt men offer Y avstått? osv
Haha. Vilka muppar. Vilka fruktansvärda hot. Herregud. Känns nästan som keso i din brevlåda nivå.
Citera
2020-04-23, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaHannenCool
Haha. Vilka muppar. Vilka fruktansvärda hot. Herregud. Känns nästan som keso i din brevlåda nivå.
Du måste ju komma ihåg att det mestadels är barn och töntar utan vänner eller kontakter som måste handla droger på internet, klart att det då kan vara läskigt att mamsen vet att man har rökt på liksom...
Citera
2020-04-23, 08:55
Medlem
ChristerSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du måste ju komma ihåg att det mestadels är barn och töntar utan vänner eller kontakter som måste handla droger på internet, klart att det då kan vara läskigt att mamsen vet att man har rökt på liksom...
Tror inte det är så, bor man på landsbygden är det rätt smidigt att få skiten direkt hem i lådan och slippa syssla möten med kranar osv, samtidigt som man kan få ett större utbud. Tror det är tvärtom att det finns många som inte räds polisen som handlar på nätet, skitsamma om snuten en dag skulle dyka upp liksom.

Mest därför bara ett fåtal har betalat, 5st av alla dessa brev...
Citera
2020-04-23, 09:18
Medlem
Citat:
Tror inte det är så, bor man på landsbygden är det rätt smidigt att få skiten direkt hem i lådan och slippa syssla möten med kranar osv, samtidigt som man kan få ett större utbud. Tror det är tvärtom att det finns många som inte räds polisen som handlar på nätet, skitsamma om snuten en dag skulle dyka upp liksom.

Mest därför bara ett fåtal har betalat, 5st av alla dessa brev...
Ah det sitter nog många på landet som fortfarande bor hemma hos sina föräldrar, utan kranar eller någon som känner en kran, och i hemmets trygga vrå lär dom ju kanske inte vara rädd för snuten.
Men det är fortfarande töntar och barn.

Att beställa av en irlperson man känner väl, som man litar på, som dessutom kan väga och mäta upp allting på plats, komma med hemleverans, tillgänglig med kort varsel osv, är självklart bättre än att beställa av en random främling, där man dessutom måste ha posten som mellanhand och framför allt vänta i flera dagar.

Men ja, har man aldrig upplevt fördelarna med en bra kran utan måste handla till överpriser av muhammed och hans brushor i någon förort så kanske man föredrar nätet men det är ju samma sak där. Barn och töntar.

Jag får be om ursäkt om du känner dig träffad, detta är ju såklart ett generaliserande, men ifall det är så att du är en tönt så förstår jag din vilja att skylla på andra orsaker.

Edit: om jag ska vara lite mer nyanserad, det mesta sker väl mer och mer på nätet nu iofs, jag utgår mer ifrån hur det såg ut när jag höll på med den där skiten.
Senast redigerad av Blalotus 2020-04-23 kl. 09:26.
Citera
2020-04-23, 09:57
Medlem
ChristerSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag får be om ursäkt om du känner dig träffad, detta är ju såklart ett generaliserande, men ifall det är så att du är en tönt så förstår jag din vilja att skylla på andra orsaker..
Äger eget hus, har sambo men även ett stort antal bitcoins redan från den tiden när Kraken startade upp sin handel, att jag sedan väljer att köpa droger för en bråkdel av dom betyder inte det att jag är en barnunge utan tvärtom, att jag ligger före i kurvan.

Handlar också från kranar via wickr, mest röka då det är billigare men även då jag inte vill slösa bitcoins i onödan.

Men den lokala kranen kanske inte alltid kan fixa Carts? Har du tänkt på det din förlorare? Verkar som du speglar din version av fs03 köpare på dig själv.

Edit: Vill ta tillbaka det jag sa om EvaLena i mitt tidigare inlägg, jag har handlar där men produkten var helt okej. Förväxla det med en RSO olja jag köpte i närliggande tid.
Senast redigerad av ChristerS 2020-04-23 kl. 10:24.
Citera
2020-04-23, 10:27
Medlem
Citat:
Äger eget hus, har sambo men även ett stort antal bitcoins redan från den tiden när Kraken startade upp sin handel att handla droger på nätet för om jag vill, utan att för den delen vara en barnunge.
Jag sa barn och töntar utan vänner/kranar, alltså inte bara barn...
Tror du missade poängen dessutom, att gruppen som handlar droger online är samma grupp som till varje pris skulle undvika att någon "skvallrade till mamma". Vilket också bevisas då flera faktiskt betalat, trots att det är ett modernt nigeriabrev....
Senast redigerad av Blalotus 2020-04-23 kl. 10:29.
Citera
2020-04-23, 12:57
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Äger eget hus, har sambo men även ett stort antal bitcoins redan från den tiden när Kraken startade upp sin handel, att jag sedan väljer att köpa droger för en bråkdel av dom betyder inte det att jag är en barnunge utan tvärtom, att jag ligger före i kurvan.

Handlar också från kranar via wickr, mest röka då det är billigare men även då jag inte vill slösa bitcoins i onödan.

Men den lokala kranen kanske inte alltid kan fixa Carts? Har du tänkt på det din förlorare? Verkar som du speglar din version av fs03 köpare på dig själv.

Edit: Vill ta tillbaka det jag sa om EvaLena i mitt tidigare inlägg, jag har handlar där men produkten var helt okej. Förväxla det med en RSO olja jag köpte i närliggande tid.

Det är ju smidigt att kunna få hem lite bra å ha-saker i lådan ju. Tror heller inte det om Eva-Lena, det är ju typ en av inventarierna på sidan som alltid skött sig exemplariskt. Får nån feeling ang. hur frimärket satt placerat på brevet (på en bild jag såg) men namnet ploppar inte upp tyvärr.
Citera
2020-04-23, 13:08
Medlem
Facebacks avatar
Skulle vara intressant om det är någon som bara handlat en gång eller bara av en säljare som fått brev?
Isåfall borde den personen (om han kan och vill) outa sig till dom med insyn så man kan kontrollera den säljarens led och historia med packare osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in